Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
iuliapopescu's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


iuliapopescu's Content

There have been 55 items by iuliapopescu (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#269351 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de iuliapopescu on 15 July 2015 - 09:07 AM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Pe cererea ce trebuie completata pentru Registrul Comertului, ce se bifeaza pentru infiintarea unui sediu secundar, respectiv pentru radierea unui alt sediu secundar? Ma refer la pct 4.(4.5 sau 4.6)
Multumesc



#265195 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de iuliapopescu on 06 November 2014 - 02:28 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Poate sotia administratorului(fara calitate in firma) sa depuna prin imputericire simpla actele necesare inregistrarii fiscale a unui sediu secundar?



#269969 CERERI fise post

Postat de iuliapopescu on 20 August 2015 - 03:12 PM in FISA POSTULUI

Ma puteti ajuta, va rog, cu un model de fisa postului pentru Analist cod cor 251201?
Multumesc



#265527 control ITM

Postat de iuliapopescu on 06 December 2014 - 07:53 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Daca avem un punct de lucru cu 6 angajati in alt judet decat sediul social, in CIM apare la loc de munca sediu social, dar in revisal se transmit pe acelasi cif cu al sediului social, pt controlul la sediu social trebuie sa duc si dosarele celor de la pct de lucru?



#265601 control ITM

Postat de iuliapopescu on 09 December 2014 - 06:04 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Multumesc mult pentru raspunsuri si pentru amabilitate!



#265573 control ITM

Postat de iuliapopescu on 08 December 2014 - 03:03 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Notificarea trebuie facuta la ITM chiar daca punctul de lucru nu are delegata atributia de incheiere CIM? Noi vrem doar sa fie in ordine legal, ca ei sa lucreze la punctul de lucru acolo, dar toata documentatia sa fie intocmita si transmisa in revisal aici.
Cum se procedeaza cu notificarea?
Multumesc



#265553 control ITM

Postat de iuliapopescu on 07 December 2014 - 09:06 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Punctul de lucru este declarat si are cif separat bineinteles! Impozitul pe salarii se plateste pe cif-ul respectiv. Dar punctul de lucru nu are atribuita competenta de a incheia CIM, asadar revisalul se transmite pe cif sediu social, dar locul de munca este sediul secundar. De aceea intrebarea este dosarele celor de la sediu secundar le controleaza ITM sediu social sau secundar?



#271843 dividende

Postat de iuliapopescu on 12 January 2016 - 05:02 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Vezi postareaOtilia Alupei, la 12 January 2016 - 01:47 PM, a spus:

cf. Legii 70/2015, art. 4, alin. 4 se limiteaza platile catre persoane fizice pana la maxim 10.000 lei/zi /tranzactie

Deci as putea sa le dau la amandoi in aceesi zi, cate 10 000 lei, nu?



#271821 dividende

Postat de iuliapopescu on 12 January 2016 - 11:29 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Care e plafonul/zi/asociat in cazul in care se platesc dividendele in numerar?
Multumesc



#269877 TVA la incasare

Postat de iuliapopescu on 17 August 2015 - 11:37 AM in Impozitare - TVA

In cazul in care se emite o factura ulterior emiterii unui bon(de catre o firma care este platitoare de TVA la incasare), care a fost incasat partial cu numerar si partial cu card, se diferentiaza cele 2 sume separat din pct de vedere al tva-lui la incasare? Se pune mentiunea de tva la incasare pe factura, daca a fost deja achitata inainte de momentul emiterii?



#269899 TVA la incasare

Postat de iuliapopescu on 18 August 2015 - 01:52 PM in Impozitare - TVA

Pe factura se scrie obligatoriu valoarea incasata cu card si cea incasata cu numerar?
Ar trebui diferentiate separat? In ghidul din 2012, se scriau separat, dar nu stiu daca mai e valabil



#269943 TVA la incasare

Postat de iuliapopescu on 19 August 2015 - 01:54 PM in Impozitare - TVA

Singura problema era in cazul unei facturi platite partial, pana in momentul emiterii, daca partea care a rams neachitata se trece cu tva la incasare, iar partea achitata pana in momentul emiterii ei, cu tva normal. Dar din ce inteleg, se pune toata valorea cu tva la incasare. Asta nu era clar, daca se face diferentierea pe factura sau nu.



#269907 TVA la incasare

Postat de iuliapopescu on 18 August 2015 - 02:47 PM in Impozitare - TVA

Vezi postareaOtilia Alupei, la 18 August 2015 - 02:09 PM, a spus:

modalitatea de incasare nu este un elem. obligatoriu al facturii, ea se poate trece (inclusiv suma) pt a usura urmarirea platilor la respectiva factura.
Ma refer la acest articol din ghidul aplicarii tva la incasare. Mai este valabil sau nu?
In cazul incasarii in numerar a contravalorii facturii, in sensul art. 1342alin. (6) lit. d) din Codul fiscal, furnizorul/prestatorul care este obligat la aplicarea sistemului TVA la incasare exclude de la aplicarea sistemului TVA la incasare acele sume dintr-o factura care sunt incasate in numerarpana in ziua emiterii facturii,inclusiv, de la beneficiari persoane juridice, persoane fizice inregistrate in scopuri de TVA, persoane fizice autorizate, liber profesionisti si asocieri fara personalitate juridica.
Pentru eventualele diferente neachitate pana la data emiterii facturii, furnizorul/prestatorul aplica sistemul TVA la incasare si inscrie mentiunea prevazuta la art. 155 alin. (19) lit. p) din Codul fiscal, cu exceptia situatiei in care livrarea/prestarea se incadreaza in alta categorie exceptata prevazuta la art. 1342alin. (6) din Codul fiscal.
Exemplu:
Societatea A, care aplica sistemul TVA la incasare, livreaza piese de schimb in valoare de 1.000 lei catre societatea B in data de 12 martie 2013. Factura in valoarea de 1.000 lei plus 240 lei TVA este emisa in data de 12 martie, data pana la care societatea A a incasat deja 500 lei in numerar de la societatea B. Pe factura emisa, societatea A va mentiona separat valoarea care a fost incasata in numerar si a TVA aferenta, respectiv 403 lei plus 97 lei TVA pentru care se aplica regimul normal de exigibilitate, si, separat, diferenta de 597 lei plus 143 lei TVA in dreptul careia se inscrie mentiunea TVA la incasare.
Daca in data de 20 aprilie 2013 societatea B va face o alta plata in numerar de 300 lei, la societatea A exigibilitatea TVA aferente acestei sume incasate in numerar, respectiv 58 lei, intervine la data de 20 aprilie 2013.
La societatea B exigibilitatea taxei aferente acestei plati intervine de asemenea in data de 20 aprilie 2013, respectiv B va deduce TVA in suma de 58 lei in decontul lunii aprilie 2013.
Totodata, in normele metodologice se prevede in mod expres ca persoanele obligate la aplicarea sistemului TVA la incasare trebuie sa inscrie in factura mentiunea TVA la incasare conform prevederilor art. 155 alin. (19) din Codul fiscal, pentru a permite beneficiarilor sa cunoasca faptul ca exigibilitatea taxei este amanata pana la data platii numai pentru operatiunile pe care nu trebuie sa le excluda de la aplicarea TVA la incasare prevazute la art. 1342alin. (6) din Codul fiscal.



#268335 Cheltuieli deductibile

Postat de iuliapopescu on 02 May 2015 - 05:10 PM in Contabilitate PFA

Buna ziua.
am cumparat o masina tuns iarba, care a fost facturata pe numele meu, actele pt pfa pe venit real nefiind gata. Masina o sa fie folosita in interesul pfa, inchiriata tertilor. Cum pot proceda sa fie pe pfa si sa deduc cheltuilelile cu achizitionarea ei?
Pot face vanzare-cumparare intre mine si pfa?
Multumesc



#260159 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 30 January 2014 - 06:09 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Ce presupune sistemul simplificat de contabilitate ?



