Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ciuly's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ciuly's Content

There have been 51 items by ciuly (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#267659 Completare RJIP

Postat de ciuly on 27 March 2015 - 09:49 AM in Contabilitate PFA

incasare: 318.77 ci document justificativ extrasul de cont, reprezentand factura X
cheltuiala deductibila: $2.5 la cursul BNR valabil in 06.02 cu document justificativ extras cont paypal din data x (iti generzi din cont istoricul lunar/anual)

Daca incasezi mai multe facturi si retragi o singura data, la fel faci doar ca la coloana cu ce reprezinta treci toate facturile in cauza



#191057 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de ciuly on 14 January 2009 - 12:09 AM in Arhiva

Buna ziua,

dupa cum spune si titlul, trebuie sa fac amortizarea unui "ceva" (mijloc fix, obiect de inventar, habar n-am care din termeni e cel corect). Problema e ca sunt PFA, in sistem real. Am intles ca ce cumpar cu valoarea peste 1800 lei se amortizeaza intr-o anumita perioada. Dar nimeni nu zice unde gasesc si eu perioada aia pt un obiect.
cat am tot cautat, am gasit cateva discutii in care se mentionau 3 feluri de amortizare: liniar, accelerat si inca unu, imi scapa acuma. ceea e evident m-a pus in si mai mare incurcatura: "si eu ce folosesc?"

daca poate cineva sa imi explice si/sau sa ma indrume catre resurse bune care sa ma lamureasca asupra problemei. repet, PFA in sistem real, in caz ca sunt ceva diferente.

multumesc



#191157 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de ciuly on 14 January 2009 - 08:38 PM in Arhiva

cat de des se schimba tabelele astea? intreb ca sa stiu cand sa il cer din nou :D

mai am ceva probleme cu completarea fisei mijlocului fix.
am in partea dreapta sus: grupa si sub el codul de clasificare.
in cazul meu codul de clasificare conform tabelului e 3.9. iar grupa e "Calculatoare electronice și echipamente periferice. Mașini și aparate de casă, control și facturat." problema e ca spatiul la "grupa" e aproximativ cat degetul meu mic ori textul de pus acolo e enorm. Ce scriu?

la "cota de amortizare" ce trec si cum il calculez (ca vad ca e ceva procent)?

mai departe, trebuie sa trec ceva pe spatele fisei? daca da, ce?

multumesc



#277215 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de ciuly on 23 January 2017 - 02:57 PM in Impozitare - TVA

Bun asa, merci de confirmare.



#277201 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de ciuly on 22 January 2017 - 08:13 PM in Impozitare - TVA

Buna ziua,

Am urmarit in ultimele saptamani discutiile pe subiectul acesta prin diverse locuri, unii spun ca va trebui sa incepem sa depunem declaratii specifice TVA, altii ca nu se schimba nimic.

As dori, daca se poate, un raspuns documentat, cu referiri la texte de lege, in special la ce schimbari apar in practica datorita acestor abrogari.

Ca sa simplific un pic lucrurile, in cazul in care discutia ar fi prea stufoasa la modul general, putem analiza cazul meu :)
PFA, sistem real, neplatitor de TVA, inregistrat in scopuri de TVA, si in ROI, depunand lunar, cand era cazul, 390 VIES.

Citisem azi un topic (si) pe acest subiect aici http://www.conta.ro/...acturare-in-ue/
Desi ce spune omul in primul paragraf mi se pare absurd, nefiind primul, m-a pus pe ganduri. (N-ar fi prima oara cand s-ar intampla lucruri absurde cu schimbarile legislative.)

Multumesc.



#270735 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 14 October 2015 - 07:35 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

scuze ca revin asa tarziu, am o tona de probleme pe cap. Nu o sa reiau chestiunile la care au raspuns cei dinaintea mea.

Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Buna!
Un exemplu scurt.
Am un produs de 5$, l-am vandut de 100 de ori in luna august. Inseamna 500$. Dupa ce paypal isi ia dobanda, pamai cu 480. Din PAYPAL, platesc Google, domeniul, intretinere website si alte cheltuieli aferente, ca de exemplu un pakistanez.
Pentru nici una din platile astea, nu o sa apara ceva in extrasul de cont din banca.
Si acum, sa imi spui tu, cum faci sa PUSTE incasarile din paypal cu extrasul de cont, daca dupa ce faci toate platile, iti raman 275$ si pe aceia ii extragi in contul bancar.
Care "facturi" le arati celor de la fisc, si care nu?? Ca suma tre sa PUSTE, nu-i asa? Si daca le scoti pe toate, cum justifici plata pakistanezului, de exemplu?
In cazul asta faci contabilitatea dupa extrasul paypa, care trage dupa sine complicatiunile aferente conversiilor valutare, pe care trebuie sa le faci manual. Exceptand cazul in care ai contul by default in lei, atunci nu ai nici un fel de complicatiune.
conform documetn justificativ extras cont paypal, ai 100 de intrari a cate 5$, cu facturile emise de tine x001, x002, x100 ca si fel operatiune sau cum ii zice la coloana, fiecare (ma rog, grupat) se convertes in lei la cursul BNR valabil in ziua incasarii si se trec in RJIP la intrare banca. *cum emiti facturile in lipsa informatiilor? pai site-ul tau ar trebui sa aibe frumos un formular de comanda care sa ceara toate informatiile; si nu, faptul ca unii isi pun acolo date fictive nu e interesant pt tine, atata timp cat comanda se proceseaza automat; cand se face manual, trebuie sa dai reject la comenzile clar fictive si sa refaca omul comanda. Iar daca tu vrei neaparat sa vanzi la unul clar fictiv, atunci da, e problema ta)
Apoi ai iesiere acea "dobanda" (adica comision) luat de paypal, in valoare de $20, defalcat pe zile sau cum ti-l ia, convertit la cursul BNR valabil in ziua comisionata, si trecut in RJIP la iesire banca, fel operatiune comision incasare (cheltuiala deductibila valabila)
Mai departe, ai plata la google, domeniu, intretinere, samd fiecare convertit in lei la cursul BNR valabil in ziua operatiunii, si trecut ca mai sus, dar la felul operatiunii mentionezi: "plata adwords cv fact googlexyz", "plata domeniu internet fact godaddy gd100" sau ce o fi, samd.
De aratat fiscului, arati toate documentele. Daca ascunzi anumite documente e cam ilegal, nu crezi?
Plata pakistanezului ... nu ai contract? nu ti-a dat nici factura? ghinion, nu e cheltuiala deductibila. Norocul tau este ca, fiind PFA, banii sunt defapt ai tai, ceea ce inseamna ca poti face cheltuieli personale din banii din cont. Si atunci faci frumos un soi de fisa de operatiuni diverse, in care explici frumos ca iesiere din extrasul de cont paypal din data x, inv aloare de y pt cutarica pakistanez, este cheltuiala personala. (asta explica de ce anume nu ai declarat iesirea, desi nedeductibila, in jurnalul de cumparari, si mai departe de ce lipseste din declaratia nu mai stiu care contine prostiile astea). Semnezi si stampilezi documentul, si de aia este valabil (te rog nu incepe iarasi cu falsuri samd, pt ca tragi matza de coada aiurea. Orice document sub semnatura privata este valabil si opozabil, iar cel care a semnat raspunde pt veridicitatea lui. Atata timp cat e adevarat, nu ai de ce te teme; restul sunt aberatii. La o adica si bancnotele se falsifica, dupa logica ta ar trebui sa nu le mai folosim, nu? De facturi fictive pt rambursare ilegala de TVA ai auzit? E plin la TV de cazui, si totusi continuam sa emitem facutir iar fiscul continua sa le accepte. Deci las-o mai moale cu falsurile si desenatul din paint. Daca fraieru se duce la vama cu extras paypal modificat si are "norocul" ca un alt tampit sa faca ceva import de arme sau stiu eu ce si sa il prinda si sa se trezeasca vamesii sa verifice toate tranzactiile si documentele justificative din ziua respetiva... e problema lui, nu? El a facut falsul, indiferent ca e factura ebay, extras cont paypal sau factura de la furnizor ne-fantoma (intre noi fie vorba, chineu cu care lucri direct te intreaba: vrei factura cu valoare mica in colet sau valoare reala? Am patit-o. Mai trebuie sa explic mult pe tema falsurilor de extrase paypal sau intelegi ca e o falsa problema? ))
Daca erai SRL sau alta forma juridica de genul, atunci da (in contextul lipsei de contract/factura), nu aveai voie sa ai cheltuiala cu pakistanezul din conturile firmei. Il plateai frumos din contul personal, nu al firmei.
No, e chiar atat de "simplu".


Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Tu in mod sigur ai facut contabilitate in paypal doar pentru banii care exista fizic deja, in contul bancar.
ei uite ca te inseli.

Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Si oamenii au preferat sa nu mai deduca nici o cheltuiala, decat sa inceapa sa manevreze "facturi" care sa PUSTE.
daca "manevrezi", deja suna ilegal. Emiti documentele care trebuie sa le emiti, conform realitatii. Notezi si declari tot ce trebuie declarat, conform realitatii. Intocmesti toate documentele justificative conform realitatii. Si totul e ok. Ti-ai pus stampila, semnatura, si astfel certifici ca este veridic.
Ca o paranteza, ma crezi ca daca iau o bucata de hartie igienica si scriu de mana cu pixul pe el datele firmei mele ca si furnizor, datele cumparatorului, data, numarul seria, lprodusele, totalul si orice alta informatie obligatorie, acea bucata de hartie este o factura valabila? Poate nu ma crezi, dar asa e.
La fel e si cu documentele justificative. Codul fiscal iti pune la dispozitie, cu explicatii si dispozitii, o serie de documente justificative, dar nu te obliga sa folosesti strict acele documente, poti folosi si altele, atata vreme cat respecti normativul, daca el exista. Pune mana si citeste-l o sa te lamuresti singur ca al nostu cod fiscal nu are ochelarii de cal pe care crezi tu ca ii are.

Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Casa de marcat? In dolari? In ron? Ce bati? Cand bati? Cat bati? Pentru ca nu o sa PUSTE niciodata.
casa de marcat e valabila doar pe teritoriul romaniei si e doar in lei, hai sa nu aberam aiurea. Era un contect in care eu am mentionat casa aia de marcat, ramai in context.

Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Si ca sa nu intram in alte divagatii, nu poate fi vorba de activitate comerciala pe teritoriul Romaniei. Siteul nu se supune legislatiei din Romania, atat domeniul cat si gazduirea sunt in alt stat si acolo platesc taxele. care tot prin paypal sunt platite. Iar daca mai pui si history cu vanzarile in dolari ca dovada a incasarilor, pai atunci chiar poti sa spui ca ti-ai batut singur cuie in talpa. sa vad si eu cum explici, cu ce facturi reale, diferenta dintre incasarile in $ din paypal si ceea ce ajunge in contul bancar in ron. Da tre sa PUSTE. Cum?
Ei da cum sa nu. TU desfasori o activitate comerciala pe teriotoriul romaniei. Ca scula care o utilizezi, site-ul, se afla in alta tara, nu are nici o legatura cu activitatea de productie si comert. Tu dai click sa mearga produsul pe site, tu uploadezi ce tine de produs, si faci astea de pe teritoriul romaniei. iar in final, cel putin o parte din incasari ajung inapoi pe teritoriul romaniei. Ca apoi continutul de pe site ajunge intr-adevar in alta tara si trebuie sa se supuna si acelor legi, e alta poveste.
SI da, pusca, ti-am explicat mai sus de ce.


Vezi postareabruce45, la 25 September 2015 - 10:27 PM, a spus:

Asa ca pentru mine deocamdata e mai bine fara contabilitate.
si pentru tine, si pentru altii. Iar unii vor prefera totusi sa faca contabilitatea asta "ciudata".
Intre noi fie vorba, daca ai norocul sa vina in control unu cu capsa pusa si sa i se nazare lui ca ceva factura care ai pus-o tu pe cheltuiala nu este valabila pt ca ii lipseste un mic amanunt, sau s-a sters cerneala de pe un element obligatoriu, samd, tot acelasi drac ii. La fel va trebui sa faci contestatii si sa iti demonstrezi (daca chiar e necesar) nevinovatia, indiferent ca e vorba de extrase de cont, facturi, chitante, bonuri, samd.

Dar stii care ar fi faza chiar nasoala pt tine? Sa prinzi un control din asta pe nepusa masa, sa te ia pe sus pe tine persoana fizica, pt ca ei considera ca activitatea ta te obliga defapt sa te autorizezi ca si PFA sau II. E poate la fel de posibil ca si cazul zis de tine cu un controlor dus cu pluta care nu-ti accepta extrasul de cont paypal. Sau poate, doar poate, existau la momentul X niste legi care interziceau schimburile comerciale de orice fel cu pakistanul (ma rog, nu e cazul, dar cine site cine si de unde iti cumpara, fiind intr-o astfel de restrictie). Si din cauza la tranzactia aia, te ia pe tine la puricat si te gaseste neautorizat sau cu cine stie ce obligatii nedepuse/nedeclarate.

La sfarsitul zilei, cam orice faci in lumea asta duce cu sine anumite riscuri. Tot ce poti face este sa fi corect.
Uite, tu preferi sa mergi pe 201 pt ca scapi de contabilitate si batai de cap. Dar s-ar putea ca asta sa nu fie corect pt cazul tau. Si atata timp cat lumea nu abuzeaza de 201, lucrurile vor ramane asa. Dar in momentul cand se va abuza, se va intampla ca-n august 2010 cu ordonanta 50 si nu mai stiu cat, daca nu ma insel.

Am mai explicat si altora pe aici: tu trebuie sa intelegi in primul rand ceea ce faci, si cum o faci, si apoi sa il faci pe ala de la asistenta contribuabili sa inteleaga ceea ce faci si cum faci, pt ca ala sa iti poata spuna corect: trebuie sa te autorizezi intr-un fel sau nu. Daca nu ai incredere in ce spune ala, fa toata p[rocedura ins cris, si atunci macar ai un document care sa te apere.
Dar cat timp tu te referi la extrasul de cont ca fiind ":factura', crede-ma, nu vei reusi sa explici nimanui ceea ce faci tu defapt, pt ca sigur si alte notiuni le amesteci/confunzi. Si nici mie nu mi-e clar inca ceea ce faci si cum o faci, chiar si cu lamuririle de mai inainte, si am vazut destule pe internet in acest context, crede-ma (sigur nu pe toate, dar destule)

Bafta.



#270455 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 25 September 2015 - 05:10 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

@Otilia: n-am chiar asa multa radare :), poate doar cu cei care nu stiu dar vor sa invete.

in schimb chestii de genul:

Vezi postareabruce45, la 23 September 2015 - 09:32 AM, a spus:

[...]
Dar va dau un sfat pretios. [...]factura reala va fi tot extrasul de cont bancar
[...]
Ok, o data, admitem ca nu stii si poate nu intelegi. Dar stiu ei eu, dupa o vreme ... cred ca mai bine las quote-ul pt categoria "no comment"



#280261 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 05 October 2017 - 07:02 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

cu placere :)



#272425 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 04 February 2016 - 12:31 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

View Postalexandru1981, on 15 December 2015 - 02:25 PM, said:

Sunt freelancer.
Ofer suport online pentru o companie ce se ocupa cu vanzarea de teme online pe themeforest.
Eu primesc banii direct din contul de themeforest in contul meu de paypal.
sugestia mea:
- iti faci PFA, code CAEN 6201, vei fi in sistem real
- DACA, banii iti vin de la themeforest, emiti factura catre themeforest pt fiecare retragere de bani in paypal in care detalizezi ce s-a vandut (tema x, 2 bucati, tmea y 1 buc, etc si la ce pret)
- daca banii iti vin de la fiecare cumparator in parte, faci cate o factura pt fiecare cumparator in parte.
- ai doia variante de facturare:
-- pretul de pe site, caz in care (daca nu iti apare pe history) facturezi cu minus comisioanele de vanzare; si deduci comisioanele de retragere bani, listezi extrasul de cont/history-ul de pe site)
-- pretul care iti intra in paypal (si nu iti mai bati capul cu cele de mai sus, dar eu personal nu sunt foarte convins de varianta asta)
- contractul, in ambele variante, il reprezinta insusi contul facut pe siteul respectiv, cu termenii si conditiile de utilizare (e ceva similar explicat in legea comertului online, se aplica la fel de bine acelasi principiu). Daca vrei tu neaparat, poti sa il listezi, dar e in totdeauna o idee buna sa ti-l salvezi in PDF (si facia sta de fiecare data cand ei isi schimba termenii si conditiile).
- vei tine contabilitatea in partida simpla. s-a (si am) explicat pe forum in multe locuri ce inseamna asta
- iti deduci comisioanele paypal si de la banca daca e cazul. in baza extrasului de cont bancar si extrasul de cont paypal
- la fel iti deduci telefonul, internetul, PC/laptop si orice alta cheltuiala care tine de activitatea ta de freelancer cu codul 6201 (inclusiv costurile de infiintare)

bafta.

@Manuela_c
cu SRL nu scapi de costurile de contabilitate.
Tehnic, ai nevoie de o varianta care iti importa informatiile din contul etsy (ma rog, dintr-un export al istoricului). Poti cauta, poate a facut careva asa ceva. Sau poate iti ofera siteu-ul un API pt asa ceva, sau un export mai conta-friendly (CSV/XML/etc)
In cel mai rau caz, cu un export csv, poti folosi excel ca sa tii contabilitatea de gestiune sau cum s-o fi numind. Intr-un sheet iti faci importul pe o luna, apoi cu diverse formule si eventual macro-uri te contabilizezi, dar in final tot ajungi sa le adaugi manual in softul de conta pt restul contabilitatii.
Daca treci pe PFA, se simplifica partea de conta si fiscalitate, iti scad costurile in acest sens, dar poate pierzi alte beneficii care le ai cu srlu.
Iti faci o analiza si vezi.



#275027 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 20 July 2016 - 04:18 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

In prinpiu e ok. In plus te sfatuiesc sa-ti salvezi si/sau listezi lunar historyu de la ei cu tranzactiile de pe site.
Si cum paypalu e tot un soi de cont bancar, fiscal vorbind, e indicat sa-ti salvezi si historyu de la ei, lunar, chiar daca e pe 0, si il pui linga extrasele de cont de la banca (contabil, ce alte operatiuni faci cu conturile de la banca, faci si cu asta, solduri, inventar, etc; declarativ, din cate stiu, nu trebuie sa faci nimic, s-ar putea sa ma insel)



#270431 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 23 September 2015 - 11:00 AM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Deci nici nu m-am obosit sa iti mai citesc "lamurirea suplimentara".
Spui extras cont paypal si apoi imediat il faci factura paypal. Habar nu ai ce vorbesti. Extrasul de cont e una, factura e alta. Paypal nu iti da factura. Ebay iti da factura. Upwork/elance iti da factura. Fiverr iti da factura, samd.
Iar balivernele cu 5$ extrasi in fiecare zi pt ca apoi tot tu sa admiti ca defapt nu retragi in fiecare zi ca doar o data la x saptamani o suma mai mare.

Tu efectiv iti bati joc de timpul nostru si de nervii nostrii. Vi cu informatii incomplete, emiti niste enormitati cu titlu de fapt/lege si alte prostii, cand defapt habar n-ai nici tu cu ce se mananca problema ta, dar vrei noi sa ghicim fara ca tu sa dai detalii supiimentare.

Uite, eu trebuie sa ghicesc, si probabil ghicesc bine, ca tu vinzi ceva prin intermediul siteului fiverr. Este? Foarte probabil, dar nu crezi tu ca pt a primi informatii corecte, ar trebui tu in primul rand sa dai informatii corecte si complete? Pt ca altfel, eu merg pe presupuneri si de aia am zis contract (si chiar si in cazul fiverr, am zis bine, contract, si am zis bine, factura). Pt ca da, un freelancer roman poata avea un contract direct cu o firma sau persoana fizica din alta tara, ue sau non-eu. Pe baza carui contract poate emite o factura chiar si persoanei fizice. Ce chestie domle, asa-i? (nu mai stiu cu ultimele schimbari daca e obligatoriu si in cazul asta bon fiscal, dar na, daca tu tii neparat sa lucrezi DIRECT cu persoane ficice, atunci na, scumperi si casa de marcat). Dar tu NU lucrezi direct cu persoane fizice, doar te aberezi in directia asta.

Eu SUNT freelancer, ai fi stiut asta daca ai fi citit postarile mele de care ti-am zis si nu m-ai mai fi intrebat "Ai auzit despre activitatea de freelancer?"
In schimb tu habar nu ai cu ce se mananca contabilitatea in partida simpla la PFA si fiscalitatea in general. Eu iti explic ca faci factura pt produsul/serviciul prestat cu suma corespunzatoare, tu vii si aberezi de 2 facturi, una pt suma de pe extrasu bancar, allant pt suma de pe extrasul payapl si alte prostii.
Ce treaba are una cu alta?
Tu faci o factura, iar factura aia poate sa fie platita complet sau nu. Poate sa fie platita intr-o singura plata, sau mai mutle plati, cumulata cu alte plati sau singura. Iit poate plati o parta cash, o parte prin banca. O parte anul asta, o parte anul viitor. Nu are nici o legatura cu ce suma pui tu pe factura momentul cand ti s-a facut plata.
MAI INTAI faci factura, SI APOI vine plata dupa x zile. (saptamani, luni, ani). Ba foarte bine poti avea facturi neplatite. Ghinion. Nu e nimic ilegal, illogic, ciudat, samd sa emiti o factura si sa nu o incasezi. Pfff.

Si care e legea aia care spune ca se face conversia la fiecare suma de pe fiecare factura la cursul BNR anual??? Iarasi aberezi. Contabilitatea o faci dupa extrasul de cont bancar, am zis-o si o mai zic o data. Apoi ca ai de dat diverse declaratii la fisc care iau in considerare valoarea de pe factura, asta e alta poveste, dar n-are nici o treaba cu veniturile, impozitul platit, samd. iar cursul folosit este cursul BNR valabil in acea zi (a facturii). Iar pt ce iti intra on cont valutar, ti-am mai zis: ai cursul pe extrasul de cont.

Iar cand retragi din paypal o suma x, in RJIP apare scris de tine in coloana corespunzatoare de document justificativ: facturile a, b, c, d. Iar organul fioscal, pt ca nu e prost asa cum crezi tu, va lua frumos acel extras de cont paypal pe care tu il faci gunoi, iti va lua cele 4 facturi a, b, c, d si va cauta in extrasul de cont paypal: ai in data 21.09.2015 o intrare de 5$. Uite factura "a" din data de 17.09.2015 pt 5$. Bifat (chiar bifeaza cu creionul). samd pina ce ti-au bifat toate intrarile si iesirile de pe extrasul de cont paypal, mapat pe intrarile din RJIP. Poate tie ti se pare complicat sa aduni cateva facturi sa ajungi la suma de 500$ si sa scazi comisionul de 3$, cand toate sumele apar pe extrasul de cont paypal, dar fiscului nu ii e greu.

Tu nu vrei sa intelegi ca anaf, in momentul controlului nu iti verifica daca factura e fictiva, daca faci spalare de bani, samd. ANAF verifica daca pt toate veniturile si cheltuielile ai documente justificative, declaratiile corespunzatoare, si platile catre buget. Daca in urma controluilui o sa li se para lor ca faci ceva murdar, abea atuni iti iau facturile la puricat, verifica in paralel sa existe si la cei catre care ai dat factura, unde se poate, samd. Si crede-ma ca se poate, mai ales la nivel UE exista multe mecanisme in acest sens. Si exista inclusiv cu SUA, ca tot le-ai mentionat.

Nu visa tu ca autoritatile, fie ele romanesti sau din SUA, nu au nici o treaba cu paypal & co pt ca vezi doamne nu se pot baza pe ce le da paypalu. In europa cel putin, paypal e inregistrat ca si institutie financiar bancara si se supune regulilor europene in domeniu. Inclusiv cele anti-frauda, spalare de bani, samd. Ca tu nu stii si aberezi pe aici despre ce crezi tu si cum crezi tu, e o alta poveste.

Ca hartia care ti-o listezi tu din contul paypal nu are nici o valoare juridica in caz de proces, da da, asa e. Dar daca ajungi acolo stai tu linistiti ca nu hartia ta listata o sa fie folosita impotriva ta.
Intelege ca pe fisc, in cazul tau de peste mic, il doar in cot de cei 5$ ai tai pe zi incasati, cat timp i-ai declarat si ai platiti impozit & co pt ei, in schimb ce verifica mai la sange sunt cheltuielile deductibile, si stiu si ei cat sunt comisioanele pe diversel site-uri ca sunt informatii p[ublice, asa ca nu poti trece tu in RJIP comision de 4$ la suma retrasa de 500 pt ca aia fiscul sigur o sa o verifice. Dar cat timp ai trecut exact valoarea corecta, fiscul nu zice nimic pt ca nu e tampit.

Tu folosesti extrasul de cont paypal ca sa justifici niste operatiuni, iar organul fiscal de control te considera de buna credinta, mai ales ca sumele din extrasul respectiv PUSCA cu ce apare in extrasul bancar. La centi, si la banuti. Pe fisc il intereseaza sa vada ca totul pusca, documentele justificative, declaratiile tale, si toate extrasele de conturi, bancare si nebancare. Daca nu reusesti sa intelegi asta, imi pare rau pt tine.
Ca tie ti se pare ca nu are nici o logica sau ca e ilegal sau mai stiu eu ce, iarasi imi pare rau pt tine. Uite, eu la vremea mea am citit codul fiscal, partile relevante pt PFA si contabilitatea in partida simpla si de atunci stau cu ochii pe ce apare in materie pe site-0urile de specialitate.
Tu te-ai obosit sa faci asta? Nu. Dar iti dai cu pareri aberante desi unul care stie lucrurile astea, a trecut deja cu succes printr-un control exact pe tema asta, iti spune ca gresesti. Dar totusi tu ai dreptate, asa-i?
Nu zic ca tot ce spun eu este corect, pt ca doamne, se schimba legile si normele cred ca o data la cateva zile, iar daca eu n-am tangenta cu ele, nu le stiu. Cum ar fi treburile cu casa de marcat. Dar ma repet, tu nu lucrezi direct cu persoane fizice, chair daca tie asa ti se pare. Tu lucrezi direct cu fiverr sau care site o fi.

PS: singurul caz (dupa stiinta mea) in care tu ca si PFA vinzi ceva unei persoane fizice, fie ea din tara ori strainatatea, te obliga sa ai casa de marcat fiscala, si nu emiti factura. In rest, daca vinzi unei persoane juridice, sau prestezi unei persoane juridice ori fizice, trebuie sa ai un contract, iar in baza acelui contract emiti factura. E complicat, nu? Da, e foarte complicat daca nu intelegi ca site-urile de intermediere iit ofer contract, iar unele din ele iti si genereaza factura, iar daca nu o fac, vei emite factura acelui site de intermediere, pt ca nu-i asa, cu ei ai contract. Si culmea, site-ul iti ofera un soi de history report care il listezi si ai inca un document justificativ ...
Ca site-urile alea nu iti vor factura si nu o inregistreaza in contabilitatea lor, samd, e problema LOR, nu a ta. Obligatia ta, pe teritoriul romaniei, este sa o emiti (si sa le-o dati, dar ei o sa iti zica sa nu le-o mai trimit). Pt ca stii ce e culmea? Factura emisa de tine PUSCA cu account historyu lor. Ce chestie domle.



#275047 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 21 July 2016 - 08:32 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

cu placere :) o sa vina candva si randul meu sa intreb ;)



#280053 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 14 September 2017 - 12:24 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Buna,

PFA-ul va factura pt upwork, cu informatii incomplete pt ca cei de la upwork nu iti dau aceste informatii (se preiau datele de contact de pe site, nume, adresa, si ce o mai fi acolo. Daca nu ma insel au ceva birou in irlanda, cred ca de acolo vin si platile in EU).
Factura o faci in USD, la suma care apare in extrasul de cont din upwork, fara comision,.pe care il salvezi intr-un pdf, csv, lunar sau anual). Din cate imi aduc aminte, suma care o trimit ei, minus un comision de 1.8 usd parca, ava aparea si pe extrasul tau, eventual cu un minus de comision bancar. Ce poti proba ca si comision ilpoti trece cheltuiala deductibila, rtestul e considerat "pierdere". Ca si cum un furnizor iti plateste o factura partial sia poi restul nu mai plateste vechi. In contabilitatea dubla ai un cont ca sa urmaresti diferenta asta, in cea simpla, nu. Oricum, impozit platesti pe ce ai incasat, deci nu doare.
Ce poate face PFA-ul ca sa doarma mai linistit, este sa printeze intr-un pdf tot ce tine de acele contracte, doar in cazul in care upwork se hotaraste ca nu iti mai arata istoricul de contracte si munca incepand cu anul X. Momentan cred arata relativ tot.
PDF-urile alea se pot considera documente justificative pt facturare. Relatia PFA-ului este cu upwork, nu cu acei clienti de acolo.
Considera upwork ca fiind o companie X care castiga o licitatie de constructia unui drum cu statul. Relatia contractuala este intre X si stat. Dar X apoi va sub-contracta unor companii A, B, C. Deci compania B lucreaza pe proiectul statului, relatia ei contractuala este cu X.
B este in acest exemplu PFA-ul, iar X este upwork.
Diferenta este in transparenta contractuala intre PFA si upwork, dar noi nu putem face nimic asa ca salvam cat mai multe informatii putem, ca sa problam, la nevoie, munca facturata. Probarea incasarilor e clara ca e prin banca, probarea facturarii e clara ca ai facturat corect suma, iar probarea muncii, ca nu e factura fictiva, e prin PDF-urile astea daca pica siteul. Mi departe daca vor ceva nu au decat sa gadile juristii de la upwork, tu PFA de buna credinta ti-ai facut datoria.
Upwork mai genereaza o seria de rapoarte diverse. E bine ca si acelea, lunar/anual, sa le salvezi in PDF. Acolo va aparea si comisionul upwork, si clientii cu care s-a lucrat, cand, cat, ce sume,, etc.
Dar facturarea cel mai bine o faci fara comision. O poti face si cu comision si apoi sa il inregistrezi separat in RJIP ca si cheltuiala deductibila, dar te complici degeaba iar in acel caz, raportul lunar cu platile si comisionanele e critic ca sa poti proba deductibilitatea acelui comision, nemaivorbind ca ala se deduce in ron, ceea ce inseamna ca trebui sa mentii un curs la data aplicarii comisionului si altul pt facturare. Se poate dar chiar nu are sens.

Numa bine.



#268099 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 21 April 2015 - 06:12 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Faci o cerere "de mana" (sau redactata la pc),
Catre anaf blabla sau cum s-o fi numind,
subsemnatul cutarica, identificat prin, domiciliat in, solicit sa ma indrumati/consiliati/whatever in urmatoarele probleme:
1) vreau sa desfasor activitatea blablabla. Nu stiu daca sunt obligat sau nu sa am o forma juridica de organizare, va rog sa ma lamuriti.
2) cum declar veniturile obtinute din activitatea mai sus metnionata si ce declarati trebuie sa depun?
si eventual alte puncte.

nume semnatura data

vezi ca blablau al ade la pct 1 sa fie suficient de descriptiv sa priceapa.

Foaia o depui la registratura la ei si primesti numar de inregistrare.



#270407 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 22 September 2015 - 12:55 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Asa se intampla daca nu ai avut noroc in "consilere".
Toate documentele justificative pentru venituri in cazul tau se rezuma la unul singur: extrasul de cont (sau extrasele daca ai mai mutle conturi). Indiferent ca retragi in ron sau valuta, extrasul de cont are tiparit pe el valoarea in ron la cursul din ziua respectiva.
Avand deci taote sumele in ron, toate calculele de imposite si ce o mai fi vor fi facute... in ron.
Si asta indiferent ca banii vin din paypal, skrill, ewallet sau whatever.
Acuma vine problema urmatoare: sa justifici pentru ce anume sunt defapt banii aia.
Si ai doua variante pt servicii prestate catre terti:
- faci contract cu tertul, in baza caruia ii emiti factua. Problema rezolvata.
- folosesti un site de intermediere (upwork, de ex), caz in care am explicat pe acest topic mai demult cum se procedeazxa, te rog citeste. Si iarasi, problema rezolvata.
Iar pentru servicii prestate de catre terti, e cam acelasi lucru:
- faci contract cu tertul (pakistanezul), ii ceri frumos factura.
- folosesti un site de intermediere care iti va da o factura.
Deci facturile sunt rezolvate. Nu e treaba ta sa faci politie fiscala sa verifici daca pakistanezul ti-a dat date corecte, reale, samd. Tu faci o mica investigatie, atata cata poti, ca sa arati celor de la control ca ai transpirat un pic si mai mult n-ai putut, si in rest, e treaba lor. Tu ai fost "de bunca credinta": atata trebuie sa demonstrezi !

Problema urmatoare: cum emiti factura? Pai simplu, o emiti in dolari, euro, sau ce valuta folosesti cu pakistanezul/siteul si pui acolo cursul valutar din ziua respectiva. Emiti factura in engleaza si romana, ca la anaf ii trebuie pe romaneste iar la pakistanez pe engleza.

Si nu stiu cu ce contabil ai discutat, dafr tu ca si PFA faci contabilitate in partida simpla. Nu ai probleme cu diferente de curs, nu ai probleme cu facturi platite partial.

Tu ai emis factura pt 20 de dolari si in cont ti-au intrat 40 de lei? "Ghinionul" tau, dar vei plati impozit pentru 40 de lei, nu 20$*cursu.
Comisioane? cheltuieli deductibile in baza documentelor justificative numite extras de cont/history/samd. Si asta am explicat mai demult pe acest topic. Pentru ca acele comisioane ... nu le vei primi inapoi, asa cum clientul isi poate retrage banii dupa 3 luni, prin urmare n-are anafu ce comenta.
In plus, pe acel extras de cont paypal va aparea inacasare 20#, comision incasare 1.x$, sold 17.y$, si apoi la un oment dat, retrage in cont ron de abc.d$ echivaeltn x ron (daca optezi pt conversia lor) si daca nu, apare pe extrasu de banca romaneasca incasare x lei exhivalent y dolari.
Deci e o falsa problema.

In final, nu stiu cum e anaful din alte judete, dar la controlul lor din 2009 pe care l-am trecut cu brio, cu acele documente justificative am mers si cu acele facturi si etc pe care le-am enumerat si explicat mai sus si in postarile de mai demult.
SI nu mi-or taiat nici un cent/banut din cheltuielile care eu le-am trecut decuctiobile pt toate soiurile de comisioane si nici n-au ras la extrasele de cont paypal si moneybookers (mai nou skrill).

Trebuie sa intelegi ca factura aia la care pe tine te-a apucat rasul, este ceva normal, si chiar daca demult cei de la anaf erau in plop, de o buna bucata de vreme s-au desteptat si ei. Iar la PFA nu sunt asa exigenti ca la srl-uri and up, e suficient sa faci minimul necesar sa demonstrezi ca esti de buna credinta. Faci minimul de research, screenshot-uri, print-uri, si totul e ok.

Crede-ma, nu e nimic complicat si nici SF in contabiliatatea in partida simpla pt un PFA cu venituri din paypal sau alte site-uri online.

Sa-ti dau un exemplu simplu: cumperi ceva de pe ebay pt pfa. screenshot la comanda, print la email-ruile de confirmare (eu le-0am salvat in PDF, mai salvez hartie, le listez doar cand si daca trebuie). Platesti prin paypal, ai extrasu de cont paypal care arata plata si pt ce, iar printurile de mai inainte chiar demonstreaza ca ce anume ai cumparat. Iti vine apoi pe extrasul de cont, si intre pe inventar cu valoarea de acolo. Amortizarile deca e cazul calculate in mod normal. Ai 3 documente justificative din 3 surse diferite care se leaga una de alta prin data/timp si valoare. E absolut ok si suficient.

Dar tine minte, contabilitatea o faci dupa documentele justificative romanesti pt ca asa e legea. Extrasul de cont, arata ce intra si ce vine, iar documentele justificative pot fi de orice natura, atata vreme cat au o forma si un continut minim, si le poti justifica cum am explicat eu (e un exemplu, sigur se poate si altfel)

bafta.



#264219 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 10 September 2014 - 02:05 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

1 la mana, ai grija sa nu le declari si in 200 si 201 ca vei plati impozit de doua ori.
2 la mana, in legea tocmai redata de Lexiroxi scrie clar "a) in cazul persoanelor fizice rezidente romane"
ori daca te inregistrezi ca si PFA, vei deveni/activac ca persoana juridica si vei obtine acele venituri ca si persoana juridica, adica PFA. Facturi vei emite ca PFA (in cazul clientilor din UE (te inregistrezi in scopuri de TVA), unde va intelegeti in acest sens), samd.
3 la mana, activitatea de freelancing (in contextul tau, si al meu), este dezvoltare software, care este o activitate profesionala si pe care, in calitate de freelancer, o facem in mod independent. Este deci o activitate independenta.

Concluzionand, te inregistrezi ca si PFA (ONRC, ANAF, CNAS), iti faci stampila, indicat e sa iti deschizi si cont bancar dedicat, te inregistrezi in scopuri de TVA (NU platitor de TVA, sunt 2 chestii diferite) pt ca siguri vei prinde clienti din UE care vor dori factura, si depui anual delaratia 200 impreuna cu 220, NU 201, lunar 394 VIES (cand ai facturi in UE, inclusiv achizitii), anual D600 (doar daca nu esti angajat), si anual 392B. Ti registru jurnal de incasari si plati si registru inventar, iti iei registrul unic de control, iti cauti un soft pt contabilitate in partida simpla ca sa iti faci si managuiesti facturile (cel putin, te ajuta si la registre si declaratii). Daca vrei, iti faci si semnatura digitala/electronica pt ca sa iti poti depune majoritatae declaratiilor de mai sus online.

Problema daca vrei sa optezi a ramane PF si sa mergi cu 201 si restul declaratiilor care majoritatea oricum is obligatorii, este ca nu vei avea cheltuieli deductible.
Practic, vei plati mai mult impozit astfel,d ecat ca si PFA. Inca o dovada ca 201 e pt capsunari & co, nu pt freelanceri.

bafta



#267733 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 01 April 2015 - 11:27 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

In primul rand, doresc sa subliniez ca nu sunt o autoritate in acest domeniu, de nici o culoare.

Vezi postareaMirey123, la 01 April 2015 - 07:33 PM, a spus:

[...]PFA este recomandat doar in cazul in care poti si vrei sa deduci anumite cheltuieli[...]
va trebui sa tii cont de context. Era vorba intre PF cu 201 si PFA cu 200 (ma rog, plus restu declaratiilor), deci contextul era o comparatie intre 2 modalitati legale de a lucra "independent". Pt ca mai sunt si altele.
PFA ai nevoie si daca vrei sa emiti factura. Unele firme nu lucreaza decat cu persoane juridice (de ex firma care imi ofera mie serviciul de internet) si poti fi constrans sa vrei a lucra cu ele, samd. Deci exista multe motive pt care cineva ar opta pt forma de organizare juridica PFA.

Revenind asupra faptului ca nu sunt o autoriate in domeniu, nu iti pot raspunde la mai nimic in varianta declararii veniturilor ca PF cu 201. N-am facut, n-am avut tangente.

Declaratia 600 o depui anul pina la 31 ianuarie, sau in x zile de la infiintare/inceperea activitatii. Nu stiu sa iti zic din cap cat e X ala. Mai mult, nu stiu daca esti obligat sa o depui daca mergi pe varianta PF cu 201. Asta va trebui sa afli (de ex cu o vizita la anaf, e cel mai sigur)

Inregistrarea in scopuri de TVA o vei face doar ca si persoana juridica (deci nu in varianta PF cu 201), iar plafonul de scutire pt asta este 65.000. de euro intr-un an. Ceva imi spune ca nu e cazul tau. Evident te poti inregistra ca platitor de TVA si daca ai venituri anuale de 1 euro, nu stiu in cazul tau daca are sens pt ca n-am inteles prea bine ce faci defapt. Cel mai bine consulti un contabil la partea asta.

Si nu in ultimul rand, ce politici are paypal pentru a categorisii veniturile obtinute nu are nici o legatura ca procesul similar pe care il face anaf-u. Imagineaza-ti ca ai incerca sa iti declari venitorile folosind regulile fiscale din alt stat. N-are logica, corect? Cu atat mai putin sa te raportezi la o firma privata.
Deci uita ce zice paypalu ca primesti tu. Fiscal, n-are nici o valoare.

Tu trebuie sa analizezi pt tine ceea ce faci ca sa iti dai seama unde te incadrezi defapt. Eu n-am inteles prea bine ce faci, pare sa fie comert. Fiind comert extern, iarasi e in afara sferei mele de activitati, dar iti pot spune sigur ca daca vreunul dintre furnizori sau beneficiari e din UE, ca si PFA cel putin, va trebui sa completezi in lunile in care cumperi/vinzi catre ei declaratia 390 VIES, ceea ce implica sa ai o forma de organizare juridica si sa te inregistrezi in scopuri de TVA (nu neaparat platitor de TVA)
Dar revenind, tu trebuie sa intelegi in primul rand ceea ce faci, si apoi citesti modul de completare al D201 ( e pe site la anaf, cred ca in acelasi PDF cu declaratia) si trebuie sa te regasesti in ce scrie acolo. Poti incerca si la anaf, la compartimentul de asistenta contribuabili, optim sa mergi dimineata, la luni sau marti, sa ii prinzi intr-o stare oarecum buna si calma, ca altfel risti sa incerce sa scape repede de tine cu un raspuns expeditiv, dat poate fara sa inteleaga ce vrei defapt.



#268063 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 21 April 2015 - 12:26 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Keep It Simple, unde se poate.
Contractul cu un site de intermediere il reprezinta ... contul creat. Daca vrei neaparat sa ai hartie, listezi mailu de confirmare si termeni de utilizare de pe site (User Agreementu si daca or mai fi si alte policy stuff)

Site-ul de intermediere iti ofera apoi un soi de istoric pt produsele vandute/serviciile prestate. Poate, sau nu, sa iti apara in acel istoric si comisionul site-ului. Pot fi mai multe tipuri de istorice (de obicei numite reports). No, acel istoric/report il listezi lunar (cand e cazul) si ala constituie document justificativ pt comision, daca il facturezi (ca sa il poti deduce). Daca vrei sa nu iti bati capul, facturezi doar fara comisionul lor (unde se poate) (vezi sa nu te incurci sa facturezi fara si sa il si deduci)
Tot acel document poate fi si document justificativ pt facturile pe care le generzi.
La facturare lucrurile se complica in functie de cat de multe date iit ofera siteul de intermediere despre cumparator. Unele genereaza ele factura in numele tau, altele doar iti dau datele de facturare. Altele nimic. Iar lucrurile se compilca in sensul in care pt cumparatori din EU trebuie sa fi inregistrat in scopuri de TVA si in registrul operatorilor economici intracomunitari (sau ceva de genu), si ei la fel, si va trebui sa iti dea un cod valid de TVA pt ei (care se poate verifica pe un site) si sa depui lunar declaratia 390 VIES (atunci cand ai facturi). Daca ai de a face cu un site de intermediere din afara UE, care nu iti ofera date despre cumparator, nu ai incotro decat sa facturezi catre acel site, si sa mentionezi ca si pozitii in factura, pozitiile din istoric/report.
Iar in contabilitate vei trece in totdeauna valoarea ce iti intra in banca (si/sau skrill - si acolo ai istoric, si poti deduce comisionul de retragere pe baza lui), cu document justificativ extrasul de cont sau istoricul, iar explicatii: factura x, sau facturile x, y, z (ca uneori nu merita sa retragi banii dupa fiecare incasare si retragi mai multe plati o data)



#268087 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 21 April 2015 - 04:42 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Fara nici o suparare, dar nu prea mai avem ce discuta. Eu nu-s expert in domeniu, vorbesc din experienta, la care adaug o doza de logica si bun simt ca sa pot filtra ceea ce vine pe teava. Mai mult decat ce am spus, pe acest subiect, nu cred ca mai am ce zice, si nu exista nimic din ce vreau sa zic ce nu pot spune in public, deci nu are sens o discutie in privat ;)

Daca mai ai nelamuriri, intreaba public, mai sunt si alti oameni care raspund, dar o fac cand au ei timp, deci mai astepti ceva.

PS: poti incerca sa te "afiliezi" la arta, adica drepturi de autor, dar eu habar n-am ce e pe acolo, si din ce am mai citit prin presa s-ar putea sa te lovesti de niste probleme, si poate e mai complicat de declarat decat la PFA activ indep. Asta daca te incadrezi, evident.



#268083 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 21 April 2015 - 03:46 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Intr-adevar, ce am spus eu se aplica (in mare) persoanelor juridice si PFA & co.
Din cate inteleg eu, ceea ce faci pe site-urile alea nu intra la 201. Parerea mea, rste o activitate independenta si prin urmare trebuie sa iti faci PFA. Nu stiu de ce cei de la anaf insista sa vada contracte. Eu inteleg 201 ca fiind pt cei care, de ex: esti lacatus, mergi 3 saptamani in italia si lucrezi la cineva sau la mai multi. Aduci de acolo cate un contract. Esti programator si mergi 3 luni in germania ca si consultant sau developer sau ce o fi. Aduci un contract. Esti capsunar si mergi 4 luni in spania la cules. Aduci contract. Est tanti batrana si mergi in anglia la babysitting x luni. Aduci contract. Esti fotograf si faci un contract cu casa de moda x din franta pt niste shoot-uri in baneasa, saui poate la paris. Aduci contract...
Dar tu esti "stationat" in romania, lucrezi pt straiini prestand o activitate independenta intermediata de unul sau mai multi terti, deci nu ai un conctract cu un beneficiar anume, ai doar un contract de inchiriere generic, care produce efecte probabil doar in tara de unde ii siteu/firma ala, care te poate actiona in justitie, sau nu, in cazul incalcarii contractului doar daca exista mecanisme/acorduri in acest sens intre romania si acea tara. Trebuie sa te chinui sa legalizezi in romania acel contract, care pe linga traduceri autorizate se poate sa mai necesite ceva interactiuni cu firma care ofera serviciul de intermediere. iar problemele pot aparea in momentul in care exista clauze care contravin legilor romanesti (sau din UE). E o mare bataie de cap in contextul in care tu defapt doar vrei sa iti legalizezi veniturile.

In mod normal se face astfel: tu deccari/explici la anaf ca prestezi X (serviciu, produs) si ei ar trebui sa te consilieze, corect, ce anume trebuie sa te inregistrezi pt asta si ce fel de activitate e.
Eu habar n-am ce e cu fotografia de stock. Poate ca activitatea pe care tu o prestezi e defapt comert: ai facut o fotografie (candva) si o vinzi unor terti (unul sau mai multi). Sau poate e intr-adevar activitate de creatie independenta: cineva vrea o fotografie si tu i-o faci (lui, unul). Poate ambele sau poate si/sau altceva.
Dar indiferent ce e, tu trebuie sa le explici asistentilor contribuabili de la anaf in mod clar ceea ce faci. Asta nu inseamna ca ei vor intelege :) In paralel, poti sa le scrii celor de la anaf o cerere, explicand in scris, si exemplificand, ceea ce faci si rugandu-i sa iti spuna unde te incadrezi. Doar ca raspunsul va veni inceeet. Dar macar ai linistea ca la un eventual control, ai o dovada scrisa si nu "asa mi-a zis..."

Abea dupa ce stii in ce categorie de contribuabil te afli si ce activitate prestezi, abea atunci ti se poate spune pe ce si cate 200 sau 201 sau ambele iti declari veniturile. Pt ca poti avea un 200 pt ceva si un 200 pt altceva.



#266115 venituri din freelancing

Postat de ciuly on 14 January 2015 - 10:05 AM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Primul pas, daca nu l-ai facut deja, este sa iti faci PFA (Cod CAEN il cauti ca sa fie pe activitatea ta).

Dupa ce ai PFA-ul, iti faci stampila, deschizi un cont bancar pe numele lui. Optional treci telefonul si internetul pe PFA ca sa fie cheltuieli deductibile.

Iti cumperi registrul unic de control, registrul de evidenta fiscala (asta e de anul asta valabil), registrul jurnal si registrul inventar (nu sunt sigur daca au facut astia modificarea, dar e f probabil ca inca trebuie sa le snuruiesti, numerotezi si inregistrezi la ANAF registrele jurnal si inventar. Intrebi la ANAF).
Cel mai sigur, cauti ceva discutii pe tema PFA si vei gasi lista mai detaliata de ce iti trebuie si cum sa conduci contabilitatea in partida simpla.

Vei depune decl. 220 si 200 (asta de anul viitor) anual pt estimarea venitului din anul in curs si pt raportarea venitului din anul precedent. De acolo primesti decizia de impunere conform careia vei plati impozitul si sanatatea, respectiv decizia de regularizare, care iti vine in posta undeva prin toamna anului in cursul careia ai depus 200)
Daca nu esti angajat, depui si decl. 600 care e pt pensii. Si de acolo vei primi in acest caz o decizie de impunere.

Apoi anual depui 394 si 392B.

Lunar, daca e cazul, depui 390 VIES pt operatiunile intracomunitare (EU) pt luna precedenta. In mod special pt site-urile mentionate de tine nu pot sa ma pronunt. Te interesezi daca opereaza din EU sau nu, si faci facturile in consecinta (sau poate iti ofera ei suport pt facturare cum face elance.com)
Pt asta trebuie mai intai sa te inregistrezi in scopuri de TVA. Ai grija ca asta nu e acelasi lucru cu inregistrarea ca si platitor de TVA. Tu nu vrei sa fii platitor de TVA, deci ai grija cand te inregistrezi, sa bifezi corespunzator. Acest pas cu inregistrarea in scopuri de TVA o faci dupa ce ai deja PFA-ul.

Sper ca nu mi-a scapat nimic important.



#280503 completarea RJIP conf. OMFP 170/2015

Postat de ciuly on 22 October 2017 - 11:30 AM in Contabilitate PFA

Cand citesti chestii, trebuie sa te uiti la data la care ele au fost scrise. Ori respectivul articol a fost scris in 2011, cand ce scrie acolo era perfect valabil.



#267681 completarea RJIP conf. OMFP 170/2015

Postat de ciuly on 27 March 2015 - 05:31 PM in Contabilitate PFA

Mi-ai dat idei :)

Pe partea "veche" o las asa. Am avut un control prin 2009 parca pt 2007-2008 si atunci cel putin metoda mea n-a fost contestata de inspectorii anaf. Deci merg pe ideea ca am facut, daca nu bine, macar acceptabil.
Acuma, probabil o sa merg pe varianta ta, cu un soi de RJIP "personal" din care preiau in RJIPu "vechi" (ca nu vad de ce sa il schimb) valorile din ala "personal" in acelasi mod ca pina acum (ca sa am consitenta si ar fi oarecum in spiritul legii) SAU, valorile totale (ca sa fie dupa litera legii). Mai astept niste pareri (si din alte parti) si apoi ma hotarasc.
Pare o solutie buna si acopera si problema cu "pina in ianuarie-februarie si :dupa martie".
Partea enervanta e ca trebuie sa nu uit sa introduc inaintea fiecarei achizitii cu cash, un aport in numerar de valoarea respectiva. Stupid, parerea mea.



#267675 completarea RJIP conf. OMFP 170/2015

Postat de ciuly on 27 March 2015 - 04:55 PM in Contabilitate PFA

pai eu puteam... din moment ce nu le treceam.
admitand ca procedam gresit, "evidenta separata pentru deductibile/nedeductibile sau impozabile/neimpozabile" cum si unde o tineam si cum ar tre sa o tin de acum incolo?



#267661 completarea RJIP conf. OMFP 170/2015

Postat de ciuly on 27 March 2015 - 09:55 AM in Contabilitate PFA

Am si eu o nelamurire cu privire la completare RJIP si ordinul asta.
Scrie in ordin ca se completeaza toate miscarile de fonduri, inclusiv aportul numerar/bancar.
Eu pina acuma treceam doar incasarile si cheltuielile deductibile. Cheltuielile nedeductibile le treceam doar in jurnalul de cumparari. iar aporturile si retragerile personale le lasam afara din registre/jurnale.
Asta pe ideea ca RJIP este pt "incasarI" si "platI" ori aporturile si retragerile nu-s nici incasari nici plati.

Deci inteleg bine ca pe ianuarie si februarie 2015 continui astfel iar din martie 2015 trec absolut totul? Si daca da, cum evidentiez cheltuielile deductibile fata de cele ne-deductibile si retrageri, respectiv incasarile de aporturi? Mie imi pare ciudat pt ca pina acuma foloseam pt calcule la impozit RJIPu, ori daca ma apuc si trec totul, pica faza...

Multumesc.




Cometa SQL