Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
probleme stagiari an 1 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


probleme stagiari an 1


619 replies to this topic

#201 ralukd

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 20 May 2009 - 11:41 AM

buna ziua
ma poate ajuta si pe mine cu rezolvarea la urmatoarea problem:
SC COMINCA SA vinde o cladire prin licitatie publica cu strigare.
Dupa prospectul de vanzare rezulta:
-valoare de inregistrare a activului vandut 45.000lei
-amortizarea calculate pana la data vanzarii 10.000lei
-valoarea ramasa neamortizata a cladirii 35.000lei
-taxa de participare la licitatie:10persoanex10lei/pers=100lei
-garantia de participare la licitatie:10persx1000lei/pers=10.000lei
-pretul de adjudecare a cladirii obtinut in urma licitatiei 57.000lei
Inregistrari in contabilitatea vanzatorului, inclusiv restituirea garantiilor.
helppppppppp!!!!!! :sad:



#202 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 20 May 2009 - 07:25 PM

1. Inregistrarea incasarii taxei de participare la licitatie
5311 = 758 100 lei
2. se inregistreaza incasarea taxei de participare la licitatie
5311 = 462 10.000 lei
3.Se emite factura pentru cladirea vanduta
461 = 758 57.000 lei
4.se achita valoarea facturii
5121 =461 56.000 lei, si se compenseaza garantia depusa 462 = 461 1000 lei
5. Se restituie la restul participantilor garantia
462 = 5311 9.000 lei
6. se scoate din evidenta cladirea
% = 212 45.000 lei
2812 10.000 lei
658 35.000 lei

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 May 2009 - 07:43 PM




#203 floriss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 20 May 2009 - 08:57 PM

Mai ai are cineva de facut lucrare despre "Evaluarea ulterioara a stocurilor".Stiti cumva de unde pot sa iau material de studiu?



#204 floriss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 20 May 2009 - 11:00 PM

Oare ce se va intampla in cazul in care problemele sau studiile de caz nu vor fi bine rezolvate?



#205 ralukd

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 21 May 2009 - 10:36 AM

buna ziua.
multumesc mult pt raspunsul la problema.



#206 ralukd

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 21 May 2009 - 10:46 AM

1)sc alpha sa absorbanta a sc beta sa, preia prin fuziune, activul acesteia constand din cladiri 10.000lei si dispobil la banca 5000 lei si emite in schimb 1000 actiuni noi cu o valoare nominala de 14/actiune.ulterior, prima de fuziune se incorporeaza in capitalul social.
2)sc dacia sa achizitioneaza 580 actiuni sub forma intereselor de participare de la o filiala din cadrul grupului printr-un intermediar.valoarea de achizitie a unei actiuni este de 10lei.partea eliberata din valoarea nominala a actiunilor fiind de 50%, comisionul 2%, pentru cumpararea actiunilor.se achita comisionul catre intermediar si se face plata diferentei in vederea eliberarii integrale a titlurilor de participare achizitionate.din cele 580 actiuni achizitionate aga hot. vanzarea a 280actiuni la un curs de 10.2lei/actiune, iar restul la un curs de 9.9lei/actiune.comisionul cuvenit societatii intermediare a vanzarii este de 3%.
cine ma poate ajuta si pe mine? :sad:



#207 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 21 May 2009 - 03:07 PM

Vezi postareafloriss, la May 20 2009, 09:57 PM, a spus:

Mai ai are cineva de facut lucrare despre "Evaluarea ulterioara a stocurilor".Stiti cumva de unde pot sa iau material de studiu?
Vezi OMFP 1752/2005 capitolul de evaluare a activelor circulante, si IAS 2



#208 floriss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 21 May 2009 - 05:41 PM

A fost cineva sa predea lucrarea la Bucuresti?



#209 iulia constantin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Ploiesti

Postat 22 May 2009 - 07:17 PM

Ma poate ajuta si pe mine cineva?
11. Cine pot fi lichidatorii?
45. Ce va cuprinde notificarea intrarii in faliment?
59. Cum poate fi redus sau majorat capitalul social?
Intrebari la administrarea si lichidarea intreprinderilor.
Multumesc mult! :sad: :lnr (51): :angry:



#210 simona_cruceru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 24 May 2009 - 07:17 PM

Ma poate ajuta cineva cu niste idei la urmatoarea problema?
SC X SRL primeste spre vanzare in consignatie marfuri evaluate la 500 lei, comision 20% si TVA 19%. Sa se efectueze inregistrarile in contabilitate in conditiile in care:
a) deponentul este persoana fizica
b) deponentul este persoana juridica - se efectueaza inregistrarile in contabilitatea ambelor societati



#211 mariabalan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 25 May 2009 - 12:58 PM

Vezi postareafloriss, la May 6 2009, 09:33 PM, a spus:

Sant anul 1 stagiu si am primit temele dar sant un pic in ceata .Am ceva probleme conta,fiscalitate si niste studii de caz unul din ele suna cam asa:"Elaborare politici si proceduri contabile .Studiu de caz :soc.de productie".A mai avut cineva trebuie scris un anume nr. de pagini ?ca................timpul e f.scurt .si sant 3 studii de caz ,problemele,si o lucrare cu unul din IAS-uri




#212 alinuta.alina

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 25 May 2009 - 04:04 PM

Eu sunt din Brasov anul 1 la stagiu.



#213 carmenszlwa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 May 2009 - 08:03 PM

Salutare tuturor! Am nevoie de ajutor la urmatoarea problema, ma puteti ajuta????? Va rog :sad:
SC “SINTEZA COLOR” SA livrează la SC “OLIMPIA” SA conform facturii nr. 1200, cantitatea de 4.000 kg vopsele a 2,5 lei/kg, TVA 19%, care urmeză a fi folosită ca materie primă în procesul de producție, diferențe favorabile 10 %, în următoarele condiții:
- remize acordate 10%;
- scont de decontare 4%;
Să se efectueze înregistrările la SC “SINTEZA COLOR” SA si SC “OLIMPIA” SA.



#214 mikella21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 26 May 2009 - 02:05 PM

Vezi postarearalukd, la May 21 2009, 11:46 AM, a spus:

1)sc alpha sa absorbanta a sc beta sa, preia prin fuziune, activul acesteia constand din cladiri 10.000lei si dispobil la banca 5000 lei si emite in schimb 1000 actiuni noi cu o valoare nominala de 14/actiune.ulterior, prima de fuziune se incorporeaza in capitalul social.
2)sc dacia sa achizitioneaza 580 actiuni sub forma intereselor de participare de la o filiala din cadrul grupului printr-un intermediar.valoarea de achizitie a unei actiuni este de 10lei.partea eliberata din valoarea nominala a actiunilor fiind de 50%, comisionul 2%, pentru cumpararea actiunilor.se achita comisionul catre intermediar si se face plata diferentei in vederea eliberarii integrale a titlurilor de participare achizitionate.din cele 580 actiuni achizitionate aga hot. vanzarea a 280actiuni la un curs de 10.2lei/actiune, iar restul la un curs de 9.9lei/actiune.comisionul cuvenit societatii intermediare a vanzarii este de 3%.
cine ma poate ajuta si pe mine? :sad:


Rezolvare pct 1:

10000+5000-14000=1000 - prima de fuziune

456 = % 15000
1011 14000
1042 1000

% = 456 15000
212 10000
5121 5000



#215 ralukd

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 27 May 2009 - 07:15 AM

ms mult pt rezolvarea atasata.o zi buna. :biggrin:



#216 Dyana_10

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 May 2009 - 08:26 AM

Vezi postareasimona_cruceru, la May 24 2009, 08:17 PM, a spus:

Ma poate ajuta cineva cu niste idei la urmatoarea problema?
SC X SRL primeste spre vanzare in consignatie marfuri evaluate la 500 lei, comision 20% si TVA 19%. Sa se efectueze inregistrarile in contabilitate in conditiile in care:
a) deponentul este persoana fizica
b) deponentul este persoana juridica - se efectueaza inregistrarile in contabilitatea ambelor societati
Buna,
eu am rezolvat asta cam asa:

a) deponent persoana fizica
- primire marfuri in consignatie evidentiate extrabilantier
D8033 500lei
- Vanzare marfuri ( Obs. se calculeazaTVA numai pt comision)
5311=707 600 lei (=500+100)
5311= 4427 19 lei (= 100x19%)
-se inregistreaza intrarea marfurilor in gestiune la pret cu amanuntul
371=462 500 lei
371=378 100 lei
-descarcare gestiune de marfuri
607=371 500 lei
378=371 100 lei
- se retine impozit pe venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie cf art 52 din CF
462=446 50lei(=10%x500)
-se achita deponentului contravaloarea marfurilor
462=5311 450 lei
-regularizare tva
4427=4423 19 lei
-achitare tva
4423=5311 19 lei

b)deponent persoana juridica
Inregistrari la deponent
- predare marfuri in consignatie
357=371 595lei (am presupus ca tine evidenta la pret cu amanuntul)
-emitere factura vanzare
4111=707 500lei
4111=4427 95lei
-incasare cv marfuri
5311=4111 595 lei
-regularizare TVA
4427=4423 95 lei
-achitare TVA
4423=5121 95lei

Inregistrari la SC X SRL
- primire marfuri in consignatie evidentiate extrabilantier
D8033 595lei
- Vanzare marfuri
5311=707 600 lei (=500+100)
5311= 4427 114 lei (= 600x19%)
-se inregistreaza intrarea marfurilor in gestiune la pret cu amanuntul
371=401 500 lei
371=378 100 lei
371=4428 114 lei
4426=401 95lei
-descarcare gestiune de marfuri
607=371 500 lei
378=371 100 lei
4428=371 114 lei
-se achita deponentului contravaloarea marfurilor
462=5311 595 lei
-regularizare tva
4427=4426 95 lei
4427=4423 19 lei
-achitare tva
4423=5311 19 lei

Sper ca e ok asa. va rog sa ma corectati daca am gresit ceva.



#217 simona_cruceru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 28 May 2009 - 02:38 PM

Intre timp am consultat o monografie contabila. E OK, oricum merci



#218 simona_cruceru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 28 May 2009 - 02:49 PM

O singura intrebare, la PF de ce nu ai folosit 4428?


Si mai este ceva, sa nu uiti sa descarci 8033



#219 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 28 May 2009 - 05:45 PM

Vezi postareacarmenszlwa, la May 25 2009, 09:03 PM, a spus:

Salutare tuturor! Am nevoie de ajutor la urmatoarea problema, ma puteti ajuta????? Va rog :sad:
SC “SINTEZA COLOR” SA livrează la SC “OLIMPIA” SA conform facturii nr. 1200, cantitatea de 4.000 kg vopsele a 2,5 lei/kg, TVA 19%, care urmeză a fi folosită ca materie primă în procesul de producție, diferențe favorabile 10 %, în următoarele condiții:
- remize acordate 10%;
- scont de decontare 4%;
Să se efectueze înregistrările la SC “SINTEZA COLOR” SA si SC “OLIMPIA” SA.


• Remiza 10.000 * 10% = 1000 lei
• Valoarea produselor mai putin remiza 10.000-1000=9000 lei
• Tva calculata la ultimul net 9000 * 19% = 1710 lei
• Totalul facturii 9000 + 1710 = 10.710 lei
• Reducere financiara bruta (scont) 10.710*4%= 428.40 lei

Inregistrarile din contabilitatea furnizorului SC SINTEZA COLOR SA

• Livrarea marfurilor pe baza de factura inregistrata la ultimul pret
4111(clienti) = % 10.710
707(v din vz mf) 9000
4427(tva colectat) 1710
• Descarcarea gestiunii la marfurile vandute
607(chelt cu mf) = 371 (marfuri) nu se cunoaste pretul de achizitie a marfurilor
• Incasarea facturii mai putin scontul acordat
% =4111(clienti) 10.710
5121(ct la banci in lei) 10281,60
667(ch privind sconturile acordate) 428.40
• Scontul nu intra in baza de impozitare. Ca urmare, furnizorul trebuie sa intocmeasca o factura privind regularizarea tva aferenta scontului (428.40*19/119=68.40 lei)
667 (ch privind sconturile acordate) = 4427 (tva colectata)





Inregistrarile din contabilitatea clientului SC OLIMPIA SA

• Achizitionarea materiilor prime, conform facturii inregistrate la ultimul net
% = 401(fz) 10.710
301(materii prime) 9000
4426(tva deductibil) 1710
• Achitarea facturii, mai putin scontul primit’
401(fz) = % 10.710
5121 (ct la banci in lei) 10281,60
767(venituri din sconturi obtinute) 428,40
• Regularizarea tva aferenta scontului, conf facturii primite de la furnizor
4426 (tva deductibil) = 767 (venituri din sconturi obtinute) 68,40 lei


Ma poate ajuta si pe mine cineva cu urmatoarea problema? Va rog mult...macar niste idei...

232. SC “ONIX” SA are in cursul exercitiului financiar 2004, urmatoarea situatie a stocurilor:
SPECIFICARE PRODUSE
IN CURS (lei) PRODUSE FINITE
Stocuri initiale 400 2.000
- intrari ------ 10.000
- iesiri ------ 11.200
Stocurifinale 250 800
Stocuri la inventariere 250 880
Diferente ----- +80


Pretul de vanzare al produselor finite este de 13.000 lei, TVA 19%.
Inregistrari dupa metoda inventarului permanent.

Aceasta postare a fost editata de AnaB: 28 May 2009 - 05:46 PM




#220 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 29 May 2009 - 10:52 AM

AnaB daca sconturile nu sunt incluse in baza de impozitare, conform Codului Fiscal, de ce colectezi TVA (prin inregistrarea 667=4427)?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL