Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mares Stefan's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Mares Stefan's Content

There have been 502 items by Mares Stefan (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#223300 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de Mares Stefan on 25 March 2010 - 08:25 AM in Arhiva

Parcă acest topic avea ca obiect și scop crearea A/C argumente pro și contra, adeziuni, demersusu făcute, rezultate implicate.
deci între niște intelectuali -profesia contabilă este practicată cu predilecșție de niște intelectuali realiști, tipicari,care nu concep nici o acțiune decât dacă se desfășpoară după anumite reguli și procedee prestabilite, și-n consecință acțiunile lor oricând pot fiverificați și ulteruor dacă șa locul potrivit și-nmomentul potrivit au făcut sau nu ceea ce trebuia făcut. Pentru aceasta noi ne acoperim de documente primite, justificative primare, și cu cele generate de noi, derivatr pentru a reflecta corect ceea ce este de înregistrat. Născând sau generând EVIDENȚA! Evidența care uneori sau deseori trebuie revizuită, certificată și/sau auditată. Pentru conformitate și pentru modulde respectare a tuturor SIC-urilor ori/și IFRS_urilor pentru ca IMAGINEA OFERITĂ SĂ FIE , și este sau nu, FIDELĂ!.
Am reluat aceste adevărur iprocedurale și comportamentale pentru a mă înțelege de ce consider că fără invective, jigniri chiar , ar trebui să purtăm acest dialog,schimb de idei , spre benegiciul și satisfacția tuturor participanților sau cititorilori, vizitatorilor. A nu accepta aceste principii doar pe noi înșine ne degradăm , expunându-ne chiar în ipostaze care poate că a doua zi, dar poate doer după un sau doi chiar vi se va părea bizară și dvs!
Deci dacă eu nu vreau în A/C , pentru că sunt în CECCAR, este una și chiar libera mea alegere. Cei care vor în A/C foarte bine ,este alegerea lor Asocierea unora nu poate deranja pe nimeni. Șimai ales pe ceicare sunt deja asociați. Poate nu în asociați ci în Corpuri ori Camere! Și cum doamna OTilia Alupei a enunțat ideea coexistenței pașnice a A/C cu CECCAR, chiar atunci de ce să ne jignim ori să aruncăm cu invective , doar de dragul "artei conversației"? Contondente? Degradante? Despre omul care înjură se spune că nu are vocabular, sau nici măcar argumente, are doar impulsuri, agresive. Deci ... Suntem niște profesioniști contabili , fie economiști fie experți , dar intelectuali! Atunci...
Eu personal din această dezbatere chiar că mă retrag. Mi-am exprimat punctul meu de vedere: Enu vreau în A/C! Fiinfcă sunt deja în CECCAR! Și dacă perorez sau lupt , le fac doar ca să mă îpot uita înapoi zâmbind! Să nu-mi fie rușine de ceea ce sunt și nici de ceea ce am susținut.
Deci construiți-vă , făuriți-vă A/C liniștit, dacă perspectivele oferite de CECCAR vi se par caduce!
Și doar știți, fiecare pasăre pe limba lui moare! Doar că CECCAR-ul există și este viabil. Chiar pe acest Forum puteți constata efervescența celor care se pregătesc pentru examenulde acces ori pentru a fi formați, asistați,îndrumați în perioada stagiului pentru ca să poată promova și examenul de aptitudini și să poată deveni liberprofesioniști ,dar și membri CECCAR! CECCAR-ul este al lor! Și poate că veți constata că întradevăr CECCAR nu este nici un fel de regat ori împărăție, ci este o ASOCIERE PROFESIONALĂ , în care accesuleste strict reglementat, dar care fiind de utilitate publică, trebuie să fie , implicit și spre beneficiul membtilor săi!
PS Cât despre faptul că eu îmi apâr intersele financiare, doar atât: Credeți că mă plătește cineva ?! Dacă da, atunci vă spun eu : Vă înșelați! Eu doar ...sm timp.



#195581 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 08:00 PM in Important in meseria de contabil

Scuze, nu pot fi de acord. Contabilul trebuie să vadă toate ștatele de plată! Și salariul pentru DG trebuie să fie stabilită prin hotărâre AGA (-cționarilor sau asociaților)! Și să figureze pe un ștat de plată. Unde este numai dumnealui. Vedeți poate tocmai pagina aceea a uitat-o acasă. Dar v-a adus centralizatorul. Și restul actelor.i Contabilul trebuie să știe toate implicările conducerii, directorilor, administratorilor în relații de încasări și plăți cu firmsa, indiferent că sunt cu numerar, prin caserie sau ridicate din bancă sau cu OP-uri ori carduri sau privind angajamentele de cheltuieli în intersul lor personal. Doar așa ca să găsiți toate portițele care sunt oferite de lege cu generozitate. Circuitul documentelor privind operațiile prin bancă (bănci) sau caserie și preluarea extraselor de cont și a registrului de casă cu toate documentele anexate este o regulă de AUR! Că deciziile le ia singur, treaba lui, dar cum sunt folosiți banii firmei deja este și treaba contabilului, liber prestator, care este asigurat și garantează pentru calitatea prestațiilor sale. Altfel...
Cât despre asociați, tocmai pentru că iau avansuri, încasează dividende, își decontează cheltuielile, păi ...toate acestea le consideră RENTĂ VIAGERĂ?! Păi spuneți că și dvs. vreți... o bursă! DAr totul cu TACT. Fără a-i jigni!
Fără a-i încălca INTIMITATEA sau desconsidera INTELIGENȚA. Dar nici să-le lăsați impresia că cifrele lui sunt inexpresive, moarte, pentru dvs. Și că vă poate duce de nas, iertată-mi să fie expresia!



#195572 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 06:33 PM in Important in meseria de contabil

Știți care sunt cele minime-minime ?! Păi cele stsbilite sau convenite în prealabil cu clientul "în sumă fixă, între un minimum și un maximum, fără referire la vreun parametru constând în valori sau altă entitate cifrică". Adică poate tocmai suma care aveți deja în contract, dacă aveți contract! Dar acest secret nu trebuie să-i spuneți nici unui client! Iar dacă ne citește, îi spun eu: Nici eu nu mai știu ce spun! Darmite să se bazeze pe argumentația mea pentru acel minim!
Și dacă vrea să știe părerea mea, atunci îi spun: Sigur cu cel puțin 5% mai puțin decât are dumnealui, directorul general, dar nici întrun caz nu vă poate da mai puțin de 80% din ce are dumnealui! Dar dvs. îi puteți dovedi cât are dumnealui?! Pe lună. Ca timp. Și pe pământ. Ca loc.



#195554 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 03:36 PM in Important in meseria de contabil

Doar așa ca să nu vă răpesc timpul, vă-ntreb: Ați studiat Regulamentul CECCAR?! Ah, nu sunteți membru CECCAR, atunci nu e OBLIGATORIU! Dar dacă da... atunci ce părere aveți, câte acte adiționale la contractele pe care le aveți încheiate puteți iniția, doar și pentru că, uită, acum avem Regulamentul publicat în M.Of.R. Și-l puteți anexa la oferta dvs. dacă credeți că patronul, administratorul, reprezentantul clientului dvs. chiar nu vă crede pe cuvânt! Iar dacă e un client "vechi" îi puteți face și un calcul demostrativ cam cât vi s-ar fi cuvenit drept "COMPENSAȚII " pentru eforturile și nervii dvs. pe lunile anterioare. Și că de acu înainte ...uită nu aveți încotro...Corpul vă obligă...
(ce bine ar fi!- spun eu, dar mai bine nu doar suntem majori și știmmce e bun pentru noi!)
Și acum știți cât vi se cuvine pentru prezența sau absența dvs din cabinet (nu în sau din bucătărie, și nici de lîngă pătuțul noului născut!).
Deci dacă până acum ați negociat "de capul dvs." uită acum aveți la dispoziție un Regulament de aplicat. Și care prevede pentru o contabilitate cu 500 de documente de înregistrat contabil pe lună 1388 lei ! Și dacă sunt mai multe atunci puteți să mai pretindeți între 35 și 62 lei pentru fiecare 100 de documente de înragistrat contabil. Și dacă clientul dvs. cere completarea unor situații contabile periodice importante vi se mai cuvin între 35 și 105 lei pentru fiecare balanță, jurnale și fișe de cont sau cartea mare ori pentru diverse declarații sau deconturi TVA, în parte. Ei, da , numai dacă cere, și de ce să ceară?! Păi pentru că-i oferiți să le aibă în arhivă! Să știe ce ați lucrat!
Că ...din aceste "COMPENSAȚII" în anumite situații puteți face reduceri de 15% sau 30/% ori chiar 50% , este adevărat. Dar ... chiar vă-nteresează? Sau numai eventualele majorări pentru complexitate, dificultate sau urgență?Dacă da...
Cât despre colega experta pentru 50 lei , trimiteți-i prin poștă Regulamentul. Poate se va trezi cât valorează!



#196250 Control Garda Financiara

Postat de Mares Stefan on 08 March 2009 - 01:40 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

O.K. Și...?! Dispoziția de incasare în numerar către caserie în două exemplare este mai simplu, decât o dispoziție de încasare certificată prin chitanța , din care la cotor rămâne definitic martorul. Practic. Sau birocratic. Adică birocratic stabilit de cineva care probabil în viața lui nu a lucrat nici în caserie și nici măcar nu știe că pentru a fi contabil recunoscut trebuia să fii 2 ani casier! Acolo se-nvață abc-ul contabilității: importanța întocmirii și semnării a documentelor de încasare și de plată numai de către persoanele în cauză, autorizate,sau participante la evenimentele, operațiile consemnate. Acele solduri celebre deja la conturile 542 sau 455, cât și soldul negativ, creditor, la 531 , au fost posibile să fie cuprinse în bilanțuri, raportate la MF doar pentru că unele,multe contabile nici măcar ce și cum trebuie să facă un casier sau un gestionar habar nu au!
Nu uitați procedeele mut fi variate,documentele în care se pot consemna operațiuni economice. la fel.
Dar important este să știi despre ce este vorba și să o certifici ca fapt real. întîmplat, respectiv ce consecințe nefaste trebuie să previi.
P.S. Oricine poate întreba orice! Dar cel care se angajează să răspundă -să-și exprime o opinie- este obligat să răspundă și la ce nu a fost întrebat, doar și pentru că cel în cauză știa de nelămurirea sa, dar nu și de intinderea ei! Deci ...dacă ai dat și Reply poate ai dat ca să se știe, să-și amintească ce anume, de fap, te-a întrebat.



#196190 Control Garda Financiara

Postat de Mares Stefan on 06 March 2009 - 09:43 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Cu părere de rău trebuie să constat că induceți în eroare tocmai pe cei care poate acum au primit un post de casier și mai deschid internetul pe acasă să mai învețe sau să afle cîte ceva intersant. Caseria este o gestinue, registrul de casă este "fișa de magazie" are intrări de numerar zise încasări atestate , dovedite prin documente și la fel ieșiri de numerar zise plăți, atestate, dovedite prin documente. Documentele care stau la baza înregistrărilor contabile anexate la registrul de casă trebuie să fie semnate toate de casier și în cazul plăților de către cei care au primit numerarul. Suprapunerea dispoziției de plată în numarar cu o chitanță eliberat de furnizor care de fapt a încasat suma, este explicabilă, și nu comentez. Dar chitanța eliberată admistratorului , asociatului, directorului care a depus numerar în caserie din propriul buzunar, și din numerarul respectiv au fost efectuate plăți diverse (furnizori, avansuri, etc) nu poate fi înlocuită cu dispoziția de încasare în numerar , chiar dacă pe verso este semnat de casier, pentru că ...la rîndul său...și depunătorul trebuie să dovedească că a depus banii, Și...în experiența mea... din păcate am găsit ...dovedit... caserițe care și-au permis ca să nu evidențieze unele depuneri ale administratorilor, directorilor, doar pentru că în aceeași zi au fost încasate și niște facturi cu numerar. Despre care încasări administratorul nu știa. Și după 1-2 săptămîni a dat telefon clienților să vină cu banii. Și au venit cu chitanța primită de la casier. Și administratorul s-a uitat la chitanță la data cînd a fost făcută plata-încasarea și s-a uitat tot în agendă ce plăți a dispus să se facă în numerar în ziua respectivă. Și a întrebat caserița. Caserița a venit cu registrul de casă.... și cu contabilul de mînă și amîndoi au susținut că administratorul nu a depus în aceea zi nici un leu!
Numai că ...cei care plecau spre furnizori cu banii primiți pentru plata facturilor au primit banii cu dispoziție de plată dimineața, iar delegatul clientului venit pentru a fi confruntată cu caserita și contabilul a spus că a adus banii la terminarea programului. Invitat ca să desprind tot ce v-am povestit, am zis administratorului : Uitați-vă toți primesc chitanțe pentru banii depuși. Dvs de ce nu ați cerut. Că acum prin depoziția delegatului clientului s-a dovedit că ați avea dreptate, sunt convins. Puteți să -i desfaceți contractul de muncă a caseriței. Dar mâine veți angaja alta. Și cu ea vreți să pățiți la fel??? Deci...
Doamna Madalina n-am dat de data aceasta Replay dar ... indiferente de Regulamentul Forumului dvs. cîte odată chiar trebuie să citez ceea ce stigmatiez! Cu bine!



#196039 Control Garda Financiara

Postat de Mares Stefan on 06 March 2009 - 10:18 AM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Dar soldurile conturilor 542, 455, 461. 462, 5311 le-ai lămurit. Au fost făcute rectificările, documentele primare de înregistrat contabil, ca data viitoare nici măcar "umbra" amenzii să nu te mai amenințe?



#234456 decl. 101 / depunere 2011

Postat de Mares Stefan on 27 December 2010 - 10:43 PM in Arhiva

Vedeți în OPANAF 2689/2010

Fisiere atasate




#196161 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de Mares Stefan on 06 March 2009 - 06:05 PM in Arhiva

Fără vreun eveniment care să justifice schimbarea raționamentului inițial privind durata normată de funcționare și implicit amortizarea lunară, orice amortizare forțată accelerată în acești doi ani 2009, 2010 va fi doar contabilă nu și fiscală, deci deductibilă fiscal.Dacă administratorul ia la cunoștință acest aspect legal fiscal și totuși insistă poți executa dispoziția sa. Dar atenție la calculul impozitului pe profit și la deductibilitatea amortizării.
Să o vândă! Și totul se simplifică. Și contabil și fiscal.



#233932 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de Mares Stefan on 07 December 2010 - 06:37 PM in Arhiva

Le-ați cumpărat la un anumit preț.
Valoare.
De factură
Și de inventar, conform recepției.
Nu?
Chiar dacă sunt de "second hand".
Odată recepționate, stabiliți durata de folosință ... exploatare ... cât veți mai putea bucura de ...folosința, capacitatea lor de a genera , sau doar de a participa la generarea veniturilor societății dvs.
Și valoarea de inventar (cea din factură plus eventualele costuri cu transcrierea lor pe firma dvs.și-n circulație) împărțit la numărul de luni de folosință estimată = amortizarea lunară.
Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe vă va ajuta în stabilirea concretă a duratei de folosință în cazul concret al dvs.



#235060 OBIECTE DE INVENTAR

Postat de Mares Stefan on 10 January 2011 - 03:27 PM in Arhiva

Nu.
Nu există.
Dacă sunt uzate, pot fi toate scoae din folosință.Casate.



#235296 OBIECTE DE INVENTAR

Postat de Mares Stefan on 12 January 2011 - 10:22 PM in Arhiva

Obiectele de inventar se scot din ... uz, folosință, și ... numai pe această bază reală din ... evidența tehnico-operativă sau/și contabilă.
Obiectele de inventar sunt bunurile care indiferent de valoare au o durată de folosință sub un an, sau indiferent de valoare, adică mai corect spus, cu valoare de sub 1800 lei, adică să nu fie încadrabile la mijloace fixe, și au o durată de folosință de peste un an.
Scoaterea din uz a obiectelor de inventar are loc, de regulă, după ce au fost inventariate, deci există, și s-a constatat că sunt defecte, descompletate, declasate ori, chiar, uzate și, în consecință, nu se mai pot folosi conform destinației lor inițiale, respectiv corespunzător valorii lor inițiale de întrebuințare.
Drept urmare după aprobarea propunerii de casare și/sau de scoatere a lor din uz, comisia numită legal procedează la scoaterea lor din uz, distrugerea lor prin ardere(cele din lemn, respectiv combustibile) ori la valorificarea lor ca deșeuri, sau alte materiale refolosibile (cele metalice ori din mase plastice etc.).
Deci...
Cât despre temeiurile, prevederile legale,las altora posibilitatea de a cita textele în cauză.



#235053 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 10 January 2011 - 12:42 PM in Arhiva

Afirmația cu sponsorizare ... da ... semnifică faptul că nu trebuie plătit pentru ea. Dar valoare are! Unii juridic ...pun cu o valoarea simbolică de .... 1 leu!
Și chiar sunt un stare să ia în serios că ...este vorba doar de ...1 leu!
Dar în speța pusă pe forumcred că nu numai ...aspectul ...sponsorizării ...donației ... a fost nelămurit, întebat ci...modul de evidențiere ...în patrimoniu ..a colecțiilor respective l De o valoare deloc neglijabilă: 26000 lei, deci în valoare de circa 6000 de euro.



#235051 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 10 January 2011 - 12:25 PM in Arhiva

Sunt colecții și colecții. Dvs. spuneți că ați primit "câteva colecții de flori de mină" în valoare de 26000 lei. Deci nu sunt cu titlu gratuit. Colega Otlia v-a indicat și o înregistrare contabilă a donației respective.Doar că ... sunt colecții și colecții, .Sunt flori (pietre) de mină de "toate" felurile. Unele expuse în cutiuțe bucată cu bucată, altele în cutii mai mărișoare, și altele doar pe un postament de lemn sau plastic (ca să nu zgârie mobila)
După cum unele sunt flori de mine ...minereuri ...cristalizate ... care se găsesc ...peste tot și altele ...care sunt adevărate ...rarități!
Și frumuseți!
După cum ...unele sunt niște "pietroaie" mari de dimensiunile de 150 sau 200 cm lățime x 300 sau 400 cm lungime x 5 sau 10 cm înălțime și ..care ... cu o lovitură de ciocan ...bine țintită ... se pot ... înmulți ... și pe loc, să aveți 5-6 bucâți flori de mină ... mai mici.
Deci ceea ce vreau să evidențiez ca și-n cazul colecțiilor de tablouri ... pentru noi contabilii ... este bine, este indicat, chiar ținem să avem ... un ... INVENTAR ... cu toate piesele colecției, cu descrierea fiecărei piese (pictură, tablou ori floare-piatră) în parte și indicând suficiente caracteristici descriptive (spre ex. inclusiv greutatea, masa fiecărei bucăți) ... ca în loc de o anume colecție ... primită acum ... să nu avem la inventarierea din 2012 o altă ... colecție ...prăfuită, dar mult mai ...banală și ușoară ... decât ...cea, sau cele despre care vorbim.
După cum ... în cazul unor ... declarații de averi ... unii (unele persoane sus puse) ne spun că ... contabila le știe, ea le-a întocmit.
Numai că alții ... le au în păstrare, respectiv chiar ... în proprietate.
Și de ce să nu moștenească ... urmașii ...exact ceea ce ...ni s-a spus că au fost ... oferite ...drept donații!
Deci ... nu degeaba despre unele colecții s-au scris cărți!
Nu vă zgârciți l...cu întocmirea unui inventar din care ...oricine să știe ce aveți ...în pod sau pe o comodă ...înșirată!
Ori întrunul sau în mai multe dulapuri ...ascunse ... de vedere!



#235094 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 10 January 2011 - 10:25 PM in Arhiva

În urma inventarierii, diferențele constatate în minus sau în plus, se lămuresc și se înregistrează corespunzător ...constatărilor.
Deci ...nu e vorba de un plus apărut din cauze necunoscute, ... picat din cer, ci chiar fiind expresia unei sponsorizări, realizate pe baza unui contract , conform căreia dacă ...mâine ... beneficiarul sponsorizării, primăria ... discută ...sau afișează relațiile sale ... cu un alt lichidator (societate comercială de insollvență), vă puteți trezi ...fără vitrinele cu flori de mină!
Care vitrine ori nu s-au vrut a fi fost vândute la o licitație, ce trebuie să fi fost organizat și desfășurat, ori chiar nu a fost ...vândute.
Doar că ...lichidatorul totuși, și-a vrut ... comisionul ...rotunjit ... inclusiv ... cu procentul aferent valorii de evaluare ale acestor vitrine cu flori de mină!
Nevandabile sau numai greu vandabile ori, dimpotrivă doar ...poftite ... de pofta ce a poftit! Cineva. Doar că nevastă-sa ... nu a mai vrut și ...flori de mină.
Cât despre inventariere ... dacă totul e sub cheie (lacăt pe vitrine)... le puteți inventaria chiar așa, fără a le mai deschide, decât dacă vreți chiar neapărat să le ștergeți ... de praf.
Astăzi în mod curent se folosește ca procedeu de inventariere și fotografierea, doar că-n colțul fotografiei ...postați ...un liniar ...ca să se știe ...oricând ordinea de mărime ale imaginilor imortalizate.



#235106 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 11 January 2011 - 12:18 AM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 10 2011, 11:45 PM, a spus:

Stefan, cu tot dragul te rog mult de tot sa nu mai scrii asa fragmentat (desparti excesiv de des cuvintele prin pct...), e greu de urmarit mesajul fiindca nu numai ca-si pierde cursivitatea, dar e poticnit la 2-3 cuvinte, chiar mai des, pt. D-zeu !
cel putin cand ai mesaje mai lungi, eu sunt franta cand ajung la sfarsit, daca mai ajung, oricum nu-mi ramane mare lucru in minte din mesajul tau - asa enervant e felul in care il fragmentezi.

nu te supara, te rog ... te respect si te apreciez, dar pe cuvant ca daca nu scrii mai adunat eu nu-ti mai citesc mesajele fiindca nu mai am nervi de tocat pt asa ceva :thumbup: nu mai pot, zau !

Judecata mea , recunosc, este cam întortocheată, iar exprimarea mea, poate chiar greoaie.
Mai ales pentru cei care nu au de unde să-și dea seama de toate implicațiile unei chestiuni simple, zic ei, dar care în contabilitate, pentru contabil, trebuie să fie foarte lămurit între concretul realității și abstractul valoric de înregistrat pe o anumită poliță a evidenței sau a judecății contabile.
Și atunci, țin pauze marcate cu acele trei puncte care țin loc de bolduire ori subliniere ori de paranteze și pentru că țin să mă conving singur că ... pot fi urmărit. Și logic și-n exprimare.
Este adevărat că poate punerea în paranteză sau structurarea a la notițe poate m-ar face mai inteligibil, sau doar și folosirea numai a semnelor de punctuație, spre exemplu a virgulei, chiar.
În altă ordine de idei, eu chiar că nu țin să enervez pe nimeni.
Și dacă nu aș avea timp să răspund la întrebările , nelămuririle altora, probabil că nici nu aș ști ce preocupări au cei de pe Forum
Indiferent că sunt colegi ori doar clienți potențiali care cred că pot face și meseria, munca altora.
Ori vor doar să verifice dacă ce li s-a spus , spun și alții.
Deci nici întrun caz nu țin să fiu enervant.
Nici stressant.
Doar folositor.
Util.
Cât pot.



#234016 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 09 December 2010 - 03:26 PM in Arhiva

Vezi postareaosil, la Dec 9 2010, 02:21 PM, a spus:

Buna,
Nu ma descurc intr-o problema la scoaterea din gestiune a unui autoturism. Am achizitionat in lesing in dec. 2009, am inceput amortizarea in ian 2010. In nov. 2010 s-a reziliat contractul pt. ca a avut accident cu dauna totala si s-a achizitionat alt autoturism cu un alt contract de leasing.
Am restante rate nefacturate: rata 8,9 si 10, dar am amortizat 10 luni (ian.- oct.). Acum am urmatoarea situatie in contabilitate: ct. 2133 = 107.403,45 lei
ct. 2813 = 22380 lei (2238 x 10 luni)
SF "C" ct. 167 = 88508,82 lei
Cum scot din gestiune?
Creditați contul 2133 cu valoarea de inventar 107403,45 lei prin debitarea contului 2813 cu valoarea amortizării trecute pe costuri 22380 lei, și prin debitarea contului 167 cu 88.508,82 lei și .... momentan debitați contul 473 Sume în curs de lămurire cu diferența de 3485,37 lei.
Și reverificați tot ce ați făcut și înregistrat.
Nu de alta dar trebuie să lămuriți, printre altele, și corelația ratelor 8,9,10 cu amortizarea pe aceste luni .
Monografii și tot ce vreți găsiți inclusiv pe acest Forum, dar dvs. trebuie să reglați propriile dvs. înregistrări de până acum.
În urma evenimentului asigurat din evidența dvs. trebuie sî disparîă și autoturismul ca imobilizare corporală, și amortizarea aferentă lui, cât și împrumutul luat în leasing.
Societatea de leasing va fi despăgubit pe baza asigurării CASCO ce i-a fost cesionat din prima zi.
În rest ...noul contract nu are nimic comun cu cel vechi ... de lichidat sub toate aspectele!



#234015 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 09 December 2010 - 03:26 PM in Arhiva

urmează...



#195441 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 01 March 2009 - 09:24 AM in Arhiva

Dacă totul este O.K. La inventariere a fost identificat laptopul, luat în evidență, și concluzionat că plusul nu este plus de inventar ci omisiune din scriptic , atunci în cadrul dosatului de inventariere poți reconstitui toate documentele primare lipsă la apel pe bază de declarații date-luate pe propria răspundere. Și încă pe 2008 se pot contabiliza și amortizarea cu o treime din valoare. Durata normata este 3 ani. În actele de intrare reconstituite trebuie -este recomandat- să fie menționate toate caracteristicile constructive ale laptopului,cât și softurile achiziționate la cumpărarea inițială, preinstalate, cu sau fără Kituri pe CD. D.p.d.v. fiscal de asemenea se pot realiza toate operațiile omise șifăcute dupăcat rectificative.(Conform regulilor UE nu există pardon pentru furnizorul-vânzător să trimită o nouă factură -copie a originalului, solicitată pentru reconstituirea și formalizarea achiziției și plății- treaba cu plata electronică fără documente justificative mă cam miră dar poate vreo sucursala a unei bănci străine își permite să alimenteze conturile băncii mamă și cu operații mărunte ca să nu fie luat la ochi pentru spălare de bani. dar aceasta nu e treaba noastră)
De asemenea se poate menționa că d.p.d.v. al firmei le ce va folosi acest activ: secretariat, management, gestiune, și nicidecum doar ca jucărie pentru patron când vrea să-și omoare timpul.
Nu uitați orice calculator este martorul cel mai sincer! Poate desconspira pe oricine, oricând, iar dacă-și acoperă cineva urmele, și dovezile acestor acte conștiente, premeditate, se pot constata și dovedi. Deci ...lăsați bugetarilor și parlamentarilor să se fălească cu laptopurile și Notebookurile lor , pentru că pentru dumnealor nu trebuie să fie și de multe ori se dovedesc că nu sunt active.Ci doar jucării de lux pe bani publici.
P..S. Scuzele mele pentru întrebările însinuante, dar auzind, citind de "grozăvii" mă gîndeam că ia te uită, un pește scăpat din undiță!

Referitor la mijloacele fixe care sunt 4 și nu sunt cu factură dar s-a plătit avans pe bază de contract, tratamentul contabil este că.
1. Dacă fiecare mijloc fix poate genera venituri în mod independent, atunci le poți trata individual, dacăîn schimb degeaba ai pe prima sau a treia că fără celelte trei nu le poți folosi, atunci invesziția este doar în curs, nefinalizată.
2. Dar ,dacă da , se pot folosi independent, se recepționează cu valoarea din contract, la furnizori evidențiind printre cei cu de la care aveți facturi de primit. Solicitați factura făcându-le cunoscut recepția și începerea scurgerii termenului pentru garanția de bună execuție.
3. Tratamentul contabil al TVA se poate face DOAR pe bază de factură!



#195430 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 28 February 2009 - 07:09 PM in Arhiva

Doar 25430 lei? Un singur laptop? Păi este explicabil că a dispărut factura! Și fosta contabilă! Doar patronul administratorul a rămas. Care nici usturoi n-a mâncat nici gura nu-i miroase! Dar factura furnizorului pe baza plății făcute în ianuarie cred că găsești în copie la bancă. Sau nici la bancă nu-i voie să întrebați?
De ajutat chiar mulți dintre "vizionari"ar putea, dar care își șiia răspunderea pentru un sfat pentru a cărei temeinicie nu are certidunea că documentul dispărut, plătit, și acum de amortizat conține un singur și nevinovat laptop?
P.S. dacă laptopul este de față, are marcă, configurație și an de fabricație sau și bietul de el este la second hand?



#234404 reevaluare mijloc fix

Postat de Mares Stefan on 22 December 2010 - 05:34 PM in Arhiva

Reevaluarea se face , de regulă, din 3 în 3 ani pentru impozite și taxe locale. Pentru bilanț, anual, cu ocazia inventarierii anuale!
Și DITL an de an trebuie , vrea, să știe pe ce se poate baza.
Deci ... spuneți firmei de evaluare să vă dea Raportul de evaluare ... mâine, cu data cursului euro la data de 21 decembrie 2010.
Și dacă nu până la revelion, atunci la începutul lunii ianuarie 2011 să-l și depuneți la DITL împreună cu noua declarație, reactualizată la valorile noi reevaluate.
Treaba cu 31 decembrie ... e o fixație ... a MFP-ului (deci, nu a fiscului) și este legată de bilanț.
Păcat că și unii evaluatori ... chiar firme ... se lasă ...duși cu valul.



#234761 reevaluare mijloc fix

Postat de Mares Stefan on 05 January 2011 - 01:05 PM in Arhiva

Vezi postareaela d, la Jan 5 2011, 02:38 PM, a spus:

Ma poate ajuta cineva cu acei indici?Ca patronul nu prea are chef sa platesaca un evaluator..
Da. Le găsiți pe adresa
http://www.insse.ro/cms/rw/pages/comunicat...ci_constr.ro.do
sau în Tribuna construcțiilor adresa pe http://www.tr.ro/indici
sau atașat

Fisiere atasate




#234741 reevaluare mijloc fix

Postat de Mares Stefan on 05 January 2011 - 11:03 AM in Arhiva

După știința mea, da, trebuie angajat un EVALUATOR. De regulă DITL se mulțumește cu un evaluator autorizat cu semnătură și parafa, fie de la CECCAR, fie de la ANEVAR. Dar am auzit că unii țin morțiș să fie de la ANEVAR.
Cât despre indici de prețuri,(nu-i vorba numai de inflație) da, sunt , și poate le găsiți și pe internet.
...Poate întro EVALUARE postată pe site-ul unei primării prin grija pentru transparență ori publicitate a unor funcționari-informaticieni ai DITL.



#234845 reevaluare mijloc fix

Postat de Mares Stefan on 06 January 2011 - 03:38 PM in Arhiva

Vezi postareaela d, la Jan 5 2011, 10:29 AM, a spus:

Va rog sa ma ajutati cu o reevaluare a unei cladiri cumparate in 2007 la valoarea de 109.796.69 lei. S-au facut modernizari la cladire in valoare de 12.447.3 lei, iar amortizarea calculata pana acum este de 24.876.18 lei.E nevoie de-o reevaluare pentru stabilirea impozitului pe cladie pentru primarie.Cum fac reevaluarea?O pot face eu aplicand indicii de inflatie?Care sunt ei?Trebuie angajat un evaluator?

Conform datelor dvs. valoarea rămasă rezultată din evidența contabilă ... la data reevaluării este de 109.796,69 lei - 24.876,18 lei = 84.893,51 lei.
Această valoare are la bază prețul de achiziție din 2007.
Deci în scopul reevaluării vom recalcula -reevalua valoarea rămasă prin ponderare cu indicele pe 2008 de 119,3% , respectiv pe 2009 de 87,3% și pe 2010 /septembrie/ 100,4% , și rezultă o valoare de 88.769,32 lei.
Diferența din reevaluare de înregistrat și-n contabilitate este de 88.769,32 - 84.893,51 = 3875,81 lei.
Clădirea fiind modernizată în 2010, la valoarea reevaluată se adaugă și valorea lucrărilor respective de 12.447,3 lei.
Deci valoarea completă de inventar reevaluată a clădirii este de 88.769,32 lei + 12.447,30 lei = 101.216,69 lei.
Această valoare constituie baza de calcul pentru calcularea impozitului pe clădiri.
Și tot această valoare de inventar reevaluată trebuie ...amortizată ... în câte luni v-a rămas ... din durata de viață ... de amortizat.



#245814 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 02:27 PM in Arhiva

Vezi postarearelly77, la 09 November 2011 - 11:26 AM, a spus:

buna ziua tuturor, sunt nou venita pe forum si am nevoie de ajutor. am achizitionat un curatitor profesional, apa rece-pompa liniara adica un vap pentru spalat auto. nu stiu ce cod sa trec. ma poate ajuta cineva? valoare 3178 ron.
multumesc

Cod 2.1.27 Accesorii de producţie cu durata de funcţionare estimată între 4-8 ani.




Cometa SQL