Tin sa fiu angajat la propria II deoarece muncesc in rand cu angajatii, iar pe cartea de munca nu se va regasi ca eu am fost analist marketing sau analist contabil, desi eu asta fac.
Intreprindere Individuala. Titular si angajat in acelasi timp
#1
Postat 06 March 2011 - 09:45 AM
Tin sa fiu angajat la propria II deoarece muncesc in rand cu angajatii, iar pe cartea de munca nu se va regasi ca eu am fost analist marketing sau analist contabil, desi eu asta fac.
#2
Postat 06 March 2011 - 03:44 PM
kingbt, la Mar 6 2011, 10:45 AM, a spus:
Tin sa fiu angajat la propria II deoarece muncesc in rand cu angajatii, iar pe cartea de munca nu se va regasi ca eu am fost analist marketing sau analist contabil, desi eu asta fac.
Nu s epoate.Va puteti plati d-voastra pt pensie si asigurari.
#3
Postat 21 March 2011 - 02:23 PM
#4
Postat 10 November 2011 - 11:50 AM
avdia, la 06 March 2011 - 03:44 PM, a spus:
kingbt, la Mar 6 2011, 10:45 AM, a spus:
Tin sa fiu angajat la propria II deoarece muncesc in rand cu angajatii, iar pe cartea de munca nu se va regasi ca eu am fost analist marketing sau analist contabil, desi eu asta fac.
Nu s epoate.Va puteti plati d-voastra pt pensie si asigurari.
Si daca platesc eu pensie si asigurari ce trebuie sa mai platesc ca sa primesc indemnizatie pentru cresterea copilului ? Anul asta am terminat facultatea si nu am fost nicci asigurata de ceva timp. Acolo imi cer 6 luni retroactiv. E legal ? Nu sunt angajata la nici o firma, si nici nu vreau deocamdata. Am infiintat I.I. ul ca sa pot sa platesc tot ce trebuie platit. Ca titular ar intreprinderii ce si cum pot sa fac ca anul viitor sau dupa sa pot sa primesc indemnizatie ? Va rog sa ma ajutati. Multumesc
#5
Postat 10 November 2011 - 02:04 PM
#7
Postat 14 November 2011 - 02:03 PM
danyR, la 21 March 2011 - 02:23 PM, a spus:
Dar pentru că p-atunci toată lumea , inclusiv fiscaliştii concepeau ca orice asociat unic-administrator să se poată folosi de resursele băneşti ale firmei , după bunul plac ,fără restricţii, totul a fost O.K. Cei în cauză fiindcă îşi dădeau seama că este indicat, este corect , este avantajos să fie asiguraţi şi pentru asigurări sociale şi pentru sănătate, şi-au încheiat contracte de asigurări cu CJP sau/şi cu CJAS şi-şi plăteau contribuţiile din contul firmei. Anual, cu ocazia întocmirii bilanţului, unii-şi regularizau aceste plăţi pe seama dividendelor, alţii pe seama costurilor.
Numai că fiscul a născocit şi a fost modificat Codul fiscal ca să fie clar tuturor că dividende se pot distribui doar din profituri certe , rezultate prezentate în bilanţurile contabile. Timp de vreo un an doi unele firme au avut întocmite vreo 6-7 bilanţuri. Până când şi acest obicei a fost interzis. Bilanţ se face de atunci anual , respectiv doar în cazurile prevăzute de lege.
Şi atunci iarăşi s-a pus problema angajării ca salariat a asociaţilor şi/sau administratorilor. Şi ITM cred că a dat un fel de circulară, din care rezulta că în calitate de asociat unic pot numi o altă persoană în funcţia de administrator şi care administrator mă angajează în funcţia de director. Cu salar.Cu toate contribuţiile calculate şi plătite atât de angajator cât şi din reţinerile din salariul directorului.
Cu II şi PFA eu nu am avut experienţe, dar nu văd ce obiecţii poate avea ITM-ul dacă li se prezintă un CIM în care un administrator legal numit, încadrează un oarecare salariat, fie şi-n funcţia de director sau de îngrijitor, fie chiar pe unul sau singurul asociat al firmei!
Mai ales de când cu "munca dependentă" chiar cine vă refuză acest CIM ?!
Cât despre indemnizaţiile pre şi postnatale, respectiv şi pentru îngrijirea şi creşterea copilului, eu ştiam că şi CPJ şi CJAS acceptă încheierea contractelor de asigurare retroactiv pe un an, iar în cazul celor plecaţi în străinătate, Casele de Pensii Judeţene acceptă retroactivitatea pe toată perioada cât persoana în cauză face dovadă, declară că a lucrat în străinătate. Nivelul contribuţiei este corespunzător cuantumului însumat al celui datorat de angajator şi de asigurat ce se aplică cel puţin asupra nivelului minim al salariului stabilit pe economie.Atenţie că pentru cei cu studii superioare acest nivel este chiar de 1200 lei. Dar ... poate şi pentru a plăti o contribuţie mai mică, unii au renunţat să mai declare că sunt chiar licenţiaţi! Şi şi-au prezentat doar diplomele de bacalaureat!
Sau cumva din 2010 şi aceste reguli, prevederi legale s-au schimbat ?!
#8
Postat 21 November 2011 - 09:26 AM
Nu exista administrator legal numit la II si PFA. Tu esti TITULAR al Intreprinderii INDIVIDUALE. Nu poti sa numesti pe cineva administrator, pentru ca nu este ca la SRL sa fie un administator, altu decat asociatii sau chestii de astea.
Tu esti titular, tu centrezi, tu dai cu capu ... II este exprimarea unui model de a face afaceri in nume PERSONAL.
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi