- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → gabriella's Content
gabriella's Content
There have been 164 items by gabriella (Search limited from 24-November 07)
By content type
See this member's
#79161 Examen final auditor 2006
Postat de gabriella on 08 April 2006 - 02:43 PM in Arhiva
Acelasi lucru s-a intamplat la Iasi, astazi 08.04.2006 (bine... au parasit sala in proportie de 90 %).
Stiti cum s-au desfasurat examenele in celelalte centre din tara?
#79199 Examen final auditor 2006
Postat de gabriella on 08 April 2006 - 07:28 PM in Arhiva
#79191 Examen final auditor 2006
Postat de gabriella on 08 April 2006 - 06:50 PM in Arhiva
(1) Examenul va consta în susținerea a trei probe scrise:
proba scrisă - din disciplinele prevăzute de OUG 75/1999, republicată, art.13, punctul a) ;
test grilă - pentru disciplinele prevăzute de OUG 75/1999, republicată, art. 13, punctul B). Grilele vor avea patru variante de răspuns din care un răspuns va fi correct ;
lucrare practică de audit
Lucrarea practică –va fi structurată astfel: pe baza situațiilor financiare și a altor informații despre o societate comercială se vor aborda următoarele aspecte :
- independență, acceptarea angajamentului;
- planificare, eșantion, prag de semnificație;
- 3 teste la alegere din cadrul secțiunilor de la G-P (Probe de audit) cu foile de lucru aferente.
Oare e ceva ce nu am inteles eu bine? Nu mi se pare ca subiectele de astazi respecta aceasta structura - asta ca sa nu mai vorbim ca la testul grila au fost intrebari cu 2 sau mai multe raspunsuri corecte din care, punctat era doar unul.. , de primul examen unde, din 1623 candidati se aude ca au luat nota de trecere doar.. 106 din care, 25 sunt din Bucuresti.
Cred ca se intampla ceva - cineva incearca sa ne puna piedica - e corect si adevarat - doar daca efectuam un calcul simplu : 1623 * 6.000.000 lei = 9.738.000.000 lei. Daca vrei sa faci bani in modul cel mai simplu, ce faci? Normal - le pui piedica - sa mai vina... o data, de doua ori...
As mai intreba ceva : Nu ar fi normal ca rezultatele de la examenele astea sa reprezinte si o evaluare a Camerei? Pentru ca, imi amintesc totusi ca ei ne-au pregatit - anual - si obligatoriu...[u]
#79698 Examen final auditor 2006
Postat de gabriella on 11 April 2006 - 05:57 PM in Arhiva
prin greva noastra am facut, sau... era cat pe ce sa facem jocul unora
totul a fost programat de la inceput sa se intample asa... sa se ajunga aici
mi-e silaaaa!!! de tot ceea ce se intampla pe-aici... in frumoasa noastra Romanie...
#2357 Avizul de insotire al marfii
Postat de gabriella on 10 October 2004 - 02:58 PM in Arhiva
- spre exemplu la data de 10 a lunii, ti-ai calculat soldul marfii inscris in raportul de gestiune (sau in fisele de magazie)? - nu e in rosu?
- nu este vorba de marfa fara provenienta? sau nu tii raportul de gestiune (sau in fisele de magazie)?
#2356 Avizul de insotire al marfii
Postat de gabriella on 10 October 2004 - 02:47 PM in Arhiva
In cazul propus de Prodan insa....
nu inteleg, de ce Prodan nu intelege...ca marfa in custodie - e marfa in custodie si nu se poate vinde - si ca, la orice control care presupune si un minim inventar, va fi in cofa cu stocul vandut.
iar daca e sa judecam la fel ca cei care ne verifica, daca te prinde la jumatatea lunii la un control de-ala inopinat, cu marfa vanduta (din custodie) fara factura de aprovizionare...te judeca dupa Legea 12 si-ti confica marfa vanduta, ca fara provenienta. Si cred ca au dreptate, nu?
#2475 Avizul de insotire al marfii
Postat de gabriella on 11 October 2004 - 12:11 PM in Arhiva
nu te jena daca stresezi uneori mai mult, sau daca noi ne mai luam la tranta pe chat (e chiar indicat). Legislatia e foarte vasta, pareri sunt multe, iar discutiile astea care sunt uneori in contradictoriu, sa stii ca, uneori ne pot folosi si noua.
#2635 Avizul de insotire al marfii
Postat de gabriella on 12 October 2004 - 08:44 PM in Arhiva
chiar daca legea contabilitatii iti spune sa inregistrezi factura exact asa cum e ea (aici andreea are dreptate)
insa, cei de la controale cunosc problema, si nu se leaga de leul tau
ar fi si culmea...
eu am avut problema asta, am inregistrat tot cam asa si nu au fost probleme
de ce spun tot cam asa? fiindca nu am modificat leii din factura, ci doar am adaugat unul in plus - insa, imi va ramane in sold si trebuie sa-l reglez candva...
#2636 Avizul de insotire al marfii
Postat de gabriella on 12 October 2004 - 08:51 PM in Arhiva
cum spune andreea - la vanzare sa treci pretul unui alt produs din stoc?.... e cam ...
inteleg (si imi cer scuze daca nu am inteles corect) - ca mi se spune sa nu incarc bonusurile in gestiune.
La control mi-au verificat facturile selectiv pe o perioada, fata in fata evidenta mea - cu cea a furnizorului - asa ca mi-e frica sa nu inregistrez factura, mai bine cu valoare 1 decat deloc si sa nu o gaseasca
#2284 Avizul de insotire al marfii
Postat de gabriella on 08 October 2004 - 09:18 PM in Arhiva
Tb sa fac NIR sau doar o nota contabila cu acel ct 8033
Mentionez ca programul meu nu imi da voie sa lucrez cu aceste conturi.
nu sunt de acord
- daca marfa e in custodie, nu am voie sa o vand (exceptie face activitatea de consignatie) daca ai o asemenea activitate, contacteaza un avocat - sa nu ai probleme mai tarziu.
- pentru marfa expusa la vanzare, trebuie intocmit obligatoriu NIR
- insa, custodia se inregistreaza in 8033
deci, in cazul tau, trebuiesc amandoua.
Insa, care va fi justificarea ta, la un control, la care-ti gaseste la vanzare marfa din 8033 (custodie) ?
#2484 Avizul de insotire al marfii
Postat de gabriella on 11 October 2004 - 12:39 PM in Arhiva
consider ca ai procedat foarte corect dand valoare unu la pretul de cumparare si incarcand marfa (sau produsul...) in gestiune.
e ok
#2927 Marfa expirata
Postat de gabriella on 16 October 2004 - 08:29 PM in Arhiva
6588=371 cu valoarea de intrare
635=4427 cu 19% aplicat la valoarea de intrare (cat s-a dedus la achizitie).
ok, dar s-a vorbit cumva si de deductibilitatea acestor cheltuieli?
sunt deductibile fiscal sumele inregistrate in conturile 6588 si 635 ?
#87601 Jumatate dintre firme, la un pas de dizolvare
Postat de gabriella on 11 June 2006 - 01:08 PM in Arhiva
1) nu au majorat capitalul social ;
2) nu au preschimbat certificatul de inmatriculare ;
3) nu au depus bilanturile contabile pe ultimii 4 sau 5 ani ;
4) nu au reinnoit actele de spatiu, administratori, cenzri
problemele pe care o firma le are, din punctul de vedere al registrului comertului pot fi vizualizate pe site-ul : (recom.online) - cauti firma si vezi ce / daca exista ceva in neregula cu ea - pentru ca, eventual, sa stii ce trebuie sa remediezi
la iasi a inceput deja dizolvarea firmelor care nu au depus bilanturile contabile
deci, nu e nici joaca si nici vrajeala.. e realitate
#2551 Care registre de contabilitate se intocmesc in cazul in care
Postat de gabriella on 12 October 2004 - 09:11 AM in Arhiva
alex precizeaza ca firma este neplatitoare de TVA - de ce sa tina jurnale de TVA? nu are sens ce spui tu.
nu alex - daca este neplatitoare nu tii jurnal de vanzari, nu tii nici de cumparari si nici nu depui decont de TVA (ESTI NEPLATITOR) :evil:
#2414 macelarie
Postat de gabriella on 10 October 2004 - 09:12 PM in Arhiva
ex : 100 kg carcasa*100 um = 10.000 um
rezulta : 30 kg tip 1* ...um =.....
20 kg tip 2*....um=..... si tot asa..........
pierderi ............................................
rezulta prin diferenta o suma cu care se va debita (sau credita) contul de marfuri
#2523 reg de casa la pct de lucru
Postat de gabriella on 11 October 2004 - 08:02 PM in Arhiva
Da-mi un punct de plecare - legea e asa vasta, iar in momentul de fata nici nu stiu unde sa caut.
#2944 reg de casa la pct de lucru
Postat de gabriella on 17 October 2004 - 11:27 AM in Arhiva
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare
Publicatie: Monitorul Oficial nr. 208 din 26-08-1997
Emitent: Guvernul
In temeiul art. 1 lit. a) din Legea 134/1997 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
Art. I. O.G. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, publicata in M.Of. 24/31-01-1996, aprobata si modificata prin Legea 131/1996, publicata in M.Of. 264/28-10-1996, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5. Pentru intarirea disciplinei financiare si evitarea evaziunii fiscale, operatiunile de incasari si plati intre persoanele juridice se vor efectua numai prin instrumente de plata fara numerar.
Prin exceptie de la prevederile alineatului precedent, persoanele juridice pot efectua plati in numerar in urmatoarele cazuri:
a) plata salariilor si a altor drepturi de personal;
B) alte operatiuni de plati ale persoanelor juridice cu persoane fizice;
c) plati catre persoane juridice, in limita unui plafon zilnic maxim de 20.000.000 lei.
De la prevederile alin. 2 lit. c) sunt exceptate urmatoarele operatiuni:
- depunerile in conturile persoanelor juridice, deschise la societatile comerciale bancare, care pot fi facute si de alte persoane juridice, neplafonat;
- cheltuielile de deplasare in interes de serviciu, in limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizatiei si a cazarii pe timpul deplasarii, precum si a cheltuielilor neprevazute, efectuate in acest sens;
- cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferinte, de simpozioane si de alte asemenea actiuni, in conditiile baremurilor stabilite de normele legale in vigoare.
La acordarea avansurilor spre decontare, in scopul efectuarii de plati catre persoane juridice, se vor respecta cerintele prevazute la alin. 2 lit. c).
Este interzisa acordarea unor facilitati de pret clientilor, persoane juridice, care efectueaza plata in numerar.
Sumele in numerar aflate in casieriile proprii ale persoanelor juridice nu pot depasi la sfarsitul fiecarei zile plafonul de 10.000.000 Iei. Se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si a altor operatiuni cu persoane fizice, pentru o perioada de 3 zile lucratoare de la data prevazuta pentru plata acestora.
Sumele in numerar care depasesc nivelul stabilit conform alin. 6 vor fi depuse in conturile bancare ale persoanelor juridice respective, astfel:
- in urmatoarea zi lucratoare, daca sediul persoanei juridice se afla in aceeasi localitate cu cel al unitatii societatii comerciale bancare la care are deschis contul;
- in maximum 2 zile lucratoare, daca sediul persoanei juridice se afla in alta localitate decat cel al unitatii societatii comerciale bancare la care isi are deschis contul;
- in situatii exceptionale, se admite depasirea termenelor prevazute mai sus, cu avizul unitatii societatii comerciale bancare la care persoana juridica isi are deschis contul.
Subunitatile economice ale persoanelor juridice care au cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie aplica in mod corespunzator prevederile acestui articol."
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ gabriella's Content
- Regulament