Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
nopris's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


nopris's Content

There have been 1000 items by nopris (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#227068 program saga

Postat de nopris on 18 June 2010 - 02:29 PM in Arhiva

1. Registrul CASA compact este scos de contabil ca sa-l compare cu cel facut de casier (de mana sau in Excel sau chiar in Saga).
Registrul CASA pe zile joaca rolul de jurnal facut de casier. Problema e ca fiecare zi a casei trebuie listata zilnic, pe pagina noua. Eu imi puneam problema daca se poate liasta a 2-a zi pe vorso la prima zi sau trebuie fila noua.

2. Reglementarile legale cer doar sa ai o contabilitate ordonata si documentele primare sa fie pe categorii si in ordine cronologica. In rest exista obiceiuri diferite.
In ce ma priveste, am urmatoarele obiceiuri, care pot fi imbunatatite in timp:
- la firmele cu putine documente, fara salariati si cu raportari trimestriale se pot indosaria trimestrial documentele;
- la fiecare luna (sau trimestru) se fac 2-3 dosare:
- - - dosarul actelor primare (primite de contabil);
- - - dosarul actelor secundare (rezultate), facute de contabil
- - - dosarul declaratiilor (fiscale, ITM etc.).
Pentru ca nu prea suport incopcierile, ultimele doua "dosare" le pun in folii de plastic.
La firme cu putine documente ultimele 2 dosare se pot uni in unul singur.
Pe fiecare dosar scriu cu marker: firma, luna si anul contabil (sau trimestrul), si metiunea privind continutul: "Acte primare", "Acte secundare", "Declaratii".

Astept si eu propuneri de imbunatatire a organizarii evidentei.
Eventual daca se stiu critici sau recomandari de la controale.



#207887 program saga

Postat de nopris on 23 July 2009 - 03:14 PM in Arhiva

Daca benzina nu e stocata se poate conta direct 604,4426=401.
Pentru ca au TVA bonurile de benzina trebuie introduse in intrari, ca sa apara in Jurnalul cumpararilor.



#206971 program saga

Postat de nopris on 13 July 2009 - 04:12 PM in Arhiva

Nu stiu in ce masura SAGA PS permite gestiunea stocurilor, dar in SagaC trebuie creata o gestiune de produse finite si articolele din aceasta gestiune (paine etc.). Trebuie achizitionat modulul de stocuri al versiunii SagaC, caci se poate livra (la un pret mai mic) versiunea fara stocuri. Cel mai bine e sa le dati un e-mail sau telefon si sa intrebati.



#232039 program saga

Postat de nopris on 13 October 2010 - 09:06 AM in Arhiva

Introdu pe meniul Clienti un client cu numele "Vanzari zilnice" sau "Raportul zilnic Z" si-l folosesti in iesiri pe acesta, un bon pe zi, de tip "B".



#233311 program saga

Postat de nopris on 18 November 2010 - 11:42 PM in Arhiva

Vezi postareacristinutza89, la Nov 19 2010, 12:03 AM, a spus:

...imi apare eroarea data documentului este precedenta ultimei inchideri de gestiuni...tu cum ai rezolvat problema asta?
Inseamna ca data documentului nu este din luna contabila curenta ci cade intr-o luna deja inchisa (validata).
Ce e de facut:
1) Intai vedeti care e luna si anul documentului, sa nu fie o eroare de tastare.
2) Vedeti care e ultima luna deschisa:
- pe meniul Operatii, click pe "Inchidere luna" si observati luna curenta, afisata in dreapta sus;
- comparati luna curenta cu luna (si anul) documentului (facturii etc.);
- toate butoanele de validare din partea dreapta a fisei "Inchidere luna" trebuie sa fie devalidate;
- daca vreti sa redeschideti o luna anterioara, devalidati toate butoanele din fisa "Inchidere luna" si apoi devalidati si luna curenta apasand butonul de devalidare din partea de jos a fisei.



#245283 program saga

Postat de nopris on 19 October 2011 - 03:02 PM in Arhiva

Nu sunt sigur ca am inteles ce erooare este.
O intrare negativa este echivalenta cu o iesire pozitiva din punct de vedere a stocurilor.
Daca folositi o gestiune valorica atunci nu se face nici o validare privind cantitatile si stocurile.
Daca folositi o gestiune cantitativ-valorica atunci trebuie sa existe in stoc 1 buc. din produsul1 si 1,35 unitati din produsul2, inainte de a face factura de stornare. Altfel nu are stoc de unde sa scada pe cele returnate. Vedeti pe meniul Fisiere/Gestiuni ce gestiuni aveti.
Eventual la facturare sa alegeti operatiunea nedefinita, fara gestiuni.
Daca e alta problema, reveniti cu clarificari.



#245206 program saga

Postat de nopris on 16 October 2011 - 01:23 PM in Arhiva

Firma Sagasoft mai are un program, numit "Pub-line", extensie a programului "SAGA C", destinat folosirii in baruri, restaurante, cafenele pentru administrarea comenzilor. Vezi daca nu te ajuta sa inlocuiesti vechiul program de eliberare note de plata in restaurant.



#244922 program saga

Postat de nopris on 04 October 2011 - 09:03 AM in Arhiva

La fiecare intrare se genereaza automat nota contabila doar daca s-a dat click pe Validare. Trebuie vazuta nota contabila de la intrari si comparata cu cea de la plata.
Nota de la intrari se poate vedea in trei locuri:
1) Mergi pe meniul Operatii-Intrari. Click-stanga pe intrarea cu probleme, intrarea sa fie validata altfel nu genereaza nota contabila. Click-stanga pe butonul de jos N.C.... si de vazut nota.
2) Notati firma, data facturii si sumele (baza TVA+val.TVA).
mergeti pe meniul Operatii - %Articole contabile, mergeti la data facturii si cautati contarea pentru acea factura si comparati cu contarea platii de la data platii.
3) Poate intrarea sau plata apare de mai multe ori. Cel mai bine se vede asta in meniul Situatii-listari - Fise conturi, selectati contul care nu se inchide si perioada de la o data mult anterioara pana la sfarsitul lunii curente. Verificati evolutia soldului.



#170842 program saga

Postat de nopris on 25 April 2008 - 10:40 AM in Arhiva

Vezi postareastanciu ana simona, la Apr 25 2008, 10:22 AM, a spus:

Ca sa vad daca este in regula jurnalul de vanzari si de cumparari, ce trebuie sa fac? Am dat inchidere de luna, am dat actualizare date, si nu merge sa vad aceste jurnale. Ce trebuie sa fac?
Inchiderile sunt, de regula, pentru note contabile de inchidere, amortizari, descarcare gestiune.
Pentru a vedea jurnalul de cumparari e suficient sa introduceti intrarile, iar pentru a vedea jurrnalul de vanzari e suficient sa introduceti iesirile. Atentie la liste sa selectati luna corecta, luna in care aveti facturile introduse, nu luna pe care o propune programul.



#209198 program saga

Postat de nopris on 14 August 2009 - 12:59 PM in Arhiva

Vezi postareamarina_marina, la Aug 13 2009, 06:38 PM, a spus:

...vreau sa scot registrul de casa pt luna iulie avand din iunie numai soldul final....
Ar trebui sa mearga. Daca ai la luna 6 soldul lui 5311 din balanta lunii 6 corect, atunci poti sa introduci doar tranzactiile lunii 7, daca te intereseaza doar casa. Chiar daca nu ai soldul lunii 6 corect la 5311, poti sa-l corectezi cu o incasare sau plata fictiva (temporara) in luna 6. Dar dupa ce introduci facturile va trebui sa atasezi incasarile si platile din casa la aceste facturi. Solutia e temporara, doar pentru a putea lista zilnic casa pana se introduc toate datele.



#170771 program saga

Postat de nopris on 24 April 2008 - 12:47 PM in Arhiva

Sau instaleaza imprimanta virtuala PDF "doPdf" de la adresa http://www.dopdf.com/download.php (free)



#224523 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 20 April 2010 - 09:09 AM in Arhiva

Cred ca depinde de scopul, marimea si valoarea ei. O statie industriala se incadreaza astfel:
1.8.8. Stații de tratare, de neutralizare și de epurare a apelor. Durata de folosire: 24-36 ani.



#168571 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 03 April 2008 - 11:19 AM in Arhiva

Vezi postareaDoina P, la Apr 3 2008, 10:15 AM, a spus:

Lucis eu am bagat PC la 3.2.4,adica la Aparatura birou si le amortizez in 3 ani(cont 214)
Dupa denumire mie mi mi se pare mai potrivita pentru PC incadrarea:
2.2.9. Calculatoare electronice si echipamente periferice. Amortizare in 2-4 ani.
La birotica as incadra mai degraba calculatoarele de birou (la care eu le zic "socotitoare").
Din acelasi motiv consider contul 2131 mai potrivit.



#164857 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 04 March 2008 - 12:32 PM in Arhiva

Chiar sa coste o prelata pentru un camion peste 1800 lei? Daca nu, nu e mijloc fix. Mi se pare un pret cam mare.



#223572 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 29 March 2010 - 03:36 PM in Arhiva

Este corect. Daca cele 2 obiective se folosesc doar la acel aparat atunci din cele 3 piese puteti face un singur mijloc fix numit "Aparat foto digital Canon model..., cu doua obiective", cu suma totalizata.



#156100 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 17 December 2007 - 10:52 AM in Arhiva

Cu fax-ul ti s-a recomandat sa-l treci la obiecte de inventar si toata amortizarea ramasa s-o treci pe cheltuieli (cu o decizie a conducerii), conform HG 105/2007. Cu asta corectezi greseala si termini problemele cu acest obiect.
In ce priveste Cuptorul de paine el pare corect incadrat si la cod si la durata, caci, in HG 2139 din 2004, avem codul de clasificare:
2.1.14.3. "Masini, utilaje si instalatii pentru producerea uleiurilor vegetale si a margarinei; panificatie si producerea pastelor fainoase si a biscuitilor", iar durata de amortizare este 9-15 ani (la alegerea conducerii firmei).



#170453 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 21 April 2008 - 12:14 PM in Arhiva

Vezi postareaoana_bb2, la Apr 21 2008, 11:04 AM, a spus:

Buna ziua!
Lucrez la o firma de productie publicitara si achizitionam imprimante pentru printuri de mari dimensiuni.
Contabila care a fost inaintea mea le inregistra in contul 2132, dar mie mi se pare mai corect in 2131.
Nu stiu care este corect.
2131 cred ca e potrivit pentru utilaje si instalatii. Acest cont e potrivit daca imprimanta este un instrument de productie, folosit in realizarea produselor finite ale firmei. Pentru firma dv cred ca acesta se potriveste.
2132 este pentru aparate care masoara ceva.
214 e pentru mobilier si birotica. Acesta mi se pare contul mai potrivit daca imprimanta este un instrument de birotica, adica este folosit in birouri, nu in productie.



#156034 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 15 December 2007 - 02:39 PM in Arhiva

Vezi postareamirela 0702, la Dec 15 2007, 11:08 AM, a spus:

Cum pot sa rezolv situatiile in care mijloacele fixe au fost initial incadrate gresit? De exemplu, congelator de 1.800 lei si cuptor panificatie 178.500 lei incadrate in aceeasi grupa???? Dar fax de 550 lei incadrat la mijloc fix????
Va rog mult, unde pot sa citesc despre asta?????
Conform HG 105 din 31.01.2007 privind val.de intrare a mijloacelor fixe.doc:
ART. 1
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, valoarea minima de intrare a mijloacelor fixe stabilita in conditiile art. 3 alin. 2 lit. a) din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 1.800 lei.
(2) Valoarea ramasa neamortizata a mijloacelor fixe cu valoarea de intrare cuprinsa intre 1.500 lei si 1.800 lei, existente in patrimoniul operatorilor economici, se va recupera integral la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari sau se poate opta pentru recuperarea acestei valori, pe durata normala de functionare ramasa, potrivit prevederilor legale in vigoare.

Deci toate mijloacele fixe pana la 1800 lei (inclusiv) pot fi trecute la obiecte de inventar. In continuare se poate opta ca valuarea ramasa a acestora sa fie trecuta toata pe cheltuieli sau sa se continue amortizarea.
Daca ai gresit grupa (sau codul de clasificare) poti s-o schimbi printr-o decizie de corectie. Daca perioada de amortizare a grupei anterioare nu se intersecteaza cu a noului cod de clasificare, se modifica perioada de amortizare, se recalculeaza valoarea ramasa si perioada ramasa de amortizat (in luni) si se recalculeaza amortizarea lunara (impartind valoarea ramasa la perioada ramasa).. Aceste calcule se trec in Registrul fiscal (daca esti microintreprindere nu e obligatoriu registrul fiscal dar calculele se trec intr-un caiet sau pe o foaie anexata la fisa mijlocului fix).



#217775 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 27 January 2010 - 02:30 PM in Arhiva

Definitia mijlocului fix este diferita in contabilitate (unde, de fapt, nici nu exista) fata de cea din fiscalitate, mai ales pentru firmele care folosesc IFRS. Si amortizarea contabila difera adesea de cea fiscala, obligandu-ne sa tinem o evidenta separata pentru fiscalitate fata de contabilitate. Definitia activului in contabilitate nu tine cont de valoarea de 1800 lei (care conteaza doar in fiscalitate). Citez definitia contabila din Reglementarile contabile in vigoare in 2010 (chiar pentru firmele mici):
"Activele imobilizate cuprind acele active destinate utilizării pe o bază continuă, pe o perioadă mai mare de un an, în scopul desfășurării activităților entității."
Desigur ca putem considera mijloacele fixe ca un subset al imobilizarilor, care sa indeplineasca si conditia de valoare>1800 lei, dar notiunea de "mijloc fix" nu apare in reglementarile contabile. Clasa 21 IMOBILIZĂRI CORPORALE din planul de conturi va contine imobilizari in sens contabil si nu mijloace fixe in sens fiscal, decat poate ca analitice distincte. Din punct de vedere contabil pot exista imobilizari cu valoare mai mare de 1800 lei dar care sa nu indeplineasca conditia de imobilizare (utilizarea pe scara continua sau utilizare in scopul activitatii).
Am exprimat doar niste aprecieri teoretice. Nici eu nu le iau deocamdata prea in serios.



#156580 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 28 December 2007 - 12:15 AM in Arhiva

Vezi postarearaduD, la Dec 27 2007, 10:16 PM, a spus:

dar daca il achizitionez la o val de 2100 lei fara TVA, unde intra?
un LCD, de exemplu....
Peste 1800 lei (fara tva) este mijloc fix (imobilizare corporala) si se va amortiza in 3-5 ani. Pari foarte nou in domeniul contabilitatii daca pui o intrebare din chiar bazele contabilitatii. O sa ai multe intrebari din acestea daca nu studiezi Codul fiscal si o multime de alte legi necesare in contabilitate si salarii. Succes!



#226472 probleme stagiari an 1

Postat de nopris on 02 June 2010 - 08:20 AM in Arhiva

Pentru stagiarii din Bucuresti, pe saitul www.ceccarbuc.ro se anunta in perioada 31.05-10.06.2010, in functie de indrumator, o intalnire cu indrumatorii (lectorii) de stagiu colectiv, pentru consultatii. Probabil ca la aceste consultatii se pot cere informatii suplimentare privind rezolvarea unor probleme mai grele sau se poate cere bibliografie suplimentara.



#218398 probleme stagiari an 1

Postat de nopris on 04 February 2010 - 04:52 PM in Arhiva

Intalnirea este pe data de 16 februarie, orele 14-18 la sediul CECCAR-filiala Bucuresti.
Sa veniti cu lucrarea facuta (si listata).



#142849 REZOLVARI GRILE - 2007

Postat de nopris on 08 September 2007 - 08:40 PM in Arhiva

Vezi postarearapnica, la Sep 8 2007, 07:55 PM, a spus:

As vrea si eu subiectele rezolvate la evaluare 248-296. Adresa de mail marica_ramona@yahoo.com
Multumesc!
Fisier atasat  Evaluare_247_296.doc   77.5K   143 downloads



#140956 REZOLVARI GRILE - 2007

Postat de nopris on 27 August 2007 - 01:29 PM in Arhiva

Vezi postareaxtina, la Aug 27 2007, 02:05 PM, a spus:

[nu resusesc sa le descarc. puteti sa-mi spineti cum sa procedez
sau puteti sa mi le trimiteti pe pitarcristina@yahoo.com ?
Faci cu mouse-ul click-dreapta pe link-ul fisierului. Se deschide un pop-up meniu. Alegi si faci click-stanga pe "Save target as...", apoi click pe "Save" (dupa ce alegi folderul unde salvezi).



#239039 declaratia 112 / 2011

Postat de nopris on 04 March 2011 - 12:21 AM in Arhiva

Se poate cu doua CIM la acelasi angajator. A explicat cineva pe forum, asa ca se poate afla cum se face. Se introduce CNP o singura data, un contract la o sectiune si celalalt la alta sectiune.




Cometa SQL