Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010


360 replies to this topic

#121 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 10:11 AM

Multumesc Otilia pt. precizare. :lnr (1):
Eu mi-am pregatit plicurile pt. pensii si somaj .
Le voi trimite dupa amiaza .



#122 k0b3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 24 August 2010 - 10:13 AM

Vezi postareagcip, la Aug 24 2010, 10:46 AM, a spus:

Confirm situatia descrisa de gasil si in Iasi.

Sunt asigurat pt suma de aproximativ 332 lei, la o contributie de 31,3% inseamna aporximativ 100 lei lunar.

In aceasta dimineata am mers la CAS Iasi, am explicat ca platesc deja 31.3% la un venit de 332 lei declarat si
ca as dori sa compltez noua declaratie.

Raspunsul a fost: Din moment ce NU se stie clar care din cele 2 forme se vor lua in calcul (31.3% pt venitul declarat sau 10.5% pt venitul net)
pot contribui in continuare pe baza vechiului contract pana la precizari ulterioare.


Mai confirma cineva aceasta situatie?


La fel am primit si eu raspuns ieri (tot la CAS Iasi). Nu pot spune insa ca ma simt 100% SIGUR pe acest raspuns.

Azi voi merge la Somaj sa depun/platesc conform calculelor mele (pe norma fixa de venit/12 x 0.5%) si... astept.




#123 A_taretare

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 24 August 2010 - 10:28 AM

Sunt foarte suparata, dupa o noapte alba, a urmat astazi cosmarul.Nu vor sa-mi primeasca declaratia nici la pensii nici la somaj.La pensii, ca nu au program ca nu stiu ce sa faca cu declaratiile, ca nu au primit precizari de sus.La somaj, aceeasi neclaritate, ca oug e in contradictie cu normele de aplicare si cu legile in vigoare pana la aparitia ei.....si nimeni nu stie ce si cum.In plus nu au cont deschis la finante pt. ca finantele nu au stiut cum sa le deschida....
Nu stiu ce sa mai cred sunt asa de suparata, mi-am pierdut si doua zile.
Mi-au spus ca nu se pune problema de amenda din moment ce nici un pfa din judetul meu nu a depus declaratie nici la somaj nici la pensii.....Insa vorbele zboara, negru pe alb ramane si e CODUL FISCAL......nu e de gluma.....
As avea un link foarte, foarte util pentru PFA cu norma de venit si referitor la declaratii....cu un video.Daca nu se considera reclama si pot posta linkul, pe multi i-ar ajuta...
Astept un raspuns, daca il pot posta...
In rest.......suparare mare......ii rog cu bani si nu vor.....

Aceasta postare a fost editata de A_taretare: 24 August 2010 - 10:29 AM




#124 Voicu Rogojan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 24 August 2010 - 11:40 AM

Vezi postareak0b3, la Aug 24 2010, 11:13 AM, a spus:

Vezi postareagcip, la Aug 24 2010, 10:46 AM, a spus:

Confirm situatia descrisa de gasil si in Iasi.

Sunt asigurat pt suma de aproximativ 332 lei, la o contributie de 31,3% inseamna aporximativ 100 lei lunar.

In aceasta dimineata am mers la CAS Iasi, am explicat ca platesc deja 31.3% la un venit de 332 lei declarat si
ca as dori sa compltez noua declaratie.

Raspunsul a fost: Din moment ce NU se stie clar care din cele 2 forme se vor lua in calcul (31.3% pt venitul declarat sau 10.5% pt venitul net)
pot contribui in continuare pe baza vechiului contract pana la precizari ulterioare.


Mai confirma cineva aceasta situatie?


La fel am primit si eu raspuns ieri (tot la CAS Iasi). Nu pot spune insa ca ma simt 100% SIGUR pe acest raspuns.

Azi voi merge la Somaj sa depun/platesc conform calculelor mele (pe norma fixa de venit/12 x 0.5%) si... astept.

Veti plati 31,3% din ce-ati declarat, iar in Septembrie cand se vor clarifica treburile in institutie, veti plati diferenta retoractiv (intre ce ati platit acuma si ce a ramas din cei 10,5% din venitul net pe iulie).
Legea e in vigoare si normele sunt cat se poate de clare:

10,5% din venitul net Contributie pensii
0,5% din venitul net Contributie fond somaj
5,5% din venitul net contributie fond asigurari sanatate
16% impozit pe venit

Ca functionarii isi dau cu stangul in dreptul, si nu au soft, nu au norme interne asta e partea a 2a. Asta NU inseamna ca scapam de plata.
Amenzi nu se vor da , nici penalitati deoarece e harababura si nu exista nici o baza legala.

Referitor la norma de venit. Norma de venit reprezinta venitulul net. Ca urmare platiti 16,5% din norma contributii.

Si ca si clarificare: Legea pensiilor (19/2000) si OUG 58/2010 sunt ambele in vigoare. In caz ca 2 legi se bat cap in cap, legea cea mai noua are prioritate. Articolele referitoare la contributia pentru PFA in Legea veche sunt anulate de Legea noua (ordonanta de urgenta).

Indiferent de ce va zic functionarii, treaba e cat se poate de clara.

Ca urmare, sa nu ne culcam pe ureche ca am scapat, ca am platit ca inainte de 1 iulie. NU. Contractul vechi cu casa de pensii este nul, incepand cu 1 iulie. Vom plati diferenta, dupa ce se vor organiza institutiile si vor avea softul/intrumentele necesare preluarii declaratiilor si inregistrarii lor.

La Cluj-Napoca deja se preiau ambele declaratii. La pensii am platit la inceputul lunii 22 RON (31,3% din venitul meu asigurat de 70 RON) si 10,5% din venitul net pe luna iulie. Ca urmare din 10,5% din venitul net pe iulie mi s-au scazut cei 22 RON ce i-am platit inainte. Ca urmare am platit diferenta intre cei 22 RON si 10,5% din venitul net. Adica peste 200 lei.

La cei cu norma, vor imparti norma anuala la 12 , si vor introduce 1/12 din norma la Venitul net. Si la pensii si la somaj.

Sfatul meu e sa va faceti calculele bine, sa va organizati bine contabilitatea si tot ce trebuie. Ajustati facturile clientilor vostri, deoarece incepand cu 1 iulie , avem de platit 16,5% din venitul net contributii si 16% din venitul net impozit.

Va fac un scurt calendar aici despre cum e procedura la VENIT REAL:

Ianuarie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara (Decembrie)
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

Februarie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

Martie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara
Data de 15 - Plata 16% impozit pe venit din venitul estimat pe anul anterior (conform deciziei de impunere Declaratiei 220)
Data de 15 - Plata 5,5% CASS din venitul estimat pe anul anterior (conform deciziei de impunere Declaratiei 220)
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

Aprilie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

Mai:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara
Data de 15 - Declaratie 200 - Venituri anul anterior
Data de 15 - Declaratie 220 - Venit estimat anul curent
Data de 15 - Declaratie CJAS/CAS Bucuresti Venit estimat anul curent
Data de 15 - Plata impozit 16% pe venitul estimat anul curent (conform decizieie de impunere aferente Declaratiei 220)
Data de 15 - Plata CASS 5,5% pe venitul estimat anul curent (conform deciziei de impunere aferente Declaratiei 220)
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus
!!! Atentie, La impozit / CAS conform Declaratiei 220 SE SCADE CE ATI PLATIT IN MARTIE. Platiti pe tot anul ca sa scapati de griji.


Iunie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

Iulie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

August:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

Septembrie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

Octombrie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

Noiembrie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara (Decembrie)
Data de 15 - Plata impozit pe venit 16% pe anul anterior (conform deciziei de impunere aferente 200)
Data de 15 - Plata CASS 5,5% pe anul anterior (conform deciziei de impunere aferente 200)
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus

Decembrie:
Data de 14 - Declaratii pensii / somaj luna anterioara (Decembrie)
Data de 25 - Plata conform declaratiilor de mai sus


Nu pot confirma exactitatea datelor, deoarece acestea sunt schimbatoare.
Dar cam asa functioenaza sistemul

La cei cu norma pe venit, trebuie sa primiti decizia de impuenre odata pe an (primele 3 luni ale anului) si cu aia platit 16% din norma impozit pe venit. Platiti odata in 15 martie sau in 4 rate (trimestrial). La fel si cu sanatatea
Iar la Pensii/Somaj depuneti odata (in ianuarie) declaratia , in care scrieti la venit net Norma impartita la 12. Si platiti lunar pana in 25.

In mare parte, cam asa va functiona. Functionarii deocamdata sunt debusolati, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne luam dupa ei. Ajustati-va tarifele cu clientii (unde puteti), refacetiva cheltuielile. Unde trebuie sa deduceti mai mult (daca puteti), deduceti.

O zi buna!



#125 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 11:42 AM

Daca vrei sa ai dovada trimiterii , pune-le la posta cu confirmare de primire .



#126 Voicu Rogojan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 24 August 2010 - 11:47 AM

O scurta precizare la ce v-am zis mai sus. Nu sunt contabil, nici nu lucrez la fisc. Sunt PFA pe venit real in IT.
Ceea ce v-am spus eu mai sus e exact cum scrie in lege. Lucrul acela mi-a fost confirmat si de catre contabila, si de catre serviciul Asistenta Contribuabili din Cluj. De asemenea, o ruda care e avocat mi-a confirmat cum functioneaza legea, si fatul ca, Ordonanta 58 are prioritate in fata Legii 19/2000.

Datele de plata / depunere ale declaratiilor pot diferi de la un an la altul. Anul acesta a fost 17 mai limita (pentru declaratia 200), nu 15.
Informatiile pe care vi le-am prezentat sunt pur informative, dar sper sa va fi de folos. In mare parte cam asa va fi. Eu am platit dupa legea veche, si apoi am platit diferenta dupa legea noua.



#127 A_taretare

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 24 August 2010 - 11:57 AM

Le pun si la posta, dar daca nu le ridica, avand in vedere ca nu au primit declaratii deloc ?Mai ma ia si ca element recalcitrant, si-mi fac singura rau.....Sau nici nu stiu ce sa spun, vreau sa fiu corecta si nu pot ca ei sunt intarziati....Acum nu vreau sa intru nici in gura lor, caci apoi si-amintesc de oaia neagra.
Chiar nu stiu ce sa fac



#128 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 24 August 2010 - 12:04 PM

Acum am mai aflat o informatie...

Eu sunt PFA inregistrat in provincie, dar intre timp mi-am cumparat apartament in B si mi-am schimbat si buletinul cum era firesc.
Casa judeteana de Pensii (serviciul contracte si declaratii) mi-a spus ca nu pot depune la ei declaratia si ca trebuie sa ma adresez casei de pensii de care apartin prin doimiciliu, chiar daca nu am contract cu Bucurestiul. Oare asa este?! Pare destul de incurcata treaba!

Iar legat de contract, mi-au spus ca ramane in vigoare cel vechi si nu se va inchide, deci nu trebuie semnat altul odata cu aceasta ordonanta.



#129 killer

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 August 2010 - 12:10 PM

Vezi postareaVoicu Rogojan, la Aug 24 2010, 12:40 PM, a spus:

Veti plati 31,3% din ce-ati declarat, iar in Septembrie cand se vor clarifica treburile in institutie, veti plati diferenta retoractiv (intre ce ati platit acuma si ce a ramas din cei 10,5% din venitul net pe iulie).

OK, si daca am platit 31,3% pe iulie 2010, adica vreo 170 RON, acum ca trebuie sa platesc vreo 80 RON , o sa imi dea banii inapoi? Cel mult poate o sa ma scuteasca de plata prin regularizare, ceea ce iarasi nu prea cred. Asta deoarece la deficitul actual de la bugetul de pensii eu zic totusi ca nu e de mirare ca vor sa platim si contributia pe legea 19 si cea pe OUG58.



#130 Voicu Rogojan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 24 August 2010 - 12:34 PM

Vezi postareakiller, la Aug 24 2010, 01:10 PM, a spus:

Vezi postareaVoicu Rogojan, la Aug 24 2010, 12:40 PM, a spus:

Veti plati 31,3% din ce-ati declarat, iar in Septembrie cand se vor clarifica treburile in institutie, veti plati diferenta retoractiv (intre ce ati platit acuma si ce a ramas din cei 10,5% din venitul net pe iulie).

OK, si daca am platit 31,3% pe iulie 2010, adica vreo 170 RON, acum ca trebuie sa platesc vreo 80 RON , o sa imi dea banii inapoi? Cel mult poate o sa ma scuteasca de plata prin regularizare, ceea ce iarasi nu prea cred. Asta deoarece la deficitul actual de la bugetul de pensii eu zic totusi ca nu e de mirare ca vor sa platim si contributia pe legea 19 si cea pe OUG58.

Nu, nu o sa mai platesti lunile viitoare sau ceva. Iti face o regularizare.



#131 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 24 August 2010 - 01:10 PM

Vezi postareaVoicu Rogojan, la Aug 24 2010, 12:47 PM, a spus:

O scurta precizare la ce v-am zis mai sus. Nu sunt contabil, nici nu lucrez la fisc. Sunt PFA pe venit real in IT.
Ceea ce v-am spus eu mai sus e exact cum scrie in lege. Lucrul acela mi-a fost confirmat si de catre contabila, si de catre serviciul Asistenta Contribuabili din Cluj. De asemenea, o ruda care e avocat mi-a confirmat cum functioneaza legea, si fatul ca, Ordonanta 58 are prioritate in fata Legii 19/2000.

Datele de plata / depunere ale declaratiilor pot diferi de la un an la altul. Anul acesta a fost 17 mai limita (pentru declaratia 200), nu 15.
Informatiile pe care vi le-am prezentat sunt pur informative, dar sper sa va fi de folos. In mare parte cam asa va fi. Eu am platit dupa legea veche, si apoi am platit diferenta dupa legea noua.
ATENTIE Dupa ordonanta 58/2010 contributiile ( 10.5%,0.5% si 5.5% ) sunt plafonate la nivelul a 5 salarii medii pe economie 5*1836=9180 si nu se platesc la nivelul venitului net

Aceasta postare a fost editata de gasil: 24 August 2010 - 01:10 PM




#132 alexman1982

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 August 2010 - 01:38 PM

Salut tuturor,

V-am urmarit posturile in ultimele 3 saptamani pentru ca ma interesa in ce masura modificarile codului fiscal ne vor afecta pe fiecare dintre noi. M-am regasit in mare parte din situatiile prezentate de voi si apreciez comunitatea constituita din userii acestui forum ca fiind una extrem de bine informata. Ca fiecare dintre voi, ieri am decis ca astazi este ziua cea mare in care ma voi prezenta la somaj si pensii sa depun declaratiile.

Si pentru ca nu eram sigur in ce masura se vor clarifica lucrurile pana la data de 25 August in ceea ce priveste declaratiile si modul de completare, m-am pus la adapost si am hotarat ca in luna Iulie sa nu am venituri rezultate din activitatea de PFA.

Prin urmare cele 2 declaratii depuse de mine astazi au avut la capitolul venituri nete valoarea 0. Pe de o parte pentru ca PFA-ul meu este constituit pe norma de venit asupra careia legea nu face referire decat fortuit si pentru ca ma asteptam ca din punct de vedere logistica (vezi lipsa IBAN, lipsa declaratii etc) sa scartaie sistemul ca de obicei.

Cu exceptia statului la coada pe niste holuri insalubre, mi-am dat seama cat de putin informati suntem noi, cei care vom fi depus deja la ora aceasta declaratiile fara a ne pune problema modului in care am facut-o. Am vazut declaratii completate cu valoarea a venitului net pe Iulie ca fiind norma/12 careia tind sa ii dau crezare dupa cele spuse de colegul de bransa din IT al carui mesaj l-am citat mai jos desi din punct de vedere legal, chiar in lipsa unei referiri la modul de tratare al celor cu norma, nu se pune semnul de egalitate intre venit net (venit brut - cheltuieli) = normal de venit/12 pentru PFA-urile cu norma - aici trebuie avuta in vedere si plafonarea la 5 salarii brute.

Nebunia legata de modul corect de completare a declaratiilor (funny, mi-aduce aminte de examenele din liceu si facultate in care eram disperat la sfarsit sa vad daca a mai obtinut si altcineva un rezultat asemanator) ne-a facut mai catolici decat trebuie in unele cazuri. Ca exemplu, eu neavand venituri pe Iulie mi s-a cerut la pensii sa ma duc acasa (dupa 3 ore de stat la coada) si sa scriu de mana o notificare prin care sa declar ca nu am avut venituri in Iulie pe care o sa trimit prin posta. Am insistat sa o completez in birou si bine am facut, pentru ca am mers apoi cu actele la registratura si am primit numar de inregistrare (ce soarta au oare declaratiile incomplete sau dosarele incomplete din punct de vedere al actelor aditionale cerute - un ping pong prin posta probabil pentru ca nu vad nici institutia somaj nici pensia sa ne sune sa ne zica ca actele sunt in regula sau ca lipsesc documente). La registratura, urmandu-mi exemplul alte 2 persoane care in notificare isi trecusera pozitia si compania la care lucreaza in calitate de PFA... oare asta nu ii face dependenti din start?

In afara de faptul ca la pensii lumea se vaita ca nu mai suporta sistemul in care traiesc (mai vehementi in ceea ce priveste sistemul sunt functionarii publici pe care incep sa ii compatimesc sincer si sa ii inteleg), nici sistemele informatice nu le fac viata mai usoara (fiecare sector are aplicatia proprie, la unele sistemul poate prelua venit 0, la altele nu - asta e defapt motivul pentru care m-au trimis la posta si mai apoi la registratura, faptul ca sistemul implementat la sectorul 2 nu permite introducerea valorii 0 in campul de venit).

Am vrut sa scriu cateva randuri in care sa povestesc si patania mea poate e vreun user care se regaseste in scenariu si il ajuta descrierea situatiei prin care am trecut astazi.

Succes celor care urmeaza sa-si ia inima in dinti.

Alex


Vezi postareaVoicu Rogojan, la Aug 24 2010, 12:47 PM, a spus:

O scurta precizare la ce v-am zis mai sus. Nu sunt contabil, nici nu lucrez la fisc. Sunt PFA pe venit real in IT.
Ceea ce v-am spus eu mai sus e exact cum scrie in lege. Lucrul acela mi-a fost confirmat si de catre contabila, si de catre serviciul Asistenta Contribuabili din Cluj. De asemenea, o ruda care e avocat mi-a confirmat cum functioneaza legea, si fatul ca, Ordonanta 58 are prioritate in fata Legii 19/2000.

Datele de plata / depunere ale declaratiilor pot diferi de la un an la altul. Anul acesta a fost 17 mai limita (pentru declaratia 200), nu 15.
Informatiile pe care vi le-am prezentat sunt pur informative, dar sper sa va fi de folos. In mare parte cam asa va fi. Eu am platit dupa legea veche, si apoi am platit diferenta dupa legea noua.

Aceasta postare a fost editata de alexman1982: 24 August 2010 - 01:40 PM




#133 natsandrea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 24 August 2010 - 01:42 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Aug 23 2010, 05:33 PM, a spus:

am sosit, dragilor !!

Bucuresti :

la somaj - PARFUM, lume putina ~ 15 oameni, erau 3 d-ne in registratura generala care preluau decl. , circa15 min in total, fara fitze si fara sicane/nod in papura. contul inca nu il au, nu ne lau banii din cauza asta, cica sa urmarim site-ul lor fiindca va aparea si platim pe urma ( fara penalizari, evident). toata lumea depune decl. la registratura NU LA CASERIE, por Dios !! :lnr (1):
termenul ramane 25 aug., deci fuguta la depus :laugh:
de la camera de preluare a declaratiilor m-au trimis la Caserie sa vb cu dna de acolo....aceasta s-a uitat la declaratii, ca cica nu le poate prelua, dar in schimb pot sa platesc contributia....si am platit 2 lei pt iulie si august, pe ce baza mi-a calculat habar nu am.,.. am sa scanez chitanta sa va arat



#134 k0b3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 24 August 2010 - 02:09 PM

Am rezolvat la Somaj (Iasi). Dupa cum spuneam, am luat norma (18800), impartit la 12 si rotunjit (1567), calculat 0,5% si rotunjit (8), completat declaratiile listate de acasa (ca acolo nu mai erau oricum formulare) si stat la coada. Mi s-au preluat declaratiile, am fost felicitat ca am "intuit" varianta corecta de calcul in virtutea faptului ca nu sunt obligat sa tin contabilitate (numai eu stiu cate vizite am facut acolo degeaba), am platit 8 RON si am plecat, urmand sa fac acest sport lunar.

Am zis sa mai bag o fisa la Pensie. Tura asta m-am dus cu alta teorie (enuntata vad si mai sus) ca legea noua (10,5% din net) o anuleaza pe cea veche (31,3% din ce declar). Am fost PUTERNIC CONTRAT cu urmatoarele concluzii:

1. trebuie sa platesc in continuare dupa legea veche
2. nu pot sa ma inscriu conform legii noi decat daca anulez contractul dupa vechea lege - insa nu sunt obligat
3. nu ma pot inscrie dupa ambele legi

Deci mai platesc o luna dupa vechile conditii si astept sa vina lumina din ceruri, care va "clarifica" problema (desi ce spune colegul Voicu Rogojan sus mi se pare foarte pertinent).



#135 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 24 August 2010 - 02:41 PM

Persoanele care realizează venituri de natura profesionala depun DECLARATII.

In lunile in care nu se realizeaza venituri de natura profesionala se depun NOTIFICARI.

Eu am avut un caz care avea venituri, dar cu pierdere fiscala in luna. La Pensii, la Timisoara, nu se primesc declaratii cu zero sau negative, a trebuit sa depun notificare, ca si cand n-am avut deloc activitate. La Somaj, nu se uita nimeni ce depui.

Ramane nerezolvata problema calculului corect al contributiilor la venitul net. Asta inseamna ca lunar ar trebui declarata baza de calcul, pozitiva sau negativa. Doar ca, in acest moment, noi, contribuabilii, nu contam decat numeric. Stam ca vitele la coada.

Onor conducatorii nostri sunt mai preocupati sa dea pumni in gura concetatenilor si spituri in fund contribuabililor.

Aceasta postare a fost editata de Brigante: 24 August 2010 - 02:44 PM




#136 SilviaCristiana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 August 2010 - 03:28 PM

Buna ziua!

Sunt noua pe acest forum si ma simt total debusolata in legatura cu noile reglementari. Citesc topicul acesta si vad ca nu sunt singura, din pacate.

Avand PFA - sistem real - cu sediu in Pitesti, nu am cum sa ajung acolo azi sau maine pentru a incerca macar sa solutionez ceva. Singura mea cale de solutionare ramane posta. Anume, sa trimit maine declaratiile, cu confirmare de primire, si sa vad ce se intampla.

E cineva din Arges care stie care e situatia acolo? Telefoanele pare ca au fost scoase din furca la fiecare institutie - casa de pensii oricum si-a incheiat programul, am impresia. Efectiv nu stiu ce sa fac.

Mi-ar fi de folos sa-mi spuna cineva si cum se completeaza declaratiile pentru somaj, mai cu seama aceste puncte:

6. Venituri de natură profesională realizate:

Venit net realizat**:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei - cum calculez, impart ce am estimat in declaratia 200 la 12?
Calitatea în care asiguratul a realizat venitul: __________________________ - ce trec aici, PFA?
Sursa de venit: __________________________ - si aici? incasare facturi sau ce?

7.Salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat și aprobat prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat, denumit în continuare salariu mediu brut:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei

8.Baza de calcul a contribuției individuale la bugetul asigurărilor pentru șomaj***:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei -cum se calculeaza?

Multumesc!



#137 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 24 August 2010 - 04:39 PM

Pe scurt. La CASS mi-au luat banii, pe sistemul vechi, ceea ce înseamnă că am plătit pentru întreg trimestrul III la norma de venit. Declarația însă nu am putut să o depun - nu aveau softul! Am întrebat când se va putea depune. Mi s-a răspuns că o să ne anunțe (prin telepatie la distanță căci altfel nu-mi dau seama cum o să o facă). M-a liniștit în privința amenzii - nu se vor da, d-le, nu este vina dvs! Sunt liniștit!!!

La pensii, declarația mi-a preluat-o, împreună cu copiile a altor vreo 3 documente. Aici sunt liniștit, amendă pentru nedepunerea la timp nu o să iau! Probleme însă au fost cu plata - nu aveau softul! Mi s-a spus că ar putea să-mi încaseze banii prin dispoziție de încasare către casierie, urmând ca apoi, într-un viitor incert și în care speranța moare ultima, să se producă regularizarea (ținând cont de faptul că în luna iulie eu am plătit deja niște bani către ei în baza declarației de inpunere). Dar mi-a recomandat să mai aștept încă o zi - poate se clarifică toate în ultima zi! Poate?! Mai aștept o zi.

Șomaj, am depus și declarația, mi-au luat și banii. Fericire totală!!! Am intrat și la biroul juridic. Le-am spus cum am completat declarația. Povestea a decurs cam așa:
- Sunt PFA la norma de venit. Deoarece codul fiscal nu mă obligă să țin contabilitatea în partidă simplă am procedat în felul următor: am împărțit norma de venit anulă la 12 luni, am rotunjit la leu întreg rezultatul și astfel am aflat baza de calcul a contribuției.
- Este părerea dvs, faceți cum considerați că este mai bine.
- Cum, d-le?! Eu unde mă aflu, nu în biroul juridic? Dacă dvs știți că lucrurile stau altfel, vă ascult cu interes.
- Ridicare de șolduri urmată de tăcere.

Încă o precizare. La pensii am avut un dialog similar cu cel purtat la șomaj. Cu unica diferență că la pensii încă nu parvenise normele interne de aplicare a OUG 58/2010, ceea ce a însemnat că oricât sens nu aveau cele spuse de mine, funcționară nu a putut confirmă nimic - nici că-i neagră nici că-i albă. Ce să-i facem, așteptăm!

În concluzie: hai să-i scoatem pe ăștia afară din parlament la următoarea tură!!! Ce ziceți de această idee?

Aceasta postare a fost editata de Vital: 24 August 2010 - 04:42 PM




#138 killer

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 August 2010 - 04:49 PM

Marie Jean Romanenco, Reprezentantul Casei de Pensii București:

Citeaza

Romanenco a precizat că persoanele care vor întârzia în această lună cu depunerea dosarului nu vor fi penalizate, instituția dorind să intre în posesia documentelor pentru a putea avea o evidență clară întrucât este vorba de stagiul de cotizare

Sursa:
http://www.capital.ro/articol/tot-ce-trebu...tor-138425.html

Tot aici sunt precizate si detaliile referitoare la plata contributiei prin OP inclusiv conturile - doar pentru Bucuresti.

Aceasta postare a fost editata de killer: 24 August 2010 - 04:50 PM




#139 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 05:10 PM

vedeti si aici, posturile 29 si 30 :lnr (1): http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry230245



#140 A_taretare

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 24 August 2010 - 06:02 PM

Otilia, pot sa postez si eu un link cu un interviu in format video de pe un alt site ?Cred ca ar fi folositor multora.
Pls.Ms.






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL