Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ONG - Contabilitate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


ONG - Contabilitate


88 replies to this topic

#61 ATAPELEA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:craiova

Postat 10 May 2012 - 08:44 AM

INFORMATII DESPRE ASOCIATIA NON PROFIT
-asociatia nu are angajati
-nu are activitate economica
-cod caen 9499

SCOPUL ASOCIATIEI
-strangerea de fonduri pentru baietelul meu care are o problema de sanatate


ACTIVITATI DESFASURATE: VENITURI
1- a incasat bani dintr-o donatie facuta de o societate comerciala in baza unui contract;
Va rog sa imi spuneti si mie inregistrarea contabila.

2- am incasat bani de la administratia financiara deoarece am depus formularul 230;
Va rog sa imi spuneti si mie inregistrarea contabila.

3- am incasat bani de la persoane fizice care au depus bani in contul bancar;
3a-Va rog sa imi spuneti si mie inregistrarea contabila.
3b-Ce acte mai trebuie sa fac pentru aceste incasari.


ACTIVITATI DESFASURATE: CHELTUIELI
- bani au fost retrasi de mine (presedinte) si folositi pentru tratamentul baiatului (medicamente, aparatura cumparata din SUA, transport cu avionul in SUA, tratament la o clinica din SUA, etc….etc…). Vreau sa mentionez ca toate cheltuielile enumerate mai sus au fost facute pe „persoana fizica” deoarece era foarte complicat sa se faca pe asociatie (import aparatura, taxe vamale, etc.) foarte multa birocratie si hartogaraie. Marea parte a actelor (facturi, chitante, bonuri, etc.) cu care s-au cheltuit banii pe „persoana fizica” le am.
4-Va rog frumos sa imi spuneti si mie ce acte trebuie sa fac intre Asociatie si „persoana fizica” pentru banii retrasi din asociatie si cheltuiti
5- Va rog frumos sa imi spuneti si mie inregistrarea contabila.



DECLARATII DEPUSE IN 2011:
6-nu am depus nici un fel de declaratie TREBUIA DEPUSA VRE-O DECLARATIE ?

VA MULTUMESC ANTICIPAT PENTRU RASPUNSUL LA INTREBARILE 1,2,3a,3b,4,5,6, SI VA DORESC MULTA SANATATE SI NOROC.



#62 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 May 2012 - 11:46 PM

AtaPelea,

Sfatul meu e sa iei totusi legatura cu un contabil care a lucrat ceva ONG-uri. Cat mai urgent!
Fiind vorba de un caz deosebit, cred ca nu o sa te coste prea mult.

In ce priveste declaratiile: trebuia sa depui pana la 30 aprilie 2012 Bilantul pe anul trecut.
Daca s-a infiintat in 2010, trebuia sa depui Bilantul si pt. 2010...

"Scoaterea (retragerea) banilor din asociatie ar trebui sa fie facuta tot pe baza unui contract, intre asociatie,reprezentata de presedinte, si o persoana fizica, de preferat altcineva decat tine (celalalt parinte al copilului, sau o ruda...)
Ar fi bine sa existe si un contract in acest sens, cu dosar medical etc.
Banii pot fi retrasi pe baza de dispozitie de plata catre caserie.

Incasarile se fac tot pe baza de contracte, cu Dispozitie de Incasare, sau direct in cont, fara alte doc.

Succes si multa sanatate!

Dan

Dan



#63 Corina17Lidia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 01 June 2012 - 09:29 PM

Poate cineva sa-mi spuna cum se deconteaza cheltuielile din contul 116 fara a fi afectata inchiderea la sfarsitul anului prin contul 121?Ex. vreau sa achit o expertiza contabila din acest cont denumit "Alte fonduri" si unde am o suma de bani. Va multumesc



#64 melina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:braila

Postat 02 July 2012 - 03:27 PM

Am primit o factura servicii de proiectare "modernizarea sistemului de irigatii la OUAI..." - transa I, factura purtatoare de tva. In mod firesc achitarea ei este suportata de membri pana la obtinerea fondurilor propriu zise din proiect. Problema este sub ce forma o refacturez catre membri, deoarece sub forma de cotizatii banuiesc ca nu se poate deoarece acestea nu se factureaza cu tva catre membri, iar membri organizatiei fiind la randul lor srl-uri.



#65 aramis2706

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:hateg

Postat 25 July 2012 - 12:07 AM

am o asociatie cu actvitate economica, mai exact inchiriere teren pentru eoliene.membrii asociatiei au hotarat ca suma din aceasta inchiriere sa fie impartita intre membri conform cotei indivize , desigur cu plata impozitului de 16 %.imi spune cineva cum se declara si se inregistreaza o astfel de operatiune?



#66 i_ina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg. Mures

Postat 25 July 2012 - 01:25 PM

Buna ziua, lucrez de curand in contabilitate pentru asociatie fara scop patrimonial si am unele nelamuriri.Va rog sa imi spuneti daca in urmatoarea situatie am gandit bine.
Asociatia, printr-un contract de finantare, primeste un sprijin logistic si financiar pentru sustinerea activitatii. Acest sprijin consta din punerea la dispozitie prin contract de comodat a unor echipamente si utilaje plus un premiu in bani. De fapt s-au primit banii cu care s-au cumparat utilaje. Doresc sa intreb daca am gandit bine inregistrarea acestor operatiuni :
4458 = 138 valoarea premiului
5121 = 4458 intrarea in cont a sumei primite
2131.01 = 404 pret utilaje (achizitie cu factura sau achizitie cu contract de vanzare-cumparare)
Avand in vedere ca aceste utilaje sunt puse la dispozitie cu titlu gratuit, fac amortizare ? Daca nu, consider venit toata valoarea lor ? 138 = 7392
Va multumesc



#67 danieladi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 August 2012 - 09:33 AM

buna ziua,
Am si eu o rugaminte , un ONG doreste sa institutionalize meditatii cu copii contra cost ; eu am incadrat sumele primite de la parinti pentru prestarea de meditatii la venituri economice .Este corect ?
Dupa discutii cu cei de la ONG au zis ca pot primi banii ca donatie pentru prestarea de meditatii . Le consider venituri
economice in cazul acesta ?



#68 Gianina Inculet

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 09 January 2013 - 11:25 PM

Buna ziua,

Am urmatoarea problema :
Un ONG a cumparat niste arbusti, ma rog, ce-or fi, afini, mure; initial am inregistrat 6025 = 401
si paralel imobilizari in curs 2313 = 722 , in ideea ca voi inregistra plantatia 213 = 2313 la terminarea lucrarilor. Lucrarile se fac cu voluntari. Ramane valoarea plantatiei la valoarea arbustilor ? Si la ce valoare sa inregistrez productia care e foarte mica in primul an ? Recolta se doneaza.

De asemenea, se fac amenajari la o cladire cu materiale cumparate, dar tot cu voluntari. Pana la receptia finala si reevaluarea autorizata care se va face, maresc valoarea cladirii doar cu valoarea materialelor ?

Va multumesc



#69 Rusu Aura

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 April 2013 - 01:38 PM

Am si eu o intrebare. O asociatie non-profit care incaseaza cotizatia de la membrii sai, ce chitante/chitantiere trebuie sa foloseasca si de unde se procura acestea?



#70 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2013 - 10:52 PM

Sper ca e vorba de incasari cash...
Chitantiere se gasesc la orice librarie/papetarie mai serioasa, dar cred ca e mult mai simplu sa fie emise direct din softul de contabilitate.

Aceasta postare a fost editata de Dan I.: 04 April 2013 - 10:53 PM

Dan



#71 cristinaLazar

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 April 2013 - 03:21 PM

buna ziua,
va rog sa ma ajutati cu un raspuns la o speta " mai ciudata":
masina al carei proprietar este presedintele ongului a trebuit reparata in service. intre ong si proprietar ( presedintele ongului) a fost facut un contract de comodat. facura de reparatii este facuta pe numele proprietarului. poate ong ul sa deduca aceasta cheltuiala in conditiile in care numele asociatiei nu apare pe factura?

multumesc!



#72 bolba

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 16 April 2013 - 02:28 AM

Nu,dar depinde si de ce este trecut in contractul decomodat legat de reparatii.



#73 cristinaLazar

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 16 April 2013 - 07:27 AM

multumesc pentru raspuns!
in contractul de comodat scrie ca ong ul suporta toate reparatiile. de aici si dilema daca sa deducem aceasta cheltuiala, factura nefiind facuta in numele asociatiei ci pe persoana fizica ( presedintele asociatiei)



#74 ikerina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 20 September 2013 - 03:18 PM

Buna ziua!
Rog contabilii cu experienta sa ma ajute cu cateva informatii.
In momentul de fata preiau contabilitatea unui ONG fara activitate economica si am cateva neclaritati:
  • Ce poate fi inregistrat pe contul 621 in comparatie cu 628? 621 se foloseste pentru cheltuieli cu furnizorii de servicii ce au la baza contract (si nu se incadreaza pe alte conturi) iar contul 628 se foloseste pentru inregistrarea cheltuielilor cu furnizorii ocazionali?
  • Unde poate fi inregistrata o factura pentru servicii administrare continut web si mentenanta site? 628 cu analitic pentru servicii IT sau poate fi incadrata pe 623 cu analitic pentru reclama (site-ul web poate fi privit ca promovare?).
  • Furnizorul La Fantana factureaza abonament (include 10 bidoane) si separat consumul suplimentar. Din punctul meu de vedere ambele cheltuieli ar trebui incluse pe cheltuieli de protocol. Firma de la care preiau include abonamentul pe 628 cu analitic pentru Cheltuieli diverse si apa suplimentara pe 3028. Cum considerati ca ar trebui incadrate aceste cheltuieli?
  • Unde se inregistreaza in mod corect o factura pentru servicii de curierat? 626 Cheltuieli postale si taxe de telecomunicatii cu analitic pentru posta sau curier sau pe 624 cheltuieli cu transport de bunuri si persoane cu analitic pentru curierat (considerand ca se transporta bunuri, respectiv documente).
  • Unde se inregistreaza in mod corect onorariu avocat? Din punctul meu de vedere l-as incadra pe 622 cu analitic pentru onorarii servicii juridice. Pana acum s-a inregistrat pe 628 cu analitic pentru servicii cabinet avocat.
  • Unde considerati ca se poate incadra consultanta pentru certificare sisteme de management?
  • Unde se inregistreaza o factura de la SRAC pentru certificare sisteme de management?
  • Se achizitioneaza produse de protocol (suc, cafea). Se inregistreaza pe 623 cu analitic pentru protocol sau pe 3028?
  • Unde poate fi incadrata o factura pentru servicii de consultanta in vederea obtinerii de finantare?
Va multumesc anticipat pentru ajutor.
Cu stima,
Andreea



#75 izabela123

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 23 September 2013 - 07:29 PM

1.in contul 628 se inregistreaza ch cu serviciile executate de terti(diverse servicii) iar in contul 621 ch cu colaboratorii(drepturi de autori/drepturi conexe).
2 eu as inregistra in 628 (in principiu inregistrarea se face in functie de utilitate).
3 as inregistra 628.



#76 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 23 September 2013 - 09:24 PM

4. in 626;
5. in 628; la fel ca si la punctele 6 si 7;
8. in 623 pentru ca nu cred ca se cumpara cantitati mari si apoi se dau in consum pe parcursul mai multor luni;
9. in 628.



#77 aly85

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 09 January 2014 - 05:37 PM

Buna ziua

Nu am multa experienta in activitatea ONG-urilor si din acest motiv va solicit ajutorul.
Daca un ONG primeste o suma de bani (5 ron de exemplu, ca donatie sau sponsorizare) de la mai multe firme, iar in contul acestei sume ONG-ul va edita un ziar in care vor aparea si firmele respective la sectiunea publicitate, cum va fi considerata aceasta activitate: ecnomica sau fara scop patrimonial?
Ziarul va fi distribuit gratuit in localitate si imprejurimi.
Bineinteles, cheltuielile cu editarea ziarului vor fi mult mai mici fata de veniturile astfel obtinute, diferenta de bani fiind cheltuita in achizitionarea de obiecte pentru scopuri sociale.
Va multumesc !



#78 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 09 January 2014 - 05:59 PM

Firmele va pot da sume ca sponsorizare.
Din banii stransi doriti sa editati o publicatie cu informatii din domeniul dumneavoastra si nu numai pe care sa-l vindeti contra cost? Asta e activitate economica.
Daca vreti sa incercati, puteti avea in vedere ca organizaţiile nonprofit sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru veniturile realizate din acţiuni ocazionale precum: evenimente de strângere de fonduri cu taxă de participare, serbări, tombole, conferinţe, utilizate în scop social, potrivit statutului acestora.



#79 aly85

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 09 January 2014 - 08:36 PM

Ziarul va fi distribuit gratuit in diverse puncte din localitate, nu se va percepe un tarif pentru acesta. Va contine articole despre cazuri sociale, se vor prezenta lucrarile unor copii (poezii...) etc., insa va avea si o rubrica de publicitate (vor aparea si firmele care au sponsorizat ONG-ul).
Practic ziarul este editat pentru mediatizarea cazurilor sociale, pentru atragerea de fonduri. Va fi editat lunar si in afara chitantei si a contractului de sponsorizare, ONG-ul nu va emite alte documente.
Aici intervine nelamurirea mea: avand in vedere ca nu se va vinde contra cost ziarul, dar in acelasi timp sponsorii vor aparea in el, poate fi considerata totusi activitate economica?
Multumesc mult pentru raspunsuri!



#80 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 09 January 2014 - 10:11 PM

Nu va fi activitate economica dar s-o incadrati la categoria eveniment de strangere de fonduri. Sa puneti o valoare simbolica ca pret si sa specificati clar ca avesti bani merg pentru cazuri/activitati sociale ale ong. Nu e nici o problema daca apar si sponsori care sustin aceasta activitate.

Aceasta postare a fost editata de GEORGE NEAGU: 09 January 2014 - 10:18 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL