Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
iuliapopescu's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


iuliapopescu's Content

There have been 55 items by iuliapopescu (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#258309 Decont de cheltuieli firma noua

Postat de iuliapopescu on 28 October 2013 - 01:55 PM in Arhiva

Buna ziua,
Sunt incepatoare in domeniul contabil si am nevoie de ajutor intr-o problema.
Am infiintat o firma in luna iulie, iar in august administratorul a facut mici achizitii de materii prime, unele platite cu cardul lui, unele cash.
Ar trebui sa fac o creditare a firmei, prin 4551 pt a avea bani in casa pt plata cash a facturilor, iar pt bonurile(care sunt <100lei) platite cu cardul lui personal un decont de cheltuieli, pe care cum il inregistrez, tot prin 4551 si ii restitui banii(4551=5311)? E corect? cum as putea proceda cel mai bine?


Registrul unic de control si registrele jurnal/inventar se inregistreaza ca si ob inventar si se dau in consum in luna achizitiei sau pe cheltuiala?


Multumesc




#258851 D100 / topic 2013

Postat de iuliapopescu on 28 November 2013 - 10:14 AM in Arhiva

Buna ziua,
o microintreprindere infiintata in august cand trebuie sa depuna declaratia 100?



#258859 D100 / topic 2013

Postat de iuliapopescu on 28 November 2013 - 10:50 AM in Arhiva

Vezi postareamgabi, la 28 November 2013 - 10:32 AM, a spus:

In octombrie pt. trim.III si in ianuarie pt. trim IV
Multumesc pentru raspuns. Mi s-a spus, dat fiind ca se depune trimestrial si firma este infiintata in august, pt perioada aug-sept-oct se depune in noiembrie. Vroiam sa verific ca nu sunt de specialitate.



#258885 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 29 November 2013 - 03:07 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Conventia civila e o varianta viabila pentru un absolvent de studii superioare economice care vrea sa tina contabilitatea la o firma mica(Ca<35 000 eur)?
Am inteles la un moment dat ca se foloseste conventia civila numai pentru servicii temporare.



#260159 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 30 January 2014 - 06:09 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Ce presupune sistemul simplificat de contabilitate ?



#260197 Cod COR

Postat de iuliapopescu on 31 January 2014 - 04:00 PM in CODUL COR

Buna ziua,
Doresc sa promovez un angajat care lucreaza ca si operator(raspunde la telefon, vb cu clientii, le rezolva problemele, constata defectiuni etc.) ca si sef de echipa(peste ceilalti colegi, care fac acelasi lucru). Care ar fi codul cor potrivit?



#261739 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 07 April 2014 - 12:35 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Dar pro bono se pot presta servicii de contabilitate simplificata pt o firma cu ca<35 000 eur, de un absolvent de studii economice, persoana fizica? daca administratorul este un prieten si nu vreau sa ii cer bani,adica ii fac bilantul si il semnez si alte 2 declaratii si registrele si tot si le face singur doar ca are nevoie de numele meu pe bilant ce pot incheia cu el pentru a fi totul legal?



#261747 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 07 April 2014 - 01:44 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareaOtilia Alupei, la 02 December 2013 - 02:47 PM, a spus:

da, este viabila, dar numai daca se opteaza pt sistemul simplificat !!!
scrie in L. 82/1991 actualizata - legea contabilitatii, parca art. 10 (daca nu ma insel).

edit : am gasit si nu m-am inselat, e vb de art. 10, alin.3^1

(3^1) În cazul persoanelor prevăzute la art. 5 alin. (1^1), contabilitatea poate fi organizată şi condusă potrivit prevederilor alin. (2) şi (3) sau pe bază de contracte/convenţii civile încheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situaţie în care răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestor persoane fizice.


art. 5, alin. 1^1 :

(1^1) Persoanele care în exerciţiul financiar precedent au înregistrat cifra de afaceri netă sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro şi totalul activelor sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro pot opta pentru un sistem simplificat de contabilitate, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.


Mai e valabil? N-am gasit articolul respectiv pe http://static.anaf.r...abilitatii.htm.



#261751 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 07 April 2014 - 02:03 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Daca firma nu are angajati si urmeaza sa incheiem o conventie civila(desi eu nu primesc bani pt servicile prestate), dar ca sa fie in legalitate, trebuie modificat in vreun fel vectorul fiscal?
Stiu ca se completeaza D112 si pt conventii civile.
Multumesc mult pt raspunsurile prompte!



#261855 impozit venit

Postat de iuliapopescu on 14 April 2014 - 12:32 PM in Arhiva

Daca impozitul e de cativa lei(de exemplu 4-6 lei pe trimestru) in declaratie se trece aceasta valoare sau 0?



#262215 materie prima intrata din bonuri fiscale, factura primita ulterior

Postat de iuliapopescu on 07 May 2014 - 10:40 AM in CONTABILITATE STOCURI

Buna ziua,
administratorul firmei a cumparat diverse materii prime(pt manufactura bijuterii) de-a lungul ultimei luni de la firma x. Pt fiecare achizitie a primit bon in ziua respectiva, iar la sfarsitul lunii a venit cu factura(cu data de 30) pe care erau cuprinse toate bonurile respective. Problema este ca in 10 ale lunii a vandut produse finite, care foloseau materiile prime respective.
Cum as putea inregistra astfel incat materiile prime sa apara pe stoc cu data de pe bon si nu cu cea de pe factura?



#262833 Prelungire contract inchiriere

Postat de iuliapopescu on 05 June 2014 - 02:56 PM in Arhiva

Buna ziua,
Daca pentru un sediu secundar, contractul de inchiriere a expirat in 31 mai si s-a decis prelungirea pana in 15 iulie, pana ne mutam la un alt sediu, actul aditional de prelungire pana cand trebuie dus de propietar(persoana fizica) la finante si de noi la registrul comertului?
Si inca o intrebare, daca durata de inchiriere a fost pana in 31 mai, prelungirea se face incepand cu 31 mai sau cu 1 iunie?
Multumesc!



#265195 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de iuliapopescu on 06 November 2014 - 02:28 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Poate sotia administratorului(fara calitate in firma) sa depuna prin imputericire simpla actele necesare inregistrarii fiscale a unui sediu secundar?



#265527 control ITM

Postat de iuliapopescu on 06 December 2014 - 07:53 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Daca avem un punct de lucru cu 6 angajati in alt judet decat sediul social, in CIM apare la loc de munca sediu social, dar in revisal se transmit pe acelasi cif cu al sediului social, pt controlul la sediu social trebuie sa duc si dosarele celor de la pct de lucru?



#265553 control ITM

Postat de iuliapopescu on 07 December 2014 - 09:06 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Punctul de lucru este declarat si are cif separat bineinteles! Impozitul pe salarii se plateste pe cif-ul respectiv. Dar punctul de lucru nu are atribuita competenta de a incheia CIM, asadar revisalul se transmite pe cif sediu social, dar locul de munca este sediul secundar. De aceea intrebarea este dosarele celor de la sediu secundar le controleaza ITM sediu social sau secundar?



#265573 control ITM

Postat de iuliapopescu on 08 December 2014 - 03:03 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Notificarea trebuie facuta la ITM chiar daca punctul de lucru nu are delegata atributia de incheiere CIM? Noi vrem doar sa fie in ordine legal, ca ei sa lucreze la punctul de lucru acolo, dar toata documentatia sa fie intocmita si transmisa in revisal aici.
Cum se procedeaza cu notificarea?
Multumesc



#265601 control ITM

Postat de iuliapopescu on 09 December 2014 - 06:04 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Multumesc mult pentru raspunsuri si pentru amabilitate!



#265947 schimbari legislative 2015 PFA

Postat de iuliapopescu on 05 January 2015 - 05:19 PM in Legislatie specifica PFA

Buna ziua,
as dori sa stiu ce schimbari legislative au intervenit in cazul PFA-urilor in 2015.
Multumesc



#266107 D220 si Decizia de impunere

Postat de iuliapopescu on 13 January 2015 - 05:07 PM in Contabilitate PFA

Pfa-ul pe norma de venit depune D220 anual sau numai daca intervin modificari fata de declaratia precedenta? Finantele emit decizia de impunere o data pe an, sau cea cu impozitele estimate si apoi una de regularizare?
Multumesc



#266157 Membru asociatie

Postat de iuliapopescu on 15 January 2015 - 05:27 PM in ASOCIERI FARA PERSONALITATE JURIDICA

Ce presupune, din punct de vedere contabil, intrarea intr-o asociatie a unei firme producatoare de produse hand-made(microinteprindere, 3% impozit pe venit) ca membru, nu fondator?
Multumesc



#266365 Decizie de inseriere-bonuri de consum, nir-uri

Postat de iuliapopescu on 26 January 2015 - 10:36 AM in CONTABILITATE STOCURI

Bonurile de consum, nir-urile se cuprind in decizia de inseriere? Sau numai facturile, chitantele, avizele?
Multumesc



#266949 Tva-vanzare software in UE

Postat de iuliapopescu on 19 February 2015 - 10:05 AM in Arhiva

Conform noilor reguli, ce tva se aplica la vanzarea unui soft catre o persoana fizica din Germania? Dar catre o persoana juridica neplatitoare de tva(nu apare pe vies)?
Multumesc



#268335 Cheltuieli deductibile

Postat de iuliapopescu on 02 May 2015 - 05:10 PM in Contabilitate PFA

Buna ziua.
am cumparat o masina tuns iarba, care a fost facturata pe numele meu, actele pt pfa pe venit real nefiind gata. Masina o sa fie folosita in interesul pfa, inchiriata tertilor. Cum pot proceda sa fie pe pfa si sa deduc cheltuilelile cu achizitionarea ei?
Pot face vanzare-cumparare intre mine si pfa?
Multumesc



#268915 Casa de marcat PFA

Postat de iuliapopescu on 09 June 2015 - 04:51 PM in Contabilitate PFA

Am un PFA, cod caen 7990(alte servicii de rezervare si asistenta turistica), practic sunt ghid turistic, pot sa facturez si sa incasez cu chitanta de la persoane fizice sau e absolut obligatoriu sa folosesc casa de marcat? Exista vreo exceptie pe care o pot folosi, ca sa nu mai utilizez casa de marcat?
Multumesc



#268919 Casa de marcat PFA

Postat de iuliapopescu on 10 June 2015 - 11:47 AM in Contabilitate PFA

Multumesc pentru raspuns!
Stiti cumva si daca exista vreo reglementare potrivit careia, daca incasarea se face pe circuit, nu trebuie emis bon, ci chitanta?

Am totusi dubii daca PFA-cod caen 7990 este asimilata unei profesii liberale. Va intrebam pentru ca am auzit ca daca locul incasarii e pe circuit nu e nevoie de bon fiscal si eram curioasa daca e intra-adevar reglementat.




Cometa SQL