intrebarea mea este in legatura cu listatul , eu listez jurnal vanz, jurn cump, registrul centralizat jurnal, reg de casa , in caz ca nu exista de la client, balanta, o balanta cu mijloace fixe ... si cam atat... , parerea mea este ca ai voie sa le pastrezi pe suport informatic ( eu le salvez pe Cd) si i caz de nevoie le restaurez in program si-mi printez ce situatii vreau, printez doar ce absolut obligatoriu .
#21
Postat 11 October 2008 - 10:04 AM
intrebarea mea este in legatura cu listatul , eu listez jurnal vanz, jurn cump, registrul centralizat jurnal, reg de casa , in caz ca nu exista de la client, balanta, o balanta cu mijloace fixe ... si cam atat... , parerea mea este ca ai voie sa le pastrezi pe suport informatic ( eu le salvez pe Cd) si i caz de nevoie le restaurez in program si-mi printez ce situatii vreau, printez doar ce absolut obligatoriu .
#22
Postat 15 October 2008 - 03:51 PM
bine, il pot salva si ca fisier excel (saga permite asta), dar nu ma mai chinui fiindca var. prezentata mai sus e mai buna, ea cuprinde chiar toata baza de date, nu numai reg. cartea-mare.
sigur ca toate listarile le indosariez "pe caprarii" , asta e o munca de arhivare ce mai mananca ceva timp in fiecare luna si aduce chelt. aferente de consumabile.
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 15 October 2008 - 03:53 PM
#23
Postat 18 October 2008 - 12:16 PM
#24
Postat 18 October 2008 - 04:57 PM
Sintem de 14 ani pe piata si ne cunoastem cu tot ce misca pe la finante (control fiscal, urmarire, garda), ITM, CAS, practicam preturi medii, dar pretindem intelegere si flexibilitate de la clienti in cazul oricaror controale sau servicii problematice (atestari fiscale de ex.) in sensul ca nu prezentam aproape niciodata perfectiunea, preferam lucrari rezonabil intocmite, cu erori sau omisiuni care il costa suplimentar pe client in cel mai rau caz 2500 lei/an, dar media este pe la 700-800 lei/an. in fine, nu tintim podiumul cu "contabilul anului". Sintem f. scumpi la dosare de credit, expertize, infiintari de firme, evaluari, servicii ocazionale. Ocazional "am revandut" servicii juridice, obtinere autorizatii, lichidari, reprezentare control fiscal. Lucram f. scump cu orice client strain, indiferent de natie, de fapt nu avem decit 5, 4 x 250 euro/luna fara tva pt. dosare subtiri si 1 cu 550 euro/luna cu ceva acte - sunt clientii cei mai dificili si cu pretentii pe care nu le au in tarile de origine, mai bine lipsa sau banul gros jos.
Listam la cerere orice este necesar: registrul de casa, jurnale contabile si TVA, NIR, BC, situatii de lucrari - avem machete pt. aproape orice si pe baza facturilor se poate intocmi ceea ce se cere, totul este sa poti da indicatiile necesare operatorului de calculator si la "necaz" sa il indrumi. Am mai avut o idee buna si lucram numai cu persoane cu un oarecare handicap fizic, dar sincer le platim la nivelul unui contabil cu studii medii: 7-9 lei/ora net, dar nu avem talentati sau vedete in firme. Si in caz de nevoie avem in rezerva permanent 2 persoane care ne pot ajuta.
Ideea este ca ne dorim permanent noi clienti, tinand cont ca vreo 10-15 dintre cei micuti, inchid afacerile anual si trebuie inlocuiti, si ne-am cam ferit sa preluam "ostil" clienti buni de la colegii de breasla mai cunoscuti din zona. Strict ca parere personala, consider ca un contabil poate tine piept lunar la cca. 30 - 40 de firme, din care 10 mai consistente - peste 400-500 contari/luna, eventual cu ajutorul unui curier care sa faca 2-3 drumuri lunare la inst. publice (100-150 lei/luna pt. 10-12 ore de coada).
Este un caz particular, nu cred sa fim un exemplu, dar am incercat sa tratam tinerea de contabilitati ca pe oricare alta afacere, veniturile si profitul trebuie sa creasca anual cu cel putin 15% ca sa fie bine.
#25
Postat 18 October 2008 - 05:28 PM
Firme? cam 80-90. Stiti cum e, unii vin, altii pleaca...
Ca volum avem firme cu un volum foarte mare in fiecare luna, si firme cu un volum de 3 firfirici pe luna, dar din punctul meu de vedere toate le tratam cu seriozitate. Mai greu e la inchideri, pentru ca sunt destui cu imp. pe micro si care gandesc ca e mai bine sa vina odata la 3 luni decat in fiecare luna.... Recunosc, odata la 3 luni lucram si sambetele, unii isi mai iau si pentru duminica, iar la inchiderile de an "mult de munca" e putin spus. Am avut si zile cand am plecat la 2-3 dimineata (evident, a doua zi aveam predarea de bilanturi).
Avantaje? de fiecare data cand lucram peste program primim bani in plus. Si nici macar nu e cerinta noastra, asa s-a gandit sefa. Plus ca avem mare noroc de o sefa cu foarte multa experienta, cu multe legaturi (conteaza, nu?) si foarte intelegatoare. In ziua predarii avem liber dupa 12, si incepand cu 25-pana pe 5-10 putem sa ne luam oricand liber.
Facem de toate. Fiecare are un numar de firme si se ocupa de ele de la A-Z, cu observatia ca statele si declaratiile le fac cele 2 colege pe salarizare. In rest, noi aranjam actele, introducem tot, vorbim (mult!) cu clientii prin telefon/email pentru a regla eventualele probleme, facem declaratii, op-uri, de multe ori mergem sa reglam si eventualele neintelegeri pe la administratii (somatii de plata venite aiurea, etc). Listarile - eu le fac lunar, in acea perioada "moarta" intre 25-5 a lunii.
Evident ca, cel putin noi, junioarele, avem ajutor de la cei cu experienta. Dar in general ne-au invatat sa cautam singure raspunsul, si apoi sa venim cu problema si cu propunerea noastra de rezolvare - asa, ca sa invatam. Nu zic ca nu-ti ia timp (D-zeu stie cat am cautat prin codul fiscal daca veniturile din subventii se impoziteaza sau nu!) dar sincer, parca ai un anumit respect pentru persoana ta cand faci totul singur.
In concluzie: volum mare de munca, dar rasplata este pe masura - cel putin in cazul meu.
Va salut si toate cele bune!
#26
Postat 19 October 2008 - 11:01 AM
mutual, la Oct 18 2008, 05:57 PM, a spus:
noi asociatii facem inchiderile, verificarile si supervizarea, eventual inregistram anumite documente sau operatiuni mai complexe.
mutual, la Oct 18 2008, 05:57 PM, a spus:
de ex., la mine mai vin si cu vreo 5-6 delegatii in punga (nearhivate, necompletate, unele cu peste 10 docum. de inreg., unele externe = le fac si decontul), pe bf de combustibil nu-si trec numele firmei ci numai (si asta cu mari insistente)nr auto = completez eu restul ca nu se poate fara, mai fac si state drepturi de autor pt. cei platiti prin banca (celor cu nr. li se face de la firma), unora li se plateste si salariul cu acelasi op = du-te la statul de plata sal. si vezi cat e sal. net pe luna rasp., scade-l. din suma totala platita ca sa vezi cat e pe drepturi de autor ...
de ex., in cazul meu - la 500-600 inreg lunare efective/firma - fara salarii, fara amortizari, fara inchid. tva si inchid. venituri/chelt. pe care le face programul automat, doar trebuiesc verificate:
* 1 zi :
- arhivarea docum.(casa, banca, deleg., drepturi de autor, etc... 3-4 ore)
- deconturi delegatii 2-6 ore (depinde de felul deleg. si nr. de docum.)
- drepturi de autor (2 ore)
si, in caz fericit, daca au fost deleg. mai putine si mai simple:
- introd. facturi emise (1-2 ore).
deci minim-minimorum 3+2+2+1=8 ore, insa asta e f.f rar
* 1 zi fz. si casa (au zilnic bf de benzina, taxi + facturi + uneori chit., intocmire si arhivare dpc/dic afer. transfer. nr din cont si deconturilor de deleg., mai un nir, mai un pv de dare in fol., mai rar de receptie milj. fixe, etc ..)
* 1 zi :
- banca (destula) = vreo 8 conturi : bcr lei si valuta, bcr depozite lei si valuta, bancpost linie de credit si card, fd de investitii si un cont trezorerie, evident ca cel cu mai multe operatiuni e cel curent in bcr (operatiuni zilnice)
- compensari avansuri cu fact primite/emise
- inchiderea, verificarea soldurilor
- decl. toate (fara depus, evident)
- op-uri salarii (sediu si pct de lucru), tva si trim. imp. profit
- listari si arhivari docum listate
* nu mai pun inca macar 1 zi de vb la tel, de primire docum., de "da-mi si mie fisa lui cutarica la zi ..." sau " trimite-mi pe mail OP-ul cu care am platit ... " , "zi-mi si mie contul lui cutarica fiindca sunt la banca si am uitat sa-l completez" = cauta fz, vezi cand s-a mai facut o plata, du-te la dosarul de banca din luna resp si cauta op-ul, suna-l si da-i nr de cont ... si cate si mai cate ...
asta pe usor, repet ! 3 zile lucru efectiv (in forta) e un caz fericit si nemaintalnit la mine de vreo 2 ani deja fiindca de regula ma duc cel putin intr-o saptamana cu astea + alte zile de urmarire clienti (tel. sa plateasca - "nu-i in birou acum, reveniti", mai suni inca o data mai tarziu sau zice ca te suna el si n-o mai face, tot tu mai tre' sa suni peste 1-2 zile, uite asa se mananca timpul... ), cateodata probleme cu fz la dif de curs valutar... + diverse cerinte (cum v-am zis) de la patronii firmei care nu au nici o evid. primara la firma si ma suna pt. toate alea...
aaa, sa nu uit : + probleme personal (contracte, act. adit., decizii, concedii, zile libere, adev., etc)
mutual, la Oct 18 2008, 05:57 PM, a spus:
chiar n-as vrea sa fiu inteleasa gresit, insa ceva imi scapa la felul in care trebuie lucrata conta ca sa se poata face cate 30-40 firme/contabil pt. mine, cine zice ca se descurca profesionist cu atatea firme e un supraom !! eu nu inteleg cate ore are ziua pt voi, ce putere exceptionala de munca aveti pe termen lung ... ma rog, nu mai zic si altele ca nu vreau sa supar pe nimeni, dar ...
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 19 October 2008 - 12:41 PM
#27
Postat 20 October 2008 - 10:25 AM
mutual, la Oct 19 2008, 02:57 AM, a spus:
Nu te supara dar te contrazic, am intalnit o gramada de oameni ca tine care au fost " injurati" intr-un final ptr ca da-ti dovada de neprofesionalism. Va intereseaza doar profitul, dar faceti de ras CONTABILITATEA ROMANEASCA. Ia incearca tu sa tii ctb la 30-40 de firme singur, dar CORECTA SI LA ZI si mai discutam. Iti spun din experienta ca nu se poate ORICAT AI INCERCA. Intr-un final ajungi pe patul de spital crede-ma pe cuvant.
De asta nu mai exista respect ptr munca noastra ptr ca vin tot felul de persoane care cer o suma mica ptr o munca incompleta, iar patronul ajunge peste 10 ani sa injure "CONTABILUL " CARE DE FAPT NU ESTE CONTABIL. Dar de asa este in Romania, pe toata lumea intereseaza ciolanul fara sa depuna prea mult efort.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 October 2008 - 02:52 PM
#28
Postat 20 October 2008 - 07:00 PM
Eu nu pot sa ma dau exemplu, am mai scris, dar in conditiile in care acceptati "plasa cu documente", in conditiile in care treceti cu vederea ca peste 70-75% din clienti nu sint deloc interesati de rezultatele (si calitatea) muncii de contabil, ci doar cum sa scape mai ieftin de amenzi si taxe, impozite si nu inteleg necesitatea vitala a unui inventar periodic a averii detinute, si altele, mi se pare o copilarie sa pretinzi "gloria profesiei de contabil". Mai mult, va simtiti atat de bine aparati si reprezentanti de CECCAR, CCF, CAR incat sa mai puteti vorba de mandria de a fi un contabil profesionist si sa pretindeti acest lucru unor "mercenari"? Si inca si mai mult, atat timp cat mai exista macar 1 functionar public de finante care tine contabilitati fara probleme, le rezolva chestiuni arzatoare clientilor direct de la birou, notiunea prestigiului profesiei de contabil este un fel de propaganda ieftina.
Am scris nu ca sa ma laud, ci sa dau o idee despre faptul ca productivitatea (lucrari/om si incasari lei/om) este un termen f. potrivit si meseriei de contabil, mai ales in conditiile de practica din Romania. As ridica nivelul calitativ al lucrarilor in detrimentul incasarilor numai in momentul in care vom putea transmite orice factura, la un tarif orar de min. 50 euro/ora, preferabil 100-120, prin posta sau email, si vom fi siguri de incasarea acesteia la scadenta. La ora actuala clientii nostri primesc separat lucrarile noastre numai dupa plata acestora si nu depozitam niciun act contabil provenit de la clienti la sediul nostru dupa data de 25-26 ale lunii. (Lauda de sine: cea mai mare amenda primita de clientii nostri a fost de 5000 lei la OG 15, operatiuni cash peste plafon, control incrucisat si 2 cazuri de evaziune fiscala pentru venituri neevidentiate din proprie initiativa).
Sincer va doresc multe succese si cat mai putin stres!
#29
Postat 21 October 2008 - 09:42 AM
mutual, la Oct 20 2008, 08:00 PM, a spus:
De cele mai multe ori dracul nu e chiar asa de negru, nu mai sunt chiar asa de multi, ca s-a strans surubul ANAF destul de tare, si in situatiile mentionate mai sus, in cele mai multe cazuri contabilitatea scrisa ce ni se prezinta e doar varful icebergului, partea vazuta, la care se platesc impozite, banii clientului oricum provin din partea care nu se vede, asa ca e normal sa nu-l intereseze decat sa scape de amenzi si taxe, ca inventarul oricum e irelevant pentru el, fiind doar o oglinda a ce a scris, nu si a ce a facut. Asa ca, ce sa facem si noi, si banii lor sunt buni, chiar daca mai miros uneori. Cat priveste gloria, asta e o chestie care apartine altor domenii, noi ar trebui sa fim vazuti doar daca facem prostii
#30
Postat 21 October 2008 - 10:08 AM
#31
Postat 21 October 2008 - 10:41 AM
uana.be, la Oct 21 2008, 11:08 AM, a spus:
uana.be, la Oct 21 2008, 11:08 AM, a spus:
uana.be, la Oct 21 2008, 11:08 AM, a spus:
uana.be, la Oct 21 2008, 11:08 AM, a spus:
sigur ca as putea renunta la ei, insa va asigur ca nu sunt singurii care practica "sportul" cu actele in plasa, apoi daca isi fac conta primara si aia e gresita ... e si mai rau. am o alta firma care a inteles si acceptat sa-si tina reg de casa la ei, insa, dragilor, dupa ce i-am explicat fetisoarei de acolo cum se face registrul de casa in vreo 4-5 ture de discutii, l-am lucrat efectiv cu ea pt cateva zile, sa stiti ca l-am primit la sf. lunii cu 4 tipuri de greseli distincte, daca e posibil asa ceva , dintre care una tine de soldul negativ al casei.
sincer acum, eu stiu din auzite ca sunt frecvente cazurile in care clientii vin cu actele "in plasa", am dreptate ?? voi nu aveti nici un client care vi le aduce asa ??
o zi frumoasa sa aveti. :biggrin:
#32
Postat 21 October 2008 - 12:12 PM
#33
Postat 21 October 2008 - 12:29 PM
@otilia - e absurd...noi nici nu avem ce discuta cu clienti care nu vor sa-si ia programele si sa tina minimum de evidenta la sediul lor , si cum ziceam..nu de comoditate ..ca pana la urma tot noi suntem cei care ii instruim si care mergem la ei cand au probleme s.a.m.d , dar consideram ca nu merita sa lucram cu si pt clienti pe care nu`i intereseaza de firma lor! Registrul de casa (unde ai avut tu probleme ) e tot informatizat (defapt tot ce inseamna registre si documente sunt in program) si l-am configurat in asa fel incat sa nu poata gresi decat strict din rea-vointa...adica sa nu inregistreze ceva! Dar daca nu inregistreaza acel "ceva" e ca si inexistent...pt ca programul nu-ti permite sa operezi casa...ci exista un modul de evidenta a partenerilor in care se inregistreaza absolut tot ce inseamna facturi primite, plati si incasari de orice fel...indiferent ca acestea sunt cash sau prin banca...si din acel modul informatiile se duc spre registre si inventare si alte cele , iar in acest fel atat noi ,cat si clientul, avem o imagine in timp real a tot ce inseamna plati si incasari , a tot ce inseamna fz platit sau neplatiti , clienti incasati sau nu...nu trebuie sa astepte pana la inchidere ...Pot aparea diverse greseli in inregistrari ...dar asta mai mult ca nu stiu cu ce tip de doc sa inregistreze ...dar si asta apare rar si-i prindem repede:).
Cat despre clienti "cu plasa" , am mai spus , avem literalmente mai putini decat degetela de la o mana ...si pe acestia ii avem pt ca sunt prieteni din copilarie si au o activitate restransa , foarte putine acte si isi asuma intreaga "vina" pt eventualele amenzi legate de casa si alte doc care trebuiesc sa existe la sediul lor.
Te cred si inteleg ca zici ca muncesti zi lumina si nu intelegi cum pot altii sa faca atatia clienti...pt ca si eu il am "in administrare" pe unul din acei putini clienti care vin cu plasa...si literalmente imi ia de 10 ori mai mult tp sa-l inchid (si are maxim 2-3 facturi emise , max5-7 facuri primite , cateva bonuri de benzina si 1 salariat) ...si daca ma pun bine pe el imi ia 1 zi sa-l contez ,inregistrez , listez , inchid si iar listez toate cele + declaratiile aferente...) decat alt client care e repartizat la mine si are minim 100 de facturi emise , cel putin tot atatea primite , delegatii , bonuri de benzina cu sacul , CA de peste 100.000 euro , 2 puncte de lucru etc...dar e pe programe si-l termin de verificat in aproximativ 2 ore plus listatul si inchiderile... Cam asta e diferenta de productivitate intre un tip de client si altul si de aceea ii refuzam pe cei care nu vor sa se conformeze cerintelor noastre...care pana la urma sunt conforme cu prevederile legale in vigoare...
Eu recomand acest tip de lucru cu clientii tuturor...atat pt sanatatea voastra :) cat si pt acuratetea si legalitatea actelor si faptelor intocmite...
Ca un plus...clientii dispusi la acest mod de lucru sunt si clienti care platesc exact valoarea pe care trebuie sa o aiba aceasta munca...si mai mult..sunt seriosi si platesc la timp:) ..nu degeaba cred ca avem cea mai mare CA din judet intre firmele membre ceccar
#34
Postat 21 October 2008 - 12:41 PM
#35
Postat 21 October 2008 - 03:41 PM
uana.be, la Oct 21 2008, 01:29 PM, a spus:
despre restul mesajului ... citesc cat pot de repede (daca nu pot azi, atunci maine) si zic, daca am ceva de zis
numai bine. :biggrin:
#36
Postat 21 October 2008 - 03:56 PM
* nu muncesc zi lumina (n-am zis asta) ci doar vreo 6 ore/zi maxim, asta inseamna ca mai am timp de inca vreo 3 firme mici, dar nu pot sa fac nicicum 30-40 / luna ca voi ci maxim 6-7 din care doar 1-2 mai cu activitate, restul sa fie "puricei"
* faza cu actele in plasa a ramas asa de la inceputuri cand activ era putina si oamenii de la ei la fel (2 patroni muncitori, inca un prieten al lor si cu mine = 4 oameni "mari si lati" , acum suntem 14)- atunci nu avea cine sa faca conta primara si nici nu-si permiteau sa plateasca pe cineva pt asta, nu se justifica economic, ulterior s-au dezvoltat destul demult, dar obiceiurile au ramas neschimbate oricat m-am luptat sa le aduc la normalitate. intre timp, au devenit prietenii mei, tin mult la ei si ii respect pt cat de mult muncesc + ce isteti sunt si chiar daca am mai avut "meciuri de box categoria grea" pt. felul in care trateaza si-si fac treburile lor legate de actele contabile, tot nu pot sa-i trimit la plimbare atat timp cat isi asuma responsabilitatea pt. toate neregulile pe care vi le-am zis.
si cei mici pe care ii am fac la fel, la ei macar e de inteles ca nu au om la conta primara, partea buna e ca sunt disciplinati cu actele / le aduc corecte (nu gresesc facturi, sume de plata,...) si la timp. si pe ei ii am de mult timp, ne intelegem bine ...
apoi, stiu ca nu sunt caz singular cu tipul asta de firme, nici pe departe, asa ca ... asta-i viata, dragilor !
ok, am inteles, firme multe ziceti ca se pot face in anumite conditii si am priceput care sunt acelea, cazul tau, uana.be, e deosebit, banuiesc ca mutual se incadreaza in aceeasi categorie... oricum, si in conditiile astea tot mi se pare f mult 30-40 firme/om/luna.
parerea mea ...
v-am pupat si va multumesc mult de tot pt. mesaje.
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 21 October 2008 - 04:05 PM
#37
Postat 03 November 2008 - 11:18 AM
Roxy73, la Nov 2 2008, 02:55 PM, a spus:
dragilor, eu va felicit pe toti cei care sunteti in stare sa tineti firme cu zecile de unii singuri, v-am marturisit cu toata sinceritatea ca eu nu pot si cu greu inteleg cum o puteti face voi, chiar si cu conta primara facuta de firme corect, nu-mi imaginez ce e pe voi la fiecare trimestru cel putin, iar la sf de an tre' sa fie treaba intr-un mare fel
eu-una, daca m-as mobiliza f. mult, poate as reusi sa tin maxim maximorum 10 firme cu activitate relativ mica (adica 2 zile de firma) sau alte combinatii care sa duca per total la acelasi volum de munca. asta ar insemna un program de lucru sensibil mai incarcat decat il am acum, un stress semnificativ mai mare, o oboseala pe masura ... si nu cred ca ma incanta ideea
oricum o dau, pt toate cele 30-40 firme lucrate de un singur om, personal imi este de neconceput tinerea contabilitatii in conditii calitative f. bune (atentie : nu zic "cele mai bune"!) eu cred ca se face rabat la calitate in favoarea vitezei de lucru (pt a se finaliza lucrarile resp. intr-un anumit timp alocat = cat mai mic posibil), altfel nu e timp fizic vorbind.
mai cred cu tarie ca nu se poate lucra in forta (cate 14-16 ore/zi) pe timp mediu, daramite indelungat.
am mai auzit eu persoane fortoase care afirma ca lucreaza de cativa ani in ritmul asta infernal, insa luate la bani marunti am vazut ca din cele 14-16 ore cat zic ele ca lucreaza zilnic, 2-3 ore sunt alocate meselor pe la carciumi sau prin orice alt loc, 3-4 stau prin trafic, mai stau 1 ora de vb si pe la firma despre altele decat meseria, mai se duc cu catelul la doctor, mai isi iau/duc copilul de ici-colo, mai vb la tel cu alte pers decat clientii, mai merg si prin vreo vizita de drag si uite asa trece mare parte din cele 14-16 cu care ies la "raport".
apoi, dragilor, asta nu cred ca e chiar munca ... fiindca a munci cu adevarat contabilitate inseamna sa stai pe bune cu nasu' in acte (nu sa te uiti la acte si sa te gandesti la nemurirea sufletului) sau sa ai alte activitati strict legate de conta si de clientii aferenti, cel putin 12 din cele 14-16 ore cu care te "lauzi". la un asemenea nivel de munca nu poti rezista nici pe termen mediu, daramite pe termen lung fiindca iti omori ochii la monitor si creierii in cifre, munca cu oamenii nu e usoara deloc, ca sa nu mai zic ca incepi sa visezi si noaptea balante, conturi, note contabile... iar la 10-11 seara pleci de-ndoaselea de la firma si daca te intreaba cineva - nici cum te cheama nu stii din prima.
vb din proprie experienta si va marturisesc ca nu munceam efectiv 14-16 ore/zi ci doar 9 maxim 10 ore cu o pauza de masa de vreo 1/2 ora (daca nu uitam de ea) + inca vreo 1/2 de ora cu totul pt necesitati fiziologice, adica munceam, taticu', pe rupte circa 8-9 zi. eram capie la sf zilei (poate mintea ma mai ducea, dar imi fugeau cifrele in fata ochilor), deci stiu bine cat de mult timp se poate lucra conta in forta.
parerea mea ...
numai bine.
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 03 November 2008 - 05:46 PM
#38
Postat 05 November 2008 - 12:41 PM
#39
Postat 05 November 2008 - 01:13 PM
Eu ii las pe astia mai tineri sau mai nemancati sa castigi banii oferiti de zcarciomani !
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:42 AM
citare mesaj anterior
#40
Postat 05 November 2008 - 01:27 PM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi