Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
MARIA-CARMEN's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


MARIA-CARMEN's Content

There have been 120 items by MARIA-CARMEN (Search limited from 13-December 07)



Sort by                Order  

#189554 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 14 December 2008 - 10:46 PM in Contabilitate PFA

Citat din norme metodologice pentru contabilitate in partida simpla:
"50. Evidența contabilă în partidă simplă a bunurilor din patrimoniu se ține în conformitate cu prevederile normelor metodologice de întocmire și utilizare a formularelor tipizate comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiară și contabilă, aprobate prin ordin al ministrului finanțelor publice.

51. Orice sumă plătită, respectiv încasată, în numerar sau prin bancă se va înregistra în mod obligatoriu, cronologic, în Registrul-jurnal de încasări și plăți (cod 14-1-1/b)
.Cheltuielile deductibile plafonate se stabilesc astfel încât la sfârșitul anului fiscal să se încadreze în prevederile legale.

52. Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidențiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor și drepturilor, evidențiate în Fișa pentru operațiuni diverse, și totalul sumelor plătite, evidențiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, și se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile și totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ."

Si iti pot da si un exemplu cum interpretez eu ultimul paragraf:

Exemplu cum ziceti dvs:

Venituri 100.000
chelt. 50.000
bunuri achitate (de amortizat) 10.000
amortizare (facuta pe fisa de amortizare - 2500 (primul an)

Dupa cum ziceti dvs. pe decl. 200 trec la venituri 100.000 si la cheltuieli 50.000 platile diverse plus 2500 amortizarea (total cheltuieli 52.500), de unde rezulta un venit brut impozabil de 47.500 (adica 100.000-52.500=47.500) inmultit cu 16% egal 7600 ron impozit.

Eu trec la plati in RJIP cei 10.000 lei achitati pe bunul respectiv, deci am la plati 60.000 nu 50.000. Fiind o plata-facuta prin banca nu am de ce sa o sar! Si fac calculul cum zice in norma la art. 52: din total venit scad amortizarea (cei 2500 ron) si totalul sumelor platite (in cazul meu 60.000) si adun sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile: 100.000 -2500-60.000+10.000 = 47.500 inmultit cu 16% rezulta 7600 ron de plata.

Si asa eu zic ca respect si legea si ies la acelasi rezultat...altfel mi s-ar parea un pic ilegal sa nu trec ceva platit, ca asta ar insemna, nu? Sau unde evidentiez plata respectiva?



#189154 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 09 December 2008 - 01:09 PM in Contabilitate PFA

Vezi postareamih, la Dec 9 2008, 12:46 PM, a spus:

Asa gandesc si eu si asa am dedus si din legislatia citita, dar de la finante mi-a zis ca nu am voie sa-mi deduc amortizarea daca am contract de comodat, a mentionat ca se deduce doar daca este un contract cu plata si ca in cazul meu, cel in care se reziliaza comodatul si se trece la inchiriere, trebuie sa astept pana intra in vigoare contractul de inchiriere ca sa pot sa amortizez. Ma gandesc ca daca as fi ramas cu contract de comodat ce-as fi facut, nu mi-as mai fi amortizat investitiile?

si v-a dat un act in baza caruia face afirmatiile?



#187470 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 16 November 2008 - 08:05 PM in Contabilitate PFA

Daca firma v-a retinut 10% impozit la sursa trebuia sa va fi dat pentru fisc si o adeverinta in care specifica cuantumul celor 10% retinuti si virati pentru fisc anul trecut, astfel inspectorul va punea sa platiti diferenta-adica 16% minus suma virata de firma.



#195905 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 05 March 2009 - 12:28 PM in Contabilitate PFA

eu am depus la OPSNAJ declaratia pentru 2009- e un formular tip, se depune pana la 15 martie, conform cu decizia anticipata pe 2009



#193193 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 04 February 2009 - 01:04 PM in Contabilitate PFA

Citeaza

Draga mea, contabila inregistreaza documentele in registre, programe informatice, etc. dar consilierea cu privire la alte activitati e alta mancare de peste



Nu trebuie sa amestecam treburile - putea sa-i zica contabila ca trebuie sa treaca pe la Casa de sanatate; asta nu inseamna ca facea "alte activitati"!



#195749 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 04 March 2009 - 12:32 PM in Contabilitate PFA

ba da, trebuie sa faceti declaratie pana in data de 15 martie pentru sanatate ca pfa...



#189142 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 09 December 2008 - 10:43 AM in Contabilitate PFA

Daca contractul prevede ca trebuie sa platiti intretinerea si sa aveti grija de spatiu ca un bun proprietar, cum sa nu aveti voie sa deduceti?



#189127 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 09 December 2008 - 09:04 AM in Contabilitate PFA

Daca este achitata investitia amortizabila se trece in RJIP ca si plata si apoi i se face o fisa de amortizare. La finalul anului pe decl. 200 se ia in calcul numai amortizarea, nu si plata.



#187624 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 18 November 2008 - 11:30 AM in Contabilitate PFA

Intr-adevar doamna contabila poate nu v-a informat corect, dar pentru a plati atat la casa de pensii cat si la casa de sanatate persoana asigurata trebuie sa mearga personal sau sa imputerniceasca pe cineva prin procura notariala (adica doamna contabila chiar daca are contract cu dvs. are pe cif-ul de pe pfa, nu va poate reprezenta pe CNP). Atat la Casa de pensii cat si la santate se fac cate 2 dosare, cu anumite acte, se face calculul cat datorati, vi se da un contract semnat si parafat de ei, in principiu se fac cel putin 2 drumuri pentru fiecare casa in parte... Chiar daca v-a zis ca trebuie dusa adeverinta, trebuia sa fi dat macar un telefon...la casa de sanatate si va lamureste de acolo rapid.



#187616 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 18 November 2008 - 10:06 AM in Contabilitate PFA

Pai e student dar realizeaza venituri si veniturile sunt supuse platii fondului de sanatate. A fost el sa duca adeverinta si i-au zis la sanatate ca e scutit?



#187629 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 18 November 2008 - 12:21 PM in Contabilitate PFA

Vezi postareamuntean_lau, la Nov 18 2008, 12:55 PM, a spus:

Intr-adevar a fost si trebuie platit.L-a trimis contabila degeaba cu adeverinta.
Multumesc mult ptr raspuns
Nu aveti pentru ce- toate cele bune si dumneavoastra!



#187755 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 19 November 2008 - 08:46 PM in Contabilitate PFA

Mergeti cu estimativa la dumneavoastra, platiti ce ati scris acolo-venit minus cheltuieli



#188960 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 06 December 2008 - 08:34 AM in Contabilitate PFA

Masinile si utilajele cu valoare peste 1800 se amortizeaza. Plata este trecuta in RJIP, dar ca si cheltuiala se calculeaza amortizarea.



#188943 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 05 December 2008 - 07:48 PM in Contabilitate PFA

Nu are voie sa deduca mancare, pentru masina trebuie contract de comodat doar aferent chelt. de combustibil si piese, ratele nu le puteti plati pe pfa. Trebuie sa mergeti la administratia financiara si la casa de sanatate.



#188425 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 27 November 2008 - 09:45 PM in Contabilitate PFA

Taiati cu o linie si gata! Nu stergeti cu pasta alba!



#199082 Completare RJIP

Postat de MARIA-CARMEN on 10 April 2009 - 07:32 PM in Contabilitate PFA

Asta s-a mai discutat si in alte parti: treceti toata suma de pe chitanta iar in fisa de operatiuni diverse treceti suma si procentul deductibil-de acesta tineti cont cand faceti declaratia 200.



#193087 Completare RJIP

Postat de MARIA-CARMEN on 03 February 2009 - 02:00 PM in Contabilitate PFA

In concluzie..cred ca v-ati facut singur registrul si ati zis ca o contabila; asta fiindca ziceti ca rescrieti dumneavoastra..in plus atat eu cat si corpus si cred ca orice om v-ar zice ca nu poate spune teoretic cum sa le treceti fara sa vada actele pe care deja le-ati incurcat...



#190499 Completare RJIP

Postat de MARIA-CARMEN on 07 January 2009 - 08:24 PM in Contabilitate PFA

Trebuie trecute operatiunilein ordinea datei, daca faceti operatiuni dese prin banca nu trebuie sa cereti neaparat op-ul clientului (nu da bine in fata lui), in acest caz aveti 2 variante: fie va luati extrasele de la banca mai des: adica la 2-3 zile, fie va faceti un online-banking si i le scoateti dvs. extrasele cand doriti. Oricum ati face, nu veti lasa registrul mult prea in urma...



#193038 Completare RJIP

Postat de MARIA-CARMEN on 03 February 2009 - 09:18 AM in Contabilitate PFA

1. Suma se trece o singura data la data cand a fost incasata de la client; dupa cum a trecut doamna la incasare si la plata a anulat impozitul-trebuia sa vedem pe ce acte se baza ca asa daca o luam cu Z si Y..

2. In registru nu se lasa spatiu liber in interiorul paginii, decat la sf. anului, cand se bareaza, restul trebuia scris continuu, singurele sume care se fac sunt sus, jos si la sf. anului..



#191133 Completare RJIP

Postat de MARIA-CARMEN on 14 January 2009 - 04:01 PM in Contabilitate PFA

luati un program de contabilitate in partida simpla-in felul asta nu mai trebuie sa aranjati in ordine documentele, sa stergeti daca ati gresit etc...dupa ce este perfect -adica cu corectura cu tot-treceti rulajul lunar in RJIP fizic-cel inregistrat la administratie. Asta e bineinteles un sfat!



#193048 Completare RJIP

Postat de MARIA-CARMEN on 03 February 2009 - 10:56 AM in Contabilitate PFA

EXACT ASTA I-AM ZIS SI EU-SUMA O TRECE O SINGURA DATA CAND E INCASATA; CE FEL SE PLIMBA BANII DUPA VEDE IN REGISTRUL DE BANCA..ORICUM REGISTRUL ASTA NU E CORECT COMPLETAT



#193067 Completare RJIP

Postat de MARIA-CARMEN on 03 February 2009 - 11:59 AM in Contabilitate PFA

PAI CE ESTE GRESIT SE POAE ANULA PRIN TAIERE CU PIXUL, NU STERS CU PASTA ALBA.

PENTRU A-INTOCMI CORECT CRED CA TREBUIE VAZUTE ACTELE-NU MERGE ASA CU X SI Z



#193184 declaratie 394

Postat de MARIA-CARMEN on 04 February 2009 - 12:21 PM in Arhiva

TREBUIA SA O DEPUNETI PANA LA DATELE DE 25 IULIE SI 25 IANUARIE ALE FIECARUI AN PT. SEMESTRUL ANTERIOR. DECONTURILE DE TVA LE-ATI DEPUS (TRIMESTRIAL)?



#193191 declaratie 394

Postat de MARIA-CARMEN on 04 February 2009 - 12:56 PM in Arhiva

PAI NU NUMAI SUMELE, CI SI FURNIZORUL-CLIENTUL SI CIF-UL, IMPREUNA CU VALOAREA FACTURILOR. ADICA LE FACI DIN NOU. DACA LE AI FACUTE INTR-UN PROGRAM-EX SAGA SAU PCONT, ATUNCI AI SCAPAT DE MUNCA...

Daca ai vreo intrebare despre cum sa faci declaratia ma poti contacta pe mail contabilitate_pfa@yahoo.com! Sa ne zici si noua daca ai scapat de amenda!



#193177 declaratie 394

Postat de MARIA-CARMEN on 04 February 2009 - 11:54 AM in Arhiva

PLATITORII DE TVA O DEPUN SEMESTRIAL. SUNTETI PLATITOR DE TVA?




Cometa SQL