Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihaitarta's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mihaitarta's Content

There have been 16 items by mihaitarta (Search limited from 25-November 07)


Sort by                Order  

#257481 Codul Fiscal cu Normele de aplicare - 2013

Postat de mihaitarta on 16 September 2013 - 11:01 PM in Arhiva

Vezi postareamgabi, la 16 September 2013 - 05:50 PM, a spus:

Iar domnul care m-a trimis sa "studiez indeajuns" codul fiscal ar face bine sa nu sara peste articole!

Art.208
.........
(2) Pentru produsele prevăzute la art.207 lit. a) - c) şi f) - k), accizele se datorează o singură dată şi se calculează prin aplicarea sumelor fixe pe unitatea de măsură asupra cantităţilor produse pe teritoriul României, importate sau achiziţionate intracomunitar. Pentru amestecurile cu cafea solubilă importate sau achiziţionate intracomunitar, accizele se datorează şi se calculează numai pentru cantitatea de cafea solubilă conţinută în amestecuri.

Cat despre "prima mana", in termeni comerciali, inseamna primul din Ro (adica exact producatorul sau importatorul) , n-are nici o legatura cu sh-ul sau altele asemenea!

Uite, asta mi-a scapat. Mersi!



#257427 Codul Fiscal cu Normele de aplicare - 2013

Postat de mihaitarta on 15 September 2013 - 03:35 PM in Arhiva

Era o treaba de finete. Ce inseamna "spatiul comunitar" aici?
Romania face parte din spatiul comunitar in acest context?
Mai mult de atat, in cazul asta nu e neaparat "prima mana" cea care plateste deoarece o masina isi poate schimba proprietarul de oricate ori, inainte de a fi inmatriculata, iar acciza este exigibila inainte de inmatriculare ( in cazul achizitie din comunitate). Este o diferenta subtila intre "achizitie intracomunitara" si "achizitie din spatiul comunitar" care s-ar putea sa schimbe semnificativ datele problemei.
Eu cred ca va grabiti sa dati solutii transante bazandu-va pe un text de lege continand anumite exprimari nu tocmai riguroase, pe care nu l-ati studiat indeajuns.



#257421 Codul Fiscal cu Normele de aplicare - 2013

Postat de mihaitarta on 14 September 2013 - 10:53 PM in Arhiva

ART. 209
(1) Plătitorii de accize sunt:
a) operatorii economici care produc, achiziționează din teritoriul comunitar ori importă produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) și f)-l);
b) persoanele fizice care achiziționează din teritoriul comunitar ori importă produsele prevăzute la art. 207 lit. h), i) și l).
-----------
Alin. (1) al art. 209 a fost modificat de pct. 4 al art. IV din ORDONANȚA nr. 28 din 27 august 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 30 august 2013.



#257419 Codul Fiscal cu Normele de aplicare - 2013

Postat de mihaitarta on 14 September 2013 - 10:41 PM in Arhiva

Nu-i chiar asa.
Atentie mare: forma codului fiscal de pe site-ul ANAF nu este actualizata cu toate modificarile.
Art. 209
(1) Platitorii de accize sunt:
...
b) persoanele fizice care achiziționează din teritoriul comunitar ori importă produsele prevăzute la art. 207 lit. h), i) și l).

Asta prevede forma in vigoare la 14.09.2013 si despre asta era vorba in intrebarea mea.
Consultati legis sau Monitorul oficial.



#257401 Codul Fiscal cu Normele de aplicare - 2013

Postat de mihaitarta on 14 September 2013 - 12:22 AM in Arhiva

Ce parere aveti in legatura cu accizele introduse pentru autoturismele cu capacitate de peste 3000 de centimetri cubi?
Mai exact, dupa parerea voastra, accizele sunt sau nu aplicabile autoturismelor achizitionate din Romania care au fost inmatriculate in Romania inainte de 01.09.2013 si au capacitate peste 3000 de centimetri cubi?



#239783 program saga

Postat de mihaitarta on 26 March 2011 - 05:04 PM in Arhiva

Cam nasol asa. In situatia in care pana la un punct ai avut un singur cont bancar si apoi a mai aparut unul, ar trebui sa creezi doua analitice: unul pentru contul bancar vechi, care sa porneasca cu sodul de pe sintetic si unul care porneste cu sold 0 (pentru contul nou). Ar trebui sa existe o functe de genul "dezvoltare in analitic", care sa-ti ceara analiticele pe care vrei sa le creezi si sa te intrebe care dintre ele preia soldul de pe sintetic. Un simplu mesaj de avertizare este insuficient. Nu vad o situatie in care sa fie acceptabila dpdv al tehnicii contabile operarea de asa maniera.
O alta problema pe care am avut-o cu Saga a fost faptul ca in balanta debitul nu este egal cu creditul....si eu care credeam ca se numeste contabilitate in partida dubla :))
Inca o problema(probabil legata de posibilitatea operarii pe sintetic) : soldul de pe situatia furnizorilor este diferit de soldul din balanta.
N-am lucrat efectiv cu programul asta, dar incep sa am indoieli serioase asupra calitatii lui, in conditiile in care incalca principii fundamentale. Incep sa cred ca popularitatea lui se datoreaza (aproape) in exclusivitate pretului scazut.



#239780 program saga

Postat de mihaitarta on 26 March 2011 - 03:21 PM in Arhiva

Am preluat de data recenta doi clienti a caror evidenta contabila a fost tinuta de catre o alta firma. Evidenta contabila a fost condusa cu ajutorul programului SAGA.
La verificarea perioadelor anterioare am observat niste erori grave de tehnica contabila, cu care se pare ca acest program (cel putin in forma in care l-am gasit eu configurat acolo) nu are nicio problema. Concret, este vorba despre faptul ca pe anumite conturi s-au operat sume(de catre utilizator) atat pe contul sintetic cat si pe analiticele lui, rezultand astfel diferente intre contul sintetic si suma conturilor lui analitice, ceea ce mi se pare strigator la cer. (Sa presupunem spre exemplu ca avem 3 conturi analitice la banca in lei: 5121.1., 5121.2. si 5121.3. In SAGA am urmatoarea situatie : sold final 5121.(sintetic) este diferit de sold final 5121.1.+ SF 5121.2. + SF 5121.3.) Aceeasi poveste se intampla si in relatia dintre conturi sintetice de gradul 1 si conturile sintetice de gradul 2. sunt tot felul de diferente de genul acesta pe mai toate conturile utilizate mai frecvent: banca, clienti, furnizori, etc.

Intrebarea mea ar fi: SAGA e gandit sa functioneze la modul acesta, sau este configurat prost acolo unde l-am gasit eu?

Multumesc!



#234768 revenirea la impozit venit micro de 3%

Postat de mihaitarta on 05 January 2011 - 02:52 PM in Arhiva

Vezi postareaS.G., la Jan 4 2011, 11:46 PM, a spus:

Daca ar fi sa interpretez legea, as spune ca cei care au fost si si-au pierdut aceasta calitate de a plati impozitul pe venit microintreprindere incepand cu anul 2009, acum nu mai pot opta pentru plata impozitului pe venit microintreprindere si asta deoarece acolo unde legea nu distinge, nici noi nu ar trebui sa o facem... Nu este moral si sincer sper sa apara o derogare sau o modfiicare la aceasta OUG 117/2010... M-as mira daca chiar s-ar intampla... Sper totusi ca aceasta OUG a fost data pentru a ajuta toate firmele, nu doar pe cele infiintate in 2009-2010...

Gresit! Asa cum au mai subliniat si alti colegi, firmele care au fost microintreprinderi in 2009, au facut asta in conformitate cu prevederile titlului IV (cel vechi, abrogat).
Aici a fost marea confuzie: Pot opta dac? "nu au mai fost pl?titoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, potrivit prevederilor prezentului titlu."( prezentul titlu inseamna titlul IV-1, diferit de vechiul titlu IV). Ori nu are cum sa existe vreo firma care sa fi fost microintreprindere inainte de 01.01.2011 in baza titlului IV-1 deoarece acesta nici nu exista la momentul respectiv. Deci pot opta toti cei care au indeplinit conditiile de la art. 112-1 la 31.12.2010, indiferent daca au mai fost sau nu microintreprinderi, pentru ca daca au mai fost, au facut-o in conditiile altui titlu.
Deci nu este nevoie de nicio derogare sau modificare, ci este nevoie de mai multa competenta profesionala in ANAF



#231222 Preturi de dumping in contabilitate

Postat de mihaitarta on 15 September 2010 - 05:03 PM in Arhiva

In toate discutiile despre preturi de dumping in acest domeniu am observat ca se omite un amanunt esential. Indiferent cine presteaza servicii la preturi derizorii, o face ilegal. Ca el sa fie totusi intr-o cvasi-legalitate, merge la un expert contabil, membru CECCAR, care ii certifica bilantul contra cost. Si uite asa se inchide cercul.

Daca expertilor nu le convine faptul ca se practica preturi de dumping, de ce mama naibii nu refuza persoanele in cauza?
Daca persoanele care practica preturi de dumping semneaza situatiile financiare in calitate de angajati cu timp partial, poate ar fi o idee ca dreptul lor de a semna bilant sa fie limitat prin lege la un singur loc de munca.

Majoritatea problemelor de natura baneasca de care se plang expertii contabili romani au solutii foarte simple (dintre care multe stau neutilizate tocmai in mainile expertilor nemultumiti), dar ne place mai mult sa ne plangem decat sa facem ceva:

a) Problema: Tarife de dumping practicate de persoane ne-membre Solutia: Refuzarea certificarii bilantului si denuntarea persoanei in cauza
b) Problema: Venituri mici Solutia: Respectarea legislatiei privind tarifele minime

Solutionarea acestor probleme ar fi intradevar mai simpla daca ar fi ajutata si de catre CECCAR si poate chiar de catre ORC ( la infiintarea firmei ar trebui sa fie obligatorie fie precizarea unei persoane cu studii superioare care urmeaza sa se ocupe de evidente in calitate de contabil angajat, fie un contract de prestari servicii incheiat cu un expert membru ceccar sau cu o firma membra).

Chiar si in lipsa vreunui sprijin din partea acestor institutii, a) si b) stau in picioare !



#231157 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de mihaitarta on 14 September 2010 - 11:58 AM in Arhiva

Vezi postareaeugen ursache, la Sep 14 2010, 10:33 AM, a spus:

Stimate domn Tarta, as avea cateva intrebari, la care sper sa vreti sa-mi raspundeti, ca sa avem o idee mai clara despre firma dvs si sa mai invatam si noi cate ceva:
1. Care servicii va aduc cele mai multe venituri, conta, auditul sau consultanta
2. Care e distributia Pareto a clientilor si veniturilor dvs (top 3 clienti cat % din venituri aduc)
3. Cum gasiti clienti noi, avand in vedere ca pe net aveti cam 0 informatii (nu m-am putut abtine, am gugalit un pic si inafara de tabloul CECCAR si de datele firmei dvs la MF si la RECOM nu am gasit nica, nici de bine nici de rau :lnr (1): ). Ca o noua paranteza, asta imi confirma banuiala ca cel putin in domeniul nostru de activitate, marketingul pe net nu prea aduce clienti, sunt bani irositi.

Cat despre preturi de dumping, munca la negru sau la gri, concurenta neloiala din partea angajatilor MF, contracte date clientelei pe ochi frumosi, conta facuta cu picioarele de neica nimeni, putem vorbi un an, ca tot nu rezolvam nimic.
Cei pe care ii platim din greu cu cotizatii si impozite sa ne protejeze de astfel de practici se fac ca dorm pe banii nostri.

1. Pachetul de servicii pe care il prestam noi consta in: contabilitate, salarii, consultanta si reprezentare in relatia cu organele de control. Contractele incheiate cu clientii nostri au ca si obiect intregul pachet de servicii pentru un tarif unic, motiv pentru care imi este imposibil sa va raspund la aceasta intrebare. Cu audit nu ne ocupam, desi numele firmei ar putea induce in eroare din acest punct de vedere.
2.Top 3 clienti aduc aproximativ 10%-15% din venituri.
3.Clientii noi vin de obicei adusi de catre clientii existenti. Am incercat diverse alte solutii: pliante, pagini aurii tiparit si online, dar nu a venit nici macar un client nou pe aceste cai. Cel putin din experienta proprie aceste metode nu dau rezultat.

Ar fi o metoda care mi s-a parut destul de interesanta si poate ar merita incercata. Ni s-a propus o campanie de telemarketing adresata unor persoane juridice filtrate dupa criterii alese de noi, de ex: localitate, CA, numar de angajati, domeniu de activitate etc. Tariful era de 500 E/ 1000 de apeluri si firma respectiva se lauda ca din cele 1000 de apeluri cam 1% se concretizeaza intr-o intalnire cu o persoana cu putere de decizie din firma respectiva. Deci la 1000de apeluri ai 10 intalniri, din care daca inchei un contract eu zic ca ai realizat ceva .



#231156 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de mihaitarta on 14 September 2010 - 11:58 AM in Arhiva

Vezi postareaeugen ursache, la Sep 14 2010, 10:33 AM, a spus:

Stimate domn Tarta, as avea cateva intrebari, la care sper sa vreti sa-mi raspundeti, ca sa avem o idee mai clara despre firma dvs si sa mai invatam si noi cate ceva:
1. Care servicii va aduc cele mai multe venituri, conta, auditul sau consultanta
2. Care e distributia Pareto a clientilor si veniturilor dvs (top 3 clienti cat % din venituri aduc)
3. Cum gasiti clienti noi, avand in vedere ca pe net aveti cam 0 informatii (nu m-am putut abtine, am gugalit un pic si inafara de tabloul CECCAR si de datele firmei dvs la MF si la RECOM nu am gasit nica, nici de bine nici de rau :lnr (1): ). Ca o noua paranteza, asta imi confirma banuiala ca cel putin in domeniul nostru de activitate, marketingul pe net nu prea aduce clienti, sunt bani irositi.

Cat despre preturi de dumping, munca la negru sau la gri, concurenta neloiala din partea angajatilor MF, contracte date clientelei pe ochi frumosi, conta facuta cu picioarele de neica nimeni, putem vorbi un an, ca tot nu rezolvam nimic.
Cei pe care ii platim din greu cu cotizatii si impozite sa ne protejeze de astfel de practici se fac ca dorm pe banii nostri.

1. Pachetul de servicii pe care il prestam noi consta in: contabilitate, salarii, consultanta si reprezentare in relatia cu organele de control. Contractele incheiate cu clientii nostri au ca si obiect intregul pachet de servicii pentru un tarif unic, motiv pentru care imi este imposibil sa va raspund la aceasta intrebare. Cu audit nu ne ocupam, desi numele firmei ar putea induce in eroare din acest punct de vedere.
2.Top 3 clienti aduc aproximativ 10%-15% din venituri.
3.Clientii noi vin de obicei adusi de catre clientii existenti. Am incercat diverse alte solutii: pliante, pagini aurii tiparit si online, dar nu a venit nici macar un client nou pe aceste cai. Cel putin din experienta proprie aceste metode nu dau rezultat.

Ar fi o metoda care mi s-a parut destul de interesanta si poate ar merita incercata. Ni s-a propus o campanie de telemarketing adresata unor persoane juridice filtrate dupa criterii alese de noi, de ex: localitate, CA, numar de angajati, domeniu de activitate etc. Tariful era de 500 E/ 1000 de apeluri si firma respectiva se lauda ca din cele 1000 de apeluri cam 1% se concretizeaza intr-o intalnire cu o persoana cu putere de decizie din firma respectiva. Deci la 1000de apeluri ai 10 intalniri, din care daca inchei un contract eu zic ca ai realizat ceva .



#231138 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de mihaitarta on 14 September 2010 - 08:22 AM in Arhiva

Vezi postareaDana42, la Sep 14 2010, 12:50 AM, a spus:

Scuze, CA era pe an, deci pe luna ar veni cam 1200 lei/firma. Tariful este OK la cata munca si responsabilitate implica aceasta meserie, dar crede-ma ca nu noi trebuie sa ne schimbam mentalitatea, ci angajatorii + sistemul ec. si politic. Pe cati crezi ca ii mai intereseaza calitatea in ziua de astazi ? Cati apreciaza munca noastra ? Sa nu mai vb. din nou de intreg sistemul bugetar care tine evidente contabile "la greu", cotizatii la GF etc.
Eu astazi am predat o contabilitate in favoarea sotiei unui director de la Adm. Fin. si tariful meu a fost redus pentru acest an, cam 1/5 din ceea ce ai scris tu pentru ca efectiv si-a redus activitatea, a ramas fara angajati etc.
Si crezi ca a contat faptul ca am avut control de la Fisc in urma cu 2 ani cand avea activ. complexa si nu au gasit nimic, din contra i-au pus pe cei de la Finante sa regleze Fisa RON dupa mine ?
Mai gandeste-te...

Ai si tu dreptate, dar macar ceea ce tine de atitudinea noastra fata de meserie ar trebui sa se schimbe, pentru ca, din pacate, este singurul element pe care il putem controla.
Foarte bine punctata problema sistemului bugetar care tine contabilitate. Asta ar trebui sa fie preocuparea principala a CECCAR-ului: sa curete piata de asemenea oameni care lucreaza fara autorizatie sau se afla in situatii de incompatibilitate cu calitatea de expert contabil.
Cat despre tarife, si noi a trebuit sa mai reducem anul acesta din cauza crizei, dar am incercat sa nu modificam tarifele din contracte ci sa negociem o reducere temporara a tarifului, care apare distinct pe fiecare factura, alaturi de tariful intreg. In felul asta ne va fi mult mai usor sa revenim la tariful initial dupa ce isi mai revine economia. E o chestie psihologica.
Numai bine!



#231123 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de mihaitarta on 13 September 2010 - 09:40 PM in Arhiva

Vezi postareaRaisa, la Sep 13 2010, 09:38 PM, a spus:

Vezi postareaBrigante, la Sep 13 2010, 02:30 PM, a spus:

Poate aveti sepci portocalii, iar noi nu acceptam sa purtam sapca de nicio culoare, d'aia!

O sa fac investigatii legate de firma dvs cea cu 10 angajati si 800000 CA din Bihor. Fiti sigur ca o voi gasi daca e membra CECCAR, cu tot cu profitul brut si net din ultimele bilanturi si cheltuieli de personal din bilant/ 10. Nu de alta, dar sa vedem si noi cu cat ii platiti pe fericitii dvs angajati. Si voi mai face si niste simulari de tarif sa obtin un numar mediu de clienti si apoi un numar mediu de firme per cap de salariat. Dupa aceea vom dezbate aici succesul dvs, de care ne faceti sa fim mandri.

Din experienta judetului meu, pot sa va intreb un singur lucru: Nu cumva cineva din AF Bihor, de preferat din corpul de control va este ruda/prieten/partener de afacere (NEOFICIAL offcourse) si va redirectioneaza niste contribuabili grei?? Si in alta ordine de idei si eu cred, la fel ca Brigante : aveti o mare basca portocalie.

Si tot din experienta mea de viata v-as sfatui prieteneste sa mai verificati din cand in cand ce fac cei 10.... S-ar putea sa aveti SURPRIZE MARI.
Vedeti? Tocmai acest mod de gandire va tine in loc. Nu toate afacerile romanesti de succes sunt ilegale sau manjite politic. Eu unul nu am mai votat de ceva vreme si manifest un dezinteres total fata de tot ceea ce inseamna politica in Romania. Nu ma mai uit la stiri romanesti de vreo doi ani pentru ca mi-e scarba de ce se intampla in tara asta, si daca ar fi existat vreun mod de a-mi muta afacerea intr-o alta tara, cu tot cu clienti (ceea ce este imposibil, desigur), as fi facut-o de mult, fara sa stau pe ganduri. Va asigur ca nu avem niciun fel de afiliere politica, si nici de alt fel cu nimeni (insusi gandul ca am fi afiliati in veun fel cu AF sau cu vreun partid politic mi se pare o gluma de prost gust), cat despre angajati si nivelul calitatii muncii nu va faceti probleme. Nu am ajuns unde suntem prestand servicii de o calitate indoielnica. Cat despre clienti, au venit adusi fiind unii de altii, tocmai pe baza calitatii serviciilor prestate.
Avem 57 de clienti, deci in medie 5-6 clienti pe angajat ceea ce nu mi se pare nici mult, nici putin, avand in vedere ca toti vin cu baze de date informatice prelucrate dpdv al contabilitatii primare. Exista suficient timp pentru verificari, inchiderea lunii, intocmirea declaratiilor si restaurarea bazelor de date prelucrate la sediul clientilor.
Daca in locul acestui ton razboinic si acuzator (in mod gratuit) ati avea o atitudine pozitiva si un interes legat de modul in care isi organizeaza si altii activitatea sunt sigur ca ati fi mult mai castigata.
Spor la "investigat" !



#231122 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de mihaitarta on 13 September 2010 - 09:22 PM in Arhiva

Vezi postareaRaisa, la Sep 13 2010, 09:38 PM, a spus:

Vezi postareaBrigante, la Sep 13 2010, 02:30 PM, a spus:

Poate aveti sepci portocalii, iar noi nu acceptam sa purtam sapca de nicio culoare, d'aia!

O sa fac investigatii legate de firma dvs cea cu 10 angajati si 800000 CA din Bihor. Fiti sigur ca o voi gasi daca e membra CECCAR, cu tot cu profitul brut si net din ultimele bilanturi si cheltuieli de personal din bilant/ 10. Nu de alta, dar sa vedem si noi cu cat ii platiti pe fericitii dvs angajati. Si voi mai face si niste simulari de tarif sa obtin un numar mediu de clienti si apoi un numar mediu de firme per cap de salariat. Dupa aceea vom dezbate aici succesul dvs, de care ne faceti sa fim mandri.

Din experienta judetului meu, pot sa va intreb un singur lucru: Nu cumva cineva din AF Bihor, de preferat din corpul de control va este ruda/prieten/partener de afacere (NEOFICIAL offcourse) si va redirectioneaza niste contribuabili grei?? Si in alta ordine de idei si eu cred, la fel ca Brigante : aveti o mare basca portocalie.

Si tot din experienta mea de viata v-as sfatui prieteneste sa mai verificati din cand in cand ce fac cei 10.... S-ar putea sa aveti SURPRIZE MARI.
Vedeti? Tocmai acest mod de gandire va tine in ceatza. Va asigur ca nu avem niciun fel de afiliere politica, si nici de alt fel cu nimeni (insusi gandul ca am fi afiliati in veun fel cu AF mi se pare o gluma de prost gust), cat despre angajati si nivelul calitatii muncii nu va faceti probleme, pentru ca n-am ajuns unde suntem prestand servicii de o calitate indoielnica. Cat despre clienti, au venit adusi fiind unii de altii, tocmai pe baza calitatii serviciilor prestate.
Prin postul dvs mi-ati clarificat de ce sunteti prost platita. Suferiti de un mod de gandire de care ar fi bine sa va indepartati cat mai mult, spre binele dvs.
Spor la "investigat" !



#231104 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de mihaitarta on 13 September 2010 - 02:28 PM in Arhiva

Vezi postareaRaisa, la Nov 9 2009, 05:41 PM, a spus:

Una peste alta, sunt toate institutii de esrocat. Meseria in sine este prost platita. Stiu o firma, si nu mare, care plateste 1200 lei/luna consultanta juridica pe contract si care nu ar plati nici macar 200 lei pe un contract de consultanta fiscala, trebuie sa stie contabilul. Bietul contabil nu le stie nici el, caci fiind platit prost trebuie sa isi ia multe firme, si nu mai are timp de documentare. Distractia cu CECCAR-ul pe mine ma costa scump, ca trebuie sa ma stresez un pic sa acopar cheltuielile de taxe, cotizatii, cursuri, impozite. dar macar le scot. La CCF o sa trebuiasca sa ma stresez si mai mult sa scot investitia initiala de 1600 + cotizatia de 210/an. Si de scos le svot tot din amarata aia de evidenta contabila, la care poti sa ai la fel de bine si contract si cu firma si nuu musai sa ii dai factura clientului.

Indiferent care va fi verdictul in lupta asta lor, noi oricum pierdem.

Stiu ca-i vechi subiectul, dar nu ma pot abtine cand citesc asemenea cugetari.
A cui credeti ca e vina pentru faptul ca esti platit prost ca si expert contabil?
O duceti de azi pe maine pentru ca nu stiti sa va organizati eficient si sa puneti un pret corect pe munca voastra. Degeaba se cauta vinovati in locuri total gresite, pt ca vina ii apartine in primul rand celui in cauza.
Exista niste tarife minime stabilite (prin Lege !) de CECCAR pentru diverse lucrari care intra in sfera obiectului de activitate al unei firme de contabilitate, dar pe toti ii doare in cot, de parca n-ar fi in avantajul lor, tragand in acelasi timp pretul mediu de pe piata in jos.
Pana nu va schimbati atitudinea, tot in aceeasi mizerie o sa va scaldati.
Noi am ajuns la un nivel la care daca cineva imi propune un tarif de 200 lei pe luna il trimit la plimbare fara sa stau pe ganduri doua secunde
Si ca sa nu credeti cumva ca vorbesc din burta, anul trecut am avut o cifra de afaceri de 795.000 lei si am fost firma membra CECCAR cu cea mai mare cifra de afaceri pe Bihor in 2009. Firma are 10 angajati, functioneaza intr-un apartament cu 4 camere in Oradea, tot sub tutela CECCAR, tot in Romania, tot pe aceeasi piata.
Oare de ce noi putem si voi nu?



#183972 cu TVA sau fara?

Postat de mihaitarta on 09 October 2008 - 11:39 AM in Arhiva

Vezi postareatopala_gustav, la Oct 9 2008, 12:36 PM, a spus:

Deci , in situatia ta, locul prestarii se considera la domiciliul clientului, respectiv Franta, iar pe factura nu treci TVA si specifici "Neimpozabil in Romania". That's all.

Imi explici si mie, te rog, de unde ai dedus asta?




Cometa SQL