Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
adinutaa's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


adinutaa's Content

There have been 12 items by adinutaa (Search limited from 25-November 07)


Sort by                Order  

#163235 Vanzarea suplimentelor nutritionale

Postat de adinutaa on 19 February 2008 - 01:04 PM in Arhiva

Buna, as vrea sa va intreb daca pentru vanzarea suplimentelor nutritionale pentru slabit aduse din China se poate face un PFA ceva?

Ai nevoie de anumite aprobari pentru a vinde asa ceva? In ce categorie intra aceasta "afacere" ?



#163018 TVA diferit?

Postat de adinutaa on 18 February 2008 - 09:44 AM in Arhiva

Vezi postareaaddina, la Feb 15 2008, 01:29 PM, a spus:

da, e ok. eu ma gramada de facturi asa, cu cele 2 cote de tva- 9% si 19%.

Multumesc de raspuns.



#162630 TVA diferit?

Postat de adinutaa on 14 February 2008 - 11:56 AM in Arhiva

ok.. 3% era doar un exemplu.. considerati 9% sau cat e cota minima de tva... intrebarea e aceeasi...
o firma poate trece pe aceeasi factura 2 produse cu cote tva diferite ?



#162554 Schimbari in firma

Postat de adinutaa on 13 February 2008 - 04:45 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

o intrebare triff...

La trecerea la micro ti s-a impus sa ai angajati pe tot anul 2007 sau doar la 31 decembrie 2007?



#162553 TVA diferit?

Postat de adinutaa on 13 February 2008 - 04:41 PM in Arhiva

Se poate ca o firma sa puna pe aceeasi factura un produs cu tva 3% si un produs cu tva 19% ?

Citeaza

1 Monitor Samsung 19'' 1 buc 899,0000 tva 19%
2 Monitor Philips 19'' 1 buc 999,0000 tva 3%
Total TVA 3% RON : 29,97
Total TVA 19% RON : 170,81
Total TVA RON: 200,78
Total fără TVA RON: 1.898,00
Total RON: 2.098,78



#161748 acutire impozit - programatori

Postat de adinutaa on 07 February 2008 - 11:31 AM in Arhiva

e foarte interesant subiectul. Cer si eu niste lamuriri:

Citeaza

angajatorul a realizat în anul fiscal precedent și a înregistrat distinct în balanțele analitice, ca urmare a activității de creare de programe pentru calculator destinate comercializării pe bază de contract, un venit anual de cel puțin echivalentul în lei a 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Națională a României, aferent fiecărei luni în care s-a înregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiază de scutirea de impozit pe venit.

Firma are 2 angajati din luna decembrie 2007, si a mai avut 2 angajati pe la inceputul anului 2007. Ptr ca cei 2 angajati sa nu fie platitori de impozit, sa inteleg ca firma trebuie sa aiba un venit de cel putin 20.000 $ pe anul 2007 ? Sau se calculeaza pe perioada in care acestia au fost anagajati, respectiv doar pe luna decembrie ?

p.s. anagajatii au functia de programator, au absolvit Fac de Automatica si Calculatoare, firma are CAEN 7222...



#161417 impozitare pt microintreprindere

Postat de adinutaa on 05 February 2008 - 10:13 AM in Arhiva

Vezi postareaadinutaa, la Jan 31 2008, 05:42 PM, a spus:

Firma indeplineste toate cele 4 conditii de la art. 103
Cu alte cuvinte, la 31 decembrie firma are 2 angajati, dar nu ii are pe tot parcursul anului 2007 asa cum scrie la normele metodologice...



#161289 impozitare pt microintreprindere

Postat de adinutaa on 04 February 2008 - 04:20 PM in Arhiva

nu are nimeni nici o opinie in privinta acesor norme metodologice? :tongue:



#160830 impozitare pt microintreprindere

Postat de adinutaa on 31 January 2008 - 05:42 PM in Arhiva

la infiintarea firmei s-a optat pentru impozit pe profit, la sfarsitul anului 2005. Acum la inceputul anului 2008 am fost pentru trecerea la micro. La vectorul fiscal, am intampinat urmatoarea problema:

codul fiscal zice asa
"Art. 104
(2) Microintreprinderile platitoare de impozit pe profit pot opta pentru plata impozitului reglementat de prezentul titlu incepand cu anul fiscal urmator, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 103 si daca nu au mai fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor."

Firma indeplineste toate cele 4 conditii de la art. 103. Dar acest articol mai are si niste Norme metodologice:

"2. La analiza indeplinirii conditiei privind numarul de salariati nu se iau in considerare cazurile de incetare a raporturilor de munca ca urmare a pensionarii sau desfacerii contractului individual de munca in urma savarsirii unor acte care, potrivit legii, sunt sanctionate inclusiv prin acest mod. Pentru persoanele juridice care au un singur angajat care demisioneaza in cursul unei luni, conditia prevazuta la art. 103 lit. b) din Codul fiscal se considera indeplinita daca in cursul lunii urmatoare este angajat un alt salariat."

Cei de la vectorul fiscal nu ma lasa sa trec firma pe impozit pe venit deoarece nu am avut angajati tot anul 2007. Este corect?



#160283 impozitare pt microintreprindere

Postat de adinutaa on 28 January 2008 - 10:46 PM in Arhiva

Din cate am inteles, la infiintarea firmei ai optat pentru impozit pe venit - deci ai fost MICRO, ai incalcat regulile, si ai devenit platitor de impozit pe profit - nu mai ai cum sa treci inapoi la micro.

voi scrie la acelasi topic si problema mea legata de trecerea de la impozit pe profit la impozit pe venit (micro).

la infiintarea firmei s-a optat pentru impozit pe profit, la sfarsitul anului 2005. Acum la inceputul anului 2008 am fost pentru trecerea la micro. La vectorul fiscal, am intampinat urmatoarea problema:

codul fiscal zice asa
"Art. 104
(2) Microintreprinderile platitoare de impozit pe profit pot opta pentru plata impozitului reglementat de prezentul titlu incepand cu anul fiscal urmator, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 103 si daca nu au mai fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor."

Firma indeplineste toate cele 4 conditii de la art. 103. Dar acest articol mai are si niste Norme metodologice:

"2. La analiza indeplinirii conditiei privind numarul de salariati nu se iau in considerare cazurile de incetare a raporturilor de munca ca urmare a pensionarii sau desfacerii contractului individual de munca in urma savarsirii unor acte care, potrivit legii, sunt sanctionate inclusiv prin acest mod. Pentru persoanele juridice care au un singur angajat care demisioneaza in cursul unei luni, conditia prevazuta la art. 103 lit. b) din Codul fiscal se considera indeplinita daca in cursul lunii urmatoare este angajat un alt salariat."

Cei de la vectorul fiscal nu ma lasa sa trec firma pe impozit pe venit deoarece nu am avut angajati tot anul 2007. Este corect?



#139459 Leasing auto

Postat de adinutaa on 10 August 2007 - 12:47 PM in Arhiva

Buna!

Se dau datele: :celb (6):
firma cu ~1an jumatate de activitate
neplatitoare de TVA
impozitare 16%
asociat unic

Intrebari si nelamuriri :lostit (13):
As vrea sa stiu diferenta dintre cele 2 leasinguri - operational - financiar.
Toata lumea spune ca dupa un leasing poti sa treci masina pe persoana fizica, insa in ce conditii ?
E mai avantajos sa faci un imprumut la banca decat leasing ?
Cum justifici un avans de 4500-5000euro... nu intra la amortizare?

p.s. nu am decat cunostinte mediocre de contabilitate, daca se poate sa ma ajutati cu niste raspunsuri din care sa inteleaga tot romanul, va multumesc f mult (din ce am mai citit pe forum se leaga de felul in care se inregistreaza in contabilitate insa mult prea in detaliu pentru mine) - ma intereseaza ca si cumparator si nu ca si contabil!



#130514 Consumabile

Postat de adinutaa on 07 May 2007 - 01:54 PM in Arhiva

Buna,

Cu ce va mai scoateti voi cheltuielile din firma ? Benzina si obiecte de papetarie sunt cele mai uzate, dar cat poate consuma o firma cu 1-2 angajati ? Ce alte facturi/ chitante/ bonuri mai aduceti ptr a mai justifica cheltuieli ?




Cometa SQL