sesizeaza echipa tehnica a softului de conta !
reglare stocuri
#61
Postat 07 November 2012 - 07:43 PM
sesizeaza echipa tehnica a softului de conta !
#62
Postat 08 February 2013 - 02:41 PM
Ma poate ajuta cineva sa reglez urmatoarele probleme:
1.balanta analitica a contului 303.-obiecte de inventar este mai mare decat cea sintetica;am constatat ca obiectele de inventar au fost date in consum pe nota contabila/total valoare,fara a se fi scazut din stoc fiecare obiect de inventar;eu daca as face acum consum pentru acele ob.inv.pe care le vad in analitic,atunci balanta sintetica mi-ar da soldul cu minus,ceea ce nu este corect.Ce articole contabile se impun cf.legii pt corectie?Va rog mult,o solutie.....
2. In stocuri am cateva materii prime si materiale cu minus;eu am interpretat ca s-au dat in consum fara a exista pe stoc (nu s-a facut actualizarea stocurilor in luna precedenta si s-au preluat eronat stocurile).Cum ar trebui sa reglez stocurile,ce articole sa fac?Banuiesc ca trebuie sa le inreg.pe venit si sa colectez si TVA....Ambele erori provin din anul 2012.Astept pareri....Multumesc!
#63
Postat 01 July 2015 - 12:02 AM
#64
Postat 01 July 2015 - 08:12 AM
Aceasta postare a fost editata de cristina5859: 01 July 2015 - 08:13 AM
#65
Postat 01 July 2015 - 09:41 AM
Multumesc!
Aceasta postare a fost editata de CORINA_BC: 01 July 2015 - 09:43 AM
#66
Postat 02 July 2015 - 09:31 AM
poti, cu usurinta, sa-ti "prinzi urechile" in hartii si calcule, mai ales daca nu ai experienta suficienta, trebuie vazute actele si operatiunile pas cu pas, corectate "bucata cu bucata" daca vrei sa stii exact ce s-a intamplat acolo si de unde au aparut dif.
anuntul pt colaborare (postat la capitolul de cereri indrumator/mentor) e mai mult unul de angajare fiindca, sincer vorbind, la volumul de munca implicat (per. 2008-2015) nu cred ca se baga cineva pe gratis.
asta-i motivul pt care am considerat ca mesajul tau nu e incadrat bine acolo si de aceea ti l-am dezaprobat (setat invizibil), dar am rugamintea sa il postezi la sectiunea "Director contabil" unde se afla anunturi de angajare/ colaborare.
daca, totusi, cererea ta vizeaza exclusiv servicii gratuite, te rog sa specifici aici si iti voi face postul vizibil din nou.
#67
Postat 15 July 2015 - 07:51 PM
#68
Postat 16 July 2015 - 06:59 AM
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#69
Postat 16 July 2015 - 06:58 PM
Multumesc pentru ajutor si scuzati-mi naivitatea :)
#70
Postat 17 July 2015 - 10:30 AM
Poate fi evaziune tunci cind, Administratorul societatii este aceeasi prsoana cu Gestionarul estiunii de stocuri. Si nici atunci daca cotailitatea a fost condusa de vreun "ageamiu" .....
Inceputul e cu>
1-cum se tie evidenta la gestiune? Global-Valoric ori Cantitativ-pe sorto-tipuri-dimesiuni?
2-In ce preturi se conduce contabilittea gestiunilor? Pret cu amanuntul ori Pret de achizitie?
....
si asa ai departe.
In orice caz e nevoie de cel putin asisenta/inrumarea unui cunoscator!
#71
Postat 17 July 2015 - 10:37 AM
nici noi (contabilii) nu ne pricepem la ... betoane (de ex. ) si nu trebuie sa ne cerem scuze pt asta.
o prima corectie este aceea ca adaosul comercial se debiteaza la desc. de gest. in urma vanzarii, NU se crediteaza (cum ai spus), iar nota contabila este :
% =371
607
378
4428
la incarcarea gestiunii se crediteaza adaosul, astfel :
371 = %
..........378 (adaos)
..........4428 (tva neexigibil)
calculul adaosului comercial (ct. 378) la descarea de gestiune se face prin coeficientul K, astfel :
K = (Si 378 + Rc 378) / [ (Si 371 - Si 4428) + (Rd 371 - Rc 4428) ] x 100
Adaosul comercial = K x Rulajul lunar al contului 707
Si = sold initial
Rc = rulaj creditor
Rd = rulaj debitor
#72
Postat 23 August 2015 - 08:46 AM
am o problema legata de desgarcarea unei gestiuni de doua ori in luna octombrie 2014, cum pot sa fac reglarea avand in vedere ca s-au depus doua bilanturi pana acum, s-a facut un stoc de marfa si sa constat un plus de gestiune cu aprozimativ valoare marfii descarcata dublu, va rog sa ma ajutati sa rezolv aceasta problema .
va multumesc
#73
Postat 30 May 2016 - 10:16 AM
Individ. platitoare de tva pe care vreau sa o radiez. Daca am toate declaratiile depuse,toate platile catre fisc sunt la zi ce se intampla cu stocul de marfa? Trebuie sa mai platesc ceva la el? Sau pot sa fac ce vreau eu cu el? Multumesc. O zi frumoasa!
#74
Postat 30 May 2016 - 12:31 PM
din punct de vedere fiscal se considera o instrainare a marfii, iar c/v acesteia se include în venitul brut al activitatii economice desfasurate, insa poti micsora acest venit impozabil daca, printr-un PV, reduci valoarea de vanzare a marfii cu cuantumul adaosului comercial.
#75
Postat 30 May 2016 - 12:48 PM
Aud in stanga si in dreapta..ca la o I.I nu intereseaza pe nimeni ce bani "bagi" ce bani "iei"...pt ca sunt banii tai. Mai mult decat atat, marfa de pe stoc este achitata..dupa ce ca am platit'o si raman cu ea..trebuie sa mai platesc si impozit. Si inca o intrebare:cum stiu cei de la fisc stocul de marfa la o I.I? Multumesc(sunt tare nelamurita)
#76
Postat 30 May 2016 - 12:59 PM
fiscul iti stie stocul de marfa fiindca ti-l poate vedea din evidenta ta de gestiune (obligatorie) sau pe baza evidentei de gestiune pe care ti-o poate intocmi inspectorul fiscal cu ocazia vreunui control.
ce auzi in legatura cu "sunt banii tai" se refera la libertatea completa de a dispune/ de a decide destinatia sumelor obtinute din activitatea economica - mai precis, a profitului - spre deosebire de societatile comerciale unde profitul se poate ridica prin dividende numai in anul urmator celui in care s-a realizat si numai dupa aprobarea situatiilor financiare anuale - ceea ce la PFA/ II/ IF ... nu e cazul, voi puteti sa va folositi profitul imediat ce il obtineti.
#77
Postat 30 May 2016 - 01:58 PM
#79
Postat 14 July 2017 - 08:43 AM
in cazul in care in timpul anului, se constata diferenta de stoc la anumite produse, se poate face un proces verbal pentru reglarea stocului, si tratat fiscal ca si plus/minus inventar, fara sa fie nevoie de inventarierea totala a marfii? Stocul de marfa este foarte mare, si pentru anumite diferente contsatate nu am face inventarierea totala, si nici nu am astepta pana la sf. de an pt. inventarierea totala.
Daca da..ce documente ar trebui sa intocmesc?
Multumesc!
#80
Postat 14 July 2017 - 11:17 AM
Eu cred ca procedura ar fi similara celei de inventariere, cu mici dif.
As intocmi un dosar care sa cuprinda :
- referat priv. posibila existenta a unor dif la stoc care sa aiba concluzia ca este necesara reglarea acestora, inclusiv prin inventariere partiala / limitata la produs/ grupa de produse, aprobat de catre conducere
- decizie de efectuare a operatiunilor necesare reglarii stocului (cu pers. responsabile)
- efectuarea inventarierii efective si aici conditiile pot fi mai lejere decat la inventarierea anuala, adica nu se va aplica procedura stricta de la inventarul anual (cu sigilare, program de inventariere... etc ...), dar se va /vor intocmi lista/ listele
- Pv de inventariere semnat si de gestionar si aprobat de catre conducere
- efectuarea reglarilor contabile si atasarea la dosar a notelor contabile
Nu se va considera inventariere de tip anual si de aceea nu o veti trece in Registul inventar, urmand sa efectuati inventarierea anuala completa si riguroasa la sf anului si abia atunci veti trece rezultatele in reg. inventar.
Gestionarul va trebui sa-si efectueze modif in fisele de magazie, daca este cazul.
Eu asa as proceda.
Voi ?
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi