- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → ANAKINA's Content
ANAKINA's Content
There have been 27 items by ANAKINA (Search limited from 24-November 07)
By content type
See this member's
#290670 monografie inregistrare accident munca
Postat de ANAKINA on 17 February 2022 - 02:58 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE
#290023 Situatia angajamentelor legale
Postat de ANAKINA on 19 May 2021 - 08:39 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE
"Angajamentul legal - faza în procesul execuției bugetare reprezentând orice act juridic din care rezultă sau ar putea rezultă o obligație pe seama fondurilor publice.
Angajamentul legal trebuie să se prezinte sub forma scrisă și să fie semnat de ordonatorul de credite. Angajamentul legal ia forma unui contract de achiziție publică, comanda, convenție, contract de muncă, acte de control, acord de împrumut etc."
"În toate actele juridice prin care se contractează o datorie a statului rezultată din contractarea unor împrumuturi interne sau externe sau o datorie rezultată dintr-un contract, comanda etc. trebuie să se facă mențiuni cu privire la instituția care are prevăzute în buget creditele aferente angajamentului respectiv și subdiviziunea bugetară la care sunt prevăzute acestea și de la care urmează să se facă plata. Sarcina înscrierii datelor respective revine compartimentelor de specialitate care elaborează proiectele angajamentelor legale."
"După semnarea angajamentului legal de către ordonatorul de credite acesta se transmite compartimentului de contabilitate pentru înregistrare în evidenta cheltuielilor angajate."
Situatia angajamentelor legale si proiectele de angajament legal sunt intocmite conform Listei de investitii aprobate , aferente contractelor incheiate de compartimentul de specialitate. Acestea se intocmesc inainte de ordonantarea de plata , trimise la trezorerie si dupa aprobare se poate face plata .
#290021 Situatia angajamentelor legale
Postat de ANAKINA on 18 May 2021 - 08:50 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE
#289351 sef serviciu in ccc
Postat de ANAKINA on 04 October 2020 - 07:56 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE
Functia de sef serviciu a ramas vacanta in urma demisiei salariatului cu aceasta functie. Ulterior se promoveaza in lipsa in aceasta functie o salariata care momentan este in concediu de crestere a copilului si care nu va reveni curand la munca . Este corect din punct de vedere legal acest lucru deoarece din cate stiu contractul de munca se suspenda pe perioada de ccc ? Multumesc anticipat
#289350 inventarierea patrimoniului
Postat de ANAKINA on 03 October 2020 - 02:16 PM in INVENTARIERE
Nu am gasit nimic specificat in norme despre cine poate, respectiv nu poate face parte din comisia centrala de inventariere , dar prin analogie deduc ca articolul din OMFP 2861 face referire la orice comisie de inventariere .
Ceilalti doi membri sunt din alte compartimente decat financiar contabilitate , deci pe langa valorificarea celor 90 de gestiuni ( lucru pe care oricum il faceam ,fiind in fisa postului) va trebui sa ma ocup singura de toate celelalte conturi , de trimis extrase de cont la furnizori , clienti , care sunt mai mult de 200, de disponibilitati banesti etc, deci toata inventarierea patrimoniului intra in responsabilitatea mea . Plus casarile la obiecte inventar si mijloace fixe.
Decizia refacuta nu am semnat-o , am refuzat sa o semnez si daca o semnez cu aceleasi obiectiuni. cu trimitere la OMFP 2861, poate o va citi cineva si se va reveni la decizia initiala .
#289347 Inventariere in timp de pandemie -modificari legislative?
Postat de ANAKINA on 03 October 2020 - 11:54 AM in INVENTARIERE
Exista modificari legislative privind inventarierea patrimoniului unui spital in perioada de pandemie ? cum se inventariaza bunurile dintr-o sectie in care exista bolnavi Covid?
#289346 inventarierea patrimoniului
Postat de ANAKINA on 03 October 2020 - 11:12 AM in INVENTARIERE
Lucrez in cadrul unei institutii publice-spital si in fisa postului am ca atributii tinerea evidentei contabile a conturilor de mijloace fixe , a obiectelor de inventar , a comodatelor si a mai multor conturi de bunuri materiale (materiale curatenie, furnituri birou, piese schimb, materiale intretinere etc) ,
A fost emisa decizia de inventariere pentru acest an si am fost numita presedinta a comisiei centrale de inventariere , cu toate ca in fiecare an ca presedinte al comisiei centrale era numit seful de serviciu sau directorul financiar contabil. Comisia centrala raspunde de intreaga inventariere a patrimoniului iar eu ca personal de executie nu pot cuprinde un asemenea volum de munca , gestiunile inventariate doar pentru mijloace fixe si obiecte inventar sunt in numar de aproximativ 90, pe care trebuie sa le valorific.
Acest lucru s-a intamplat dupa ce o alta persoana ( fost sef serviciu) a refuzat numirea iar decizia prin care eu eram numita doar membru in comisie a fost refacuta si am avut surpriza de a fi numita presedinte .
Intrebarea mea este daca tin evidenta contabila la ce am mentionat mai sus este legal ca eu sa fiu presedinta comisiei centrale de inventariere sau chiar membru in aceasta comisie?
Multumesc
#288480 control financiar preventiv (CFP)
Postat de ANAKINA on 14 February 2020 - 10:03 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE
La institutia unde lucrez avem 8 ( opt) persoane care acorda viza CFP . S-a ajuns la vizarea cu CFP a bonurilor de consum , a bonurilor de transfer , a facturilor fiscale ( care au deja bun de plata), a Nir-urilor , a listelor zilnice de alimente . Intrebarea mea este daca aceste documente enumerate se supun din punct de vedere legal controlului financiar preventiv , fiindca nu se regasesc in Anexa la Normele privind exercitarea activitatatii de control financiar preventiv. Multumesc.
#286545 Decizie de inseriere-bonuri de consum, nir-uri
Postat de ANAKINA on 07 February 2019 - 09:21 AM in CONTABILITATE STOCURI
#286515 Decizie de inseriere-bonuri de consum, nir-uri
Postat de ANAKINA on 05 February 2019 - 09:53 AM in CONTABILITATE STOCURI
Lucrez la o institutie publica -spital . Pana la momentul actual nu a fost emisa o decizie pentru desemnarea unor persoane care sa se ocupe de inserierea documentelor . S-a discutat acum , in februarie despre inserierea bonurilor de consum retroactiv , de la inceputul anului . Pentru fiecare gestiune /sectie (aproape 100 ) s-a hotarat sa se aloce o alta serie si fiecare carnet va fi numerotat de mana , cu pixul , ceea ce mi se pare o aberatie si o mare pierdere de timp, fiindca fiecare din aceste gestiuni foloseste pe an cel putin 10 carnete , poate si mai multe . Nir-urile se emit cu ajutorul programului informatic , deci nu stiu cum se vor inseria .Facturile si chitantele sunt inseriate, asa au fost comandate . Va rog o parere despre aceasta situatie , fiindca legea prevede inserierea dar banuiesc ca se refera la inserierea cu ajutorul programului informatic nicidecum cu pixul pe hartie .
Multumesc .
#283305 REEVALUAREA
Postat de ANAKINA on 29 March 2018 - 08:37 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE
Multumesc anticipat
#247234 dec. 100 / topic 2012
Postat de ANAKINA on 18 January 2012 - 07:40 PM in Arhiva
#244226 Cine are dreptul sa transmita REVISAL ?
Postat de ANAKINA on 06 September 2011 - 11:45 AM in REVISAL
#241966 Facturi cu diverse produse , neplatitor TVA
Postat de ANAKINA on 01 June 2011 - 12:43 PM in Arhiva
#240908 Hartie de la ANAF
Postat de ANAKINA on 03 May 2011 - 07:02 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele
Pe instiintare suma achitata este egala cu suma stinsa , nu este nici o diferenta si totusi finantele daca au emis-o inseamna ca ceva este gresit . Numai ca nu-mi dau seama ce Va rog , are cineva vreo idee ?? Multumesc anticipat
#240261 decl. 100 / topic 2011
Postat de ANAKINA on 09 April 2011 - 09:03 PM in Arhiva
#240080 CERERI fise post
Postat de ANAKINA on 04 April 2011 - 11:10 AM in FISA POSTULUI
#238936 Dividende
Postat de ANAKINA on 02 March 2011 - 10:28 AM in Arhiva
#235045 decl. 101 / depunere 2011
Postat de ANAKINA on 10 January 2011 - 11:22 AM in Arhiva
#234654 declaratii firma fara activitate
Postat de ANAKINA on 04 January 2011 - 12:04 PM in Arhiva
Dana42, la Nov 9 2010, 09:16 AM, a spus:
Am infiintat in decembrie o societate , neplatitoare de TVA si aveam aceeasi nelamurire privind sit.financiare anuale fiindca nu am inregistrat decat cheltuieli de constituire si cheltuieli cu mijloace fixe, obiecte inventar si consumabile . Activitatea va incepe din ianuarie 2011 . Se depun ceva declaratii in ianuarie ? Voi avea un singur angajat deocamdata incepand tot cu ianuarie . Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi deoarece sunt noua in domeniu . Multumesc anticipat
#183695 AIC - INSTITUTII PUBLICE
Postat de ANAKINA on 06 October 2008 - 05:12 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE
#182562 AIC - INSTITUTII PUBLICE
Postat de ANAKINA on 22 September 2008 - 07:29 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE
madalinab, la Sep 21 2008, 07:28 PM, a spus:
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ ANAKINA's Content
- Regulament