Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeForce's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GeForce's Content

There have been 132 items by GeForce (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#138466 Inregistrare contabila bilet la ordin/cec

Postat de GeForce on 30 July 2007 - 07:01 PM in Arhiva

Primirea unei file de Cec: 5112 = 4111
Decontarea prin prezentarea la banca si incasarea contravalorii acesteia in contul curent: 5121 = 5112 :lostit (13):



#138467 Inregistrare contabila bilet la ordin/cec

Postat de GeForce on 30 July 2007 - 07:03 PM in Arhiva

Primirea unei file cec: 5112 = 4111
Incasarea acesteia prin banca: 5121 = 5112
Soldul contului 5112 reprezinta valoarea cecurilor neincasate.



#138490 tva

Postat de GeForce on 30 July 2007 - 10:14 PM in Arhiva

I. Inregistrare contract:
1. 628 = 401 24,65
2. 401 = 767 10,00
3. 4426 = 401 2,78
4. 6581 = 401 0,50
5. 401 = 5311 sau 5121 17,93



#138607 tva inchiriere mijloc transport

Postat de GeForce on 31 July 2007 - 10:59 PM in Arhiva

Din cate cunosc eu pana in prezent, un contrect de inchiriere se poate incheia intre cele doua societati, urmand a fi inregistrat la AF de care apartine, dar sincer sa fiu nu am intalnit "contract de inchiriere, purtator de TVA". :lostit (13):



#138858 jurnal de vanzari/cumparari

Postat de GeForce on 03 August 2007 - 07:15 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Nu este normal, ca cei care vin in control sa iti dea amenda, pentru ca nu ai completat Raportul de Gestiune, chiar pana la ultima achizitie, respectiv vanzare, chiar daca aceasta se produce in momentul in care intra acei comisari in unitatea patrimoniala. Trebuie sa ai insa completat si listat Raportul de Gestiune, pana la ziua N-1, inclusiv Soldul finalal zilei respective, daca e sa consideram ca ziua in care vin ei in control e ziua N. Ex: Iti vine in control pe 03 august 2007, si tu trebuie sa ai listate si completate toate Rapoartele de Gestiune pana la data de 02 august 2007. Data de 03 august nefiind incheiata, ci in curs de completare in ceea ce priveste soldul scriptic de marfuri, nu se poate lua in considerare. Daca in timp ce sunt in control cei de la G.F., iti vine un furnizor cu marfa, tu nu ai cum sa operezi in Raportul de Gestiune, deoarece trebuie sa le pui la dispozitie documentele cerute de catre comisari. Deci nu vei putea opera in acel registru fie decat dupa ce pleaca ei, fie ii lasi cu documentele in fata si alergi la computer ca sa inregistrezi intrarea marfurilor, implicit si in Raportul de Gestiune. :lostit (13):



#139053 Monografie brutarie

Postat de GeForce on 06 August 2007 - 09:04 PM in Arhiva

As avea nevoie de o monografie contabila privind inregistrarile ce se efectueaza la o brutarie care produce urmatoarele sortimente de produse: Paine, Covrigi, Batoane.



#139520 program saga

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:17 PM in Arhiva

Daca vrei sa ai soldul la marfuri si pe articole, atunci alege varianta completa Saga C + Saga S. Dar in cazul in care nu vrei prea multe batai de cap, ci doar o evidenta global valorica a stocurilor, atunci varianta ideala e doar Saga C. Daca alegi cea de-a doua varianta, cea intalnita cel mai des, la societatile care desfoara doar activitati de comert, atunci trebuie sa bifezi in ecranul de configurare "Evaluare la pret de vanzare cu amanuntul", si "Gestiuni global-valorice".
Intrarile in gestiune si iesirile se opereaza prin intermediul meniului Operatii, submeniurile Intrari, respectiv Iesiri. De mentionat totusi ca notele de descarcare a gestiunii cu marfurile vandute, se realizeaza la finalul fiecarei luni, din submeniul Inchidere luna, iar in ecranul care apare vei avea "Descarcare marfuri vandute", apoi " Inchidere TVA", "inregistrare amortizare" si " Inchidere conturi de venituri si cheltuieli". Descarcarea gestiunii de marfuri la gestiunile global valorice se face prin calcularea unui coeficient de repartizare a diferentelor de pret la marfuri (k), a carui formula de calcul o vei gasi la Help, in programul mai sus-mentionat, si nicidecum pe baza unor bonuri de consum. Evaluarea la pret de vanzare cu amanuntul mai semnifica si faptul ca vei avea un raport de gestiune, completat pe fiecare zi, cu urmatoarele date: Sold la inceputul zilei, intrari de marfuri (pe baza NIR, intocmite de gestionar la primirea facturilor de aprovizionare), Iesiri de marfuri (pe baza facturilor emise catre clienti sau a raportului zilnic pentru utilizatorii caselor de marcat), si Sold la sfarsitul zilei. Formula este: Sf = Si + I - E.
Sper ca iti este util! Evaluarea la pret de vanzare semnifica utilizarea conturilor de diferente de pret (378) si a TVA nedeductibila (4428). Pretul de vanzare cu amanuntul este format din pret de aprovizionare + cheltuieli de desfacere + adaos comercial + cota TVA (19%, in general). La medicamente exista si TVA redus de 9%.



#139521 program saga

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:37 PM in Arhiva

Pentru niconta:
Ai definit gestiunile de articole, iar apoi fiecarei gestiuni sa ii atribui articolele respective, astfel incat la finalul preluarii datelor sa ai valoarea totala a soldului de marfuri si respectiv stocul cantitativ al acestora.
Daca nu iti apare in meniuri operatiile specifice stocurilor inseamna ca nu ai activat partea de stocuri, ci numai partea de conta. Uita-te in help si vezi ce anume trebuie sa faci.
Articolele contabile se genereaza si se pot vedea in submeniul Articole contabile, din meniul Operatii.
Trebuie sa ai fisa de magazie pentru toate articolele , daca utilizezi varianta cu stocuri, si nu vei avea raport de gestiune zilnic.
daca utilizezi versiunea completa (c+s) atunci in meniul Fisiere trebuie sa ai submeniurile Gestiuni, Articole. apoi tu trebuie sa completezi in configurare societate balanta de preluare a stocurilor, cu denumirea acestora la momentul preluarii, cantitatea si pretul unitar.
Ce vrei sa iti preia daca tu nu i-ai dat informatiile necesare? Crezi ca e robot? El e un soft in care el gestioneaza informatiile introduse de catre tine. daca tu ii dai informatii incomplete, sau gresite, atunci el asta iti va inregistra. :lostit (13):



#139523 Transfer bancar din alta firma decat in contract

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:51 PM in Arhiva

deci daca ai facut un contract cu firma X, atunci firma X trebuia sa iti vireze banii in cont chiar daca si firma Y e tot a aceluiasi individ. Tu nu ai nici un fel de legatura comerciala cu Y, asa incat ii vei face factura lui X. Apoi daca se doreste trebuie facut un ordin de compensare in trei (intre X, Y si tine) in care se specifica ca plata facturii lui X catre tine, va fi facuta de Y, in baza unei datorii pe care Y o avea de achitat catre X. Sincer, fiind vorba despre societati din tari diferite, nu stiu daca este posibil sa se incheie un ordin de compensare de asa natura.
Ceea ce nu inteleg eu este de ce nu ti-a virat banii X in cont?
Dai banii inapoi lui Y, specificand pe ordinul de plata ca suma nu este cuvenita societatii iar concomitent i-a legatura cu partenerul extern si spunei sa iti vireze banii din firma X si nu din Y.



#139524 chitanta neinregistrata

Postat de GeForce on 11 August 2007 - 12:00 AM in Arhiva

Anunt intr-o publicatie de larg interes sau in Mon Oficial, in care sa se specifice ca numerele repective sunt declarate nule de catre firma. Daca insa ele exista in chitantier, atunci e simplu, se anuleaza si ai scapat de problema. Daca au fost completate si ulterior pierdute, atunci e mai grav, deoarece se pare ca unul sau mai multi dintre clientii vostrii au exemplarul 2 din respectivele documente.



#139525 bilant sau declaratie

Postat de GeForce on 11 August 2007 - 12:09 AM in Arhiva

ce intelegi tu prin faptul: "ca nu are activitate, ci doar a cumparat un mijloc fix si venituri din dobanzi". Faptul ca nu operatiuni care au legatura cu activitatea principala declarata la infiintare, nu semnifica ca nu are activitate. Chiar si dobanda incasata pentru contul curent bancar reprezinta activitate, iar cumpararea unui mijloc fix reprezinta o investitie in societate. Acum depinde si de mijloc fix si de profilul activitatii, ca daca isi cumpara un TIR si are activitate de consultanta, nu prea e bine :lostit (13):



#139526 majorare capital social

Postat de GeForce on 11 August 2007 - 12:12 AM in Arhiva

Depinde de la un judet la altul si de un functionar la altul! Fiecare cu ideile sale si modul propriu de interpretare.



#139527 Pot vinde?

Postat de GeForce on 11 August 2007 - 12:18 AM in Arhiva

De ce vrei sa le vinzi? Nu e mai util sa le inchieriezi si sa faci contracte de inchiriere in care eventualele reparatii sa cada in sarcina chiriasului? :lostit (13):



#139528 formular 30-bilant

Postat de GeForce on 11 August 2007 - 12:21 AM in Arhiva

Foarte mult iti place sa te complici cu completarea formularului 30 din Raportari? Scrie la datorii restante ZERO astfel incat sa poti dormi linistit. :lostit (13):



#139767 impozitul pe profit declarare suma negativa!

Postat de GeForce on 14 August 2007 - 01:53 PM in Arhiva

De ce ai facut inregistrarea 691=441 in rosu, daca sumele respective reprezinta creante fata de bugetul statului. Mai bine foloseai 4482 = 7581 cu valoarea ce reprezinta creanta. Iar apoi 441 = 4482, daca respectiva creanta e datorita profitului achitat in plus.



#139768 program saga

Postat de GeForce on 14 August 2007 - 02:00 PM in Arhiva

Ce versiune utilizezi? E posibil sa fie o eroare a programului. Mie nu imi face probleme de genul asta! Download-eaza inca o data programul pe o alta partitie a computerului, decat aceea in care ai instalat Saga si vezi daca mai ai problemele astea!



#139772 CO in preaviz

Postat de GeForce on 14 August 2007 - 02:08 PM in Arhiva

Da, daca nu a beneficiat de concediu de odihna in anul acesta sau poate cere sa i se plateasca concediul de odihna neefectuat.



#139774 Dreptul la CO

Postat de GeForce on 14 August 2007 - 02:14 PM in Arhiva

Propun spre dezbatere o problema des intalnita in Romania, si anume dreptul angajatilor la concediu de odihna, conform Codului Muncii, actualizat. Daca intr-un an de zile calendaristic un angajat are dreptul la 21 de zile concediu, din care 15 zile trebuie sa fie concediu de odihna neintrerupt, de ce in Romania nu se respecta aceste drepturi ale angajatilor de catre patroni. Caz concret la o societate sa ii spunem Alfa: Desi prevederile codului muncii prevad perioada de concediu de 21 zile lucratoare in timpul unui an calendaristic de munca prestata, angajatorul acorda numai 5 zile de concediu de odihna angajatilor sai.
Un alt caz la societatea Beta sa spunem: Angajatorul nu acorda nici o zi de concediu de odihna pe an, desi angajatii aveau dreptul.



#145317 Model documente dupa infiintarea societatii

Postat de GeForce on 28 September 2007 - 10:11 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Dupa etapele infiintarii societatii la Reg. Comertului, trebuiesc intocmite o serie de documente, inainte de achizitonarea chitantierului si a facturierului, prin intermediul carora sa se poata justifica, legal, efectuarea cheltuielilor pentru infiintarea firmei. Aceste documte daca le aveti in format electronic ar fi util sa le postati aici.



#145353 model deviz

Postat de GeForce on 29 September 2007 - 09:14 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Pentru cine are va rog frumos sa postati model(e) pentru deviz lucrari in domeniul constructiilor.



#145371 ajutor utilizare case marcat

Postat de GeForce on 30 September 2007 - 10:33 AM in Arhiva

Conform ultimelor modificari legislative in domeniul caselor de marcat fiscale, nu se mai depune RFZ lunar la Fisc.
Deasemenea nu mai este obligatorie intocmirea monetarului, de vreo 2 ani, ci doar existenta RFZ zilnic, pe baza caruia se inregistreaza incasarile in registrul de casa. RFZ zilnic reprezinta centralizatorul incasarilor bunurilor livrate pe baza de bon fiscal catre clienti.



#145374 borderou de achizitie

Postat de GeForce on 30 September 2007 - 10:51 AM in Arhiva

Borderoul de achizitie se cumpara de la orice librarie/papetarie si intr-adevar se intocmeste de catre SC care cumpara bunuri de la persoane fizice (deci tine loc de factura). Pe baza borderoului s face intrarea in gestiune a bunurilor respective intocmindu-se NIR.
Despre produsele vandute ambalate trebuie sa specifici daca tu realizezi ambalarea lor sau le introduci in gestiune pe baza de facturi de achizitie. Trebuie sa ai specificat in codurile CAEN, acea activitate.
Referitor la casa de marcat, banii incasati intr-o zi pe baza bunurilor livrate pe baza de bonuri fiscale, se inregistreaza la finalul zilei prin intermediul RFZ (raport fiscal zilnic), un centralizator generat de casa de marcat. Comenzile pentru generarea acestui RFZ va sunt puse la dispozitie de catre cei care asigura service-ul casei de marcat, depinzand foarte mult de modelul casei de marcat si de producatorul acesteia.

Fisiere atasate




#145380 Plata factura in transe

Postat de GeForce on 30 September 2007 - 12:12 PM in Arhiva

Nu inteleg de ce amestecati lucrurile: plata facurii si plata TVA.
Plata facturii se poate face atat prin virament bancar, prin Cec barat, prin numerar, la termenele prevazute in contractul de vanzare cumparare, daca exista asa ceva, sau prin intelegerea partilor, in caz ca nu exista contract incheiat intre acestea. Plata facturii se poate face atat integral cat si fractionat (in transe), cu mentiunea ca pentru facturi mai mari de 5000 lei nu se poate achita numerar decat maxim 5000 lei, iar restul prin banca. Pentru platile efectuate prin banca nu exista nici o limitare in ceea ce priveste valoarea achitata si nici numarul de transe.
Plata TVA se face pana pe data de 25 a lunii urmatoare, pentru TVA inregistrat de societate in luna precedenta. Tva de plata reprezinta diferenta dintre TVA coletata (aferenta vanzarilor) si TVA deductibila (aferenta achizitiilor). (ex: pentru facturile inregistrate in septembrie 2007, dupa calculul TVA de plata, sa presupunem ca rezulta TVA de plata in valoare de X lei, care se va achita in luna ocotmbrie pana pe data de 25, inclusiv).
Plata TVA nu are nici o legatura cu incasarea facturii.



#145381 Tichete ( Bonuri ) de Masa si Tichete ( Bonuri ) Cadou

Postat de GeForce on 30 September 2007 - 12:31 PM in Arhiva

In ce fel se modifica contractul de munca daca acorzi tichete de masa salariatilor? Trebuie specificat in contractul individual de munca?
Pentru cei care iau diurna nu se dau bonuri de masa? Dar pentru perioadele in care sunt in concediu de odihna sau medical? Cumpot sti in momentul distribuirii acestora catre salariati, care dintre ei vor beneficia de diurna, de concediu sau vor lipsi nemotivat de la serviciu?
Care este valoarea unui bon de masa?
Acestea vin tiparite de la societatea care le distribuie cu denumirea agentului economic care beneficiaza de ele, cu denumirea angajatului? Cum pot demonstra ca salariatului Popescu i s-au inmanat 20 bonuri? Trebuie sa semneze undeva de primirea lor? In momentul distribuirii catre salariati societatea mai trebuie sa completeze ceva pe aceste bonuri?
Decizia de a da bonuri de masa salariatilor trebuie adusa la cunostinta vreunei institutii? Dar la Camera de Munca?
Am multe nelamuriri in ceea ce priveste aspectele legate de aceste bonuri (tichete) de masa.



#145528 Contare imprumut asociat

Postat de GeForce on 01 October 2007 - 11:55 AM in Arhiva

Pai ai in Saga contul 4551 - Asociati-conturi curente, iar ptr. dobanda, in caz ca exista, 4558 - Dobanzi-conturi asociati. Operatiunile de imprumutare a societatii le inregistrezi astfel: 5311 = 4551, la fiecare data, in care asociatul imprumuta societatea. Inregistrarile se fac pe baza chitantelor de incasare emise pe numele asociatului. Sumele imprumutate societatii mai mari de 10.000 Ron trebuiesc declarate catre Oficiul Ptr. Combaterea si Prevenirea Spalarii Banilor, in termen de 24 de ore, de la efectuarea imprumutului de catre asociat.




Cometa SQL