#261739 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 07 April 2014 - 12:35 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Dar pro bono se pot presta servicii de contabilitate simplificata pt o firma cu ca<35 000 eur, de un absolvent de studii economice, persoana fizica? daca administratorul este un prieten si nu vreau sa ii cer bani,adica ii fac bilantul si il semnez si alte 2 declaratii si registrele si tot si le face singur doar ca are nevoie de numele meu pe bilant ce pot incheia cu el pentru a fi totul legal?



#258885 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 29 November 2013 - 03:07 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Conventia civila e o varianta viabila pentru un absolvent de studii superioare economice care vrea sa tina contabilitatea la o firma mica(Ca<35 000 eur)?
Am inteles la un moment dat ca se foloseste conventia civila numai pentru servicii temporare.



#261751 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 07 April 2014 - 02:03 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Daca firma nu are angajati si urmeaza sa incheiem o conventie civila(desi eu nu primesc bani pt servicile prestate), dar ca sa fie in legalitate, trebuie modificat in vreun fel vectorul fiscal?
Stiu ca se completeaza D112 si pt conventii civile.
Multumesc mult pt raspunsurile prompte!



#261747 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 07 April 2014 - 01:44 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareaOtilia Alupei, la 02 December 2013 - 02:47 PM, a spus:

da, este viabila, dar numai daca se opteaza pt sistemul simplificat !!!
scrie in L. 82/1991 actualizata - legea contabilitatii, parca art. 10 (daca nu ma insel).

edit : am gasit si nu m-am inselat, e vb de art. 10, alin.3^1

(3^1) În cazul persoanelor prevăzute la art. 5 alin. (1^1), contabilitatea poate fi organizată şi condusă potrivit prevederilor alin. (2) şi (3) sau pe bază de contracte/convenţii civile încheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situaţie în care răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestor persoane fizice.


art. 5, alin. 1^1 :

(1^1) Persoanele care în exerciţiul financiar precedent au înregistrat cifra de afaceri netă sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro şi totalul activelor sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro pot opta pentru un sistem simplificat de contabilitate, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.


Mai e valabil? N-am gasit articolul respectiv pe http://static.anaf.r...abilitatii.htm.



#258859 D100 / topic 2013

Postat de iuliapopescu on 28 November 2013 - 10:50 AM in Arhiva

Vezi postareamgabi, la 28 November 2013 - 10:32 AM, a spus:

In octombrie pt. trim.III si in ianuarie pt. trim IV
Multumesc pentru raspuns. Mi s-a spus, dat fiind ca se depune trimestrial si firma este infiintata in august, pt perioada aug-sept-oct se depune in noiembrie. Vroiam sa verific ca nu sunt de specialitate.



#258851 D100 / topic 2013

Postat de iuliapopescu on 28 November 2013 - 10:14 AM in Arhiva

Buna ziua,
o microintreprindere infiintata in august cand trebuie sa depuna declaratia 100?



#272161 protectia maternitatii la locul de munca

Postat de iuliapopescu on 26 January 2016 - 01:26 PM in SANATATE SI SECURITATE IN MUNCA

Vezi postareaOtilia Alupei, la 21 January 2016 - 01:58 PM, a spus:

trebuie sa anunti cabinetul de medicina muncii la care sunteti in evidenta cu firma.
ai modelul mai sus.

Daca angajata gravida aduce o adeverinta prin care medicul recomanda reducerea programului la 6 ore, se face decizie sau act aditional de reducere a programului de lucru? Se opereaza in revisal?



#272003 protectia maternitatii la locul de munca

Postat de iuliapopescu on 20 January 2016 - 05:15 PM in SANATATE SI SECURITATE IN MUNCA

Buna ziua,
in cazul unei angajate insarcinate, trebuie notificat si DSP-ul, pe langa ITM?
Multumesc



#273411 plafon tva

Postat de iuliapopescu on 22 March 2016 - 10:54 AM in Impozitare - TVA

Multumesc.
Mai sunt si alte plafoane in ceea ce priveste TVA?



#273395 plafon tva

Postat de iuliapopescu on 21 March 2016 - 04:01 PM in Impozitare - TVA

Care sunt plafoanele care aduc modificari privind statutul TVA( de la neplatitor la platitor, de la tva la incasare la tva normal)?
Multumesc




Cometa SQL