Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
nelamuriri inregistrari registre - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


nelamuriri inregistrari registre


22 replies to this topic

#1 miha2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 12 March 2009 - 05:14 PM

Buna ziua as avea urmatoarele nelamuriri privind completarea registrului de incasari si plati si registru inventar:
In registrul de incasari si plati trec:
-veniturile
-toate platile numerar si prin banca.Insa la plati se trec si platile pentru impozit?;cheltuielile deductibile limitat cum se trec :intreaga valoare sau numai cei 2%;soldul de la sfarsitul anului ce se intampla cu el?ma pot folosi oricand de banii din registru de inc si plati in scop personal?cu7 ce document sa ii justific?
-taxa la colegiul medicilor e deductibila integral?dar asigurarea profesionala?

In registru inventar trec numai mijl.fixe si ob de inventar?

Va multumesc



#2 kristen69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2009 - 08:22 AM

Vezi postareamiha2, la Mar 12 2009, 06:14 PM, a spus:

In registrul de incasari si plati trec:
-veniturile
-toate platile numerar si prin banca.Insa la plati se trec si platile pentru impozit?;cheltuielile deductibile limitat cum se trec :intreaga valoare sau numai cei 2%;soldul de la sfarsitul anului ce se intampla cu el?ma pot folosi oricand de banii din registru de inc si plati in scop personal?cu7 ce document sa ii justific?
-taxa la colegiul medicilor e deductibila integral?dar asigurarea profesionala?

In registru inventar trec numai mijl.fixe si ob de inventar?

Va multumesc


-Scopul unic al registrului este sa stabileasca care este impozitul datorat statului deci impozitele NU se trec in el. O alta chestie de tinut minte este ca Pfa NU ESTE EGAL cu Srl. Adica banii incasati prin banca sau in casa pot fi cheltuiti cum doriti DAR daca nu sunt cheltuiti pt Pfa (si va luat de ex mancare de ei) vor fi impozitati.
-Chelt deductibile limitat se trec... limitat, adica atat bucatica care se poate deduce, deci 2% daca atat e in cazul dvs. De ex pt un apartament care e 80% folosit de Pfa si 20% de persoana fizica(neautorizata) puteti trece 80% din chelt de intretinere in registru sau 80% din cheltuielile de renovare, daca a fost renovat tot apartamentul, sigur...daca aveti facturi care dovedesc acele cheltuieli.
-Taxele profesionale sunt deductibile 100% nu stiu asigurarea DAR cititi codul fiscal ca spune acolo tot. Recomand un fisier Pdf in care folositi functia "search"
Toate bune

P.S. - aveti noroc ca v-am raspuns, tot ce am scris eu gasiti pe site folosind functia SEARCH




#3 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 13 March 2009 - 08:41 AM

De raspuns ai raspuns dar gresit intrutotul.

In RJIP se trec toate Incasarile si Platile efectuate de PFA

- total incasari - total plati din RJIP nu reprezita baza impozabila

Baza impozabila se face astfel VENITURI IMPOZABILE -CHELTUIELI DEDUCTIBILE FISCAL - AMORTIZARE
Se trece si impozitul platit dar este considerat chelt nedeductibila , protocolul se trece tot iar la sfarsit de an aflii cat este deductibil si cat nu pentru ca in timpul anului habar nu ai cat o sa fie acesta
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#4 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2009 - 02:38 PM

Mariana Serban, am mai intrebat pe undeva pe acest forum, dar n-am primit nici un raspuns:

Unde este logica si care-i scopul ptr. care se trece in RJIP impozitul platit de PFA?

PFA nu are obligatia de a tine Casa si Banca, deci nu vad efectiv cui foloseste sa inregistrez impozitul platit de PF (ca urmare a desfasurarii unei activitati independente).

Have fun!
Dan



#5 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 13 March 2009 - 02:41 PM

cateva completari in raspunsul pentru miha2: trebuie sa vedeti cu mai multa atentie OMFP 1040 / 2004, in special art 33-52.
1. plata pentru impozitul pe venit, nu o treceti ( dealtfel pe chitanta de la fisc este trecut numele dvs ca si pf nu PFA, II, IF CUI...etc )
2. sumele paltite pentru protocol ( sau alte chelt. deductibil limitat) va trebui sa le treceti in RJIP exact ca in chitanta , bonul fiscal...etc cu care le-ati achitat, pentru a nu incalca prevederile art 51 din 1040. La sfarsitul anului cand aveti insumate toate veniturile (incasrile) si platile, puteti determina baza de calcul asa cum este prevazuta de art 49 alin 6 din CF ( art 44 din OMFP 1040). Este posibil ca cheltuielile dvs cu protocolul sa nu se incadreze in acest 2%, si atunci o sa va rezulte o diferenta care este o cheltuiala ramasa nedeductibila. Aceasta va trebui sa o evidentiati cu ajutorul unui document cumulativ, intr-un centralizator al cheltuielilor ramase nedeductibile. (art 52 din 1040) In acest centralizator mai pot aparea si alte cheltuieli ramase nedeductibile din alte operatiuni. (sponsorizare, mecenat etc...). Trebuie sa stiti in permanenta caracterul oricarei cheltuieli, adica daca este deductibila integral, deductibila limitat sau deductibila proportional (cu metri patrati, km ...etc vezi art 43. lit. e / 1040) pentru ca si de aici pot rezulta chelt ramase nedeductibile. Incercati s aintelegeti modul de lucru cu fisa si jurnalul pentru operatiuni diverse. Nu este greu...
Pentru determinarea venitului net, veti proceda la calculul prevazut de art 52 / 1040, avand foarte clar stabilite A=venituri;B=plati efectuate; C=cheltuieli cu amortizarea: D=cheltuieli cu achizitionarea bunurilor amortizabile; E=cheltuieli ramase nedeductibile. Venitul net=A-C-B+D+E
3 banii ii puteti folosi cum credeti de cuviinta nu trebuie sa-i justificati in nici un fel
4 taxa la colegiul medicilor este deductibila integral. Asig profesionala ?! nu stiu in ce consta....
5. toate bunurile aflate in patrimoniu trebuiesc trecute in Reg Inv. Este bine sa partajati acest registru pentru a lucra mai usor.



#6 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 24 March 2009 - 04:34 PM

Este adevarat ca registrele nu mai trebuie duse la Finante pentru stampilare ci doar numerotate paginile?
Eu am un RJIP in care am facut mai multe greseli (de forma - vreo cateva taieturi) care a fost stampilat pe spate la Finante. Poate fi schimbat cu unul nou, completat fara corecturi si stersaturi sau deja primul, fiind stampilat pe spate de Finante, a fost inregistrat in evidenta inspectorului fiscal?



#7 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 25 May 2009 - 11:48 PM

daca ai avea o baza legala ar fi bine :), eu nu stiu sa fie vreo modificare in Normele privind contabilitatea in partida simpla (click pentru versiunea actualizata)



#8 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 May 2009 - 11:31 AM

Revin si eu cu niste nelamuriri:
1.
- am citit normele, ordonanta, forumul, etc. Am inteles ca se deschide cate o fisa pentru operatiuni diverse pt fiecare categorie de cheltuieli, asa cum sunt si tipurile de cheltuieli din codul fiscal. Mai scrie ca se deschide cate un jurnal pt fiecare tip de cheltuieli, intrebarea e: daca fisa se numeste "cheltuieli cu taxele si impozitele, altele decat... " tot la fel se va numi si jurnalul, cu diferenta ca in el trec doar totalul lunar din fisa ?
- deschid cate un Jurnal de oper. div. pentru fiecare luna, sau scriu lunar pe fiecare rand si jurnalul va reflecta tot anul?

2.
- am platit curentul electric aferent facturii venite pe pers. fizica. Factura e de 67,36 lei dar am intarziat o sapt. la plata si am platit prin banca online 70 lei, ca oricum or sa-mi vina penalizari. Ce fac mai departe? Inregistrez in RJIP 67,36 sau 70 lei si atasez copia facturii si a confirmarii de plata pe care o salvez in pc dupa fiecare plata efectuata? Trec totalul in fisa de oper. diverse si doar cota stabilita la comodat, in Jurnalul pt oper. diverse?
- fac dispozitie de plata catre caserie pt cei 30% pe care o inregistrez ... unde?
Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Dianette: 27 May 2009 - 11:34 AM




#9 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 May 2009 - 11:51 AM

1.

Citeaza

"40.Totalurile lunare din Fişa pentru operaţiuni diverse se vor înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse (cod 14-6-17/c), grupate pe feluri de activităţi. Totalul veniturilor din Jurnalul privind operaţiuni diverse reprezintă venitul contribuabilului.
În cazul contribuabililor care realizează venituri dintr-o singură activitate, totalul veniturilor se regăseşte în Fişa pentru operaţiuni diverse (cod 14-6-22/b), pe rândul "Total", nemaifiind necesară deschiderea Jurnalului privind operaţiuni diverse (cod 14-6-17/c).
Contribuabilii care încasează în numerar toate veniturile realizate pot să evidenţieze aceste venituri numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse.
41.În cazul contribuabililor plătitori de taxă pe valoarea adăugată, veniturile, exclusiv taxa pe valoarea adăugată, se preiau pentru determinarea impozitului din coloanele corespunzătoare ale Jurnalului pentru vânzări (cod 14-6-12/a), nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse (cod 14-6-22/b) şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse pentru veniturile realizate (cod 14-6-17/c)."
din Normele de contabilitate in partida simpla
Cred ca asta iti raspunde

2. in toate registrul de incasari si plati ar trebuie sa treci 67,36 lei si inca o data penalizarea. Apoi in fisa de operatiuni diverse treci numai valoarea care o poti deduce pe PFA.



#10 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 May 2009 - 01:31 PM

Vezi postareabalexg, la May 27 2009, 12:51 PM, a spus:

Cred ca asta iti raspunde

2. in toate registrul de incasari si plati ar trebuie sa treci 67,36 lei si inca o data penalizarea. Apoi in fisa de operatiuni diverse treci numai valoarea care o poti deduce pe PFA.
Am citit acel site pe care il tot dai in loc de raspuns la intrebarile oamenilor. Nu imi raspunde la intrebare, caci asa cum am spus in postul anterior am citit normele.

Nu am penalizare la factura. Am platit mai mult in ideea ca vor fi pe urmatoarea.



#11 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 May 2009 - 02:35 PM

Vezi postareaDianette, la May 27 2009, 02:31 PM, a spus:

Vezi postareabalexg, la May 27 2009, 12:51 PM, a spus:

Cred ca asta iti raspunde

2. in toate registrul de incasari si plati ar trebuie sa treci 67,36 lei si inca o data penalizarea. Apoi in fisa de operatiuni diverse treci numai valoarea care o poti deduce pe PFA.
Am citit acel site pe care il tot dai in loc de raspuns la intrebarile oamenilor. Nu imi raspunde la intrebare, caci asa cum am spus in postul anterior am citit normele.

Nu am penalizare la factura. Am platit mai mult in ideea ca vor fi pe urmatoarea.
pai ai scris asa: "am platit prin banca online 70 lei, ca oricum or sa-mi vina penalizari" ,

daca nu ai penalizari, treci toata suma 70 de lei in Registru de incasari si plati, iar in fisa de operatiuni doar parte deductibila.

Daca nu esti clara nu am cum sa dau un raspuns clar.



#12 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 May 2009 - 02:46 PM

Vezi postareabalexg, la May 27 2009, 03:35 PM, a spus:

Daca nu esti clara nu am cum sa dau un raspuns clar.
Eu am fost foarte clara:

Citeaza

- am platit curentul electric aferent facturii venite pe pers. fizica. Factura e de 67,36 lei dar am intarziat o sapt. la plata si am platit prin banca online 70 lei, ca oricum or sa-mi vina penalizari.
.

Si pt celelalte intrebari?



#13 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 29 May 2009 - 11:32 AM

a) la punctul 1 presupunerea dvs este corecta, si jurnalul se va numi la fel ca si titulatura fisei. El treb sa reflecte tot anul asa cum ati si spus, prin preluarea totalurilor lunare.din fise
O observatie: daca in fisa aveti si cheltuieli care nu sunt deductibile integral ( ex: conf. cotelor dintr-un contr. comodat, proportional cu nr mp, km etc...) atunci in jurnal veti trece doar suma deductibila fiscal. Diferenta rezultata intr-un asemenea caz, o treceti intr-un document cumulativ, iar la sfarsitul anului toate sumele din acest doc cumulativ se trec intr-un centralizator al cheltuielilor nedeductibile. tot in acest centralizator vor trebui sa se regaseasca si acele sume achitate si care nu sunt deductibile. (ex: amenzi, penalitati, majorari etc...). Astfel ca la sfarsitul jurnalului gasim totalul sumelor deductibile fiscal, iara in centralizator acele sume achitate de PFA, II,IF si care nu sunt deductibile.Toate acestea pentru a respecta art 52/ 1040 si a avea toti termenii formulei de calcul indicat de acest art.
b) daca ati platit electrica si aveti chitanta de 70 lei, atunci pe aceasta o treceti in RJIP pentru a respecta art.51 din 1040/2004. Si in fisa tot 70 lei treceti.numai ca la preluarea in jurnal va trebui sa tineti sema si sa treceti doar cota prevazuta in contract din cei 67,36 cat reprezinta factura. Diferenta dintre aceasta cota si cei 70 lei, trebuie inscrisa in documentul cumulativ, si mai departe in centralizatorul cheltuielilor nedeductibile.
c) recomand sa platiti intotdeauna exact val facturii pentru a evita unele compicatii inutile ( cum ar fi factura urmatoare daca ea contine sau nu acele penalitati de care vorbeati) De retinut ca din tot ce s-a plati si nu are carcter deductibil, trebuie sa se regaseasca in centralizator
d) nu treb sa faceti dispozitie de plata catre casierie

Aceasta postare a fost editata de corpus: 29 May 2009 - 11:36 AM




#14 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 01 June 2009 - 03:37 PM

Vezi postareacorpus, la May 29 2009, 12:32 PM, a spus:

Multumesc mult, s-a facut lumina. :)

Acuma, no: cum fac cu achizitia unei genti pt laptop: o trec in RJIP, in fisa de materiale si alte alea, in Jurnalul de operatiuni diverse (se deduce integral?) si in Registrul de inventar.

Trebuie sa tin fisa de magazie pt toate formularele? Rjip, samd? Jurnalele cumparate le trec in Registrul de inventar?


Ah, si inca ceva... Actele de la infiintarea PFA: am o chitanta de la notariat pt specimenul de semnatura (chit. e pe numele meu) care dateaza din luna februarie. Mie actele mi-au iesit in aprilie. Pot s=o inregistrez? (stiu ca nu dureaza asa mult infiintarea, dar m-am lasat pe mana unui avocat care m-a tinut pe loc, poveste lunga, etc).

Aceasta postare a fost editata de Dianette: 01 June 2009 - 03:42 PM




#15 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 01 June 2009 - 09:57 PM

1. cel putin laptop_ul treb sa-l aveti inreg in reg inventar pt ca alfel nu se justifica achizitia gentii
2. chitanta cu care ati achizitionat aceasta genata treb trecuta in RJIP
3. daca ati achizitionat mai multe formulare RJIP, jurnale...etc (adica v-a rezultat un mic stoc) atunci le prindeti in reg inventar si le scoateti de acolo cu bon de consum pe masura ce le utilizati. la fel ar trebui si cu geanta, dar este de presupus ca inca din ziua achizitiei, aceasata geanta ati si dat-o in exploatare...asa ca intra direct in cheltuieli in RJIP, deductibila, la fel si chitantele pentru formulare
4. puteti tine si fise de magazie dar nu cred ca se justifica atat timp cat nu cred ca aveti gestiuni diferite sau depozite diferite
5. daca pentru actele de infiintare aveti chitanta anul acesta, atunci o puteti trece in rjip, deductibila

Aceasta postare a fost editata de corpus: 01 June 2009 - 09:59 PM




#16 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 01 June 2009 - 10:14 PM

Vezi postareacorpus, la Jun 1 2009, 10:57 PM, a spus:

1. cel putin laptop_ul treb sa-l aveti inreg in reg inventar pt ca alfel nu se justifica achizitia gentii
2. chitanta cu care ati achizitionat aceasta genata treb trecuta in RJIP
3. daca ati achizitionat mai multe formulare RJIP, jurnale...etc (adica v-a rezultat un mic stoc) atunci le prindeti in reg inventar si le scoateti de acolo cu bon de consum pe masura ce le utilizati. la fel ar trebui si cu geanta, dar este de presupus ca inca din ziua achizitiei, aceasata geanta ati si dat-o in exploatare...asa ca intra direct in cheltuieli in RJIP, deductibila, la fel si chitantele pentru formulare
4. puteti tine si fise de magazie dar nu cred ca se justifica atat timp cat nu cred ca aveti gestiuni diferite sau depozite diferite
5. daca pentru actele de infiintare aveti chitanta anul acesta, atunci o puteti trece in rjip, deductibila
1. laptop am deja pe pers. fizica si il folosesc si pt PFA... asadar aveam nevoie de geanta ca sa il plimb... Probabil trebuie sa fac un comodat pt laptop?
3. Pai ca formulare am doar cele 2 registre, un carnet de dispozitii de plata/incasare si RUC... deci le trec doar in RJIP, fara a le mai trece in RI, sper ca am inteles corect.

Multumesc!!

Aceasta postare a fost editata de Dianette: 01 June 2009 - 10:14 PM




#17 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 02 June 2009 - 08:42 AM

a) punctul 3, da ati inteles corect
b) in varianta propusa de dvs, pare un pic fortata nota, sper ca si inspectorul fiscal sa accepte. Acesta avand si posibilitatea de a invoca faptul ca geanta de laptop nu este un bun care participa la obtinerea de venituri. Este un accesoriu, destinat protectiei, asa ca acest apect trebuie "prins" in contr. de comodat. Uneori 16% din val acestei genti, aproape ca ...e mai mare daraua decat ocaua...!

Aceasta postare a fost editata de corpus: 02 June 2009 - 08:42 AM




#18 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 02 June 2009 - 09:02 AM

Vezi postareacorpus, la Jun 2 2009, 09:42 AM, a spus:

a) punctul 3, da ati inteles corect
b) in varianta propusa de dvs, pare un pic fortata nota, sper ca si inspectorul fiscal sa accepte. Acesta avand si posibilitatea de a invoca faptul ca geanta de laptop nu este un bun care participa la obtinerea de venituri. Este un accesoriu, destinat protectiei, asa ca acest apect trebuie "prins" in contr. de comodat. Uneori 16% din val acestei genti, aproape ca ...e mai mare daraua decat ocaua...!
M-ati pus pe ganduri.. totusi, avand un job care presupune deplasare la clienti, e cam greu sa car laptopul in plasa. Nu mi-am imaginat ca o geanta, chiar daca e considerata accesoriu ar isca vreo discutie cu inspectorul fiscal... Intr-adevar nu e un bun care participa direct la obtinerea de venit (am ca obiect consultanta in it) dar... deja ma intreb de ce altceva s-ar mai putea lega inspectorii si care mai sunt bunurile pe care le pot achizitiona si le pot deduce...



#19 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 02 June 2009 - 12:54 PM

Buna ziua,

In cazul in care am retras de la banca o suma din cont pentru uz personal, aceasta suma se trece in coloana "Plati Banca", iar la "Document" se trece extrasul de cont ? Si inca o intrebare:daca obtin venituri numai dintr-o singura sursa(prestari servicii stomatologice) trebuie sa mai deschid Fisa de operatiuni diverse si Jurnal?

Multumesc.



#20 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 02 June 2009 - 01:48 PM

In geanta se cara laptopu, in geanta se cara sculele, in geanta se cara hartiile inclusiv diveresele declaratii fiscale.
Chiar si inspectorii financiari au o geanta.

Geanta e un accesoriu de transport si de protectie, cum adica sa nu fie considerata parte la activitatea generatoare de venit ?.

Mai ales in cazul unui laptop, unde-i indispensabila (asta sta si scris in instructiunile de utilizare), fara de care pas de-i asigura functionalitatea barem pe toata durata amortizarii contabile


Oare mai avea loc aceasta discutie daca geanta era cumparata o data cu laptopul ? Sau daca, asa cum se practica des, era bonus din partea furnizorului ?






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL