Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
probleme stagiari an 1 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 17

Salt la continut


probleme stagiari an 1


619 replies to this topic

#321 eddyyy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 23 June 2009 - 06:05 PM

Buna seara,

Am si eu o mare rugaminte. Am tot vazut problema anexata mai jos circuland pe forum si as avea nevoie de rezolvarea ei. Adresa mea este eddyyy333@yahoo.com

Multumesc anticipat :sad:

11. O întreprindere este caracterizată de situația bilanțieră descrisă în tabelul de mai jos. Știind că imobilizări necorporale în valoare de 200 sunt aferente chelnuielilor de constituire ale întreprinderii, datorii pe termen lung în valoare de 400 reprezintă rate scadente în anul curent, iar 10% din creanțe sunt garanții de bună execuție ce vor fi încasate peste 20 de luni să se analizeze poziția financiară a întreprinderii pe baza bilanțului contabil și a bilanțului financiar și să se explice diferențele constatate.
Indicator 31.12.n
Imobilizări corporale 3000
Imobilizări necorporale 800
Stocuri 1000
Creante 2000
Disponibilități 1000
Capitaluri proprii 2000
Datorii mai mari de un an 3000
Datorii de exploatare 2400
Datorii bancare pe termen foarte scurt 400




#322 ilie dana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 23 June 2009 - 07:39 PM

VA ROG DACA SE POATE AJUTOR. VA MULTUMESC.

Fisiere atasate





#323 ary

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 23 June 2009 - 09:17 PM

Vezi postareaoana31, la Jun 23 2009, 03:06 PM, a spus:

Pentru administrarea și lichidarea intreprinderilor gasesti in MO 1022 bis / 2004 monografii contabile care se potrivesc pe problemele pe care le ai, numai cifrele fiind diferite.

unde ai gasit acest nr din monitor? ca eu nu-l gasesc nicaieri, numai 1022 (fara bis)



#324 crstmol

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 23 June 2009 - 09:59 PM

Vezi postareailie dana, la Jun 23 2009, 08:39 PM, a spus:

VA ROG DACA SE POATE AJUTOR. VA MULTUMESC.
Se cunosc următoarele date din situația bilanțieră a unei întreprinderi:
Indicator 31.12.n
Imobilizări corporale 40000
Imobilizări necorporale 5000
Stocuri 10000
Creante 8000
Disponibilități 2000
Capitaluri proprii 25000
Datorii mai mari de un an 15000
Furnizori 12000
Datorii salariale 8000
Datorii fiscale și sociale 4000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 1000

Stiind că firma activează în domeniul industrial și cheltuielile sale de constituire sunt de 1000, 10% din stocuri și 5% din creanțe sunt aferente cantinei din incinta societății, care determină de asemenea datorii salariale de 600 și datorii furnizori de 1000, să se analizeze poziția financiară a întreprinderii din punct de vedere contabil și funcțional.

Rezolvare :
Analiza pe baza bilanțului contabil
a)fondul de rulment net

FRN = Active circulante –Datorii pe termen scurt = (Stocuri + Creante + disponibilitati)-(Datorii din exploatare +Datorii bancare pe termen foarte scurt)=
(10000+8000+2000)-(12000+8000+4000+1000)=20000-25000=-5000
Intreprinderea se afla intr-un dezechilibru financiar
b) Activul net contabil
Active imobilizate=Imobilizari corporale+ Imobilizari necorporale=40000+5000=45000
Active curente= Stocuri + Creante + disponibilitati=10000+8000+2000=20000
Total Active= 45000+20000=65000
Capitaluri proprii =Total active- Datorii
Datorii pe termen scurt= Datorii din exploatare +Datorii bancare pe termen foarte scurt=12000+8000+4000+1000 =25000
Datorii pe termen lung= 15000
Capitaluri proprii = 65000-(15000+25000)=65000-40000=25000
Total capitaluri proprii si datorii=65000
c) nevoia de fond de rulment
NFR= Stocuri + Creante + Cheltuieli in avans –(Datorii curente-Credite de trezorerie)-Venituri in avans= 10000+8000+0-(25000-0)-0=-7000
d)Trezoreria neta
TN=FRN-NFR=-5000-(-7000)= 2000
Sau TN= Disponibilitati- Credite de trezorerie=2000-0=2000


Analiza pe baza bilanțului functional
In acest tip de bilant se porneste de la bilantul patrimonial punand in evidenta ciclul de investitii , ciclul de exploatare si ciclul de finantare.
ACTIVE ACICLICE (STABILE)=45000
ACTIVE CICLICE DIN CARE:20000
Active ciclice din exploatare din care :16600
stocuri = 10000-10%=9000
creante din exploatare =8000-5%= 7600
Active ciclice din afara exploatarii= 400+1000=1400
Disponibilitati 2000
TOTAL ACTIV 65000
SURSE ACICLICE(STABILE) DIN CARE: 40000
-capitaluri proprii =25000
-datorii stabile ,din care: 15000
imprumuturi pe termen mediu si lung =15000
SURSE CICLICE(STABILE), DIN CARE =25000
-surse ciclice din exploatare =(12000-1000)+ (8000-600)+4000=22400
- surse ciclice din afara exploatarii =1000+1000+600=2600
TOTAL PASIV =65000
Calculul indicatorilor:
a) fondul de rulment net
FRN= Surse aciclice(stabile)- Active aciclice( stabile)=40000-45000=-5000
FRN = Active ciclice- Surse ciclice= 20000-25000=-5000
b) Necesarul de fond de rulment
NFR = Active ciclice din si in afara exploatarii- Surse ciclice (mai putin creditele de trezorerie)=16600+1400-25000=-7000
c) trezoreria neta
TN = FRN- NFR = -5000-(-7000)= 2000
Din calculele efectuate rezulta ca pe baza bilantului fuinctional indicatorii FRN,NFR si TN au aceleasi valori .



#325 lacra-elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 23 June 2009 - 10:08 PM

buna seara
despre problema mea nu face nimeni nici un comentariu?
dati si voi o parere,un sfat,o idee.......
trebuie sa-mi predau lucrarea maine,ptr ca plec din bucuresti de joi si am termen 25.



#326 raluka76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 23 June 2009 - 10:32 PM

pentru 'lacra-elena'

• Contabilitatea locatorului - finantatorului

1. Achizitionarea bunului de catre finantator :

% = 404„Furnizori de imobilizari” 6.545
2131 „ Echipamente tehnologice (mașini, utilajeși instalații de lucru) " 5.500
4426 „ TVA deductibilă” 1.045

2. Inregistrarea amortizarii lunare :

6811 „ Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor = 2813 "Amortizarea instalațiilor, mijloacelor de transport, animalelor și plantațiilor" 92

*Nota : operatia se repeta in fiecare luna, pe toata durata contractului.
)
3. Facturarea ratei de leasing catre utilizator :(5.500 / (5*12) = 92)

411 „ Clienți ” = % 109
706 "Venituri din redevențe, locații de gestiune și chirii" 92
4427 „ TVA colectată “ 17

*Nota : operatia se repeta in fiecare luna, pe toata durata contractului.

4. Incasarea creantei:

5121„Conturi la bănci în lei “ = 411 „ Clienți ” 109

5. Transferul dreptului de proprietate la terminarea contractului:

• vanzarea masinii la expirarea contractului la valoarea reziduala:(5.500 - (109*24)=5.500-2.616=2.884

461 „ Debitori diverși " % 3.432
7583 "Venituri din vânzarea activelor și alte operații de capital" 2.884
4427 „ TVA colectată “ 548

• scoaterea din evidenta a masinii predate in leasing, apoi vandute

% = 2131 „ Echipamente 5.500
2813 „ Amortizarea instalațiilor, mijloacelor de transport, animalelor și plantațiilor"(109*24) 2.616
6583 „Cheltuieli privind activele cedate și alte operații de capital" 2.884

6. Incasarea creantei de la locatar privind vanzarea masinii

5121"Conturi la bănci în lei" 461 „ Debitori diverși " 3.432


• Contabilitatea locatarului - utilizatorului

1. Primirea bunului de la locator:

D8036 = valoarea totala a ratelor de leasing (5.500/60)*24=2.208

2. Inregistrarea facturii reprezentand rata de leasing :

% = 401 „ Furnizori " 109
612 „ Cheltuieli cu redevențele, locațiile de gestiune și chiriile" 92
4426 „ TVA deductibilă ” 17

3. Plata facturii reprezentand rata de leasing :

401 „ Furnizori " = 5121„Conturi la bănci în lei” 109

4. Scaderea ratei achitate din evidenta extrabilantiera

C8036 = lunar, cu valoarea ratelor de leasing 92

5. Cumpararea masinii la expirarea contractului la valoarea reziduala

% = 404„Furnizori de imobilizari" 3.432
2131 „ Echipamente tehnologice (mașini, utilaje și instalații de lucru)" 2.884
4426 „ TVA deductibilă” 548

6. Reintragirea valorii activului pana la nivelul costului de achizitie initial (92*24)

2131 „ Echipamente = 2813 „ Amortizarea instalațiilor, mijloacelor de transport, animalelor și plantațiilor" 2.208

7. Achitarea facturii privind masina cumparata

404„Furnizori de imobilizari" = 5121 "Conturi la bănci în lei" 3.432



#327 lacra-elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 23 June 2009 - 10:57 PM

Vezi postarearaluka76, la Jun 23 2009, 11:32 PM, a spus:

pentru 'lacra-elena'

multumesc mult pentru opinie
deci si tu ai gandit ca mine, sa folosesc diferenta dintre amortizarea calculata pe 5 ani si cea contractuala de 2 ani,
ca fiind valoarea reziduala.
exact asta imi doream si eu ,inca o parere ,pentru a fi sigura ca am gandit corect.
multumesc mult din nou



#328 DR

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 639 Postari:
  • Gender:Female

Postat 23 June 2009 - 11:21 PM

Ajutati-ma !
Unde incadrez aceste chelt.de instalare?
Ma tot gandesc ca, fac parte din ,,echipamente,,?
Un ajutor va rog.
Poate o rezolvam impreuna problema.
Multumesc.
Atasez varianta 5( V5) primita de la colegii din anii trecuti.

Fisiere atasate





#329 teodora dumitru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 23 June 2009 - 11:32 PM

Buna,

Ma puteti ajuta si pe mine, va rog, cu rezolvarile problemelor urmatoare de la Organizare:

21. Elaborare politici si proceduri contabile. Studiu de caz:societatea de prestari servicii.

22. Organizarea contabilitatii de gestiune. Studiu de caz:societate de comert

Va multumesc anticipat!

Eu am urmatoarele probleme de rezolvat:

FISCALITATE
33. O societate comercială plătitoare de TVA înregistrează în anul 200X venituri în sumă de 175.000 lei, din care 20.000 lei reprezintă dividende primite de la o persoană juridică română. Cheltuielile sunt următoarele:
- cheltuieli cu materiile prime și materialele 37000 lei;
- cheltuieli de personal 10000 lei;
- cheltuieli cu impozitul pe profit datorat în cursul anului 3000 lei;
- cheltuieli cu provizioanele pentru garanții de bună execuție acordate clienților 15000 lei;
- cheltuieli înregistrate în contabilitate care nu au la bază un document justificativ 20.000 lei;
- cheltuieli cu amortizarea contabilă a mijloacelor fixe 20.000 lei; amortizarea fiscală este 23.000 lei;
- cheltuieli cu sponsorizarea 2.500 lei
Să se calculeze impozitul pe profit datorat la nivelul anului și diferența de virat statului.
34. O societate comercială plătitoare de TVA înregistrează într-un an venituri în suma de 560.000 lei din care 1200 lei venituri din dividende de la o persoană juridică română. Cheltuielile înregistrate sunt :
- cheltuieli cu serviciile prestate de terți 11.000 lei (există contracte încheiate, se justifică necesitatea lor și sunt documente care să ateste prestarea lor efectivă);
- cheltuieli cu materiile prime și materialele consumabile 200.000 lei;
- cheltuieli cu stocurile de materiale constatate lipsă din gestiune, neimputabile 2500 lei;
- cheltuieli cu plata personalului 63.500 lei, din care 50.000 lei este fondul de salarii și diferența contribuții aferente fondului de salarii;
- cheltuieli de protocol 2400 lei;
- cheltuieli cu sponsorizarea în bani 1200 lei;
- cheltuieli cu impozitul pe profit plătit în cursul anului 4.000 lei.
Să se calculeze impozitul pe profit datorat pentru întregul an.

Daca aveti aceste probleme ma puteti contacta la adresa ddoyny@yahoo.com pentru a le rezolva impreuna.

Problemele rezolvate de mine sunt urmatoarele:

FISCALITATE
3. Prezentați cum se determină impozitul pe profit în cazul contribuabililor care realizează pe lângă venituri din comercializarea produselor alimentare prin intermediul unui magazin și venituri din activitatea unui bar de noapte.
17. Ce declarație trebuie depusă anual de contribuabili pentru impozitul pe profit și care sunt termenele de depunere?

AUDIT
144. Ce este riscul inerent?
145. Ce este riscul de nedetectare?
146. Ce este și ce semnificație are importanța relativă?
EXPERTIZE CONTABILE
22. Care este diferența dintre expertul contabil și economistul salariat; dar între contabilul autorizat și contabilul salariat?
21. Ce fapte pot atrage răspunderea disciplinară a experților contabili?
DOCTRINA ȘI DEONTOLOGIA PROFESIEI CONTABILE .
135. Răspunderea administrativă
136. Răspunderea penală
137. Depunerea jurământului
138. Sindicate și asociații profesionale
139. Cotizațiile profesionale.
140. Etica pentru profesioniștii contabili angajați.

LA ANALIZA AM URM. PROBLEMA: 20. Să se calculeze pentru societatea comercială ACI S.A. indicatorii de lichiditate și să se interpreteze.
Pe care nu am rezolvat-o inca.

Bafta!



#330 lacra-elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 24 June 2009 - 12:09 AM

[quote name='teodora dumitru' date='Jun 24 2009, 12:32 AM' post='205235']
Buna,

Ma puteti ajuta si pe mine, va rog, cu rezolvarile problemelor urmatoare de la Organizare:

21. Elaborare politici si proceduri contabile. Studiu de caz:societatea de prestari servicii./quote]


21. Elaborarea politici si procedurilor contabile. Studiu de caz : societatea de prestarii servicii.

Raspuns:

Politica de contabilitate reprezintă o totalitate de principii, convenții, reguli, metode și procedee adoptate de conducerea întreprinderii pentru ținerea contabilității și întocmirea rapoartelor financiare.
Politica de contabilitate constituie o parte integrantă a rapoartelor financiare și trebuie să fie elaborată de fiecare întreprindere care desfașoară activitate de întreprinzător și este înregistrată în Republica Moldova, indiferent de tipul de proprietate, apartenența ramurală și forma organizatorico-juridică a acesteia (cu excepția organizațiilor bugetare).
Elaborarea proiectului politicii de contabilitate poate fi efectuată de către contabilitate, de o comisie specială, compusă din reprezentanții serviciilor contabil, financiar, juridic și altor servicii ale întreprinderii sau de firma de consulting (audit). Politica de contabilitate aleasă poate fi examinată și adoptată prin decizia de protocol a fondatorilor (proprietarilor) sau de Consiliul de directori, iar după aceasta trebuie să fie aprobată de conducătorul întreprinderii.
Politica de contabilitate se elaborează în baza ansamblului de convenții fundamentale ale contabilității. Noțiunea "convenție" înseamnă presupunere (ipoteză), condiție de la care întreprinderea trebuie să pornească la organizarea contabilității și întocmirea rapoartelor financiare.
În IAS 1 "Politica de contabilitate" sunt stabilite trei convenții fundamentale ale contabilității: continuitatea activității, permanența metodelor și specializarea exercițiilor.
Procedura formării politicii de contabilitate privind o problemă (sector) concretă a contabilității constă în alegerea unei variante din câteva, admise de actele legislative și normative, în justificarea metodei alese, pornind de la particularitățile activității întreprinderii și acceptarea acesteia în calitate de bază pentru ținerea contabilității și întocmirea rapoartelor financiare.
De exemplu, IAS 16 "Contabilitatea activelor materiale pe termen lung" recomandă câteva metode de calculare a uzurii mijloacelor fixe:
- metoda casării liniare;
- metoda proporțional volumului produselor (serviciilor);
- metoda soldului degresiv;
- metoda degresivă cu rată descrescătoare.
La elaborarea politicii de contabilitate întreprinderea alege acea metodă de calculare a uzurii, care corespunde modelului prevăzut de exploatare a unui obiect concret de mijloace fixe.
IAS 18 "Venitul" prevede două variante de constatare a veniturilor din prestarea serviciilor: pe fiecare tranzacție sau pe stadii de finalizare a acesteia. Întreprinderea alege acea variantă, care permite determinarea mai exactă a mărimii venitului obținut în cursul perioadei de gestiune.
Politica de contabilitate, constituind instrumentul de realizare a prevederilor S.N.C., poate să difere esențial la diverse întreprinderi. Variantele și regulile de evaluare și contabilizare a activelor, veniturilor și cheltuielilor acceptabile pentru o întreprindere pot să influențeze negativ asupra rezultatelor activității altei întreprinderi sau să fie absolut inutile pentru aceasta. Astfel, în conformitate cu IAS 2 "Stocurile de mărfuri și materiale", evaluarea materialelor poate fi efectuată prin trei metode: de identificare, FIFO și costului mediu ponderat.
Metoda de identificare prevede determinarea costului fiecărei unități a stocurilor de mărfuri și materiale și este adecvată pentru întreprinderile cu producție individuală și în serii mici. Metodele FIFO și costului mediu ponderat pot fi utilizate la întreprinderile care dispun de un asortiment bogat și variat de stocuri de mărfuri și materiale.
Politica de contabilitate în anul curent este aprobată de conducătorul întreprinderii la finele anului precedent și intră în vigoare începând cu 1 ianuarie a anului de gestiune. Ea trebuie să fie aplicată de toate subdiviziunile structurale ale întreprinderii, inclusiv de cele evidențiate într-un bilanț distinct, indiferent de sediul lor.
Întreprinderea nou-creată își elaborează politica sa de contabilitate până la prima prezentare a rapoartelor financiare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la dobândirea drepturilor persoanei juridice. Procedurile și metodele contabile alese se aplică de întreprindere din ziua înregistrării de stat.
Politica de contabilitate aleasă de întreprindere trebuie să fie aplicată consecutiv - de la o perioadă de gestiune la alta. În unele cazuri prevăzute de IAS 1, întreprinderea poate să introducă modificări în politica de contabilitate, adică să nu respecte în decursul anului de gestiune principiul permanenței.
Toate modificările introduse în politica de contabilitate trebuie să fie argumentate și perfectate prin documente de dispoziție (ordine, dispoziții), indicându-se data intrării în vigoare a acestora.
Politica de contabilitate adoptată de întreprindere trebuie să fie dată publicității, adică să fie adusă la cunoștința tuturor categoriilor de utilizatori ai rapoartelor financiare. Forma de prezentare a politicii de contabilitate este determinată de însăși întreprinderea. Însă în toate cazurile politica de contabilitate trebuie să fie inclusă într-un capitol special al notei explicative la raportul financiar anual. Rapoartele financiare trimestriale pot să nu cuprindă informații referitoare la politica de contabilitate atunci când în ultima n-au fost introduse modificări, începând cu data prezentării rapoartelor precedente, care cuprind politica de contabilitate.
Dacă politica de contabilitate a întreprinderii este elaborată în baza convențiilor fundamentale ale contabilității stabilite de IAS 1 "Politica de contabilitate", acestea pot să nu fie publicate în rapoartele financiare. În cazul formării politicii de contabilitate în baza convențiilor care diferă de cele prevăzute de standardul menționat, atare convenții, împreună cu cauzele aplicării acestora și evaluarea lor în expresie valorică, trebuie să fie dezvăluite detaliat în rapoartele financiare.
Modificările introduse în politica de contabilitate care influențează substanțial evaluarea și luarea deciziilor de către utilizatorii rapoartelor financiare în cursul perioadei de gestiune sau în perioadele ulterioare, cauzele acestor modificări, precum și evaluarea consecințelor acestora în expresie valorică urmează să fie publicate distinct în nota explicativă la rapoartele financiare.
Dezvăluirea politicii de contabilitate nu justifică reflectarea greșită sau inexactă a informațiilor și nu exonerează conducerea întreprinderii de răspundere pentru încălcarea regulilor stabilite de ținere a contabilității și de întocmire a rapoartelor financiare.

PRINCIPII, POLITICI SI METODE CONTABILE
a) Reglementarile contabile aplicate la intocmirea si prezentarea situatiilor financiare anuale.
Situațiile financiare au fost întocmite în conformitate cu Reglementările Contabile Românești armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităților Economice Europene aprobate prin OMFP 1752/2005. OMFP 1752/2005 solicita ca situațiile financiare să fie întocmite în conformitate cu Legea Contabilitatii 82/1991 (republicata , modificata si completata ulterior) si Cerintele de intocmire si prezentare prevazute de OMFP 1752/2005 .
Societatea organizeaza si conduce contabilitatea proprie potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr.82/1991 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si intocmeste situatii financiare anuale potrivit prevederilor Ordinului Ministerului de Finante nr.1752/2005 pentru aprobarea Reglementarilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a Comunitatilor Economice Europene. Prezentele situatii financiare sunt intocmite in baza continuitatii activitatii. Fiecare element semnificativ este prezentat separat in situatiile financiare. Valorile nesemnificative sunt agregate cu valorile de natura sau functie similara si nu sunt prezentate separat.
b) Abaterile de la principiile si politicile contabile, metodele de evaluare si de la alte prevederi din reglementarile contabile:
* natura; nu este cazul * motivele; nu este cazul * evaluarea efectului asupra activelor si datoriilor, pozitiei financiare si a profitului sau pierderii.
c) Valorile prezentate in situatiile financiare sunt comparabile Da. X Nu. -
* comentarii relevante nu este cazul
d) Valoarea reziduala pentru imobilizari stabilita in situatia in care nu se cunoaste pretul de achizitie sau costul de productie al acesteia.
nu este cazul
e) Suma dobanzilor incluse in costul activelor imobilizate si circulante cu ciclu lung de fabricatie.
nu este cazul
f) In cazul reevaluarii imobilizarilor corporale - detaliem:
* elementele supuse reevaluarii, precum si metodele prin care sunt determinate valorile rezultate in urma reevaluarii;
nu este cazul
* valoarea la cost istoric a imobilizarilor reevaluate;
nu este cazul
* tratamentul in scop fiscal al rezervei din reevaluare;
nu este cazul
* modificarile rezervei din reevaluare:
nu este cazul
* valoarea rezervei din reevaluare la inceputul exercitiului financiar; nu este cazul
* diferentele din reevaluare transferate la rezerva din reevaluare in cursul exercitiului financiar;
nu este cazul
* sumele capitalizate sau transferate intr-un alt mod din rezerva din reevaluare in cursul exercitiului financiar, cu prezentarea naturii oricarui astfel de transfer, cu respectarea legislatiei in vigoare; nu este cazul
* valoarea rezervei din reevaluare la sfarsitul exercitiului financiar. nu este cazul
g) Activele fac obiectul ajustarilor exceptionale de valoare exclusiv in scop fiscal Da. - Nu. X
suma ajustarilor si motivele pentru care acestea au fost efectuate nu este cazul
h) Valoarea prezentata in bilant, rezultata dupa aplicarea metodelor FIFO, CMP sau LIFO, difera in mod semnificativ, la data bilantului, de valoarea determinata pe baza ultimei valori de piata cunoscute inainte de data bilantului Da. - Nu. X
valoarea acestei diferente ca total, pe categorii de active fungibile. nu este cazul .
Director General, Intocmit,



#331 miha stanila

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 June 2009 - 07:54 AM

Buna ziua!
As avea si eu o rugaminte, daca se poate as dori un raspuns la problema de mai jos:

O întreprindere este caracterizată de situația bilanțieră descrisă în tabelul de mai jos. Știind că imobilizări necorporale în valoare de 200 sunt aferente chelnuielilor de constituire ale întreprinderii, datorii pe termen lung în valoare de 400 reprezintă rate scadente în anul curent, iar 10% din creanțe sunt garanții de bună execuție ce vor fi încasate peste 20 de luni să se analizeze poziția financiară a întreprinderii pe baza bilanțului contabil și a bilanțului financiar și să se explice diferențele constatate.
Indicator 31.12.n
Imobilizări corporale 3000
Imobilizări necorporale 800
Stocuri 1000
Creante 2000
Disponibilități 1000
Capitaluri proprii 2000
Datorii mai mari de un an 3000
Datorii de exploatare 2400
Datorii bancare pe termen foarte scurt 400

Astept mail la adresa miha_stanila@yahoo.com
Multumesc anticipat!



#332 simoneero

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 24 June 2009 - 07:58 AM

Pls help maine dimineata trebuie sa predau lucrarea:

17.Principala sursa de informare pentru management este contabilitatea.Transformarea cintabilitatii intr-o contabilitate orientata spre conducere trebuie sa aduca in prin plan sustinerea deciziilor conducerii si nu documentarea activitatii trecute.Identificati informatiile furnizate de contabilitate pentru echipa manageriala.Studiu de caz: societatea de prestari servicii.

16.Orice planificare incepe cu intrebarea ?pentru ce suntem aici?? Aceasta presupune termene (orizonturi de timp) si etape sau strategii adecvate termenelor.
Termenele pot fi:
termen scurt: pina la un an;
termen mediu: intre doi si cinci ani;
termen lung: peste cinci ani.
In functie de termenele stabilite etapele pot fi:
planificarea strategica ;
planificarea tactica;
planificarea operativa.
Identificati intrebarile la care trebuie sa raspunda fiecare etapa de planificare in domeniul organizarii contabilitatii la nivelul unei intreprinderi,informatiile importante necesare si exemple pentru continutul fiecarei etape de planificare.

8.SC MOBOLA ALFA SA are in depozitul de materii prime, la 1 octombrie, 1200 mc lemn de brad de un anumit sortiment, la pretul de cumparare de 75 lei/mc
Aprovizionarile in cursul lunii au fost:
- la 5 octombrie, 800 mc la costul de achizitie de 82 lei/mc;
-la 11 octombrie. 1000 mc la costul de achizitie de 82 lei/mc;
-la 20 octombrie, 900 mc la costul de achizitie de 82 lei/mc.
Consumurile lunii octombrie au fost :
La 8 octombrie 1.100 mc;
La 18 octombrie 1.500 mc.
Contabilitatea intrarilor si iesirilor de materii prime se va face dupa:
A-metoda primei intrari- primei iesiri:FIFO
B-metoda costului prestabilit de 77 lei/mc;
C-metoda costului mediu ponderat (CMP).
La 8 octombrie au iesit:
1100 mc la pretul de 75 lei/mc
Stoc la 18 oct
100 mc la pretul de 75 lei/mc
800 mc la 82 lei/mc
1000 mc la 82 lei/mc
Iesire 1.500mc
Stoc ramas 400 mc la 82 le/mc
Intrat la 20 oct 900 mcla pret de 82 lei/mc
Valorea stoc la 20 0ct=106.600 ron
Metoda CMP
5oct1200*75lei/mc+800*80/1200+800=90.000+64.000/2000=106.000/2.000= 154000/2000=77 lei/mc
8.oct 2.000*77 lei/mc-1.100 lei/mc=900 *77 lei/mc
11oct 900*77 lei/mc+1000*82 lei/mc/900+1000= 69.300+82.000/1900=79,62 lei/mc
1900*79.63 lei/mc-1500*79,63 = 400* 79,63 lei/mc
20oct 400*79,63 +900*82/400+900=31.852+73.800/1300=81.27 lei/mc
Stoc final=81,27 lei*1300=105.651 lei

Metoda costului prestabilit 77 lei/mc
Stoc la 20 oct= 77*1200+800-1100+1000-1500+900)=77*1300=100.100 lei

9.SC MULTIMOD SA reinnoieste efectele comerciale existente, valoarea nominala a efectului 10.000 lei, dobanda penalizare 12%, amanarea termenului de la 1 mai la 31 iulie (19.000*12*3):(100*12)=300lei,timbru fiscal 12lei, cheltuieli cu corespondenta 8 lei.Sa se efectueze inregistrarile necesare, inclusiv creearea noului efect, atat la tragator cat si la tras.
Acceptare efectului amanat de client
413=4111 10.000 lei
5121= 766 300 lei inregistrarea dobanzii la client

La furnizor
Acceptare efectului
401= 403
Plata dobanzii
666=5121 300 lei
Plata timbru fiscal, chelt corespondenta
%= 5311 20
635 12
626 8



Problemele 8 si 9 le-am rezolvat, dar as vrea sfatul vostru, dc este corect? Deasemeni metoda costului prestabilit, ar putea sa imi spuna cineva mai multe detalii?

Aceasta postare a fost editata de simoneero: 24 June 2009 - 08:00 AM




#333 ellissa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 24 June 2009 - 10:19 AM

ce va veni cu predarea lucrarilor maine?am sunat la ceccar bucuresti si dupa 01 iulie se va afisa lista cu lectorii la care predam lucrarea



#334 simoneero

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 24 June 2009 - 10:26 AM

Vezi postareaellissa, la Jun 24 2009, 11:19 AM, a spus:

ce va veni cu predarea lucrarilor maine?am sunat la ceccar bucuresti si dupa 01 iulie se va afisa lista cu lectorii la care predam lucrarea

Pai atunci cand am ridicat tema mi s-a spus ca trebuie sa o aduc pana pe 25



#335 ellissa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 24 June 2009 - 10:34 AM

Asa am crezut si eu,dar se va afisa o lista cu lectorii la care trebuie predata.Bine ar fi sa si stim ce am scris....



#336 lacra-elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 24 June 2009 - 10:39 AM

am o veste buna
aveam termen de predare al lucrarii pe 25.06.2009 si am sunat la ceccar bucuresti pentru a intreba daca a ramas data de 25 termen final si unde anume trebuie sa predau lucrarea.......iar raspunsul primit a fost, citez " lectorii dvs sunt ocupati cu sesiunea de examene si predarea a fost amanata pana pe 6 iulie 2009; urmariti site-ul ceccarbuc si aflati grupa din care faceti parte si carui lector ii apartine; acesta va anunta cand si unde se tine intalnirea cu toata grupa"......deci, mai avem timp sa lucram la tema.....eu nu am apucat sa o termin.....uitasem complet de tema din titlul lucrarii....

si inca ceva.....la intalnirea cu lectorul se discuta ce am reusit sa rezolvam si ce nu.....vom primi indicatii ....etc....



#337 simoneero

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 24 June 2009 - 10:43 AM

Am sunat si eu acum si la fel mi-au zis, sa urmarest site-ul dupa 1iulie
O intrebare: Voi aveti probleme incomplete in tema? Eu am doua , cu textul ceva de genul: reluand textul de la problema nr..(care nu exista in tema mea) calculati...... Am sunat la ei sa le spun....si au spus sa sar peste problemele alea....
Voi ce grupa sunteti la stagiu colectiv?



#338 miha stanila

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 June 2009 - 10:52 AM

1. O întreprindere este caracterizată de situa?ia bilan?ieră descrisă în tabelul de mai jos. Știind că imobilizări necorporale în valoare de 200 sunt aferente chelnuielilor de constituire ale întreprinderii, datorii pe termen lung în valoare de 400 reprezintă rate scadente în anul curent, iar 10% din crean?e sunt garan?ii de bună execu?ie ce vor fi încasate peste 20 de luni să se analizeze pozi?ia financiară a întreprinderii pe baza bilan?ului contabil și a bilan?ului financiar și să se explice diferen?ele constatate.
Indicator 31.12.n
Imobilizări corporale 3000
Imobilizări necorporale 800
Stocuri 1000
Creante 2000
Disponibilită?i 1000
Capitaluri proprii 2000
Datorii mai mari de un an 3000
Datorii de exploatare 2400
Datorii bancare pe termen foarte scurt 400
2. Calcula?i și interpreta?i indicatorii de lichiditate în cele două cazuri și explica?i diferen?ele.
3. Se cunosc următoarele date din situa?ia bilan?ieră a unei întreprinderi:
Indicator 31.12.n
Imobilizări corporale 40000
Imobilizări necorporale 5000
Stocuri 10000
Creante 8000
Disponibilită?i 2000
Capitaluri proprii 25000
Datorii mai mari de un an 15000
Furnizori 12000
Datorii salariale 8000
Datorii fiscale și sociale 4000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 1000
Stiind că firma activează în domeniul industrial și cheltuielile sale de constituire sunt de 1000, 10% din stocuri și 5% din crean?e sunt aferente cantinei din incinta societă?ii, care determină de asemenea datorii salariale de 600 și datorii furnizori de 1000, să se analizeze pozi?ia financiară a întreprinderii din punct de vedere contabil și func?ional.
4. Să se analizeze indicatorii de lichiditate în cele două cazuri și să se comenteze rezultatele.

Si eu ma confrunt cu aceste probleme si nu ma descurc deloc!
Te rog daca primesti raspunsurile trimite-mi-le la miha_stanila@yahoo.com.



#339 lacra-elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 24 June 2009 - 10:56 AM

Vezi postareasimoneero, la Jun 24 2009, 11:43 AM, a spus:

Am sunat si eu acum si la fel mi-au zis, sa urmarest site-ul dupa 1iulie
O intrebare: Voi aveti probleme incomplete in tema? Eu am doua , cu textul ceva de genul: reluand textul de la problema nr..(care nu exista in tema mea) calculati...... Am sunat la ei sa le spun....si au spus sa sar peste problemele alea....
Voi ce grupa sunteti la stagiu colectiv?


da....acest lucru s-a intamplat la analiza-diagnostic...au uitat sa ne dea anexele....dar eu le-am descoperit aseara.....am gasit pe acest site toate problemele la conta,fiscalitate,analiza.....a nu se intelege ca le am rezolvate.....sunt enunturile tututror variantelor....iar la analiza.... eu aveam o problema care cerea analiza pozitiei intrep de la pct 2 din perspectiva riscului de lipsa de lichiditate......iar la a doua problema imi cerea analiza evolutiei ratei de rotatie a activului circulant net, a levierului financiar si a ratelor de rentabilitate in cazul sc santierul naval orsova sa...... in fisierul cu toate problemele sunt anexate si datele santierului naval si datele intreprinderii de la pct 2....
nu stiu adresa ta de mail sa-ti trimit fisierele



#340 simoneero

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 24 June 2009 - 11:17 AM

Mailul meu este simoneero@yahoo.com
Multumescmult dc poti sa imi trimiti
Eu am aceste doua probleme incoplete, dcma poate ajuta cineva:
12.(81)Sa se analizeze soldurile intermediare de gestiune si evolutia acestora in cazul TITAN SA (aplicatia 19)

23. (153)Reluand datele din intrebarea 152, care este suma amortizarii in anul N.
a) 12.500.000 lei;
b) 16.000.000 lei;
c) 8.000.000 lei.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL