#101
Postat 05 May 2009 - 11:01 PM
#102
Postat 08 May 2009 - 01:52 PM
#103
Postat 08 May 2009 - 04:59 PM
Desi Ordonanta nu specifica ce se intampla in perioada lichidarii, din punctul meu de vedere nu ar fi normal sa intre sub incidenta impozitarii. Dar vom afla curand raspunsul - oricum n-avem incotro, trebuie incheiata procedura.
#104
Postat 08 May 2009 - 05:18 PM
1- normele nu specifica nimic referitor la dizolvare cu lichidare si atunci trebuie sa platiti impozitul forfetar
2- fiind la ONRC divolvata din aprilie nu mai este cazul pentru impozit forfetar.
Asa ca nu mai stiu ce sa fac cu acest impozit forfetar.
Firma nu are inca hotararea judecatorului de lichidare.
Mai am o problema legata de decontul 300 si declaratia 394 (firma depune tva trimestrial), dar am facturi in trim. II. Cand le depun? Am inteles ca atunci cand cer certificatul fiscal, dar daca trebuie sa cer in cursul lunii mai, selectez decont luna iunie?! Nu mai spun de decl. 101 la data care trebuie selectata. La una din firme pot face bilantul de lichidare la 30.04.2009, dar la celelalte trebuie sa fac bilantul in cursul lunii mai ( probabil 15.05).
#105
Postat 11 May 2009 - 08:03 AM
Vreau si eu un sfat de la voi ,nu stiu ce sa fac.
Am o societate SRLneplatitor de tva,din 1995.Singura activitate de la infiintare pana in prezent a fost o inchiriere spatiu timp de 3 luni si atat.La finante si la onrc am depus cele necesare.La inceputul anului m-am gandit sa incep afacerea,am achizitionat un mijloc fix in val de 4000 lei(cu imprumuturi rude,prieteni),casa de marcat (inca nu e fiscalizata)dar nu am inceput activitatea .Mentionez ca la onrc nu am cerere de suspendare,in prezent figurez ca si activ.Acum a aparut si legea cu impozitul forfetar.Eu daca incep activitatea ,nu stiu daca la inceput voi scoate 10 lei pe zi....si vor fi de plata salariul muncitorului,contabilului,impozite,etc si eu in prezent sunt somer.Ce ma sfatuiti sa fac?Sa inchid firma si sa-mi deschid o Intrep.Individuala(aici e mai simplu am inteles)?Dar cum fac cu mijloacele fixe?Care este procedura?Le vand la Intrep.Individuala?In cazul acesta ma inregistrez cu venit pe SRL si tot nu scap de Dl.Pogea si va trebui sa platesc impozitul forfetar.;sa le inchiriez la ii?Va cere sfatul un somer ,dornic sa porneasc o afacere in tara romaneasca dar merg din cioc in boc.
#106
Postat 18 May 2009 - 05:23 PM
Stie cineva daca radierea unei societati comerciale se publica in monitorul oficial ?
Va multumesc.
#107
Postat 19 May 2009 - 07:41 AM
#108
Postat 19 May 2009 - 11:54 AM
Am o firma care nu a depus bilanturile pe ani 2005.2006.2007 , statul ne a trimis citatie , noi nu ne am prezentat iar ei au judecat in lipsa .
Decizia a fost lichidare firmei juridic .
Ce pasi trebuie sa urmam
#109
Postat 20 May 2009 - 11:06 AM
bibilica, la May 8 2009, 06:18 PM, a spus:
1- normele nu specifica nimic referitor la dizolvare cu lichidare si atunci trebuie sa platiti impozitul forfetar
2- fiind la ONRC divolvata din aprilie nu mai este cazul pentru impozit forfetar.
Asa ca nu mai stiu ce sa fac cu acest impozit forfetar.
Firma nu are inca hotararea judecatorului de lichidare.
Mai am o problema legata de decontul 300 si declaratia 394 (firma depune tva trimestrial), dar am facturi in trim. II. Cand le depun? Am inteles ca atunci cand cer certificatul fiscal, dar daca trebuie sa cer in cursul lunii mai, selectez decont luna iunie?! Nu mai spun de decl. 101 la data care trebuie selectata. La una din firme pot face bilantul de lichidare la 30.04.2009, dar la celelalte trebuie sa fac bilantul in cursul lunii mai ( probabil 15.05).
Nu se plateste impozit forfetar pentru ca ordonanta se refera la firme in functiune. O societate aflata in dizolvare, lichidare, dizolvare cu lichidare nu este in functiune.
Pentru decontul 300 si decl.394, cred ca treb depus in iulie-conform instructiunilor de completare, dar nu prea are logica si ar mai trebui studiata.
Declaratia 101 se face odata cu bilantul de lichidare.
#110
Postat 24 May 2009 - 02:16 PM
as dori sa lichidez si sa radiez societatea la care sunt asociat unic. am active: o masina, marfa expirata, mostre de marfa, un furnizor debitor, ceva bani in casa, multi bani prin care s-a creditat casieria, tva de incasat de la stat, un client care e si furnizor in acelasi timp. pasive: pierdere 3 ani la rand, furnizori neplatiti: sume mici, capitalul social. nu mai am activitate de anul trecut.
puteti sa ma indrumati ce pasi se fac in contabilitate ptr a inchide societatea?
de la registrul comertului am luat cererea si pasii de urmat.
e mai bine sa suspend activitatea firmei mai intai ptr a nu mai plati impozitul forfetar?
multumesc si astept raspunsurile Dvs.
#111
Postat 25 May 2009 - 10:12 AM
Citeaza
Dana
#112
Postat 28 May 2009 - 11:33 AM
Poate sa ma ajute cineva privitor la acest bilant?
Exista un format special de bilant de lichidare ? Nu am gasit la MF decat fomatul de bilant normal.
Daca folosesc formatul de bilant normal trebuie sa mentionez ceva referitor la faptul ca este bilant de lichidare?
Eu vreau sa-mi lichidez propria firma in cursul lunii Iunie. Am intocmit balanta de lichidare = toate soldurile zero dar nu stiu ce format de bilant sa folosesc, ce solduri trec la initial si daca trebuie sa mentionez ( unde ) ceva in bilant privitor la lichidare.
Va multumesc anticipat.
#113
Postat 28 May 2009 - 01:50 PM
Dana42, la May 25 2009, 11:12 AM, a spus:
Citeaza
#114
Postat 30 May 2009 - 11:50 PM
A mai fost cineva confruntat cu asemenea situatie? Ce obligatie mai au patronii in acest caz?
#115
Postat 31 May 2009 - 04:31 PM
#116
Postat 31 May 2009 - 05:21 PM
Cei de la adtie au cerut actele firmei, registrele, cam tot ce se cere la un control....
Daca nu e inca lichidata, mai bine sa vina adtia si sa o lichideze, ca altfel se numeste lichidator de RegCom, si sunt niste tarife la acestia ....
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 June 2009 - 11:16 PM
#117
Postat 31 May 2009 - 10:12 PM
#118
Postat 08 June 2009 - 03:16 PM
Un srl, neplatitor de tva, asociat unic a decedat, firma este trecuta pe mostenitori. Acestia doresc sa inchida firma, deoarece nu vor sa continuie obiectul de activitate si nici nu au cum ....acela fiind activitate speciala...si nici unu nu are pregatirea necesara obligatorie ca sa poata continua. Nu se pune problema schimbarii obiectului de activitate si continuarii firmei pt ca nu sunt oameni de afaceri si pentru ei societatea reprezinta o grija in plus.
Pe firma exista o cladire, cumparata cu ani in urma de la persoana fizica, sold in contabilitate 12500 lei si o masina noua achizitionata prin credit bancar (nu leasing) in toamna lui 2008 direct de la dealer (SRL), sold cont 2133 de 166.000lei. Valoarea facturii masinii a fost de 151.500 lei cu tot cu tva ( nu stiu de unde apare diferenta fata de sold)
Amortizare constructii, sold 2812 este de 3000 lei iar la masina sold 2813-33.000lei
Valoarea in sold a creditului este de 115.000 lei.
Sold creditor pe cont 455 este de 60.000 lei iar sold pe cont 117 este debitor 22000lei.
In casa si conturi curente la banci exista in total aproximativ 10.000 lei.
Va rog sa ma sfatuiti cum ar fi mai indicat sa se faca, sau mai exact care varianta credeti ca presupune costurile cele mai mici pentru asociatii mostenitori si va rog tare mult sa si argumentati pentru a putea intelege exact:
1. Lichidare firma, si atunci bunurile intra in patrimoniul personal al asociatilor mostenitori- ( ce costuri sunt atat catre stat, impozite cat si pt lichidator, etc)
2. Vanzare masina si cladire catre asociatii mostenitori si apoi lichidare firma- (ce costuri sunt atat catre stat, impozite, notar etc)
Asociatii dispun teoretic, sau pot face rost de banii necesari achitarii creditului pentru masina si sunt dispusi sa-i depuna ca sa inchida creditul, dar ideea e ca trebuie gandit totul astfel incat sa iasa cat mai ieftina toata treaba....si sa nu fie nevoiti sa se imprumute aiurea....si sa plateasca o groaza de bani la stat doar pentru ca nu s-au informat sau nu au fost sfatuiti corect....nici unul neavand studii economice....
Mentionez ca nu exista neintelegeri intre ei atat in ceea ce priveste banii cat si cum sau cat sa revina fiecaruia. Ideea ar fi ca totul sa se faca legal si cu costuri cat mai mici , sa nu plateasca aiurea impozite, sa nu depaseasca echivalentul a 35000Eur si sa devina platitori de TVA iar firma sa se inchida ca sa scape de o grija.
Astept sfaturi.
#119
Postat 08 June 2009 - 05:44 PM
Altfel nu se poate decat prin lichidare cu tot cea ce presupune lichidarea, pentru ca si daca vand bunurile aceste trebuie vandute la pretul pietii catre mostenitori, pentru ca altfel oricum la lichidare sau la un control finantele vor lua in calcul pretul de transfer, vanzarea facandu-se catre asociati sau chiar si catre afini ai acestora.
#120
Postat 08 June 2009 - 08:24 PM
Ar fi bine sa aveti pregatit un bilant la ultima luna, poate se va dori radierea cu dizolvare voluntara.
O alta solutie ar fi fuziunea cu o alta societate.
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
PFA sau SRL pentru 8 ore pentru un client |
COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL | xfxddd3 |
|
||
Repartizare dividende SRL catre cei 2 asociati - 1 SRL si 1 PFA |
Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...) | andur |
|
||
Impozitare activitati bursiere pentru un SRL |
Impozitare - VENIT | Guest_Tika |
|
||
Declaratii ANAF pt SRL fara activitate |
Alte declaratii si raportari | Alina90 |
|
||
Cheltuieli deductibile SRL |
Impozitare - VENIT | ibron |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi