Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
nopris's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


nopris's Content

There have been 1000 items by nopris (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#136798 Autofacturare ?

Postat de nopris on 10 July 2007 - 02:03 PM in Arhiva

Din cate stiu eu:
1) facturarea catre angajati presupune ca acestia sa plateasca factura, iar factura nu se poate face sub costul produselor;
2) facturare catre sine este cazul cand firma fabrica un utilaj pentru ea;
3) autofacturarea este atunci cand ai primit produse sau servicii luna anterioara si nu ai primit factura pana la 15 a lunii curente;
4) acordarea de cadouri angajatilor se impoziteaza ca impozit pe venituri (cu cateva exceptii: cadouri de ziua femeii, de Craciun, de ziua copilului, in sume limitate).
5) Sponsorizarile nu se pot face catre angajati si sunt limitate.

Recomand acordarea de tichete de masa, care se pot deduce, care pot fi folosite intr-un restaurant, cu exceptia alcoolului si tutunului, cam de 7,4 lei pe zi, indexabil. Incercati si declararea de perisabiliati, in limitele permise de lege.



#136875 asociati - diverse probleme

Postat de nopris on 11 July 2007 - 10:28 AM in Arhiva

Datoriile sunt ale societatii si nu ale actionarilor sau directorilor sau administratorilor. Societatea trebuie sa le plateasca, indiferent cine e asociat sau administrator. Actionarii nu raspund de ce face firma, asa cum eu nu raspund de ce face o firma la care am actiuni. Administratorul raspunde prin hotararile sale de activitatea firmei, iar eventualele amenzi sunt date firme si se platesc din banii firmei. Pentru decizii ilegale administratorii raspund insa, chiar daca au plecat din firma.



#137647 chelt deductibila?!- urgent

Postat de nopris on 19 July 2007 - 03:36 PM in Arhiva

Inchirierea terenului este pentru firma o generare de venit si nu de cheltuiala. Ce cheltuie firma inchiriind un spatiu? Problema e sa nu faca venit. Recomand firmei sa faca o legitimatie cu poza angajatilor si sa le permita accesul gratuit in perioada cand terenul e liber. Nu este nici cheltuiala, nici venit in acest mod.



#138003 deplasare externa

Postat de nopris on 24 July 2007 - 11:36 AM in Arhiva

Ma intereseaza daca o deplasare cu taxiul printr-un oras din Germania, cu chitanta germana, se poate deconta. Precizez ca asociatul unic al firmei din Romania este cetatean german (plecat din Romania) si locuieste in Germania. Imi aduce uneori diverse facturi si chitante de acolo.



#138669 noua lege a contabilitatii, mai ales ART. 10

Postat de nopris on 01 August 2007 - 03:33 PM in Arhiva

Vezi postareaElia Ghinescu, la Aug 1 2007, 01:38 PM, a spus:

Vezi postareaSeptimiu, la Jul 31 2007, 05:42 PM, a spus:

eu zic ca daca ai firma de contabilitate ai cel putin un angajat cu studii superioare pe post de contabil/economist... pune-l sa faca bilantul si gata


Tocmai, firma e platitoare de impozit pe profit si nu are angajati. Ce fac in cazul asta?

Eu stiu ca o firma de contabilitate nu poate exista fara angajati. Legea cere pentru firmele de contabilitate ca cel putin jumatate din actionari, dar si cel putin jumatate din conducerea firmei sa fie experti contabili. Deci logic este sa existe cel putin un angajat care asigura conducerea, care cred ca poate face si contabilitatea firmei sale. Daca nu exista (si s-a acceptat asa la infiintare), dupa noua lege veti angaja pe cineva, sau veti face contract cu cineva sa faca contabilitatea. Acum asociatul unic poate fi angajat asa ca nu vad de ce sa nu va angajati, caz in care se pune problema daca directorul general - expert contabil - are voie sa raspunda de contabilitate. Eu cred ca da.



#138718 retineri salariale

Postat de nopris on 02 August 2007 - 08:32 AM in Arhiva

Vezi postareaMIHAELA CEAU, la May 8 2007, 02:12 PM, a spus:

In firma noastra s-a decis a se retine unor angajati 10%din salariu. Eu sustin ca 10% din salariu de baza inseamna 53lei adica 528*10% si retin cei 53 lei din salariu net dar sefa mea sustine ca suma de 53 lei trebuie retinuta din brut.

Art. 264. - (1) Sancțiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul în cazul în care salariatul săvârșește o abatere disciplinară sunt:
d) reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10%;

Din asta inteleg ca nu se retine din salariul de baza ci se diminueaza salariul de baza cu 5-10%, ceea ce presupune si o declarare la ITM si modificare in cartea de munca. Oricum, chiar daca ar fi o diminuare este un procent dintr-o suma bruta deci cred ca rezultatul este tot o suma bruta. In concluzie: se diminueaza salariul de baza (brut) cu 5-10% si toate retinerile (somaj, sanatate, CAS, impozit) se fac la salariul de baza diminuat.



#138728 pret de vanzare

Postat de nopris on 02 August 2007 - 09:24 AM in Arhiva

Eu nu stiu nici o norma legala care sa limiteze pretul de vanzare la vanzarile en-gros, decat urmatoarele restrictii:
- pretul de vanzare nu trebuie sa fie sub cel de cumparare, plus alte cheltuieli cu stocarea si vanzarea (sa nu vinzi in pierdere decat in situatii expres stabilite de lege);
- la vanzarile cu amanuntul trebuie stabilit si declarat un % de adaos comercial care trebuie respectat;
- discounturi nu se pot trece pe factura decat in cazuri stabilite prin contracte in anumite conditii de stimulare a vanzarilor.

Deci limitarea nu e la punerea unor preturi diferite la clienti diferiti ci limitari exista tocmai la trecerea unor discounturi pe factura. La comertul en-gros cred ca se poate vinde cu preturi diferite la clienti diferiti, mai ales daca e stabilit prin contract acele preturi, dar nu cred ca e neaparat nevoie de contract. Cine zice altfel sa justifice cu legea.



#138974 asociati - diverse probleme

Postat de nopris on 06 August 2007 - 09:22 AM in Arhiva

Toata admiratia pentru dana_cz fata de rabdarea cu care a analizat situatia de mai sus, simtul detaliului, cunostintele sale profesionale, spiritul organizatoric si disponibilitatea de a ajuta.



#139023 marfa/mijloc fix

Postat de nopris on 06 August 2007 - 03:55 PM in Arhiva

Eu am un dubiu in ce priveste legalitatea folosirii unor conturi "de oala", de fapt inexistente in planul de conturi.
Recomand nota contabila in varianta prezentata ceva mai sus de Andreea:
371=401 cu minus
214=404 cu plus.
E normal sa se modifice contul 401 caci nu mai reflecta achizitia acelei marfi. Acum devine o achizitie de imobilizari.



#139052 2007 - examen expert contabil

Postat de nopris on 06 August 2007 - 08:59 PM in Arhiva

Vezi postareagianina, la Aug 5 2007, 08:12 AM, a spus:

[S-a modificat perioada de inscriere pt examen: este pana pe 15 august.

Nu stiu daca inscrierea pentru examen este pana pe 15 august dar cursul pregatitor in Bucuresti incepe luni 13 august si inscrierea la curs este pana pe 8 august. E mai sigur sa va inscrieti pana la 8 august, chiar daca nu participati la curs. Sotia s-a inscris astazi si a aflat aceste date. A platit urmatoarele sume:
- 555 lei pentru acces [la examen];
- 200 lei pentru curs (care nu e obligatoriu);
- 65 lei pentru cartea de grile 2007 (care nu e obligatorie).
Total: 820 lei.

In Bucuresti cursul pregatitor va avea loc intre 13 august - 2 septembrie, inclusiv sambata si dumineca.
Luni-vineri intre 16:30 - 20:30. Sambata si dumineca: dimineata.
Locul: Pe Splaiul Independentei nr.99-101, in apropiere de Opera Romana, peste apa.



#139060 Cursuri pregatire examen expert contabil

Postat de nopris on 06 August 2007 - 10:56 PM in Arhiva

Cursul pregatitor in Bucuresti incepe luni 13 august si inscrierea la curs este pana pe 8 august. Sotia s-a inscris astazi si a aflat aceste date. A platit urmatoarele sume:
- 555 lei pentru acces [la examen];
- 200 lei pentru curs (care nu e obligatoriu);
- 65 lei pentru cartea de grile 2007 (care nu e obligatorie).
Total: 820 lei.

In Bucuresti cursul pregatitor va avea loc intre 13 august - 2 septembrie, inclusiv sambata si dumineca.
Luni-vineri intre 16:30 - 20:30. Sambata si dumineca: dimineata.
Locul: Pe Splaiul Independentei nr.99-101, in apropiere de Opera Romana, peste apa.

Tinand cont de noile modificari ale Legii contabilitatii, merita sa faci un astfel de curs (si sa-l absolvi).



#139109 Cursuri pregatire examen expert contabil

Postat de nopris on 07 August 2007 - 02:10 PM in Arhiva

Sotia zice ca s-a inscris la sediul CECCAR din Calea Florea pentru cursul pregatitor examenului de acces la experti contabili. Credem ca e vorba de acelasi curs care are loc in sali diferite, chiar cu incepere in perioade usor diferite. Daca sumele platite sunt aceleasi inseamna ca e acelasi curs. Cred ca pentru ca unii s-au inscris mai tarziu au infiintat inca o clasa. Poate si sa fie o greseala si sa o fi inscris pe sotie la cursul pregatitor pebtru contabili autorizati.



#139328 concediu de paternitate

Postat de nopris on 09 August 2007 - 11:29 AM in Arhiva

Vezi postareamarra_2000, la Aug 9 2007, 11:44 AM, a spus:

...Intrebarea mea este cate zile ar trebui sa-i acord taticului?
Daca contractul colectiv de munca al firmei sau cel al ramurii nu prevede mai mult se ia ceea ce se scrie in Contractul colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007-2011:
Art. 51. - In afara de ajutoarele prevazute de lege, la care au dreptul, salariatii vor beneficia si de urmatoarele ajutoare:
c) un salariu mediu pe unitate, platit de aceasta mamei, pentru nasterea fiecarui copil; daca mama nu este salariata, sotul acesteia beneficiaza de plata unui salariu mediu pe unitate.
Art. 61. - (1) Salariatii au dreptul la zile libere platite pentru evenimente deosebite in familie, sau pentru alte situatii, dupa cum urmeaza:
c) nasterea unui copil: 5 zile + 10 zile daca a urmat un curs de puericultura.
Contractul colectiv de munca al firmei nu poate acorda mai putin decat contractele de munca de la nivelele superioare. Daca totusi e asa, se iau situatiile cele mai favorabile angajatului.

Daca nu e vorba de o firma ci de o institutie de stat, atunci, intr-adevar, Contractul colectiv de munca unic la nivel national nu se aplica ci se aplica legile speciale si Contractul colectiv de munca al institutiei.

In concluzie: trebuie sa-i acordati tatalui minim 5 zile libere platite pentru nasterea copilului.



#139330 Atasare fisier

Postat de nopris on 09 August 2007 - 11:35 AM in Arhiva

Vezi postareaMICO, la Jul 11 2007, 09:15 PM, a spus:

Buna seara !
Sunt noua si nu ma pricep prea bine la atasamente. Vreau sa postez cateva modele de acte si nu pot atasa fisiere ? Ma puteti ajuta?
Dupa ce faceti click pe REPLY, mergeti putin mai jos decat fereastra alba, faceti click pe Browse care va arata calculatorul dv. Alegeti folderul, apoi fisierul dorit si faceti click pe OPEN, revenind in fereastra cu Browse si observand in stanga lui fisierul ales. Apoi faceti click pe butonul UPLOAD. In fereastra alba scrieti mesajul dorit si click pe ADAUGA RASPUNS.



#139335 majorare capital social

Postat de nopris on 09 August 2007 - 11:55 AM in Arhiva

Sunt de aceeasi parere ca majorarea de capital care nu modifica procentele de detinere ale actionarilor nu este considerata dividend, deci nu se impoziteaza.



#139634 ce salar are un contabil cu studii superioare ?

Postat de nopris on 12 August 2007 - 09:39 PM in Arhiva

Minim 880 lei daca e la o firma in care se negociaza contractul individual sau colectiv de munca, adica la societatile comerciale.
Poate fi mai mic la functionarii publici sau la institutii bugetare (scoli, spitale etc.), dar nu mai mic de 390 lei.



#139647 ce salar are un contabil cu studii superioare ?

Postat de nopris on 13 August 2007 - 08:40 AM in Arhiva

Vezi postarearobertantal, la Aug 12 2007, 11:55 PM, a spus:

si daca munca lui nu presupune semnarea bilantului ci doar intocmirea unor acte primare? mai ramane valabil salariu de 880? in acest caz, eu cred ca merge si un salariu pt "munca" prestata "cu studii medii". ce ziceti?
Intr-adevar, chiar la o societate comerciala, salariul minim de 880 lei este pentru o functie care presupune studii superioare. In contabilitate asta cred ca inseamna note contabile de inchidere luna sau an (inchidere TVA, descarcarea gestiunii, repartizare dividende, amortizari etc.), realizare si analizare balanta de verificare si bilant. Teoretic nivelul studiilor necesare functiei se poate vedea si dupa codul COR (al ocupatiei, obligatoriu PENTRU FIECARE ANGAJAT): un cod COR care incepe cu cifra 1 sau 2 presupune functie cu studii superioare, in rest nu e necesar (dar nici interzis). Dar cred ca esential nu e codul ci specificul activitatii. Pentru studii medii (contabiltate primara) este 440 x 1,2 pentru cine are liceul, sau 440 x 1,25 pentru cine are scoala postliceala. Mai bine va dau articolul din Contractul coleectiv de munca unic la nivel national pe 2007-2011:
Art. 40. - (1) Se stabilesc urmatorii coeficienti minimi de ierarhizare, pentru urmatoarele categorii de salariati:
a) muncitori:
1. necalificati = 1;
2. calificati = 1,2;
b) personal administrativ incadrat in functii pentru care conditia de pregatire este:
1. liceala = 1,2;
2. postliceala = 1.25;
c) personal de specialitate incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este:
2. scoala de maistri = 1,3;
3. studii superioare de scurta durata =1,5;
d) personal incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este cea de studii superioare = 2;
(2) Coeficientii de salarizare de la alin. 1 se aplica la salariul minim negociat pe societate.
(3) Salarizarea personalului incadrat conform alin. 1 se va stabili tinand cont si de standardele ocupationale corespunzatoare ocupatiei respective.
(4) Salariul de baza minim brut negociat pentru un program complet de lucru de 170 de ore, in medie, este de 440 lei, adica 2,59 lei/ora, incepand cu 1 ianuarie 2007.



#139755 TESTE 2006+MATERIAL DE STUDIU

Postat de nopris on 14 August 2007 - 11:50 AM in Arhiva

Nu stiu daca nu se repeta din cele de mai sus, ca nu m-am uitat pe continuturi.
Fisier atasat  CONTABILITATE1_1_349.doc   261.5K   71 downloadsFisier atasat  TEST_GRILA_CECCAR___audit.doc   479K   88 downloadsc]



#139760 Chitantele nu se mai folosesc pt justificarea cheltuielilor?

Postat de nopris on 14 August 2007 - 12:46 PM in Arhiva

Vezi postareaDiana_, la Aug 14 2007, 11:33 AM, a spus:

Stie cineva baza legala conform careia chitantele nu se mai folosesc pentru justificarea cheltuielilor?
Multumesc,
Daca te referi la bonurile fiscale, nu am auzit de asemenea reglementare si nici nu cred ca exista. Bonurile fiscale sunt valabile fara factura fiscala la decontarea cheltuielilor, daca suma totala este pana la 100 lei. Nu se poate insa deduce TVA-ul fara factura. Fac exceptie bonurile de combustibil, chitantele fiscale de taxi si alte exceptii.
OMFP 1714 din 14.11.2005, cu modificari in 2006, spune la art.1 ca incepand cu 1.01.2006 sunt deductibile fiscal, printre altele, si "(d) bonul fiscal emis conform OUG 28/1999, republicată, cu modificările ulterioare, a cărui valoare totală este de până la suma de 100 lei (RON) inclusiv, dacă este ștampilat și are înscrise denumirea cumpărătorului, CUI-ul acestuia sau CNP, în cazul persoanelor fizice care desfășoară activități independente."

In ce priveste chitanta propriu-zisa eu stiu ca sta "la baza înregistrării de venituri" (citat din OMFP 2226/2006), deci nu mai e folosita la inregistrarea cumpararilor.



#139761 Chitantele nu se mai folosesc pt justificarea cheltuielilor?

Postat de nopris on 14 August 2007 - 12:53 PM in Arhiva

Vezi postareaDiana_, la Aug 14 2007, 01:40 PM, a spus:

De ex. o firma plateste intretinerea la bloc, asociatia de proprietari ii da o chitanta ....... sau am primit si chitante de la taxi ... in loc de bon fiscal ...... e corect sa se inregistreze aceste chitante in contabilitate?
"Bonul fiscal emis de aparatul de marcat fiscal utilizat în activitatea de taximetrie" este mentionat ca exceptie de la folosirea facturii, dar chitanta nu apare la exceptii. Cred ca Asociatia de proprietari ar trebui sa va dea factura, la cerere. Poate ar trebui sa aveti un contract cu Asociatia de proprietari in care sa se specifice facturarea si alte clauze.



#139852 cereri PAROLA 2007

Postat de nopris on 15 August 2007 - 11:42 AM in Arhiva

Vezi postareamihaser, la Aug 15 2007, 12:23 AM, a spus:

Eu am creat un yahoo group ptr rezolvari.....am vazut ca asa se procedeaza!
adresa e http://finance.group...xpertcontail07/
adresa de mail este expertcontabil07@yahoo.com
Daca doriti va dau parola contului prin mesaj privat....eu o sa postez acolo materiale si rezolvari!
Eu zic sa dai parola pe forum. Aici intra doar cei interesati, iar rezolvarea de probleme de contabilitate nu face rau nimaniu si nu e un secret. De ce sa incarcam forumul cu zeci de cereri de parola si pe tine cu zeci de raspunsuri private. Nu am inteles ce rost are grupul si cum se foloseste. Eu am o retinere la tot ce inseamna inscrierea tot felul de grupuri pe Internet. Anul trecut era e-mail-ul "expert_contabil2006@yahoo.com", cu parola "ec2006", comunicata public, unde mai gasiti multe fisiere bune. Acum trebuia facut ceva similar pentru 2007, adica "expert_contabil2007@yahoo.com", cu parola "ec2007", adica simplu (desi eu cred ca mai simplu este atasarea direct pe forum, daca nu ai prea multe).



#139855 CO la CIM cu timp partial

Postat de nopris on 15 August 2007 - 12:05 PM in Arhiva

Intr-adevar, pentru CO se ia media zilnica pe ultimele 3 luni si se inmulteste cu nr.de zile de CO. Nu e prea corect in cazul acesta. Daca mai poti, acorda-i CO in acte in luna septembrie (chiar daca-l efectueaza in decembrie). Daca nu mai poti reface statul de salarii, in decembrie poti sa-i dai o prima cu diferenta de suma care ar fi echitabila, pentru ca oricum contributiile si impozitul pentru prime este aceeasi cu a sumelor pentru CO.



#139952 Chitantele nu se mai folosesc pt justificarea cheltuielilor?

Postat de nopris on 16 August 2007 - 11:08 AM in Arhiva

Vezi postareacitrom05, la Aug 16 2007, 07:35 AM, a spus:

Dar de ce n-ar fi ma rog baza pentru inregistrarea cheltuielilor? Dar chitanta de la posta? Dar institutiile publice care nu-ti fac factura? E chitanta document justificativ? Este!
Hai sa nu incercam sa fim mai catolici ca Papa!
Nu contabilii sunt mai catolici decat papa ci fiscul si ca sa nu ne ardem mai bine suflam si in iaurt.
Chitantele de la posta sunt "formulare specifice", conform Ord.MFP 1860 din 14.07.2004. Pentru fiecare tip de chitanta postala se specifica faptul ca este "document justificativ de inregistrare a cheltuielilor si a TVA deductibila". Este adevarat ca ulterior (prin Ord.MFP 2226) si-au pierdut calitatea de "regim special" in sensul ca nu mai trebuie sa fie inseriate, legate si cu forma exacta ca in ordin dar nu s-au desfiintat si nu s-a eliminat functia lor.
Institutiile publice care efectueaza servicii comerciale, emit facturi, la cerere; de exemplu spitalele pentru anumite servicii.
Pentru asigurari auto cred ca exista o lege speciala care arata deductibilitatea contractului de asigurare.
Pentru plata taxelor nu se da factura ci chitanta, caci nu sunt operatiuni comerciale. Cred ca scrie in legile care le reglementeaza ca aceste taxe sunt deductibile.
Pe facturile de Metro si Selgros mi se pare ca scrie ca au si rol de facturi si rol de chitante.
Nu vad ce problema ar fi (si cine le interzice) ca asociatiile de proprietari sa dea facturi pentru firme, la cerere, mai ales ca acum pot sa-si faca singuri (si ieftin), in Excel sau Word, formularele de facturi.



#139959 procedura inchidere SRL

Postat de nopris on 16 August 2007 - 11:36 AM in Arhiva

ART. 73 din Legea 31 din 1990 privind societatile comerciale (act.la 29.06.2007) spune:
(1) Administratorii sunt solidar raspunzatori fata de societate [adica si fata de actionari] pentru:
d) exacta indeplinire a hotararilor adunarilor generale;
e) stricta indeplinire a indatoririlor pe care legea, actul constitutiv le impun.
(2) Actiunea in raspundere impotriva administratorilor apartine si creditorilor societatii, care o vor putea exercita numai in caz de deschidere a procedurii reglementate de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata
ART. 227 din aceeasi lege zice:
(1) Societatea se dizolva prin:
a) trecerea timpului stabilit pentru durata societatii;
b) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al societatii sau realizarea acestuia;
c) declararea nulitatii societatii;
d) hotararea adunarii generale;
e) hotararea tribunalului, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegerile grave dintre asociati, care impiedica functionarea societatii;
f) falimentul societatii;
g) alte cauze prevazute de lege sau de actul constitutiv al societatii.
ART. 232
(1) Dizolvarea societatilor comerciale trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, in afara de cazul prevazut la art. 227 alin. (1) lit. a).
(2) Inscrierea si publicarea se vor face conform art. 204, cand dizolvarea are loc in baza unei hotarari a adunarii generale, si in termen de 15 zile de la data la care hotararea judecatoreasca a devenit irevocabila, cand dizolvarea a fost pronuntata de justitie.
(3) In cazul prevazut la art. 227 alin. (1) lit. f), dizolvarea se pronunta de tribunalul investit cu procedura falimentului.
ART. 233
(1) Dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii lichidarii...

Firma (si nu actionarii si administratorul) raspunde in limita capitalului social si a activelor, daca totul a decuts legal. Daca nu:
ART. 237^1
(3) Asociatul care, in frauda creditorilor, abuzeaza de caracterul limitat al raspunderii sale si de personalitatea juridica distincta a societatii raspunde nelimitat pentru obligatiile neachitate ale societatii dizolvate, respectiv lichidate.
(4) Raspunderea asociatului devine nelimitata in conditiile alin. (3), in special atunci cand acesta dispune de bunurile societatii ca si cum ar fi bunurile sale proprii sau daca diminueaza activul societatii in beneficiul personal ori al unor terti, cunoscand sau trebuind sa cunoasca faptul ca in acest mod societatea nu va mai fi in masura sa isi execute obligatiile.

Vezi si Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata.



#139963 Normele de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 158/2005

Postat de nopris on 16 August 2007 - 12:15 PM in Arhiva

Vezi postareamony23, la Aug 5 2007, 04:45 PM, a spus:

Normele de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 158/2005
Referitor la contributiile sociale acestea nu vor mai putea fi achitate trimestrial ci lunar pana la data de 25 ale lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza plata drepturilor salariale.
cine are textul integral rog sa-l posteze
ORDIN nr. 32 din 27 ianuarie 2006
pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate (actualizat pana la data de 1 august 2007)
* Text nou *
ART. 10
(1) Termenele de plata a contributiilor pentru concedii si indemnizatii sunt:
a) pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza plata, in cazul angajatorilor;
b) pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza plata, in cazul institutiei care administreaza bugetul asigurarilor pentru somaj;
c) pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza plata, in cazul persoanelor prevazute la art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005.
(2) Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre angajatorii, asimilatii acestora si asiguratii care au obligatia platii contributiei pentru concedii si indemnizatii, acestia datoreaza dupa acest termen majorari de intarziere, potrivit prevederilor legale in materie de colectare a creantelor fiscale.
(3) Plata sumelor reprezentand contributia pentru concedii si indemnizatii se poate face prin virament sau direct la casieriile caselor de asigurari de sanatate.
* Terminat textul nou *
Art. 10 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 175 din 23 aprilie 2007, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 519 din 1 august 2007.




Cometa SQL