- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → adichirla's Content
adichirla's Content
There have been 36 items by adichirla (Search limited from 25-November 07)
By content type
See this member's
#285495 D112 - topic 2018
Postat de adichirla on 18 October 2018 - 09:18 AM in Arhiva
In declaratia 112, exista mentiunea exceptat plata CAS Si CASS la salar minim. Eu am calculat contributiile la venitul brut 1900, iar la rubrica date identificare asigurat a ramas bifat exceptat, fiind setata implicit in pdf. Declaratia s-a validat. Trebuia sa aleg neexceptat, avand in vedere ca venitul brut e 1900?
Va multumesc.
#280255 Achizitie de catre firma neplatitoare TVA din Serbia
Postat de adichirla on 05 October 2017 - 08:24 AM in Impozitare - TVA
#280253 Achizitie de catre firma neplatitoare TVA din Serbia
Postat de adichirla on 05 October 2017 - 08:01 AM in Impozitare - TVA
Avem o microintreprindere, neplatitoare TVA( domeniul medical) si vrem sa achizitionam din Serbia un aparat medical, in valoare de peste 10000 euro. Furnizorul va factura valoarea fara TVA si noi va trebui sa platim ulterior TVA la valoarea din factura si apoi sa declaram in decontul 301. Imi spuneti va rog daca e corect? Care vor fi inregistrarile contabile? Va multumesc.
#279633 inregistrare facturi intarziate la microintreprindere
Postat de adichirla on 13 August 2017 - 03:46 PM in MONOGRAFII CONTABILE
Am o problema legata de contabilitatea unei microintreprinderi. Imi spuneti va rog, cum inregistrez facturile cu date de acum 3, 2 luni in urma(nu au fost predate la timp), legate de achizitia unor obiecte de inventar si mijloace fixe destinate dotarii unui cabinet medical? Mentionez ca exista si o aparatura medicala (mijloc fix) care a fost primita gratuit inainte sa se infiinteze microintreprinderea, iar acum este utilizata in cadrul acesteia. Pot sa inregistrez facturile si chitantele cu datele lunii in curs? In mod normal, nefiind platitoare de impozit pe profit si de TVA, nu ar trebui sa depun nici o rectificativa. Va multumesc
#278161 Inregistrare bon fiscal anterior emitere factura
Postat de adichirla on 06 April 2017 - 11:00 AM in MONOGRAFII CONTABILE
In data de 03.04.2017 soferul a achizitionat motorina de 500 lei in baza bonului fiscal.Ulterior in data de 04.04.2017 a fost emisa si factura in baza bonului fiscal. Imi spuneti va rog care sunt inregstrarile contabile? Multumesc.
#273595 Certificat digital pt. CUI diferit
Postat de adichirla on 01 April 2016 - 09:43 AM in Certificatul digital, depunerea online si accesarea dosarului fiscal
Firma pe care o reprezint are certificat digital, iar la semnatura apare CUI. Am inteles ca pot folosi acelasi certificat pentru cate societati doresc. Ca si contabil vreau sa tin contabilitatea la inca o firma. Am descarcat formularul 150 si am mers la Anaf pentru a ma lamuri, dar mi-au spus ca trebuie token diferit. Nu inteleg atunci de ce se spune ca se poate utiliza pentru mai multe firme. Ma puteti lamuri, va rog frumos.
#271953 Infiintare CMI 2016
Postat de adichirla on 18 January 2016 - 05:18 PM in Arhiva
#271939 Infiintare CMI 2016
Postat de adichirla on 17 January 2016 - 08:01 PM in Arhiva
Imi cer scuze daca nu am ales corect categoria pentru a posta mesajul, dar chiar nu am stiut unde. Fratele meu e medic si si-a dechis de curand CMI, dar cu contract de comodat la o clinica, deci practic foloseste spatiul si aparatura de la clinica.Nu am tinut contabilitate in partida simpla si nu stiu exact ce declaratii se depun( bine am citit pe net, dar cu modificarile care tot apar as vrea sa fiu suta la suta ca astea sunt toate declaratiile). Are CMI, dar e si salariat la spital. Se plateste si CAS si CASS din 2016, daca e si salariat? Infomedica cu care are contract de comodat ce trebuie sa plateasca pentru CMI? Daca are contract de comodat, mai trebuie tinut registrul inventar( aparatura nu ii apartine)? Fisa de cheltuieli se completeaza la sfarsitul lunii sau pe parcurs? Sunt multe intrebari, dar sper din suflet sa ma lamuriti.
#271611 achizitie intracomunitara ?
Postat de adichirla on 21 December 2015 - 11:47 AM in Arhiva
#271593 achizitie intracomunitara ?
Postat de adichirla on 19 December 2015 - 02:44 PM in Arhiva
Imi spuneti va rog, daca urmatoarea situatie se incadreaza in sfera achizitiilor comunitare. Am achizitionat de pe un site Ungaria, 17 buc haine second pentru revanzare. Magazinul in care vreau sa le vand, nu este cu haine second, ci cu produse alimentare si nealimentare( nu stiu exact daca este chiar in regula, nu am gasit undeva specificat ). Factura a fost emisa, dar nu de firma din Ungaria,ci de o firma din Romania, care are cui RO, iar preturile hainelor au TVA. Cum o sa inregistrez achizitia? Se incadreaza in intracomunitare sau/si in regim special haine second? Multumesc.
#242327 FISA POSTULUI CF. NOULUI COD AL MUNCII
Postat de adichirla on 14 June 2011 - 05:02 PM in FISA POSTULUI
Otilia Alupei, la 10 June 2011 - 02:42 PM, a spus:
vezi la capitolul management resurse umane si la modele fisiere resurse umane (model raport/fisa/ formular de evaluare si model criterii generale de evaluare)
Imi cer scuze. Am cautat doar in fise de post. Multumesc pentru raspuns.
#242216 FISA POSTULUI CF. NOULUI COD AL MUNCII
Postat de adichirla on 10 June 2011 - 02:17 PM in FISA POSTULUI
Am inteles ca dupa noul cod al muncii fisele de post ar trebui sa contina si criterii de evaluare.Eu am cautat, dar am gasit doar modelele vechi pe care le am si eu. Voi aveti cu criterii sau tot cele dinainte de 01.05.2011? Daca da puteti va rog sa postati un model?
#241761 stagiu anul I
Postat de adichirla on 26 May 2011 - 08:26 PM in PERIOADA DE STAGIU
#241707 calcul CM cod indemniz. 06, urmat de cod 01
Postat de adichirla on 26 May 2011 - 10:35 AM in Arhiva
mihaela_cva, la 25 May 2011 - 08:10 PM, a spus:
depinde de nr.salariati, nr zile suportate de angajator.
Da este concediu medical COM, firma are sub 20 de angajati.In mod normal noi suportam 5 zile, dar ce nu stiu e daca trebuie sa suport si din al doilea concediu cod 01, urmatoarele 2 zile ca in total sa fie 5 zile(3 zile din primul+2 din urmatorul)pt. ca stiu ca angajatorul suporta doar din CM initial 5 zile, sau 5 zile cumulat din mai multe CM din aceeasi luna. E valabil si pt doua luni diferite? Si referitor la contributii si impozit, dc imi puteti da un raspuns. Multumesc.
#241642 calcul CM cod indemniz. 06, urmat de cod 01
Postat de adichirla on 25 May 2011 - 02:42 PM in Arhiva
ma puteti ajuta va rog in urmatoarea problema. Am un COM cod 06 initial din 28.04-30.04.Din primele 3 zile angajatorul suporta primele doua, a treia fiind nelucratoare. Urmatorul e in continuare,01.05-26.05 cod 01, diferit de primul, dar ambele au acelasi diagnostic, deci il consider in contin. si folosesc aceeasi baza.Intrebarea mea e daca al doilea COM il suporta integral FNUASS-ul sau suporta si angajatorul primele 2 zile, in cazul meu doar ziua de 2.05, pentru ca in total sa fie un cumul de 5 zile, chiar daca sunt doua concedii din doua luni diferite? Mai am o intrebare, din ce suporta FNUASS se scade doar CAS-ul sau si alte contributii, deducere si la final totul se impoziteaza?
Multumesc anticipat.
#241637 stagiu anul I
Postat de adichirla on 25 May 2011 - 01:31 PM in PERIOADA DE STAGIU
Cheltuielile și veniturile legate de aceeași tranzacție sau eveniment sunt recunoscute simultan (principiul conectãrii cheltuielilor la venituri). Care este tratamentul contabil, dacã cheltuielile nu pot fi evaluate fiabil?
a) Venitul este recunoscut, iar cheltuielile vor fi recunoscute atunci când vor putea fi evaluate fiabil;
b) Venitul este recunoscut și va fi recunoscutã și o cheltuialã egalã cu acesta;
c) Venitul este recunoscut dacã s-a încasat o contraprestație din vânzare;
d) Nu se înregistreazã nimic pentru tranzacție, iar orice contraprestație primitã se înregistreazã ca o datorie;
e) Nici una din variantele de mai sus.
Am gasit undeva ca ar fi ok raspunsul a, dar nu stiu daca e corect pt. ca IAS 18 spune ca veniturile nu pot fi recunoscute daca cheltuielile nu pot fi evaluate fiabil.
O zi buna si mersi pt. raspunsurile la alte probleme.
#240088 stagiu anul I
Postat de adichirla on 04 April 2011 - 05:40 PM in PERIOADA DE STAGIU
Care este mãrimea ajustãrii valorii imobilizãrilor corporale și necorporale, cunoscându-se urmãtoarele elemente (valorile sunt exprimate în mii lei): cheltuieli cu despãgubiri, donații și activele cedate 5.000, venituri din vânzarea activelor și alte operații de capital 7.000, venituri din provizioane pentru deprecierea activelor circulante 8.000, venituri din creanțe reactivate 2.000, venituri din provizioane pentru deprecierea
imobilizãrilor financiare 5.000, venituri din provizioanele pentru deprecierea imobilizãrilor corporale 800, cheltuieli cu amortizarea imobilizãrilor 2.000.
a) 11.200 mii lei;
b) – 10.000 mii lei;
c) 1.200 mii lei;
d) – 3.800 mii lei;
e) 2.000 mii lei.
#232117 Ceccar an II stagiu sem II
Postat de adichirla on 16 October 2010 - 03:30 PM in Arhiva
Societatea X deține 100% acțiunile societãții S, 48,2% din acțiunile societãții B și dreptul de a numi președintele consiliului de administrație, 5% din acțiunile societãții M și 50% din acțiunile societãții T (care este controlatã în comun cu statul francez). Doamna Popescu Elena este managerul societãții X și fiica fondatorului. Domnul Ionescu Ion (fiul vitreg al doamnei Popescu) deține 51,8% din acțiunile societãții B, care îi conferã dreptul sã numeascã trei din cei cinci membrii în consiliul de administrație. Identificați pãrțile legate pentru societatea X.
O zi buna.
#231977 Ceccar an II stagiu sem II
Postat de adichirla on 11 October 2010 - 04:54 PM in Arhiva
Am marea rugaminte de a ma ajuta cu un raspuns sau idei pentru urmatoarea problema.
Va multumesc anticipat!
Sunteți interesat sã deveniți acționar la întreprinderea AVÂNTUL S.A. Din surse mai mult sau mai puțin oficiale aflați urmãtoarele informații:
– capitalul social al întreprinderii este de 500 mld. lei și a crescut de 5 ori de la data înființãrii întreprinderii;
– întreprinderea a fost întotdeauna profitabilã;
– dividendul pe acțiune este de 50.000 lei și este superior dividendelor aferente majoritãții celorlalte titluri cotate pe piața de capital;
– întreprinderea a emis în trecut obligațiuni care în urmãtorii 3 ani se vor converti în acțiuni;
– managerii întreprinderii sunt remunerați în funcție de profitul obținut.
Sunt suficiente informațiile de mai sus pentru a lua decizia de investire?
#223113 Organizarea auditului intern si control intern al intreprinderii
Postat de adichirla on 23 March 2010 - 12:10 PM in Arhiva
Va rog sa ma ajutati si pe mine daca aveti rezolvarile la doua probleme de audit:
1. Elaborare politici si proceduri contabile. Studiu de caz: societatea de productie.
2. Reguli de evaluare alternative a elementelor de bilant in conformitate cu Reglementarile contabile in vigoare. Studiu de caz.
Va multumesc anticipat!
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ adichirla's Content
- Regulament