Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ciuly's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ciuly's Content

There have been 51 items by ciuly (Search limited from 23-November 07)



Sort by                Order  

#283189 Plati pe 2018 (imp+contrib trim 1)

Postat de ciuly on 22 March 2018 - 01:43 PM in Contabilitate PFA

Merci.

O sa fie interesant.



#283185 Plati pe 2018 (imp+contrib trim 1)

Postat de ciuly on 22 March 2018 - 12:51 PM in Contabilitate PFA

Pina acuma, in fiecare pina in 25 Martie plateam impozitul si contributiile pe trim 1.
Acuma cu toata harababura asta cu declaratia unica si devansarea termenului de depunere, ori mi-a scapat ori nu au fost destul de clari, cu platile cum e?
Eu de ex mi-am depus 200/220/600 in ianuarie, ca deobicei. Online. In mod "normal" primeam prin 25 martie in SPV 260u pt imp si cass, si abea prin aprilie pt cas (asa a fost de ex anu trecut).
Dar cu toate schimbarile astea si site-ul anaf mort timp de o saptamana, am asa o presimtire sumbra.

Long story short: a aparut pe undeva in spatiul public ceva concret si clar legat de platile astea pe trim 1?



#282171 Freelancing pe Upwork

Postat de ciuly on 01 February 2018 - 05:43 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Daca e sa fii corecta, data primului venit este cand ti-au intrat banii in upwork.
Acuma, fiscul nu o sa ajunga sa verifice acel istoric decat daca il pui tu la dispozitie din varii motive. La istoricul paypal.e mai delicat. A detaliat mutual aici http://www.conta.ro/...post__p__270535
Dar din moment ce te-ai apucat in ianuarie a.c. pe upwork, la aia le ia cam 10 zile sa confirme plata in contul tau (de abea dupa ce e in "available" poti considera ca ai incasat banii), eu zic ca ar trebui sa ai inca timp destul sa faci hartiile.



#280503 completarea RJIP conf. OMFP 170/2015

Postat de ciuly on 22 October 2017 - 11:30 AM in Contabilitate PFA

Cand citesti chestii, trebuie sa te uiti la data la care ele au fost scrise. Ori respectivul articol a fost scris in 2011, cand ce scrie acolo era perfect valabil.



#280261 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 05 October 2017 - 07:02 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

cu placere :)



#280053 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 14 September 2017 - 12:24 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Buna,

PFA-ul va factura pt upwork, cu informatii incomplete pt ca cei de la upwork nu iti dau aceste informatii (se preiau datele de contact de pe site, nume, adresa, si ce o mai fi acolo. Daca nu ma insel au ceva birou in irlanda, cred ca de acolo vin si platile in EU).
Factura o faci in USD, la suma care apare in extrasul de cont din upwork, fara comision,.pe care il salvezi intr-un pdf, csv, lunar sau anual). Din cate imi aduc aminte, suma care o trimit ei, minus un comision de 1.8 usd parca, ava aparea si pe extrasul tau, eventual cu un minus de comision bancar. Ce poti proba ca si comision ilpoti trece cheltuiala deductibila, rtestul e considerat "pierdere". Ca si cum un furnizor iti plateste o factura partial sia poi restul nu mai plateste vechi. In contabilitatea dubla ai un cont ca sa urmaresti diferenta asta, in cea simpla, nu. Oricum, impozit platesti pe ce ai incasat, deci nu doare.
Ce poate face PFA-ul ca sa doarma mai linistit, este sa printeze intr-un pdf tot ce tine de acele contracte, doar in cazul in care upwork se hotaraste ca nu iti mai arata istoricul de contracte si munca incepand cu anul X. Momentan cred arata relativ tot.
PDF-urile alea se pot considera documente justificative pt facturare. Relatia PFA-ului este cu upwork, nu cu acei clienti de acolo.
Considera upwork ca fiind o companie X care castiga o licitatie de constructia unui drum cu statul. Relatia contractuala este intre X si stat. Dar X apoi va sub-contracta unor companii A, B, C. Deci compania B lucreaza pe proiectul statului, relatia ei contractuala este cu X.
B este in acest exemplu PFA-ul, iar X este upwork.
Diferenta este in transparenta contractuala intre PFA si upwork, dar noi nu putem face nimic asa ca salvam cat mai multe informatii putem, ca sa problam, la nevoie, munca facturata. Probarea incasarilor e clara ca e prin banca, probarea facturarii e clara ca ai facturat corect suma, iar probarea muncii, ca nu e factura fictiva, e prin PDF-urile astea daca pica siteul. Mi departe daca vor ceva nu au decat sa gadile juristii de la upwork, tu PFA de buna credinta ti-ai facut datoria.
Upwork mai genereaza o seria de rapoarte diverse. E bine ca si acelea, lunar/anual, sa le salvezi in PDF. Acolo va aparea si comisionul upwork, si clientii cu care s-a lucrat, cand, cat, ce sume,, etc.
Dar facturarea cel mai bine o faci fara comision. O poti face si cu comision si apoi sa il inregistrezi separat in RJIP ca si cheltuiala deductibila, dar te complici degeaba iar in acel caz, raportul lunar cu platile si comisionanele e critic ca sa poti proba deductibilitatea acelui comision, nemaivorbind ca ala se deduce in ron, ceea ce inseamna ca trebui sa mentii un curs la data aplicarii comisionului si altul pt facturare. Se poate dar chiar nu are sens.

Numa bine.



#277215 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de ciuly on 23 January 2017 - 02:57 PM in Impozitare - TVA

Bun asa, merci de confirmare.



#277201 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de ciuly on 22 January 2017 - 08:13 PM in Impozitare - TVA

Buna ziua,

Am urmarit in ultimele saptamani discutiile pe subiectul acesta prin diverse locuri, unii spun ca va trebui sa incepem sa depunem declaratii specifice TVA, altii ca nu se schimba nimic.

As dori, daca se poate, un raspuns documentat, cu referiri la texte de lege, in special la ce schimbari apar in practica datorita acestor abrogari.

Ca sa simplific un pic lucrurile, in cazul in care discutia ar fi prea stufoasa la modul general, putem analiza cazul meu :)
PFA, sistem real, neplatitor de TVA, inregistrat in scopuri de TVA, si in ROI, depunand lunar, cand era cazul, 390 VIES.

Citisem azi un topic (si) pe acest subiect aici http://www.conta.ro/...acturare-in-ue/
Desi ce spune omul in primul paragraf mi se pare absurd, nefiind primul, m-a pus pe ganduri. (N-ar fi prima oara cand s-ar intampla lucruri absurde cu schimbarile legislative.)

Multumesc.



#277199 D394 pt PFA

Postat de ciuly on 22 January 2017 - 07:45 PM in Declaratii PFA

(mi-a busit formu comentariul dinc eva motiv)

Merci de informatii.
N-a zis nimeni nimic probabil pt ca l-am depus online. Am fost la ghiseu, m-am interesat, mi s-a zis ca trebe, si m-am conformat.


Am sapat in arhivele mele si am gasit declaratia 91 pt inregistrare in scop tva. Zice acolo de ceva articol 150 alin 2.
Cautand in codul fiscal din 2011, gasesc
ART. 150 Persoana obligată la plata taxei pentru operaţiunile taxabile din România
unde se mentioneaza de
ART. 153^1 Înregistrarea în scopuri de TVA a altor persoane care efectuează achiziţii intracomunitare sau pentru servicii
(1)
b) persoana impozabilă care are sediul activităţii economice în România, neînregistrată şi care nu are obligaţia să se înregistreze conform art. 153 şi care nu este deja înregistrată conform lit. a) sau c) sau a alin. (2), dacă prestează servicii care au locul în alt stat membru, pentru care beneficiarul serviciului este persoana obligată la plata taxei conform echivalentului din legislaţia altui stat membru al art. 150 alin. (2), înainte de prestarea serviciului;

care incepe sa semene cu ce caut (adica ce e bifat si pe declaratia 91)

Articolele alea is acolo pina in 2014.
in 2015 pare ca se schimba treaba si cel putin pe textul legii pare sa se mapeze 153 la 316 si 154^1 la 317.

Inca o data, merci ;)



#277195 D394 pt PFA

Postat de ciuly on 22 January 2017 - 05:20 PM in Declaratii PFA

Dupa lungi cautari pe forum si internet, se pare ca-s primul care ridica problema. Ma gandesc ca nu am cautat unde trebuie (sau ce trebuie).
Topicu dedicate D394 pe 2016 e inchis, iar altul deschis cu specificul situatiei mele n-am gasit asa ca ma incumet sa deschid eu unul.

Pe scurt: sunt PFA, sistem real, neplatitor de TVA, dar inregistrat in scopuri de TVA in urma cu multi ani pt a putea sa ma inregistrez in ROI.
De atunci, am depus anual, pe linga altele, declaratia 394, pe anul precendent. Nu depun D300 sau alte chestii legate de TVA (in afara de 390 VIES, dar ala e pe EU, nu pe intern)

Au fost foarte multe modificari anul trecut referitor la declaratia 394, asa ca n-am mai urmarit problema sperand ca pina in ianuarie 2017 cand imi vine "randul" sa o depun, se linistesc apele si o dibuiesc cumva. M-am inselat.

Ce am dibuit pina acuma, e ca pt ianuarie -inuie 2016, se depune un PDF, pt iulie 2016 - dec 2016, se depune alt PDF (care si ala se pare ca se completeaza in 2 moduri diferite pt 2 perioade diferite)

Iar ghidul de completare are 55 de pagini :ohmy2:

Ma poate lamuri cineva care PDF depun, ce perioade declar, daca depun acelasi PDF pt tot anul, completez diferit pe perioade sau la fel? Eventual daca pot aparea ceva probleme care eu nu le vad acuma?

Multumesc.



#275047 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 21 July 2016 - 08:32 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

cu placere :) o sa vina candva si randul meu sa intreb ;)



#275027 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 20 July 2016 - 04:18 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

In prinpiu e ok. In plus te sfatuiesc sa-ti salvezi si/sau listezi lunar historyu de la ei cu tranzactiile de pe site.
Si cum paypalu e tot un soi de cont bancar, fiscal vorbind, e indicat sa-ti salvezi si historyu de la ei, lunar, chiar daca e pe 0, si il pui linga extrasele de cont de la banca (contabil, ce alte operatiuni faci cu conturile de la banca, faci si cu asta, solduri, inventar, etc; declarativ, din cate stiu, nu trebuie sa faci nimic, s-ar putea sa ma insel)



#273343 e-commerce cu produse digitale cu vanzare globala si paypal business

Postat de ciuly on 17 March 2016 - 12:09 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Problema majora, la capitolul asta, cred ca e la PFA-uri, care au incasat o crestere de "impozitare", destul de semnificativa. Problema consta in faptul ca daca PFA-ul se trece la microintreprindere (sau SRL sau etc), pina in acel moment, banii produsi azi, sunt ai omului azi. Din momentul trecerii la micro, banii produsi azi, sunt ai omului anul urmator dupa ce declara dividendele si plateste impozitul si ce o mai fi atunci pe ele.
O alta posibila problema: nu stiu daca micro are voie cu contabilitate in partida simpla. Ca de nu, se trece frumos la partida dubla + contabil.
Nemaivorbind ca s-ar putea, din pct de vedere al controalelor, sa fi mai expus ca si micro decat un PFA.
Si ce sanse sunt ca din toamna iarna sa se schimbe iarasi regulile jocului?
La noi chiar nu poti sa iti faci un plan fiscal pe mai mult de 4-6 luni de zile ca ai sanse reale sa ti-l dea astia peste cap.



#272767 e-commerce cu produse digitale cu vanzare globala si paypal business

Postat de ciuly on 20 February 2016 - 10:33 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

din punct de vedere fiscal, tu prestezi un servici, stand in romania. Deci venitul pt prestarea serviciului se realizeaza in romania.
Daca faci un soft, e la fel: stai in romania si faci softul, pe care apoi il livrezi.
Asta va considera anafu daca te intreaba de sanatate.
"Singura" sansa sa scapi este (de ex) sa faci lunar o minivacanta de 2-3 zile in tara x si la control sa spui ca uite domle, eu am fost 2 zile in irlanda si am muncit pe branci de am facut 8000 de coco si apoi am venit in tara sa ma relaxez vreo 4 saptamani
Dar nici atunci sa nu dormi linistit, pt ca daca anafu chiar vrea sa te agate, se gandeste un pic si zice: a, tu lucrezi cica pe platforma X de freelancing, nu? Uite, au sediul in irlanda (sau luxemburg), ia sa ii intrebam ce activitate de 2 zile lunar prestezi tu acolo.

Ma intelegi cum e cu portitele astea? E o problema de cand, si apoi de cat de tare vrea sa te prinda. Si evident de cate greseli ai facut tu. Dar in general, nu e o problema de "daca", ci de "cand". Asa exclusiv corect cum lucrez eu, si tot am prins un control. Sa fi facut unul din partenerii externi ceva tampenii, nu stiu, dar cert e ca au ajuns la mine. N-au gasit nimic, dar m-au controlat pt 2 ani de activitate.Iar cu noile reguli ale anaf care le permite controloale prin sondaj la oricine .... mie personal nu-mi vine sa ma joc cu sansele sau nesansele unui control.

Vezi postareamutual, la 20 February 2016 - 08:53 PM, a spus:

Dupa parerea acestora, media taxelor / impozitelor de plata in totalul incasarilor efective (cu sau fara TVA, dupa caz) nu ar depasi 20-22% pentru ca deductibilitatea costurilor achizitiilor este foarte extinsa

ceva nu ai exprimat corect acolo. ponderea taxelor in incasari nu are nici o legatura cu cheltuielile. Ar avea daca pondearea de 20-22% ar fi in (incasari - chelt deductibile mai putin taxele sociale (daca is deductibile)), dar in incasari ... Practic cu procentul ala spui ca taxarea este de 20% (din brut), ceea ce e absolut fals. Doar daca ei in considerare taxarea veniturilor, te uiti pe lista asta https://en.wikipedia...rates_of_Europe si vezi ca nici irlanda, nici olanda nu stau deloc "bine" la acest capitol.

Trebuie tinut cont ca in toate tarile, cele doua entitati: firma respectiv pfa, au o taxare diferentiata, si o contabilitate relativ diferentiata. Sigur, in general e "mai bine", dar asta pt ca de ex in Anglia, iti faci firma iar cand vine vorba de cheltuielile deductibile, contabilul iti spune, si citez "we can get away with this..., ", "they don't bother with these sums", etc. Adica pe romaneste, statul englez nu isi bate capul cu cheltuieli mci puse ca si deductibile. Poti sa pui periute de dinti, macare la restaurant, samd, cata vreme e intr-o pondere "normala", chipurile esti lasat in pace. Problema e ca da, daca te tii in acele limite, nu vei ridica nici o suspiciune si nu vei fi controlat, dar in momentul in care vei fi luat la control, din cauza altora cu care colaborezi si care emit facturi fictive samd, atunci vei fi puricat, si atunci se schimba rolul. Mentalitatea lor este de a merge pe risc. Asta de la cateva rude care-si duc veacul prin Angiia.
Si in general merge, sansele sa fi controlat sunt mici, iar cand vine controlul, siguri acoperi gaura cu ce ai "castigat" inainte, si/sau ce "castigi" dupa.

Nemaivorbind ca pe partea de microfirma, tu trebuie sa scoti dividente, pe care se plateste impozit (sau nu, dar atunci in gener ai impozitul mai mare, deci tot aoclo). Si fratele meu si-a facut firma in Anglia, si a cheltuit banii firmei si ajuns de sarbatori acasa cu lauda ca ce bine ii merge si cum il scapa contabilul de cheltuielile personale, l-am intrebat: dar impozitul pe dividende l-ai platit? iar el: "ce dividende, pai nu-s banii mei, ca eu i-am muncit?"
Uite ca unii nu pricep ca la PFA, sunt banii tai, la firma, sunt banii firmei. Iar dividendele le scoti la anul. Un detaliu minor, care noua ni se pare la mintea cocosului dar la altii...

iar referfitor la cardul bancar pe care faci cumparaturi, emis in tara X. Hai sa zicem ca faci 8000 euro pe luna brut. La ce folos daca nu poti sa cheltui 6000 din ei in tara, ca doar asa era vorba ca locuiesti in RO? Pt ca fi sigur, nimeni (din patura de mijloc) nu are cheltuilei de 6000 de euro lunar, care sa si le treaca pe cheltuilei Si deci ce faci, strangi niste bani si apoi vrei sa iti iei masina, casa sau alt obiect scump. in RO Si cum justifici venitul? Sigur, nu o sa fi tu in cazul celor nu stiu cate mii de persoane luate deja in vizor de anaf pt ca au cheltuieli foarte mari in tara si nici un venit (sau prea mic) declarat la noi, dar cu 6000E/luna nici nu esti departe de un astfel de control fiscal.
Adica, din lac in put.

Eu nu degeaba am zis, sa discutam un model concret. Ca asa, sa discutam auzite, si sa ne dam cu presupusu ... putem, dar e pierdere de timp.



#272761 e-commerce cu produse digitale cu vanzare globala si paypal business

Postat de ciuly on 20 February 2016 - 01:59 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

incomplete datele. Presupun ca 2000 de euro e costul *mediu* cu avionul, cazare, masa, costuri/taxe de infiintare.
cifra de afaceri mai serioasa insemnand cat? Ca poate pt tine suma X e serioasa, pt altii e banala.
Economie de 5000 de euro raportat la ce? Ca vorba aia, daca un freelancer face acuma 60.000 euro anual, face economie X, daca e 30.000 euro anual, sigur nu e tot X.
De Olanda nu stiu ce sa zic, ultimele calcule facut de mine (in iarna asta) aratau Olanda ca fiind destul de scumpa la fiscalitate tocmai pt venituri de peste 2000 eur/luna.
Iar apoi trebuie sa inveti bine fiscalitatea si contabilitatea statului respectiv ca sa intelegi daca decizia de a-ti muta domiciliul fiscal dincolo e defapt rentabil sau nu. Pt ca grosul cheltuielilor deducibile le realizezi la noi in tara, din banii facuti "dincolo", deci practic, din pct de vedere al anaf, tu cheltui in Romania, iti intra bani in Romania, si chiar daca domiciliul fiscal e dincolo, s-ar putea sa te ia la puricat si zau ca nu te vad bine cu microfirma asta cu singur asociat ... tu. Sa nu uitam ca in coidul fiscal terminologia este de "venituri realizate in..." ceea ce e destul de important avand in vedere ca tu defapt realizezi veniturile in romania si le fiscalizezi doar in alta tara. Sa nu intelegi gresit, munca prestata de freelanceru roman se face in romania, si se livreaza prin intermediul internetului in tara X, se face plata prin intermediul internetului in tara Y si apintr-un final ajunge la tine in contul romanesc. E exact acelasi lucru cu artizanul care face o patura in romania, o trimtie prin posta in Germania, care plateste ramburs si ii vine banu inapoi in tara, fizic, in plic. Din pct de vedere fiscal e exact acelasi lucru.

Admit ca nu cunosc legislatia comunitara, dar in contextul fiscal romanesc, ceea ce spui tu ridica semne de intrebare, pe linga lacunele de informatii punctuale expise de mine.

Daca nu e cu suparare, prezinta te rog un caz "concret", detaliat, pe care sa il putem analiza, sa il putem discuta si sa intelegm si noi mai bine cum sta treaba. Pt ca daca lamurim toate aspectele, intelegem riscurile , plusurile si minusurile acestei solutii, s-ar putea sa fim unii dornici sa facem treaba. Dar asta o sa functioneze (pt mine cel putin) exclusiv in cazul in care solutia nu se bazeaza pe una sau mai multe portite legislative din cadrul comunitar sau cel romanesc.

merci.



#272729 e-commerce cu produse digitale cu vanzare globala si paypal business

Postat de ciuly on 19 February 2016 - 08:39 AM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

@bruce45: stii sesiunile alea online pe care le tine ANAFu cand si cand? Fii pe faza la urmatoarea si plaseaza-le intrebarea.



#272481 Clarificare TVA pentru neplatitor de tva care vinde in UE

Postat de ciuly on 08 February 2016 - 10:33 AM in Impozitare - TVA

Vezi postareamutual, la 25 January 2016 - 11:01 PM, a spus:

Daca obtii aprobarea anaf pentru platitor de TVA, sa inregistrezi SRL-ul si in Reg. Operatorilor Intracomunitari, vei factura cu acelasi cod TVA.
am o presimtire, poate gresita: De mentionat ca desi neplatitor de TVA, SRLu trebuie deja sa fie inregistrat in scopuri de TVA pt opreatiunile intracomunitare si trebuie deja sa factureze cu acel cod in scopuri de TVA, catre clientii UE si o face fara sa aplice TVA, indiferent de cum e clientul din UE (platitor sau nu) Si in plus se depune 390 VIES. Si toate astea cu prima factura emisa pt UE, ca e de anul trecut sau de acum 3 ani sau cand a fost.



#272425 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 04 February 2016 - 12:31 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

View Postalexandru1981, on 15 December 2015 - 02:25 PM, said:

Sunt freelancer.
Ofer suport online pentru o companie ce se ocupa cu vanzarea de teme online pe themeforest.
Eu primesc banii direct din contul de themeforest in contul meu de paypal.
sugestia mea:
- iti faci PFA, code CAEN 6201, vei fi in sistem real
- DACA, banii iti vin de la themeforest, emiti factura catre themeforest pt fiecare retragere de bani in paypal in care detalizezi ce s-a vandut (tema x, 2 bucati, tmea y 1 buc, etc si la ce pret)
- daca banii iti vin de la fiecare cumparator in parte, faci cate o factura pt fiecare cumparator in parte.
- ai doia variante de facturare:
-- pretul de pe site, caz in care (daca nu iti apare pe history) facturezi cu minus comisioanele de vanzare; si deduci comisioanele de retragere bani, listezi extrasul de cont/history-ul de pe site)
-- pretul care iti intra in paypal (si nu iti mai bati capul cu cele de mai sus, dar eu personal nu sunt foarte convins de varianta asta)
- contractul, in ambele variante, il reprezinta insusi contul facut pe siteul respectiv, cu termenii si conditiile de utilizare (e ceva similar explicat in legea comertului online, se aplica la fel de bine acelasi principiu). Daca vrei tu neaparat, poti sa il listezi, dar e in totdeauna o idee buna sa ti-l salvezi in PDF (si facia sta de fiecare data cand ei isi schimba termenii si conditiile).
- vei tine contabilitatea in partida simpla. s-a (si am) explicat pe forum in multe locuri ce inseamna asta
- iti deduci comisioanele paypal si de la banca daca e cazul. in baza extrasului de cont bancar si extrasul de cont paypal
- la fel iti deduci telefonul, internetul, PC/laptop si orice alta cheltuiala care tine de activitatea ta de freelancer cu codul 6201 (inclusiv costurile de infiintare)

bafta.

@Manuela_c
cu SRL nu scapi de costurile de contabilitate.
Tehnic, ai nevoie de o varianta care iti importa informatiile din contul etsy (ma rog, dintr-un export al istoricului). Poti cauta, poate a facut careva asa ceva. Sau poate iti ofera siteu-ul un API pt asa ceva, sau un export mai conta-friendly (CSV/XML/etc)
In cel mai rau caz, cu un export csv, poti folosi excel ca sa tii contabilitatea de gestiune sau cum s-o fi numind. Intr-un sheet iti faci importul pe o luna, apoi cu diverse formule si eventual macro-uri te contabilizezi, dar in final tot ajungi sa le adaugi manual in softul de conta pt restul contabilitatii.
Daca treci pe PFA, se simplifica partea de conta si fiscalitate, iti scad costurile in acest sens, dar poate pierzi alte beneficii care le ai cu srlu.
Iti faci o analiza si vezi.



#272423 e-commerce cu produse digitale cu vanzare globala si paypal business

Postat de ciuly on 04 February 2016 - 12:03 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

un pic gresit.

Daca e persoana fizica SI plateste cu cash (pe teritoriul romaniei), DOAR atunci ii dai bon fiscal. Altfel ii faci factura. Deci nu are sens sa te complici cu casa de marcat daca nu ai magazin (fizic) sau nu vrei tu neaparat sa incasezi cash. E o cheltuiala si o bataie de cap in plus.
In rest si eu cam tot asa zic.

Intrebarea e interesanta. Eu ma gandesc (nu stiu) ca daca ai serverul in alta tara, clientul in alta tara si toata tranzactia se face in alta tara, va trebui sa declari venitul... in alta tara. Asa ca exceptand cazul in care ai ditamai site-ul ca sa iti renteze sa te complici cu fiscalitatea in alta tara, eu zic sa faci cumva sa te asiguri ca ai tranzactia la noi in tara (serverul sa fie la noi, sau un omulet din firma sa trebuiasca sa acceptae manual comenzile (chiar daca face bulk accept), etc)



#270735 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 14 October 2015 - 07:35 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

scuze ca revin asa tarziu, am o tona de probleme pe cap. Nu o sa reiau chestiunile la care au raspuns cei dinaintea mea.

Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Buna!
Un exemplu scurt.
Am un produs de 5$, l-am vandut de 100 de ori in luna august. Inseamna 500$. Dupa ce paypal isi ia dobanda, pamai cu 480. Din PAYPAL, platesc Google, domeniul, intretinere website si alte cheltuieli aferente, ca de exemplu un pakistanez.
Pentru nici una din platile astea, nu o sa apara ceva in extrasul de cont din banca.
Si acum, sa imi spui tu, cum faci sa PUSTE incasarile din paypal cu extrasul de cont, daca dupa ce faci toate platile, iti raman 275$ si pe aceia ii extragi in contul bancar.
Care "facturi" le arati celor de la fisc, si care nu?? Ca suma tre sa PUSTE, nu-i asa? Si daca le scoti pe toate, cum justifici plata pakistanezului, de exemplu?
In cazul asta faci contabilitatea dupa extrasul paypa, care trage dupa sine complicatiunile aferente conversiilor valutare, pe care trebuie sa le faci manual. Exceptand cazul in care ai contul by default in lei, atunci nu ai nici un fel de complicatiune.
conform documetn justificativ extras cont paypal, ai 100 de intrari a cate 5$, cu facturile emise de tine x001, x002, x100 ca si fel operatiune sau cum ii zice la coloana, fiecare (ma rog, grupat) se convertes in lei la cursul BNR valabil in ziua incasarii si se trec in RJIP la intrare banca. *cum emiti facturile in lipsa informatiilor? pai site-ul tau ar trebui sa aibe frumos un formular de comanda care sa ceara toate informatiile; si nu, faptul ca unii isi pun acolo date fictive nu e interesant pt tine, atata timp cat comanda se proceseaza automat; cand se face manual, trebuie sa dai reject la comenzile clar fictive si sa refaca omul comanda. Iar daca tu vrei neaparat sa vanzi la unul clar fictiv, atunci da, e problema ta)
Apoi ai iesiere acea "dobanda" (adica comision) luat de paypal, in valoare de $20, defalcat pe zile sau cum ti-l ia, convertit la cursul BNR valabil in ziua comisionata, si trecut in RJIP la iesire banca, fel operatiune comision incasare (cheltuiala deductibila valabila)
Mai departe, ai plata la google, domeniu, intretinere, samd fiecare convertit in lei la cursul BNR valabil in ziua operatiunii, si trecut ca mai sus, dar la felul operatiunii mentionezi: "plata adwords cv fact googlexyz", "plata domeniu internet fact godaddy gd100" sau ce o fi, samd.
De aratat fiscului, arati toate documentele. Daca ascunzi anumite documente e cam ilegal, nu crezi?
Plata pakistanezului ... nu ai contract? nu ti-a dat nici factura? ghinion, nu e cheltuiala deductibila. Norocul tau este ca, fiind PFA, banii sunt defapt ai tai, ceea ce inseamna ca poti face cheltuieli personale din banii din cont. Si atunci faci frumos un soi de fisa de operatiuni diverse, in care explici frumos ca iesiere din extrasul de cont paypal din data x, inv aloare de y pt cutarica pakistanez, este cheltuiala personala. (asta explica de ce anume nu ai declarat iesirea, desi nedeductibila, in jurnalul de cumparari, si mai departe de ce lipseste din declaratia nu mai stiu care contine prostiile astea). Semnezi si stampilezi documentul, si de aia este valabil (te rog nu incepe iarasi cu falsuri samd, pt ca tragi matza de coada aiurea. Orice document sub semnatura privata este valabil si opozabil, iar cel care a semnat raspunde pt veridicitatea lui. Atata timp cat e adevarat, nu ai de ce te teme; restul sunt aberatii. La o adica si bancnotele se falsifica, dupa logica ta ar trebui sa nu le mai folosim, nu? De facturi fictive pt rambursare ilegala de TVA ai auzit? E plin la TV de cazui, si totusi continuam sa emitem facutir iar fiscul continua sa le accepte. Deci las-o mai moale cu falsurile si desenatul din paint. Daca fraieru se duce la vama cu extras paypal modificat si are "norocul" ca un alt tampit sa faca ceva import de arme sau stiu eu ce si sa il prinda si sa se trezeasca vamesii sa verifice toate tranzactiile si documentele justificative din ziua respetiva... e problema lui, nu? El a facut falsul, indiferent ca e factura ebay, extras cont paypal sau factura de la furnizor ne-fantoma (intre noi fie vorba, chineu cu care lucri direct te intreaba: vrei factura cu valoare mica in colet sau valoare reala? Am patit-o. Mai trebuie sa explic mult pe tema falsurilor de extrase paypal sau intelegi ca e o falsa problema? ))
Daca erai SRL sau alta forma juridica de genul, atunci da (in contextul lipsei de contract/factura), nu aveai voie sa ai cheltuiala cu pakistanezul din conturile firmei. Il plateai frumos din contul personal, nu al firmei.
No, e chiar atat de "simplu".


Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Tu in mod sigur ai facut contabilitate in paypal doar pentru banii care exista fizic deja, in contul bancar.
ei uite ca te inseli.

Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Si oamenii au preferat sa nu mai deduca nici o cheltuiala, decat sa inceapa sa manevreze "facturi" care sa PUSTE.
daca "manevrezi", deja suna ilegal. Emiti documentele care trebuie sa le emiti, conform realitatii. Notezi si declari tot ce trebuie declarat, conform realitatii. Intocmesti toate documentele justificative conform realitatii. Si totul e ok. Ti-ai pus stampila, semnatura, si astfel certifici ca este veridic.
Ca o paranteza, ma crezi ca daca iau o bucata de hartie igienica si scriu de mana cu pixul pe el datele firmei mele ca si furnizor, datele cumparatorului, data, numarul seria, lprodusele, totalul si orice alta informatie obligatorie, acea bucata de hartie este o factura valabila? Poate nu ma crezi, dar asa e.
La fel e si cu documentele justificative. Codul fiscal iti pune la dispozitie, cu explicatii si dispozitii, o serie de documente justificative, dar nu te obliga sa folosesti strict acele documente, poti folosi si altele, atata vreme cat respecti normativul, daca el exista. Pune mana si citeste-l o sa te lamuresti singur ca al nostu cod fiscal nu are ochelarii de cal pe care crezi tu ca ii are.

Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Casa de marcat? In dolari? In ron? Ce bati? Cand bati? Cat bati? Pentru ca nu o sa PUSTE niciodata.
casa de marcat e valabila doar pe teritoriul romaniei si e doar in lei, hai sa nu aberam aiurea. Era un contect in care eu am mentionat casa aia de marcat, ramai in context.

Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Si ca sa nu intram in alte divagatii, nu poate fi vorba de activitate comerciala pe teritoriul Romaniei. Siteul nu se supune legislatiei din Romania, atat domeniul cat si gazduirea sunt in alt stat si acolo platesc taxele. care tot prin paypal sunt platite. Iar daca mai pui si history cu vanzarile in dolari ca dovada a incasarilor, pai atunci chiar poti sa spui ca ti-ai batut singur cuie in talpa. sa vad si eu cum explici, cu ce facturi reale, diferenta dintre incasarile in $ din paypal si ceea ce ajunge in contul bancar in ron. Da tre sa PUSTE. Cum?
Ei da cum sa nu. TU desfasori o activitate comerciala pe teriotoriul romaniei. Ca scula care o utilizezi, site-ul, se afla in alta tara, nu are nici o legatura cu activitatea de productie si comert. Tu dai click sa mearga produsul pe site, tu uploadezi ce tine de produs, si faci astea de pe teritoriul romaniei. iar in final, cel putin o parte din incasari ajung inapoi pe teritoriul romaniei. Ca apoi continutul de pe site ajunge intr-adevar in alta tara si trebuie sa se supuna si acelor legi, e alta poveste.
SI da, pusca, ti-am explicat mai sus de ce.


Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Asa ca pentru mine deocamdata e mai bine fara contabilitate.
si pentru tine, si pentru altii. Iar unii vor prefera totusi sa faca contabilitatea asta "ciudata".
Intre noi fie vorba, daca ai norocul sa vina in control unu cu capsa pusa si sa i se nazare lui ca ceva factura care ai pus-o tu pe cheltuiala nu este valabila pt ca ii lipseste un mic amanunt, sau s-a sters cerneala de pe un element obligatoriu, samd, tot acelasi drac ii. La fel va trebui sa faci contestatii si sa iti demonstrezi (daca chiar e necesar) nevinovatia, indiferent ca e vorba de extrase de cont, facturi, chitante, bonuri, samd.

Dar stii care ar fi faza chiar nasoala pt tine? Sa prinzi un control din asta pe nepusa masa, sa te ia pe sus pe tine persoana fizica, pt ca ei considera ca activitatea ta te obliga defapt sa te autorizezi ca si PFA sau II. E poate la fel de posibil ca si cazul zis de tine cu un controlor dus cu pluta care nu-ti accepta extrasul de cont paypal. Sau poate, doar poate, existau la momentul X niste legi care interziceau schimburile comerciale de orice fel cu pakistanul (ma rog, nu e cazul, dar cine site cine si de unde iti cumpara, fiind intr-o astfel de restrictie). Si din cauza la tranzactia aia, te ia pe tine la puricat si te gaseste neautorizat sau cu cine stie ce obligatii nedepuse/nedeclarate.

La sfarsitul zilei, cam orice faci in lumea asta duce cu sine anumite riscuri. Tot ce poti face este sa fi corect.
Uite, tu preferi sa mergi pe 201 pt ca scapi de contabilitate si batai de cap. Dar s-ar putea ca asta sa nu fie corect pt cazul tau. Si atata timp cat lumea nu abuzeaza de 201, lucrurile vor ramane asa. Dar in momentul cand se va abuza, se va intampla ca-n august 2010 cu ordonanta 50 si nu mai stiu cat, daca nu ma insel.

Am mai explicat si altora pe aici: tu trebuie sa intelegi in primul rand ceea ce faci, si cum o faci, si apoi sa il faci pe ala de la asistenta contribuabili sa inteleaga ceea ce faci si cum faci, pt ca ala sa iti poata spuna corect: trebuie sa te autorizezi intr-un fel sau nu. Daca nu ai incredere in ce spune ala, fa toata p[rocedura ins cris, si atunci macar ai un document care sa te apere.
Dar cat timp tu te referi la extrasul de cont ca fiind ":factura', crede-ma, nu vei reusi sa explici nimanui ceea ce faci tu defapt, pt ca sigur si alte notiuni le amesteci/confunzi. Si nici mie nu mi-e clar inca ceea ce faci si cum o faci, chiar si cu lamuririle de mai inainte, si am vazut destule pe internet in acest context, crede-ma (sigur nu pe toate, dar destule)

Bafta.



#270455 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 25 September 2015 - 05:10 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

@Otilia: n-am chiar asa multa radare :), poate doar cu cei care nu stiu dar vor sa invete.

in schimb chestii de genul:

Vezi postareabruce45, la 23 September 2015 - 09:32 AM, a spus:

[...]
Dar va dau un sfat pretios. [...]factura reala va fi tot extrasul de cont bancar
[...]
Ok, o data, admitem ca nu stii si poate nu intelegi. Dar stiu ei eu, dupa o vreme ... cred ca mai bine las quote-ul pt categoria "no comment"



#270431 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 23 September 2015 - 11:00 AM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Deci nici nu m-am obosit sa iti mai citesc "lamurirea suplimentara".
Spui extras cont paypal si apoi imediat il faci factura paypal. Habar nu ai ce vorbesti. Extrasul de cont e una, factura e alta. Paypal nu iti da factura. Ebay iti da factura. Upwork/elance iti da factura. Fiverr iti da factura, samd.
Iar balivernele cu 5$ extrasi in fiecare zi pt ca apoi tot tu sa admiti ca defapt nu retragi in fiecare zi ca doar o data la x saptamani o suma mai mare.

Tu efectiv iti bati joc de timpul nostru si de nervii nostrii. Vi cu informatii incomplete, emiti niste enormitati cu titlu de fapt/lege si alte prostii, cand defapt habar n-ai nici tu cu ce se mananca problema ta, dar vrei noi sa ghicim fara ca tu sa dai detalii supiimentare.

Uite, eu trebuie sa ghicesc, si probabil ghicesc bine, ca tu vinzi ceva prin intermediul siteului fiverr. Este? Foarte probabil, dar nu crezi tu ca pt a primi informatii corecte, ar trebui tu in primul rand sa dai informatii corecte si complete? Pt ca altfel, eu merg pe presupuneri si de aia am zis contract (si chiar si in cazul fiverr, am zis bine, contract, si am zis bine, factura). Pt ca da, un freelancer roman poata avea un contract direct cu o firma sau persoana fizica din alta tara, ue sau non-eu. Pe baza carui contract poate emite o factura chiar si persoanei fizice. Ce chestie domle, asa-i? (nu mai stiu cu ultimele schimbari daca e obligatoriu si in cazul asta bon fiscal, dar na, daca tu tii neparat sa lucrezi DIRECT cu persoane ficice, atunci na, scumperi si casa de marcat). Dar tu NU lucrezi direct cu persoane fizice, doar te aberezi in directia asta.

Eu SUNT freelancer, ai fi stiut asta daca ai fi citit postarile mele de care ti-am zis si nu m-ai mai fi intrebat "Ai auzit despre activitatea de freelancer?"
In schimb tu habar nu ai cu ce se mananca contabilitatea in partida simpla la PFA si fiscalitatea in general. Eu iti explic ca faci factura pt produsul/serviciul prestat cu suma corespunzatoare, tu vii si aberezi de 2 facturi, una pt suma de pe extrasu bancar, allant pt suma de pe extrasul payapl si alte prostii.
Ce treaba are una cu alta?
Tu faci o factura, iar factura aia poate sa fie platita complet sau nu. Poate sa fie platita intr-o singura plata, sau mai mutle plati, cumulata cu alte plati sau singura. Iit poate plati o parta cash, o parte prin banca. O parte anul asta, o parte anul viitor. Nu are nici o legatura cu ce suma pui tu pe factura momentul cand ti s-a facut plata.
MAI INTAI faci factura, SI APOI vine plata dupa x zile. (saptamani, luni, ani). Ba foarte bine poti avea facturi neplatite. Ghinion. Nu e nimic ilegal, illogic, ciudat, samd sa emiti o factura si sa nu o incasezi. Pfff.

Si care e legea aia care spune ca se face conversia la fiecare suma de pe fiecare factura la cursul BNR anual??? Iarasi aberezi. Contabilitatea o faci dupa extrasul de cont bancar, am zis-o si o mai zic o data. Apoi ca ai de dat diverse declaratii la fisc care iau in considerare valoarea de pe factura, asta e alta poveste, dar n-are nici o treaba cu veniturile, impozitul platit, samd. iar cursul folosit este cursul BNR valabil in acea zi (a facturii). Iar pt ce iti intra on cont valutar, ti-am mai zis: ai cursul pe extrasul de cont.

Iar cand retragi din paypal o suma x, in RJIP apare scris de tine in coloana corespunzatoare de document justificativ: facturile a, b, c, d. Iar organul fioscal, pt ca nu e prost asa cum crezi tu, va lua frumos acel extras de cont paypal pe care tu il faci gunoi, iti va lua cele 4 facturi a, b, c, d si va cauta in extrasul de cont paypal: ai in data 21.09.2015 o intrare de 5$. Uite factura "a" din data de 17.09.2015 pt 5$. Bifat (chiar bifeaza cu creionul). samd pina ce ti-au bifat toate intrarile si iesirile de pe extrasul de cont paypal, mapat pe intrarile din RJIP. Poate tie ti se pare complicat sa aduni cateva facturi sa ajungi la suma de 500$ si sa scazi comisionul de 3$, cand toate sumele apar pe extrasul de cont paypal, dar fiscului nu ii e greu.

Tu nu vrei sa intelegi ca anaf, in momentul controlului nu iti verifica daca factura e fictiva, daca faci spalare de bani, samd. ANAF verifica daca pt toate veniturile si cheltuielile ai documente justificative, declaratiile corespunzatoare, si platile catre buget. Daca in urma controluilui o sa li se para lor ca faci ceva murdar, abea atuni iti iau facturile la puricat, verifica in paralel sa existe si la cei catre care ai dat factura, unde se poate, samd. Si crede-ma ca se poate, mai ales la nivel UE exista multe mecanisme in acest sens. Si exista inclusiv cu SUA, ca tot le-ai mentionat.

Nu visa tu ca autoritatile, fie ele romanesti sau din SUA, nu au nici o treaba cu paypal & co pt ca vezi doamne nu se pot baza pe ce le da paypalu. In europa cel putin, paypal e inregistrat ca si institutie financiar bancara si se supune regulilor europene in domeniu. Inclusiv cele anti-frauda, spalare de bani, samd. Ca tu nu stii si aberezi pe aici despre ce crezi tu si cum crezi tu, e o alta poveste.

Ca hartia care ti-o listezi tu din contul paypal nu are nici o valoare juridica in caz de proces, da da, asa e. Dar daca ajungi acolo stai tu linistiti ca nu hartia ta listata o sa fie folosita impotriva ta.
Intelege ca pe fisc, in cazul tau de peste mic, il doar in cot de cei 5$ ai tai pe zi incasati, cat timp i-ai declarat si ai platiti impozit & co pt ei, in schimb ce verifica mai la sange sunt cheltuielile deductibile, si stiu si ei cat sunt comisioanele pe diversel site-uri ca sunt informatii p[ublice, asa ca nu poti trece tu in RJIP comision de 4$ la suma retrasa de 500 pt ca aia fiscul sigur o sa o verifice. Dar cat timp ai trecut exact valoarea corecta, fiscul nu zice nimic pt ca nu e tampit.

Tu folosesti extrasul de cont paypal ca sa justifici niste operatiuni, iar organul fiscal de control te considera de buna credinta, mai ales ca sumele din extrasul respectiv PUSCA cu ce apare in extrasul bancar. La centi, si la banuti. Pe fisc il intereseaza sa vada ca totul pusca, documentele justificative, declaratiile tale, si toate extrasele de conturi, bancare si nebancare. Daca nu reusesti sa intelegi asta, imi pare rau pt tine.
Ca tie ti se pare ca nu are nici o logica sau ca e ilegal sau mai stiu eu ce, iarasi imi pare rau pt tine. Uite, eu la vremea mea am citit codul fiscal, partile relevante pt PFA si contabilitatea in partida simpla si de atunci stau cu ochii pe ce apare in materie pe site-0urile de specialitate.
Tu te-ai obosit sa faci asta? Nu. Dar iti dai cu pareri aberante desi unul care stie lucrurile astea, a trecut deja cu succes printr-un control exact pe tema asta, iti spune ca gresesti. Dar totusi tu ai dreptate, asa-i?
Nu zic ca tot ce spun eu este corect, pt ca doamne, se schimba legile si normele cred ca o data la cateva zile, iar daca eu n-am tangenta cu ele, nu le stiu. Cum ar fi treburile cu casa de marcat. Dar ma repet, tu nu lucrezi direct cu persoane fizice, chair daca tie asa ti se pare. Tu lucrezi direct cu fiverr sau care site o fi.

PS: singurul caz (dupa stiinta mea) in care tu ca si PFA vinzi ceva unei persoane fizice, fie ea din tara ori strainatatea, te obliga sa ai casa de marcat fiscala, si nu emiti factura. In rest, daca vinzi unei persoane juridice, sau prestezi unei persoane juridice ori fizice, trebuie sa ai un contract, iar in baza acelui contract emiti factura. E complicat, nu? Da, e foarte complicat daca nu intelegi ca site-urile de intermediere iit ofer contract, iar unele din ele iti si genereaza factura, iar daca nu o fac, vei emite factura acelui site de intermediere, pt ca nu-i asa, cu ei ai contract. Si culmea, site-ul iti ofera un soi de history report care il listezi si ai inca un document justificativ ...
Ca site-urile alea nu iti vor factura si nu o inregistreaza in contabilitatea lor, samd, e problema LOR, nu a ta. Obligatia ta, pe teritoriul romaniei, este sa o emiti (si sa le-o dati, dar ei o sa iti zica sa nu le-o mai trimit). Pt ca stii ce e culmea? Factura emisa de tine PUSCA cu account historyu lor. Ce chestie domle.



#270407 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 22 September 2015 - 12:55 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Asa se intampla daca nu ai avut noroc in "consilere".
Toate documentele justificative pentru venituri in cazul tau se rezuma la unul singur: extrasul de cont (sau extrasele daca ai mai mutle conturi). Indiferent ca retragi in ron sau valuta, extrasul de cont are tiparit pe el valoarea in ron la cursul din ziua respectiva.
Avand deci taote sumele in ron, toate calculele de imposite si ce o mai fi vor fi facute... in ron.
Si asta indiferent ca banii vin din paypal, skrill, ewallet sau whatever.
Acuma vine problema urmatoare: sa justifici pentru ce anume sunt defapt banii aia.
Si ai doua variante pt servicii prestate catre terti:
- faci contract cu tertul, in baza caruia ii emiti factua. Problema rezolvata.
- folosesti un site de intermediere (upwork, de ex), caz in care am explicat pe acest topic mai demult cum se procedeazxa, te rog citeste. Si iarasi, problema rezolvata.
Iar pentru servicii prestate de catre terti, e cam acelasi lucru:
- faci contract cu tertul (pakistanezul), ii ceri frumos factura.
- folosesti un site de intermediere care iti va da o factura.
Deci facturile sunt rezolvate. Nu e treaba ta sa faci politie fiscala sa verifici daca pakistanezul ti-a dat date corecte, reale, samd. Tu faci o mica investigatie, atata cata poti, ca sa arati celor de la control ca ai transpirat un pic si mai mult n-ai putut, si in rest, e treaba lor. Tu ai fost "de bunca credinta": atata trebuie sa demonstrezi !

Problema urmatoare: cum emiti factura? Pai simplu, o emiti in dolari, euro, sau ce valuta folosesti cu pakistanezul/siteul si pui acolo cursul valutar din ziua respectiva. Emiti factura in engleaza si romana, ca la anaf ii trebuie pe romaneste iar la pakistanez pe engleza.

Si nu stiu cu ce contabil ai discutat, dafr tu ca si PFA faci contabilitate in partida simpla. Nu ai probleme cu diferente de curs, nu ai probleme cu facturi platite partial.

Tu ai emis factura pt 20 de dolari si in cont ti-au intrat 40 de lei? "Ghinionul" tau, dar vei plati impozit pentru 40 de lei, nu 20$*cursu.
Comisioane? cheltuieli deductibile in baza documentelor justificative numite extras de cont/history/samd. Si asta am explicat mai demult pe acest topic. Pentru ca acele comisioane ... nu le vei primi inapoi, asa cum clientul isi poate retrage banii dupa 3 luni, prin urmare n-are anafu ce comenta.
In plus, pe acel extras de cont paypal va aparea inacasare 20#, comision incasare 1.x$, sold 17.y$, si apoi la un oment dat, retrage in cont ron de abc.d$ echivaeltn x ron (daca optezi pt conversia lor) si daca nu, apare pe extrasu de banca romaneasca incasare x lei exhivalent y dolari.
Deci e o falsa problema.

In final, nu stiu cum e anaful din alte judete, dar la controlul lor din 2009 pe care l-am trecut cu brio, cu acele documente justificative am mers si cu acele facturi si etc pe care le-am enumerat si explicat mai sus si in postarile de mai demult.
SI nu mi-or taiat nici un cent/banut din cheltuielile care eu le-am trecut decuctiobile pt toate soiurile de comisioane si nici n-au ras la extrasele de cont paypal si moneybookers (mai nou skrill).

Trebuie sa intelegi ca factura aia la care pe tine te-a apucat rasul, este ceva normal, si chiar daca demult cei de la anaf erau in plop, de o buna bucata de vreme s-au desteptat si ei. Iar la PFA nu sunt asa exigenti ca la srl-uri and up, e suficient sa faci minimul necesar sa demonstrezi ca esti de buna credinta. Faci minimul de research, screenshot-uri, print-uri, si totul e ok.

Crede-ma, nu e nimic complicat si nici SF in contabiliatatea in partida simpla pt un PFA cu venituri din paypal sau alte site-uri online.

Sa-ti dau un exemplu simplu: cumperi ceva de pe ebay pt pfa. screenshot la comanda, print la email-ruile de confirmare (eu le-0am salvat in PDF, mai salvez hartie, le listez doar cand si daca trebuie). Platesti prin paypal, ai extrasu de cont paypal care arata plata si pt ce, iar printurile de mai inainte chiar demonstreaza ca ce anume ai cumparat. Iti vine apoi pe extrasul de cont, si intre pe inventar cu valoarea de acolo. Amortizarile deca e cazul calculate in mod normal. Ai 3 documente justificative din 3 surse diferite care se leaga una de alta prin data/timp si valoare. E absolut ok si suficient.

Dar tine minte, contabilitatea o faci dupa documentele justificative romanesti pt ca asa e legea. Extrasul de cont, arata ce intra si ce vine, iar documentele justificative pot fi de orice natura, atata vreme cat au o forma si un continut minim, si le poti justifica cum am explicat eu (e un exemplu, sigur se poate si altfel)

bafta.



#268099 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 21 April 2015 - 06:12 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Faci o cerere "de mana" (sau redactata la pc),
Catre anaf blabla sau cum s-o fi numind,
subsemnatul cutarica, identificat prin, domiciliat in, solicit sa ma indrumati/consiliati/whatever in urmatoarele probleme:
1) vreau sa desfasor activitatea blablabla. Nu stiu daca sunt obligat sau nu sa am o forma juridica de organizare, va rog sa ma lamuriti.
2) cum declar veniturile obtinute din activitatea mai sus metnionata si ce declarati trebuie sa depun?
si eventual alte puncte.

nume semnatura data

vezi ca blablau al ade la pct 1 sa fie suficient de descriptiv sa priceapa.

Foaia o depui la registratura la ei si primesti numar de inregistrare.



#268087 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 21 April 2015 - 04:42 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Fara nici o suparare, dar nu prea mai avem ce discuta. Eu nu-s expert in domeniu, vorbesc din experienta, la care adaug o doza de logica si bun simt ca sa pot filtra ceea ce vine pe teava. Mai mult decat ce am spus, pe acest subiect, nu cred ca mai am ce zice, si nu exista nimic din ce vreau sa zic ce nu pot spune in public, deci nu are sens o discutie in privat ;)

Daca mai ai nelamuriri, intreaba public, mai sunt si alti oameni care raspund, dar o fac cand au ei timp, deci mai astepti ceva.

PS: poti incerca sa te "afiliezi" la arta, adica drepturi de autor, dar eu habar n-am ce e pe acolo, si din ce am mai citit prin presa s-ar putea sa te lovesti de niste probleme, si poate e mai complicat de declarat decat la PFA activ indep. Asta daca te incadrezi, evident.




Cometa SQL