Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
deplasare interna - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 8

Salt la continut


deplasare interna


169 replies to this topic

#141 ikki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 70 Postari:

Postat 25 November 2009 - 08:53 AM

Vezi postareaikki, la Nov 20 2009, 01:47 PM, a spus:

Vezi postareaVioleta Tihon, la Nov 20 2009, 12:25 PM, a spus:

Vezi postareaikki, la Nov 20 2009, 12:48 PM, a spus:

Buna ziua tuturor, as avea si eu o intrebare care suna in felul urmator: in cazul in care nu este factura pentru cazare, pe ordinul de deplasare pot trece 30 ron ch. de cazare? Multumesc


Da, in conformitate cu H.G. nr. 1.860 din 21 decembrie 2006 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului:
"ART. 28
In situatia in care personalul aflat in delegare nu se cazeaza in conditiile prevazute la art. 26, cheltuielile de cazare se compenseaza prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 30 lei."
Vreau sa fiu cat mai explicita , firma este de o firma de constructii care are lucrari la 400 km se locuinta , asadar muncitorii pornesc luni dimineata de acasa si revin doar vineri seara , deci 4*30 ron se acorda ptr fiecare muncitor ?. Multumesc Violeta ptr raspunsul de dinainte.
chiar nu primesc nici un raspuns la intrebarea de mai sus? :pullhair:



#142 emaharangus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 91 Postari:
  • Gender:Female

Postat 15 December 2009 - 04:11 PM

Buna,

Imi spuneti va rog in cazul in care diurna acordata unui angajat depaseste 2,5 ori diurna pt institutii publice, e suficient daca diferenta care depaseste sa fie considerata chelt neded la calculul impoz pe profit sau trebuie impozitata la angajat cu toate taxele salariale?
Multumesc




#143 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2009 - 08:01 PM

Se considera doar cheltuiala nedeductibila si nu are legatura cu sporurile salariale.



#144 ValentinaSg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2010 - 11:26 PM

Legat de ordinul de deplasare, am avut control de fond la o firma si mi-au fost considerate nedeductibilie cheltuieli cu deplasarile in valoare de peste 35.000 lei, atat interne cat si externe.
Clientul, un italian, nu a vrut sa inteleaga ca trebuie sa imi aduca ordin de deplasare stampilat.
Prin urmare nu voi mai considera cheltuielile de deplasare deductibile, atata vreme cat nu au ordin de deplasare.



#145 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 07 March 2010 - 08:02 PM

Din OMF 3512 in vigoare nu reiese obligatia stampilarii ordinului de deplasare
ORDIN DE DEPLASARE (DELEGATIE - Cod 14-5-4)

1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.

3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.

4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.

5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.

DECONT DE CHELTUIELI (pentru deplasari externe - Cod 14-5-5)

1. Serveste ca:
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate (in valuta si in lei), cu ocazia deplasarii in strainatate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa (in valuta) si in contabilitate.

2. Se intocmeste intr-un exemplar de catre titularul de avans pentru justificarea cheltuielilor efectuate pe intreaga durata a deplasarii.

3. Circula:
- la persoanele autorizate sa verifice legalitatea actelor justificative de cheltuieli, exactitatea calculelor privind sumele decontate la intoarcerea din deplasare si calculul eventualelor penalizari de intarziere, care semneaza de verificare;
- la persoanele autorizate sa exercite controlul financiar preventiv si sa aprobe plata diferentei in cazul in care, la decontarea sumelor primite pentru efectuarea deplasarii, suma cheltuielilor efective depaseste avansul primit;
- la casieria unitatii pentru plata diferentei, caz in care titularul de avans semneaza pentru primirea diferentei respective, fara a se mai intocmi document distinct.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Chitanta pentru operatiuni in valuta (cod 14-4-1/a) sau Dispozitie de incasare catre casierie (cod 14-4-4), dupa caz.

4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.

5. Continutul minimal de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele titularului de avans;
- avansuri primite in valuta sau in valuta si in lei; sume decontate; diferente de restituit/primit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; seful compartimentului financiar-contabil, controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, dupa caz; titularul de avans.



#146 vildangafar

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Agigea, Constanta

Postat 09 March 2010 - 10:35 AM

Vezi postareaValentinaSg, la Mar 6 2010, 11:26 PM, a spus:

Legat de ordinul de deplasare, am avut control de fond la o firma si mi-au fost considerate nedeductibilie cheltuieli cu deplasarile in valoare de peste 35.000 lei, atat interne cat si externe.
Clientul, un italian, nu a vrut sa inteleaga ca trebuie sa imi aduca ordin de deplasare stampilat.
Prin urmare nu voi mai considera cheltuielile de deplasare deductibile, atata vreme cat nu au ordin de deplasare.


in baza carei legi v-au dat amenda. nu cred ca din cauza facptului ca era nestampilat. conf 3512 nu scrie nimic de genul asta



#147 eugenia popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 04 May 2010 - 08:24 PM

Am si eu o intrebare si va rog sa ma ajute cineva

Cum se procedeaza cu cheltuielile de deplasare si diurna in cazul unui SRL cu asociat unic.
Din cite stiu ,diurna nu se poate da?
Cum se pot acoperi/sau nu,cheltuielile de deplasare in interes de serviciu si personal?


Multumesc!



#148 eugenia popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 05 May 2010 - 02:43 PM

Poate cineva reuseste sa ma ajute si pe mine!..
cred ca am facut o greseala si sa am timp sa pot corecta!

Multumesc!



#149 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2010 - 01:26 AM

Cheltuielile de deplasare in interes de serviciu sunt deductibile daca se pot justifica, cele in interes personal,eu personal nu le iau in seama.



#150 serote

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 19 May 2010 - 07:29 AM

imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie dar sunt la inceput
daca in contractul colectiv de munca se stipuleaza ca se acorda diurna la 8 ore de deplasare cheltuiala este deductibila ?
legea spune ca se acorda diurna la 12 ore deplasare. chiar nu stiu ce sa fac
si mai am o problema.
am primit spre decontare o factura pe societate cu cazare ,masa cheltuieli care nu au fost facute de angajatii firmei, ci de angajatii unei firme cu care am colaborat la efectuarea unor servicii.
ce trebuie sa am ca sa pot baga pe cheltuieli cazarea si masa tinand cont ca factura a fost emisa de o firma care se afla in acceasi localitate cu noi, iar la numele delegatului nu este de-al nostru
va multumesc pentru ajutor



#151 noellia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 03 August 2010 - 07:19 AM

Buna ziua,

ca si Serote am cam aceeasi problema.
Seful meu da bani pt diurna si transport unor oameni care nu sunt angajatii societatii noastre,
iar acestia la sf lunii aduc decontul. Cum ma scad eu cu acesti bani avand in vedere ca decont
nu pot avea decat anagajatii societatii.???
Mentionez ca firma noastra are un contract de prest serv cu firma la care lucreaza persoanele
respective si prin acest contract seful meu s-a angajat sa asigure diurna si transportul lor.
Va rugam sa ne ajutati .
Multumesc frumos



#152 Ligia Georgescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 403 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2010 - 08:04 AM

Daca in contract se specifica faptul ca societatea voastra suporta cheltuielile de deplasare efectuate de firma prestatoare de servicii, atunci e OK sa inregistrezi aceste cheltuieli.

Pentru Serote: patronul poate acorda diurna cata doreste, cum doreste si cui doreste. Tu trebuie sa vezi cat din aceasta diurna este deductibila si cat nu.
Cat despre cealalta problema (cu factura altor angajati) vezi daca ai stipulat in contract ca suportati si cheltuielile de deplasare. Daca ai, e OK, daca nu, nu le cosnideri deductibile.

Aceasta postare a fost editata de Ligia Georgescu: 03 August 2010 - 08:08 AM




#153 Andera

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 August 2010 - 11:41 AM

Buna ziua,

Va deranjez si eu cu o problema. Nu sunt contabil, dar deconturile conducatorilor auto au intrat in atributiile mele oarecum (excel-ul si calculul diurnelor). Acest lucru s-a intamplat acum aproximativ 4 ani cand s-a decis contractarea unei firme de contabilitate in urma plecarii angajatei pe post de contabila. Respectiva contabila mi-a lasat atunci tabelul cu nivelul diurnelor si al plafoanelor de cazare, insa problema este ca pe acel tabel diurna pe Romania este trecuta maaare 17.3 RON. Eu am calculat de fiecare data folosind aceasta valoare asteptandu-ma sa primesc atentionari de la firma de contabilitate in cazul unor greseli sau neconcordante, sau cel putin sa primesc atentionari de la consilierul juridic care banuiesc ca in mod normal ar trebui sa ma puna la curent cu legislatia.
Trecand peste, intrebarile sunt urmatoarele: se poate face o decizie semnata de conducere care sa stabileasca aceasta valoare ca fiind diurna zilnica pe Romania, dar care sa fie datata in momentul externalizarii contabilitatii sau aceasta decizie trebuie depusa / inregistrata undeva? In caz ca se poate, este vreo problema faptul ca diurna externa am calculat-o la valoarea exacta de 35 EUR (UE)? Iar in caz ca nu se poate, va trebui sa recalculez toate diurnele si sa anunt eu (eu ca si operator date... culmea ironiei) contabilitatea de aceste modificari? Mentionez ca ce vor face ei cu aceste modificari si cum le vor inregistra nu ma priveste. :lnr (1):

Va multumesc anticipat.



#154 Mary

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2010 - 05:45 PM

In conformitate cu prevederile articolului 2 alineat (1) litera a) ale Legii nr. 118/2010, incepand cu data de 1 iulie 2010 se reduc cu 25% drepturile de natura salariala ale personalului din cadrul institutiilor si autoritatilor publice acordate in baza Hotararii Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului raman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar.

Prin urmare, in coroborare cu prevederile articolului 21 alineat (3) litera b) ale Legii 571/2003 privind Codul Fiscal, incepand cu aceeasi data, calculul deductibilitatii cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor limitata la 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice se calculeaza prin reducerea cu 25% a cotelor prevazute in prezent in Hotararea Guvernului nr. 518/1995.

Ce nu inteleg eu ? Si si pt diurna in tara se modifica ceva ? Adica este 13lei/zi*2.5 ? Sau din aceasta valoare se scad 25 % ?



#155 contras

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 17 August 2010 - 08:10 PM

Si eu am aceeasi nelamurire ca a lui Mary.

este noua diurna 24.37 lei (adica 13 lei-25% * 2.5)??
Am o persoana in delegatie si nu stiu cati bani de diurna sa-i dau?

Aceasta postare a fost editata de contras: 17 August 2010 - 08:12 PM




#156 diana_b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Location:Cluj

Postat 22 August 2010 - 06:32 PM

Vezi postareaMary, la Aug 17 2010, 04:45 PM, a spus:

In conformitate cu prevederile articolului 2 alineat (1) litera a) ale Legii nr. 118/2010, incepand cu data de 1 iulie 2010 se reduc cu 25% drepturile de natura salariala ale personalului din cadrul institutiilor si autoritatilor publice acordate in baza Hotararii Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului raman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar.

Prin urmare, in coroborare cu prevederile articolului 21 alineat (3) litera b) ale Legii 571/2003 privind Codul Fiscal, incepand cu aceeasi data, calculul deductibilitatii cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor limitata la 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice se calculeaza prin reducerea cu 25% a cotelor prevazute in prezent in Hotararea Guvernului nr. 518/1995.

Ce nu inteleg eu ? Si si pt diurna in tara se modifica ceva ? Adica este 13lei/zi*2.5 ? Sau din aceasta valoare se scad 25 % ?

Eu am gasit acest raspuns pe www.contabilul.ro la intrebaraea similara a unei persoane:


Salariatii delegati, precum si cei detasati au dreptul, potrivit dispozitiilor art. 44 alin. (2) si art. 46 alin. (4) din Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, la o indemnizatie in conditiile prevazute de lege sau de contractul colectiv de munca aplicabil.

Pentru salariatii autoritatilor si institutiilor publice conditiile acordarii si cuantumul acestor indemnizatii sunt prevazute in acte normative, in mod distinct in functie de locul deplasarii: in Romania sau in strainatate.

Astfel, actul normativ care stabileste drepturile si obligatiile personalului in cazul deplasarilor in interesul serviciului in Romania este HG 1860/2006 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului.

Actele normative care reglementeaza dreptul la indemnizatia in valuta pentru personalul autoritatilor si institutiile publice trimis in strainatate in misiune permanenta sau pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar sunt tocmai cele prevazute in dispozitiile art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea 118/2010.

Reducerea cu 25% a drepturilor de natura salariala de care beneficiaza personalul din cadrul autoritatilor si institutiilor publice vizeaza, potrivit art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea 118/2010, „cuantumul drepturilor reprezentand salarizarea in valuta si alte drepturi in valuta si in lei ale personalului trimis in misiune permanenta in strainatate si, respectiv, ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar”, nicidecum drepturile aceluiasi personal pentru deplasarile in Romania in interesul serviciului, drepturi reglementate distinct, dupa cum am mentionat anterior, prin HG 1860/2006.

Asadar, prin Legea 118/2010 nu se reduce cuantumul indemnizatiei de deplasare cuvenite personalului autoritatilor si institutiilor publice pentru deplasarile in Romania in interes de serviciu.

Pe de alta parte, cuantumul diurnei se stabileste prin negociere la nivel de ramura, grupuri de unitati sau unitate, fara ca nivelul acesteia sa poata fi mai mic decat cel stabilit prin actele normative ce se aplica la institutiile publice, in conformitate cu dispozitiile art. 45 lit. b) din Contractul colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007-2010.

Asadar, diurna acordata salariatilor romani din societatile private pentru deplasari in Romania, dar si in strainatate, nu poate fi redusa decat prin modificarea cuantumului diurnei in aceeasi modalitate prin care aceasta a fost stabilita, respectiv prin negociere “la nivel de ramura, grupuri de unitati sau unitate” sau direct intre angajatorul privat si salariat.

Prin urmare, cuantumul diurnei acordate salariatilor romani din societatile private pentru deplasari in Romania in interesul serviciului nu este redusa in baza art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea 118/2010.



#157 carabela.anca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 311 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:cunoastere, perfectionare...

Postat 15 November 2010 - 02:31 PM

In urma unei verificari interne efectuate asupra deconturilor angajatilor a rezultat ca s-a omis la decontare 4 zile de cazare prin mijloace proprii unui angajat.

Mentionez ca angajatul nu a intocmit la momentul depunerii decontului (in ianuarie 2010) declaratia pe propria raspundere privind cazare prin mijloace proprii. Cei de la contabilitate au omis sa il sesizeze, si practic el nu si-a primit banii de cazare in ianuarie 2010.

Este in regula daca angajatul da declaratia acum (cu data de noiembrie 2010) cu referire la aceea perioada?
In baza ei pot sa ii dau banii de cazare cuveniti?

Multumesc



#158 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2010 - 08:07 PM

da, iar la declaratia angajatului puteti pune si un proces verbal de constatare a omisiuni facute, intocmit bineinteles de cel care a efectuat controlul intern.




P.S Rog un moderator sa mute acest topic la sectiunea corespunzatoare.

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 15 November 2010 - 08:09 PM




#159 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2010 - 09:21 PM

Vezi postareaFlorin_76, la Nov 15 2010, 08:07 PM, a spus:

P.S Rog un moderator sa mute acest topic la sectiunea corespunzatoare.
da, sa traiti :smile:

ms mult pt ajutor :thumbup:



#160 amalianeag

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 05 December 2010 - 03:40 PM

La persoanele incadrate cu contract de management este legal sa se acorde diurna? Dar la administrator (care nu figureaza ca salariat al firmei) si la membrii Consiliului de Administratie?
Este stabilit un alt nivel al deductibilitatii diurnei pentru aceste categorii?

Imi puteti da si o baza legala, va rog?






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL