Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AnaB's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


AnaB's Content

There have been 213 items by AnaB (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#213560 rege

Postat de AnaB on 09 November 2009 - 05:14 PM in Arhiva

10

:pullhair:



#203703 rege

Postat de AnaB on 06 June 2009 - 09:59 PM in Arhiva

9



#189962 rege

Postat de AnaB on 26 December 2008 - 10:41 AM in Arhiva

8 :biggrin:



#189927 rege

Postat de AnaB on 23 December 2008 - 08:49 PM in Arhiva

6 :biggrin:



#213604 rege

Postat de AnaB on 10 November 2009 - 01:25 PM in Arhiva

2



#213893 rege

Postat de AnaB on 15 November 2009 - 11:56 PM in Arhiva

9



#217740 rege

Postat de AnaB on 27 January 2010 - 11:23 AM in Arhiva

8



#214924 rege

Postat de AnaB on 05 December 2009 - 11:41 PM in Arhiva

5



#214075 rege

Postat de AnaB on 18 November 2009 - 11:45 PM in Arhiva

7



#189922 rege

Postat de AnaB on 23 December 2008 - 08:30 PM in Arhiva

4



#189913 rege

Postat de AnaB on 23 December 2008 - 07:21 PM in Arhiva

2



#142665 REZOLVARI GRILE - 2007

Postat de AnaB on 08 September 2007 - 12:54 PM in Arhiva

Eu am avut numarul 5 ..
Cum vi s a parut?



#125867 registru de evidenta a salariatilor

Postat de AnaB on 20 March 2007 - 09:53 AM in Arhiva

A depus cineva registrul salariatilor facut in saga la bucuresti?Mi e nu mi l au primit au spus ca nu au program de preluare din programele de contabilitate :pullhair:



#124539 registru de evidenta a salariatilor

Postat de AnaB on 08 March 2007 - 02:32 PM in Arhiva

Am fost azi sa duc reg sal electronic...si..nu mi l au primit pt ca eu l am facut in saga...iar ei nu pot prelua decat din REVISAL..dar sa astept ca or sa scoata program si pt preluarea pt cei care le fac din programele de conta..si oricum s ar putea sa prelungeasca termenul....asta mi au spus azi... :pullhair:


mi au spus ca putem duce mai multe firme pe aceeasi discheta



#148920 program saga

Postat de AnaB on 25 October 2007 - 04:46 PM in Arhiva

Merge cu minus la cantitate.



#122268 program saga

Postat de AnaB on 22 February 2007 - 12:18 PM in Arhiva

sagasoftware



#160641 program saga

Postat de AnaB on 30 January 2008 - 07:11 PM in Arhiva

Asta e scris la misto, nu?
[/quote]

La asta nu m am gandit :lostit (13):



#160596 program saga

Postat de AnaB on 30 January 2008 - 04:09 PM in Arhiva

Telefon - 021 323 9048
Telefon - 031 401 8099
Fax - 021 320 4220

Vodafone - 0723 512 059
Orange - 0746 060 380
Zapp - 0788 699 363
Cosmote - 0765 200 071


Email office - office@sagasoft.ro
Email service - service@sagasoft.ro



#146986 program saga

Postat de AnaB on 08 October 2007 - 02:35 PM in Arhiva

La cota tva treci 0 ...asta chiar in fereastra in care introduci datele firmei



#145335 program saga

Postat de AnaB on 29 September 2007 - 01:37 PM in Arhiva

Trebuie sa platesti la saga pt a putea face upgrade. Se plateste un abonament anual.



#145674 parerile noastre despre examenul CECCAR -SEPT. 2007

Postat de AnaB on 01 October 2007 - 02:31 PM in Arhiva

Pe www.ceccar.ro am intrat imediat dar pdf-ul pt bucuresti astept de ceva timp sa se deschida...l am lasat asa...am plecat la mircea voda...m am intors si tot nu s a deschis :(



#145660 parerile noastre despre examenul CECCAR -SEPT. 2007

Postat de AnaB on 01 October 2007 - 02:24 PM in Arhiva

Nu ma duc la Floreasca ca este departe si fac 2 ore pana acolo...de MIRCEA VODA stau la 10 min



#145651 parerile noastre despre examenul CECCAR -SEPT. 2007

Postat de AnaB on 01 October 2007 - 02:19 PM in Arhiva

Am fost acum la MIRCEA VODA si mi au spus ca sunt afisate la FLOREASCA



#203672 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 06 June 2009 - 01:12 AM in Arhiva

18. Principala sursa de informare pentru management este contabilitatea. Transformarea contabilitatii intr-o contabilitate orientata spre conducere trebuie sa aduca in prim plan sustinerea deciziilor conducerii si nu documentatia activitatii trecute. Identificati informatiile furnizate de contabilitate pentru echipa manageriala. Studiu de caz: Societate de prestari servicii.

Managementul financiar are rolul de a face legatura intre management si contabilitate.
Managementul general stabileste obiectivele si strategiile generale ale unei companii, avand in vedere toate componentele activitatii firmei, din punct de vedere comercial, managerial si financiar. Managementul financiar are in vedere asigurarea stabilitatii financiare a afacerii, monitorizarea eficientei utilizarii tuturor resurselor companiei si ajustarea "punctelor critice" care genereaza pierderi, optimizarea costurilor si cash-flow-ului la dinamica afacerii.

Managerul, pe baza informatiilor financiar-contabile prelucrate corespunzator nevoilor proprii, poate sa evalueze si sa administreze eficient resursele de care dispune firma (resurse financiare, materiale si umane) in vederea realizarii obiectivelor si strategiilor stabilite pentru dezvoltarea si consolidarea activitatii firmei.

Contabilitatea financiara este orientata catre persoanele din exteriorul firmei (actionari, banci, etc), iar informatiile sunt furnizate sub forma unor rapoarte standardizate, cum ar fi : Bilantul Contabil, Contul de Rezultate, Fluxul de Numerar.
Contabilitatea manageriala este orientata catre persoanele din interiorul firmei (manageri, specialisti, etc.) iar rapoartele nu au o forma standardizata, ci sunt intocmite in functie de cerintele utilizatorilor.

Principalele instrumente ale managementului financiar sunt :
- situatiile financiare-contabile prelucrate conform cerintelor interne de raportare manageriala : contul de rezultate, bilantul financiar, fluxul de numerar
- diagnosticul financiar pe baza de indicatori
- analiza veniturilor, costurilor si profitului
- determinarea pragului minim de rentabilitate
- analiza incasarilor si platilor ; codificarea clientilor si furnizorilor
- politicile interne ale firmei
- sistemul de bugete ale firmei si controlul bugetar

Managementul financiar ofera informatiile de baza pentru realizarea lucrarilor de analiza economico-financiara si pentru elaborarea planurilor financiare pe termen lung si scurt.
Pentru cunoasterea starii de sanatate a firmei este necesar sa functioneze un sistem intern de raportari manageriale, care sa semnaleze punctele tari si punctele slabe din activitatea companiei
Managementul financiar este domeniul prin care se dezvolta un sistem de comunicare intre specialistii din domeniul economico-financiar (economisti, contabili, analisti financiar etc) si top-managerii nefinantisti.
19. Elaborare politici si proceduri contabile. Studiu de caz:societatea de comert.

Politica de contabilitate reprezintă o totalitate de principii, convenții, reguli, metode și procedee adoptate de conducerea întreprinderii pentru ținerea contabilității și întocmirea rapoartelor financiare.

Politica de contabilitate constituie o parte integrantă a rapoartelor financiare și trebuie să fie elaborată de fiecare întreprindere care desfașoară activitate de întreprinzător și este înregistrată în Republica Moldova, indiferent de tipul de proprietate, apartenența ramurală și forma organizatorico-juridică a acesteia (cu excepția organizațiilor bugetare).
Elaborarea proiectului politicii de contabilitate poate fi efectuată de către contabilitate, de o comisie specială, compusă din reprezentanții serviciilor contabil, financiar, juridic și altor servicii ale întreprinderii sau de firma de consulting (audit). Politica de contabilitate aleasă poate fi examinată și adoptată prin decizia de protocol a fondatorilor (proprietarilor) sau de Consiliul de directori, iar după aceasta trebuie să fie aprobată de conducătorul întreprinderii.
Politica de contabilitate se elaborează în baza ansamblului de convenții fundamentale ale contabilității. Noțiunea "convenție" înseamnă presupunere (ipoteză), condiție de la care întreprinderea trebuie să pornească la organizarea contabilității și întocmirea rapoartelor financiare.
În IAS 1 "Politica de contabilitate" sunt stabilite trei convenții fundamentale ale contabilității: continuitatea activității, permanența metodelor și specializarea exercițiilor.
Procedura formării politicii de contabilitate privind o problemă (sector) concretă a contabilității constă în alegerea unei variante din câteva, admise de actele legislative și normative, în justificarea metodei alese, pornind de la particularitățile activității întreprinderii și acceptarea acesteia în calitate de bază pentru ținerea contabilității și întocmirea rapoartelor financiare.
De exemplu, IAS 16 "Contabilitatea activelor materiale pe termen lung" recomandă câteva metode de calculare a uzurii mijloacelor fixe:
- metoda casării liniare;
- metoda proporțional volumului produselor (serviciilor);
- metoda soldului degresiv;
- metoda degresivă cu rată descrescătoare.
La elaborarea politicii de contabilitate întreprinderea alege acea metodă de calculare a uzurii, care corespunde modelului prevăzut de exploatare a unui obiect concret de mijloace fixe.
IAS 18 "Venitul" prevede două variante de constatare a veniturilor din prestarea serviciilor: pe fiecare tranzacție sau pe stadii de finalizare a acesteia. Întreprinderea alege acea variantă, care permite determinarea mai exactă a mărimii venitului obținut în cursul perioadei de gestiune.
Politica de contabilitate, constituind instrumentul de realizare a prevederilor S.N.C., poate să difere esențial la diverse întreprinderi. Variantele și regulile de evaluare și contabilizare a activelor, veniturilor și cheltuielilor acceptabile pentru o întreprindere pot să influențeze negativ asupra rezultatelor activității altei întreprinderi sau să fie absolut inutile pentru aceasta. Astfel, în conformitate cu IAS 2 "Stocurile de mărfuri și materiale", evaluarea materialelor poate fi efectuată prin trei metode: de identificare, FIFO și costului mediu ponderat.
Metoda de identificare prevede determinarea costului fiecărei unități a stocurilor de mărfuri și materiale și este adecvată pentru întreprinderile cu producție individuală și în serii mici. Metodele FIFO și costului mediu ponderat pot fi utilizate la întreprinderile care dispun de un asortiment bogat și variat de stocuri de mărfuri și materiale.
Politica de contabilitate în anul curent este aprobată de conducătorul întreprinderii la finele anului precedent și intră în vigoare începând cu 1 ianuarie a anului de gestiune. Ea trebuie să fie aplicată de toate subdiviziunile structurale ale întreprinderii, inclusiv de cele evidențiate într-un bilanț distinct, indiferent de sediul lor.
Întreprinderea nou-creată își elaborează politica sa de contabilitate până la prima prezentare a rapoartelor financiare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la dobândirea drepturilor persoanei juridice. Procedurile și metodele contabile alese se aplică de întreprindere din ziua înregistrării de stat.
Politica de contabilitate aleasă de întreprindere trebuie să fie aplicată consecutiv - de la o perioadă de gestiune la alta. În unele cazuri prevăzute de IAS 1, întreprinderea poate să introducă modificări în politica de contabilitate, adică să nu respecte în decursul anului de gestiune principiul permanenței.
Toate modificările introduse în politica de contabilitate trebuie să fie argumentate și perfectate prin documente de dispoziție (ordine, dispoziții), indicându-se data intrării în vigoare a acestora.
Politica de contabilitate adoptată de întreprindere trebuie să fie dată publicității, adică să fie adusă la cunoștința tuturor categoriilor de utilizatori ai rapoartelor financiare. Forma de prezentare a politicii de contabilitate este determinată de însăși întreprinderea. Însă în toate cazurile politica de contabilitate trebuie să fie inclusă într-un capitol special al notei explicative la raportul financiar anual. Rapoartele financiare trimestriale pot să nu cuprindă informații referitoare la politica de contabilitate atunci când în ultima n-au fost introduse modificări, începând cu data prezentării rapoartelor precedente, care cuprind politica de contabilitate.
Dacă politica de contabilitate a întreprinderii este elaborată în baza convențiilor fundamentale ale contabilității stabilite de IAS 1 "Politica de contabilitate", acestea pot să nu fie publicate în rapoartele financiare. În cazul formării politicii de contabilitate în baza convențiilor care diferă de cele prevăzute de standardul menționat, atare convenții, împreună cu cauzele aplicării acestora și evaluarea lor în expresie valorică, trebuie să fie dezvăluite detaliat în rapoartele financiare.
Modificările introduse în politica de contabilitate care influențează substanțial evaluarea și luarea deciziilor de către utilizatorii rapoartelor financiare în cursul perioadei de gestiune sau în perioadele ulterioare, cauzele acestor modificări, precum și evaluarea consecințelor acestora în expresie valorică urmează să fie publicate distinct în nota explicativă la rapoartele financiare.
Dezvăluirea politicii de contabilitate nu justifică reflectarea greșită sau inexactă a informațiilor și nu exonerează conducerea întreprinderii de răspundere pentru încălcarea regulilor stabilite de ținere a contabilității și de întocmire a rapoartelor financiare.


PRINCIPII, POLITICI SI METODE CONTABILE STUDIU DE CAZ SOC DE COMERT

Reglementarile contabile aplicate la intocmirea si prezentarea situatiilor financiare anuale.
Situațiile financiare au fost întocmite în conformitate cu Reglementările Contabile Românești armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităților Economice Europene aprobate prin OMFP 1752/2005. OMFP 1752/2005 solicita ca situațiile financiare să fie întocmite în conformitate cu Legea Contabilitatii 82/1991 (republicata , modificata si completata ulterior) si Cerintele de intocmire si prezentare prevazute de OMFP 1752/2005 .
Societatea organizeaza si conduce contabilitatea proprie potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr.82/1991 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si intocmeste situatii financiare anuale potrivit prevederilor Ordinului Ministerului de finante nr.1752/2005 pentru aprobarea Reglementarilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a Comunitatilor Economice Europene. Prezentele situatii financiare sunt intocmite in baza continuitatii activitatii. Fiecare element semnificativ este prezentat separat in situatiile financiare. Valorile nesemnificative sunt agregate cu valorile de natura sau functie similara si nu sunt prezentate separat.

Evaluarea posturilor din situatia financiara simplificata a unei societati de comert , s-a efectuat în conformitate cu urmatoarele principii contabile:

1. Principiul continuitatii activitatii: s-a tinut cont de faptul ca societatea îsi va continua în mod normal functionarea în viitorul previzibil;

2. Principiul permanentei metodelor: Au fost aplicate aceleasi regului, metode,norme, privind evaluarea, înregistrarea si prezentarea în contabilitate a elementelor patrimoniale, asigurând comparabilitatea în timp a informatiilor contabile.
3. Principiul prudentei: Au fost luate în considerare numai profiturile recunoscute pâna la data închiderii exercitiului financiar; s-a tinut seama de toate obligatiile previzibile si pierderile potentiale si au fost facute ajustari de valoare tinând seama de toate deprecierile posibile indiferent de modul cum acestea ar fi influentat rezultatul financiar;

4. Principiul independentei exercitiului: La determinarea rezultatului s-au luat în calcul toate veniturile si cheltuielile indiferent de data încasarii sumelor, respectiv, data efectuarii platilor;

5. Principiul evaluarii separate a elementelor de activ si de pasiv: au fost înregistrate toate elementele de activ si pasiv si, eventual, ulterior s-au efectuat compensari legale;

6. Principiul intangibilitatii: bilantul de deschidere corespunde cu cel de închidere;

7. Principiul necompensarii: nu s-au efectuat compensari între venituri si cheltuieli, ori între active si pasive, altele decât cele permise de lege.

Politici contabile semnificative: Situatiile financiare sunt întocmite îsi exprimate în lei;
Cheltuielile cu reparatia sau întretinerea mijloacelor fixe au fost efectuate pentru a restabili sau a mentine valoarea acestor active, ele au fost recunoscute în contul de profit si pierdere la data efectuarii lor, în timp ce cheltuielile efectuate în scopul îmbunatatirii performantelor tehnice au fost capitalizate si amortizate pe perioada ramasa.
Stocurile sunt exprimate la costul istoric (de achizitie). Costul stocurilor se bazeaza pe principiul FIFO (primul intrat, primul iesit).
Conturile de creante si datorii, sunt exprimate la valoarea lor recuperabila, respectiv, de plata.
Provizioanele sunt recunoscute în bilant atunci când apare pentru Societate o obligatie legala sau constructiva, legata de un eveniment trecut si este probabil ca în viitor sa fie necesara consumarea unor resurse economice pentru a stinge aceasta datorie.

Societati afiliate: Nu este cazul
Dividendele sunt recunoscute ca datorie în perioada în care este aprobata repartizarea lor



#203342 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 03 June 2009 - 11:50 AM in Arhiva

ai reusit sa rezolvi ceva? Daca te ajuta am la nr 17 ceva. Poate colaboram.
[/quote]
Am facut cate ceva dar ....nu stiu daca este bine ce am scris. Am gasit si aici pe conta cate ceva.....Daca vrei o sa le atasez aici dar pe seara




Cometa SQL