Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Gianina Inculet's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Gianina Inculet's Content

There have been 77 items by Gianina Inculet (Search limited from 02-December 07)



Sort by                Order  

#251680 ONG - Contabilitate

Postat de Gianina Inculet on 09 January 2013 - 11:25 PM in ONG

Buna ziua,

Am urmatoarea problema :
Un ONG a cumparat niste arbusti, ma rog, ce-or fi, afini, mure; initial am inregistrat 6025 = 401
si paralel imobilizari in curs 2313 = 722 , in ideea ca voi inregistra plantatia 213 = 2313 la terminarea lucrarilor. Lucrarile se fac cu voluntari. Ramane valoarea plantatiei la valoarea arbustilor ? Si la ce valoare sa inregistrez productia care e foarte mica in primul an ? Recolta se doneaza.

De asemenea, se fac amenajari la o cladire cu materiale cumparate, dar tot cu voluntari. Pana la receptia finala si reevaluarea autorizata care se va face, maresc valoarea cladirii doar cu valoarea materialelor ?

Va multumesc



#64591 Modificari contributii pe salarii incepind cu 2006

Postat de Gianina Inculet on 04 February 2006 - 11:59 PM in Arhiva

Am urmarit discutiile de pe forum si sunt de acord cu concluziile la care s-a ajuns. Astept sa se lamureasca problema cas-ului la angajator, calculat la fd_sal_1 sau poate la fd_sal_2.
1. Ceea ce va supun atentiei se refera la suma cu care se va diminua partea din 0,75% CCI calculata la fd_sal_2. Cat este aceasta suma, stim ca se refera la zilele de indemnizatii care nu se suporta de unitate, dar si pentru ea, cat si pentru partea suportata de unitate, cas-ul se calculeaza altfel. Eu cand fac calculul de salarii nu separ partea de concedii medicale de partea aferenta zilelor lucrate, pentru calculul impozitului merg cu sumele impreuna. Ca sa fiu mai explicita, sa presupunem
300 suma indeminzatii suportate de unitate pentru 5 zile
300 suma indemnizatii suportate din CCI pentru 5 zile
cas-ul aferent 274 = 600*9.5*10/21
pentru partea suportata de unitate voi face 6458 = 423 300
daca admitem ca 4317 este fondul CCI
cu ce suma voi face 4317 = 4423 ?
a. 300
b. 300 - (300*9.5*5/21=cas aferent)
c. 300 - cas aferent - somaj - impozit,cat?
Chiar va trebui sa separ calculul pentru lucrat efectiv si medical? nu mi se pare corect pentru calculul impozitul pe salariu.
2. O alta problema se refera la impartirea zilelor de indemnizatii intre unitate si cci:
a- zilele calendaristice de c.medical le impart in functie de limita pt.nr.salariati, apoi socotesc cate zile lucratoare am in ambele parti
b- socotesc total zile lucratoare din c.medical pe care le impart direct intre unitate si cci
Cu stima, va multumesc !



#166438 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Gianina Inculet on 18 March 2008 - 09:01 PM in Arhiva

Stiu ca s-a mai discutat si totusi am o problema.
S-a facut cedarea ultimelor rate de leasing, nu are importanta cate, nu s-a facut contract de novatie, ci de cedare, cu desfasurator pentru ratele ramase. Se precizeaza ca s-au cesionat drepturile si obligatiile ce decurg din contractul de leasing si nu s-a facturat si nici nu se va factura nimic de catre firma care a cedat leasingul noului utilizator. Pe copia de contract initial care au trimis-o scrie intr-un colt cate luni s-a amortizat si cate au mai ramas, dar nici macar nu scrie ca e liniara amortizarea, dar admitem asta.
Asa ca valoarea de inventar a mijlocului fix din contractul initial se compune din partea cedata + partea amortizata + diferenta nefacturata corespunzatoare partii neamortizate.
Solutia de inregistrare a mijlocului fix in conditiile date o consider a fi la valoarea cedata cu o perioada de amortizare egala cu durata ramasa ! S-ar mai putea inregistra eventual si partea amortizata, totusi nu am nimic care sa ma sustina, cat despre partea neamortizata, e aberant, doar n-am s-o trec pe venituri.
V-as fi recunoscatoare daca m-ati indruma, care ar fi riscurile la un eventual control ?
Va multumesc !

As fi tare bucuroasa sa nu vorbesc singura !



#165030 contract drepturi de autor

Postat de Gianina Inculet on 05 March 2008 - 03:02 PM in CONTRACTE comerciale

Ma intereseaza si pe mine acest subiect.
In cazul in care veniturile sunt din strainatate in declaratia 201 la cap. IV se trec la veniturile brute si impozitul in lei calculate conform cursului mediu BNR din documentele primite, iar la cap.III la venit lei se trece venitul net calculat ca venit brut - ch.deductibile(40%din v.brut), fiind vorba de contracte de cercetare, pentru fiecare tara? In 2006 cota de cheltuiala deductibila era tot de 40%?

As vrea si eu o confirmare, nu am mai completat pana acum tipul acesta de declaratie.
Merci si o primavara plina de rasfat tuturor !



#165026 contract drepturi de autor

Postat de Gianina Inculet on 05 March 2008 - 02:43 PM in CONTRACTE comerciale

Vezi postareaElena Pana, la Mar 3 2008, 09:11 PM, a spus:

Numai la sanatate!



Eu stiam ca platesti la sanatate numai daca nu ai contract de munca, iar in situatia data nu e cazul !



#166686 Casare mijloc fix

Postat de Gianina Inculet on 20 March 2008 - 06:42 PM in Arhiva

La casare, daca mijlocul fix are data punerii in functiune sub 5 ani fata de data casarii, se face ajustare astfel:
presupunem data punerii in functiune 2005, ajustarea se face pe 5 ani incepand cu 2005 pana in 2009 inclusiv.
Daca s-a dedus tva la cumparare sa zicem de 2000 lei, au trecut 3 ani din 5 pentru care aveam dreptul sa deduc tva, in anul 2008 ajustez tva-ul dedus cu 2000/5*2=800 lei in favoarea statului. Perioada de ajustare nu are nici o legatura cu durata de functionare a mijlocului fix si nici cu faptul ca mijlocul fix poate fi amortizat complet.
Sper ca s-a inteles.



#43781 De unde sunteti?

Postat de Gianina Inculet on 08 October 2005 - 09:43 PM in Arhiva

Va salut din Onesti !



#34297 Reduceri comerciale

Postat de Gianina Inculet on 25 August 2005 - 11:27 AM in Arhiva

Buna ziua, este interesant subiectul vostru, eu am gandit asa:
Daca avem in vedere ca :
- in cifra de afaceri neta nu se includ reducerile comerciale, risturnurile -
- nici in costul de achizitie nu se includ ... vezi Ordinul 306 ,
atunci solutia ar fi cam ca la o factura de decontare in numele clientului :
* primesc factura % 462(a), 4426(b) = 401(a+b) si
* totodata fac 462(-a) = 707 (-a) sau mai degraba 758 pentru a nu afecta decontarea marfurilor,
urmand apoi sa fac compensarea intre 411 si 401 pentru suma (a+b).

Cat priveste tva-ul, precizarea din codul fiscal este
(3) Nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata urmatoarele:
a) rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret acordate de furnizori direct clientilor;
b) ..... Nu se exclud din baza de impozitare orice sume care, in fapt, reprezinta contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate;

Ce ziceti ? O zi buna va doresc !

Cu stima,
Gianina



#66936 declaratii somaj - Se modifica declaratiile la somaj

Postat de Gianina Inculet on 13 February 2006 - 11:33 PM in Arhiva

S-a schimbat modul de calcul la somaj ? Eu stiam ca la salariat se plateste la tarifar corespunzator cu zilele lucrate, fara per.de suspendare a contractului de munca, iar pentru angajator la nivelul fondului de salarii realizat, mai putin pensionarii. Ce se intampla cu programul de somaj, dupa ei ar trebui sa introducem realizatul si la salariati, pentru ca suma bazelor de calcul individuale sa dea fd.salarii !!!!
Ce-i de facut ? Schimbam modul de calcul la salarii ? Sau poate am ramas de caruta :cry:



#34327 OP-uri dobanzi, penalitati TVA

Postat de Gianina Inculet on 25 August 2005 - 01:06 PM in Arhiva

Pentru categoria de impozit - tva in cazul tau se alege :
pe butonul de ajutor pentru completarea numarului de evidenta a platii, apoi in ordine 24 in cazul in care ai primit o decizie de calcul accesorii, 03 la dobanda si nu 07 ci 11 la penalitati de intarziere, la perioada treci perioada de baza la care se refera debitul pentru care s-au calculat majorarile, iar la scadenta nu treci nimic, sa raman 000000; astfel ca platile de majorari se fac separat pentru sumele de baza de care sunt legate.
Eu asa am procedat. Totusi e posibil sa ai surprize ca nu se vor descarca sumele corect la trezorerie si atunci e mai bine sa intrebi la administratie inspectoarea care se ocupa cu evidenta datoriilor. In caz ca sumele nu se descarca corespunzator se face o cerere la administratie pentru corectarea numarului de evidenta a platii.

Mai nou, cu schimbarea codului de procedura fiscala, cica, daca in termen de 15 zile de la depunerea declaratiilor lunare nu se face plata obligatiilor, atunci se genereaza alte numere de evidenta a platii, sa te tii atunci.



#34345 OP-uri dobanzi, penalitati TVA

Postat de Gianina Inculet on 25 August 2005 - 02:05 PM in Arhiva

geambazumariana a spus:

scadenta va fi ziua in care platesti aceste dobinzi si penalitati pentru ca numai pentru aceasta perioada sunt calculate.

Da, imi pare rau ca nu merge fara scadenta, doar am patit si eu, initial eu am completat la scadenta data pana la care s-au calculat majorarile, dar am facut o confruntare la administratie si cand am corectat nr.de evid.a platii am vazut ca la ei partea asta ramanea 000000. Mai sigur sa verifici cum se vor descarca platile.



#43350 OP-uri dobanzi, penalitati TVA

Postat de Gianina Inculet on 06 October 2005 - 02:57 PM in Arhiva

Cel mai bine este sa intrebi la administratie si poti sa ne spui si noua !

GIanina



#43341 OP-uri dobanzi, penalitati TVA

Postat de Gianina Inculet on 06 October 2005 - 02:09 PM in Arhiva

Incerc sa recapitulez partea de procente dobanzi, penalizari, etc.

= penalitatile pt.sume cu retinere la sursa de 10% la suma datorata functioneaza de la 01.01.2003 la 28 mai 2004

= majorarile (dobanzile) % pe zi intarziere se prezinta astfel :
interval
de la 29.01.1998 pana la 07.05.1999 - 0.25 (se cheama majorari)
de la 07.05.1999 pana la 01.08.2000 - 0.30
pana la 29.10.2001 - 0.15
pana la 01.09.2002 - 0.10
pana la 01.01.2003 - 0.07
pana la 01.01.2004 - 0.06
de la 01.01.2004 pana la 01.09.2005 - 0.06 (se cheama dobanzi)
pana la 01.01.2006 - 0.05
de la 01.01.2006 -> - 0.10 (se cheama majorari)

= penalitatile % pe fractiune de luna se prezinta astfel :
interval
de la 29.01.1998 pana la 01.01.2004 -
pana la 15.07.2005 - 0.50
de la 15.07.2005 pana la 01.01.2006 - 0.60
de la 01.01.2006 -> -


sper sa fie de ajutor



#159896 CERERI SCHIMBARE nume utilizator

Postat de Gianina Inculet on 25 January 2008 - 04:46 PM in Arhiva

Buna ziua tuturor !

Am o intrebare care poate parea curioasa si totusi ...

Se poate schimba numele de utilizator ?



#51196 inregistrarea corecta a importului de marfa

Postat de Gianina Inculet on 15 November 2005 - 08:07 PM in Arhiva

Nu va suparati, tardiv, dar m-am intalnit si eu cu problema tva-ului platit in vama. Am inregistrat tva-ul in jurnalul de cumparari , asa cum imi permite programul, am facut 371,4426 = 401 si am platit 401 = 5121 partea de tva. Nimic deosebit aici, voi avea tva de dedus si am facut decontul de tva din care mi-a rezultat tva de plata, din cauza ca tva colectat era mai mare. Patronul zice ca nu e corect, ca el a platit tva in vama. M-am blocat, poate ma ajutati.



#51265 inregistrarea corecta a importului de marfa

Postat de Gianina Inculet on 16 November 2005 - 09:36 AM in Arhiva

Si eu am gandit tot asa, e ca orice aprovizionare, multumesc, Septimiu !
E buna si ideea lui Ocsi cu ce ar fi fost daca n-ar fi fost, multumesc mult, Ocsi ! :D



#51445 cheltuieli nedeductibile-vanzare mijloace fixe

Postat de Gianina Inculet on 16 November 2005 - 09:32 PM in Arhiva

Si totusi, daca valoarea ramasa neamortizata s-a recuperat prin vanzare in suma exacta, se mai trece pe cheltuiala nedeductibila ? Citind mai bine precizarile din norme, reiese ca ceea ce se recupereaza prin vanzare este cheltuiala deductibila, numai partea care nu se acopera este nedeductibila. Este valabil acest rationament si daca vanzarea nu s-a facut prin licitatie ?
Uratenia este ca in codul fiscal art.24 (15) apare <Valoarea ramasa neamortizata, in cazul mijloacelor fixe amortizabile vandute, este deductibila la calculul profitului impozabil in situatia in care acestea sunt valorificate prin unitati specializate sau prin licitatie organizata potrivit legii.> iar in norme : <Prin valoarea fiscala ramasa neamortizata, in cazul mijloacelor fixe amortizabile vandute, se intelege diferenta dintre valoarea de intrare fiscala si valoarea amortizarii fiscale, din care se scad sumele rezultate in urma valorificarii acestora.>



#51723 cheltuieli nedeductibile-vanzare mijloace fixe

Postat de Gianina Inculet on 18 November 2005 - 09:43 AM in Arhiva

Lorenzo, mi-a facut o deosebita placere sa urmaresc conversatia de pe link-ul dat, esti un adevarat inger pazitor. Superba disertatia ta, multumesc mult, Gianina



#46298 cheltuieli nedeductibile-vanzare mijloace fixe

Postat de Gianina Inculet on 21 October 2005 - 01:18 PM in Arhiva

Mai degraba faci casarea si apoi vinzi ce ai recuperat in urma casarii.



#46055 cheltuieli nedeductibile-vanzare mijloace fixe

Postat de Gianina Inculet on 20 October 2005 - 02:47 PM in Arhiva

Daca vanzarea nu este facuta nici prin licitatie, nici prin unitati specializate, atunci valoarea fiscala neamortizata este nedeductibila la calculul impozitului pe profit.

Despre tva nu vad de ce nu s-ar aplica la toata valoarea de vanzare.

Am si eu o nelamurire.

In normele metodologice se precizeaza ca :
71^5. In categoria unitatilor specializate, conform art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, se incadreaza persoanele juridice care, potrivit obiectului de activitate, intermediaza instrainarea de proprietati imobiliare si a altor mijloace fixe, departamentele specializate aflate in structura organizatorica a contribuabililor si alte unitati cu activitati similare.
Prin valoarea fiscala ramasa neamortizata, in cazul mijloacelor fixe amortizabile vandute, se intelege diferenta dintre valoarea de intrare fiscala si valoarea amortizarii fiscale, din care se scad sumele rezultate in urma valorificarii acestora.

In situatia in care o societate achizitionase prin notariat, in 2004, un spatiu, pe care se obliga sa-l cedeze in favoarea altei persoane in cazul neachitarii pana la o data scadenta din 2005, la vanzarea care se face in 2005, valoarea ramasa neamortizata este deductibila sau nu ? Firma a facut factura, fiind si platitoare de tva, catre persoana fizica, dar nu a facut licitatie. Se poate asimila contractul existent cu acele "unitati specializate" precizate de lege ?
La administratie nu am primit un raspuns cert, cheltuiala am considerat-o nedeductibila, dar vine patronul tare suparat ca nu poate scoate firma cu profit si mai plateste si impozit ( unitatea se gaseste in pierdere contabila si profit fiscal )
Ar fi cazul sa revin la sfarsit de an si sa anulez acea cheltuiala din nedeductibila sa o consider deductibila ? Cum ma sfatuiti ?



#157253 reevaluare datorii si creante in valuta

Postat de Gianina Inculet on 08 January 2008 - 03:21 PM in Arhiva

Vezi postareakmy73, la Jan 7 2008, 06:46 PM, a spus:

Buna Seara
Stie cineva daca a aparut cursul de sfarsit de an pentru reevaluarile in valuta?

Buna dimineata,

Pai nu e cursul comunicat de BNR in ultima zi lucratoare a lui 2007, adica 3.6102 pt. 1 EUR !



#47192 plata concediu medical...la avans sau lichidare?!

Postat de Gianina Inculet on 27 October 2005 - 01:10 PM in Arhiva

De obicei avansul este fixat la 40% din salariul de baza, urmand ca la lichidare sa se faca calculul final si sa se acorde restul de plata, dar se poate face si un calcul provizoriu conform datelor cunoscute din pontaj pentru a nu avea surprize cu restul de plata.



#47223 plata concediu medical...la avans sau lichidare?!

Postat de Gianina Inculet on 27 October 2005 - 02:16 PM in Arhiva

Nici in codul muncii nu se fac alte precizari.

ART. 161
(1) Salariul se plateste in bani cel putin o data pe luna, la data stabilita in contractul individual de munca, in contractul colectiv de munca aplicabil sau in regulamentul intern, dupa caz.

Avansul nu este obligatoriu sa fie acordat, se poate acorda si in alt procent, chiar 30-35%, poate fi stipulat conform art.161 din codul muncii in contractul individual / colectiv/ regulam.intern.



#51446 VANZARE MIJLOC FIX FARA LICITATIE

Postat de Gianina Inculet on 16 November 2005 - 09:52 PM in Arhiva

Conform Normelor de aplicare a codului fiscal :
Pentru determinarea valorii ramase neamortizate, in cazul mijloacelor fixe cu valoare contabila evidentiata in sold la 31 decembrie 2003, in valoarea de intrare fiscala se includ si reevaluarile efectuate, potrivit legii, pana la acea data. - deci 12400.



#51497 VANZARE MIJLOC FIX FARA LICITATIE

Postat de Gianina Inculet on 17 November 2005 - 10:29 AM in Arhiva

Ai dreptate Delia, in acest caz ne folosim de pct.33 din cap.III definitii din codul fiscal - anume -
33. valoarea fiscala reprezinta:
a) pentru active si pasive - valoarea de inregistrare in patrimoniu;
b) pentru titlurile de participare - valoarea de achizitie sau de aport, utilizata pentru calculul castigului sau pierderii, in intelesul impozitului pe venit ori al impozitului pe profit;
c) pentru mijloace fixe - costul de achizitie, productie sau valoarea de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului, utilizata pentru calculul amortizarii fiscale;
d) pentru provizioane si rezerve - valoarea deductibila la calculul profitului impozabil.
-----------
Pct. 33 al alin. (1) al art. 7 a fost introdus de pct. 3 al art. I din ORDONANTA nr. 83 din 19 august 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 27 august 2004.

Eu as merge pe valoarea reevaluata si pentru terenuri, doar este cea de inregistrare in patrimoniu, nu ?




Cometa SQL