Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
completarea RJIP conf. OMFP 170/2015 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


39 replies to this topic

#1 imike1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 18 March 2015 - 10:17 PM

Buna Ziua
Cu legatura OMFP 170/2015
Am vazut cateva modificari cu legatura de RJIP la partea de completare, cum ar fi totalizarea lunara sume in loc de anual? Cum sa completez registrul?
Am inteles ca totalizezi lunar incepind de la 1 martie , dar cum ? asta nu scrie , va inregistrez fiecare luna o pagina separata si totalizezi la sfirsitul paginei ? sau lasam un rand si scriem total luna................. si continuam registrul fara lasarea spatii libere pana la sfirsitul anului?



#2 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 19 March 2015 - 06:22 PM

Registrul jurnal de incasari si plati se completeaza fara a lasa spatii libere intre operatiunile inscrise sau file lipsa, iar la sfarsitul lunii se totalizeaza sumele inregistrate.
Ordin 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla
11. Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) serveste la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare.
12. Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) se totalizeaza lunar.




#3 imike1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 19 March 2015 - 06:56 PM

Multumesc

Si ce se intampla la sfarsitul anului? Nu totalizezi anual?



#4 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 27 March 2015 - 09:55 AM

Am si eu o nelamurire cu privire la completare RJIP si ordinul asta.
Scrie in ordin ca se completeaza toate miscarile de fonduri, inclusiv aportul numerar/bancar.
Eu pina acuma treceam doar incasarile si cheltuielile deductibile. Cheltuielile nedeductibile le treceam doar in jurnalul de cumparari. iar aporturile si retragerile personale le lasam afara din registre/jurnale.
Asta pe ideea ca RJIP este pt "incasarI" si "platI" ori aporturile si retragerile nu-s nici incasari nici plati.

Deci inteleg bine ca pe ianuarie si februarie 2015 continui astfel iar din martie 2015 trec absolut totul? Si daca da, cum evidentiez cheltuielile deductibile fata de cele ne-deductibile si retrageri, respectiv incasarile de aporturi? Mie imi pare ciudat pt ca pina acuma foloseam pt calcule la impozit RJIPu, ori daca ma apuc si trec totul, pica faza...

Multumesc.



#5 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 March 2015 - 04:43 PM

Procedai gresit :)

Nici pana acum nu puteai sa calculezi impozitul dupa totalul din RJIP, pentru ca in el se treceau si pana acum nedeductibilele/neimpozabile (cheltuieli si venituri).

Pentru impozit ai nevoie (ca si pana acum) de evidenta separata pentru deductibile/nedeductibile sau impozabile/neimpozabile.

PS: Aportul si retragerea de numerar sunt totusi incasari/plati in opinia (de la cif la cnp si invers) , chiar daca nu intervin in calculul impozitului.



#6 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 27 March 2015 - 04:55 PM

pai eu puteam... din moment ce nu le treceam.
admitand ca procedam gresit, "evidenta separata pentru deductibile/nedeductibile sau impozabile/neimpozabile" cum si unde o tineam si cum ar tre sa o tin de acum incolo?



#7 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 March 2015 - 05:11 PM

Acele fise pt. activitati erau utile, dar sincer vorbind, nu mai exista reguli si norme referitor la modul in care iti organizezi evidenta interna detaliata. Important este sa ai o evidenta pe tipuri de cheltuieli si venituri astfel incat sa poti calcula la sfarsit valorile pentru declaratii.

Personal, eu as "inventa" 2 coloane suplimentare in RJIP : Valoare deductibila / Valoare impozabila. Si in varianta veche si in cea noua. Astfel, totalul celor 2 coloane va reprezenta exact deductibilul/impozabilul pentru cei cu activitate simpla.

Asta pentru ca daca esti platitor de tva (de ex.) in registru acum treci 124 lei achizitie (asa scrie in ordin) si vei avea 100 deductibil !

Nu iau in discutie cheltuielile cu deductibilitate limitata (gen sponsorizari,protocol,chelt.sociale ... etc) care se pot calcula abia la sfarsit de an si iti complica situatiile.



#8 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 27 March 2015 - 05:31 PM

Mi-ai dat idei :)

Pe partea "veche" o las asa. Am avut un control prin 2009 parca pt 2007-2008 si atunci cel putin metoda mea n-a fost contestata de inspectorii anaf. Deci merg pe ideea ca am facut, daca nu bine, macar acceptabil.
Acuma, probabil o sa merg pe varianta ta, cu un soi de RJIP "personal" din care preiau in RJIPu "vechi" (ca nu vad de ce sa il schimb) valorile din ala "personal" in acelasi mod ca pina acum (ca sa am consitenta si ar fi oarecum in spiritul legii) SAU, valorile totale (ca sa fie dupa litera legii). Mai astept niste pareri (si din alte parti) si apoi ma hotarasc.
Pare o solutie buna si acopera si problema cu "pina in ianuarie-februarie si :dupa martie".
Partea enervanta e ca trebuie sa nu uit sa introduc inaintea fiecarei achizitii cu cash, un aport in numerar de valoarea respectiva. Stupid, parerea mea.



#9 imike1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 27 March 2015 - 09:59 PM

Buna seara

Deci eu de la inceputul activitatii am facut un contrac de imprumut. (un contrac de creditare).

Valoarea respectiva nu apare in Rjip pentru ca pana anul trecut legea zice ca apoturile nu sunt considerate venituri brut si nu se inregistreaza in RJIP.

Banii ramasa din anul 2014 au venit pentru acest an (2015). Corect asa?

Aceasta postare a fost editata de imike1: 27 March 2015 - 10:03 PM




#10 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 493 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2015 - 12:42 PM

Buna ziua, am urmatoarea situatie la PFA.
Luna mai, incasari 1000 lei, plati 1200 lei, la sfarsitul lunii aprilie ``soldul casei`` era 500 lei. Trebuie sa fac creditare PFA de catre titular pentru ca in mai platile au depasit incasarile sau daca mai aveam bani din aprilie, nu trebuie sa fac creditare PFA. Multumesc



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2015 - 05:47 PM

evident ca daca aveai bani suficienti, ramasi din luna aprilie, nu mai trebuie sa faci creditare .... fiindca 500+1000-1200... iti mai si raman la sfarsitul lunii mai.



#12 soryn84

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 26 September 2015 - 11:52 AM

Buna ziua,
Am deschis un PFA si nu stiu cum sa ma scad cu cheltuielile(registru de casa).adica nu am venituri deocamdata.
Ca sa completez reg de casa la "sold ziua precedenta" eu ce treb sa trec?sunt numai pe minus deocamdata(fac numai cheltuieli).
Va multumesc



#13 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 28 September 2015 - 04:16 PM

Nu va trebuie registrul de casa la pfa pentru care tineti contabilitate in partida simpla si completati RJIP. Aveti OMFP 170 din 2015 care va detaliaza tot ce va trebuie.



#14 soryn84

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 29 September 2015 - 05:20 PM

Va multumesc mult,asa mi-au zis cei de la anaf :angry2:



#15 soldoveanul

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 04 January 2016 - 12:36 PM

Buna ziua si La multi ani pentru 2016!
Eu tot nu am inteles un lucru privind completarea registrului: cand fac totalurile la sfarsitul unei luni tin cont de luna precedunta sau doar pentru luna in curs, luna urmatoare pornesc de la zero?

Aceasta postare a fost editata de soldoveanul: 04 January 2016 - 12:36 PM




#16 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 January 2016 - 12:00 PM

faci total in fiecare luna cu sumele aferente lunii respective iar la sfarsit de an faci si un total general adunand cele 12 luni

Aceasta postare a fost editata de SERBAN MARIANA: 05 January 2016 - 12:00 PM

RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#17 soldoveanul

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 05 January 2016 - 01:17 PM

Multumesc!



#18 ovidiu_vs

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 09 January 2017 - 04:33 PM

Buna ziua! Am o nelamurire in vederea completari RJIP la un PFA. Am citit pe net ca sumele se totalizeaza lunar. La inceperea unei noi luni se trece la o pagina noua chiar daca mi-a mai ramas spatiu pe pagina lunii anterioare?



#19 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2017 - 01:52 PM

Deja exista raspunsul la acesta intrebare ! Iata de ce e buna functia de cautare ... iar folosirea ei este obligatorie inainte de a posta, cf. regulamentului acestui forum.
Vezi aici : http://www.conta.ro/...f-omfp-1702015/

Vezi postareaLexiroxi, la 19 March 2015 - 06:22 PM, a spus:

Registrul jurnal de incasari si plati se completeaza fara a lasa spatii libere intre operatiunile inscrise sau file lipsa, iar la sfarsitul lunii se totalizeaza sumele inregistrate.
Ordin 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla
11. Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) serveste la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare.
12. Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) se totalizeaza lunar.

Ordin 170/2015 aproba Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, inlocuind Ord. 1040/ 2004, precum si alte prevederi cuprinse in diferite acte normative.
Art. 7
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga:
a) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 642 din 16 iulie 2004;
b) Normele specifice de intocmire si utilizare a documentului Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) cuprinse in anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 870 si 870 bis din 23 decembrie 2008, cu completarile ulterioare;
c) Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.410/2007 privind aspecte de natura contabila si fiscala referitoare la practicienii in insolventa, persoane fizice sau juridice, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 885 din 27 decembrie 2007.




#20 bogdan_pfa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 07 June 2017 - 09:54 PM

Am deschis un cont bancar pe PFA,si doresc sa va cer sfatul, in registru de incasari si plati la sectiunea "incasari banca" se trec si operatiunile de alimentare a contului?
Precizez ca alimentarea contului o fac prin depunerea la bancomat(nu caserie) a banilor.In cont nu incasez nici un ban de la clienti acestia imi platesc cash emitandu-le chitanta fiscala.
Deci contul il tin doar pentru plati nu si incasari si in aceasta situatie la rubrica de "incasari banca" ar trebui sa fie goala?
Va multumesc!

Aceasta postare a fost editata de bogdan_pfa: 07 June 2017 - 09:55 PM







Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL