As dori alte pareri.
#1
Postat 21 February 2008 - 01:55 PM
As dori alte pareri.
#2
Postat 22 February 2008 - 12:31 PM
eu am regim mixt si chiar nu stiu exact cum sa procedez poate se gaseste totusi cineva sa ne ajute
multumim!
#3
Postat 26 February 2008 - 04:50 PM
alexandragaby30, la Feb 22 2008, 12:31 PM, a spus:
eu am regim mixt si chiar nu stiu exact cum sa procedez poate se gaseste totusi cineva sa ne ajute
multumim!
Si eu sunt in aceeasi situatie , am control de la finante pentru rambursare de tva si ma pun sa calculez prorata la sf anului pe fiecare luna in parte ...
ei spun ca daca fac aceasta prorata nu mai imi da nici un tva si ma pun sa platesc de fapt...
poate totusi exista cineva sa ma lumineze ... ca eu am inebunit cu astia pe cap
va rog...
#4
Postat 26 February 2008 - 05:42 PM
asta inseamna ca aveti drept de deducere pt.tva ded. doar 80% iar restul se inregistreaza prin n.c. 635=4426 si se trece in declaratia de tva la regularizari cu semnul ,, - ''
cu acest procent se va lucra in anul urmator ,pana in luna decem.cand se calc. din nou prorata si se fac regularizari .
pana pe 25.ian.trebuie declarata la finante prorata cu care se va lucra in anul urmator.
se poate prin derogare de la finante sa calculezi prorata in fiecare luna ( trebuie acceptul lor in scris )
mai multe explicatii sunt in norme la c.f.
#5
Postat 26 February 2008 - 05:47 PM
#6
Postat 28 February 2008 - 09:05 AM
cosmia, la Feb 26 2008, 05:47 PM, a spus:
La o inspectie a unei doamne de la ANAF sau de la administratia financiara, aceasta s-alegat de unele facturi de furnizori pe care nu dorea sa le accepte la TVA. Apoi s-a decis sa se aplice prorata incepand din ianuarie.
As dori sa stiu cum se inregistreaza prorata, la nivel de cheltuieli prin 635 sau prin 447? Si cum sa aplic pe factura prorata, 30% din valoarea TVA-ului de pe factura, sau la nivelul intregii facturi, iar asta inseamna ca dublez valoarea TVA-ului existent pe factura?
#7
Postat 03 March 2008 - 03:19 PM
#8
Postat 03 March 2008 - 05:15 PM
#9
Postat 03 March 2008 - 05:32 PM
firma mea este de productie,vindem deseuri,cherestea,lemn,etc.Am avut rambursare pe decembrie si nu m-a intrebat nimeni.Ce ar trebui sa fac?
#10
Postat 03 March 2008 - 06:28 PM
danutanitulescu, la Mar 3 2008, 05:32 PM, a spus:
firma mea este de productie,vindem deseuri,cherestea,lemn,etc.Am avut rambursare pe decembrie si nu m-a intrebat nimeni.Ce ar trebui sa fac?
fara suparare dar citeste codul fiscal
#11
Postat 04 March 2008 - 08:17 PM
#12
Postat 10 March 2008 - 09:26 AM
As vrea si eu spete concrete de calcul pro rata. Ma intereseaza care sunt veniturile scutite fara drept de deducere.
#13
Postat 18 April 2008 - 02:25 PM
cosmin0304, la Mar 3 2008, 06:15 PM, a spus:
cosmin 0304, te rog invata-ma si pe mine cum se lucreaza cu prorata tva ?
intreb asta pe ca \ cei de la controlul pe care-l am acum imi spun ca trebuia sa lucrez cu prorata pt ca am avut venituri din chirii
- mai precis lucruruile stau asa : de la jumatatea anului 2007 a inter venit un ctr de inchiriere, ca atare am venituri din chirii ( fara TVA ); la sediul care a fost inchiriat s-au facut moderinizari ( si nu numai la cladirea inchiriata ci si la sediul firmei care a inchiriat fara a exista o diferentiere clara a ch de modernizare pe cele doua sedii.....)
-in concluzie la dec 2007 se pare ca trebuia sa calc prorata.....
-deci as vrea sa stiu ce trebuie sa fac in continuare; mai mult ca sigur controlul va calc prorata si va trebui sa pltim dif tva dar ce fac pe viiotr ? si daca treebuie sa declar ceva pe la fisc ???
astept cu mult interes un ajutor
Andrei
#14
Postat 18 April 2008 - 03:21 PM
Vezi art.147 din Codul fiscal pentru detalii. Citez o parte din el:
(6) Pro-rata prevazuta la alin. (5) se determina ca raport intre:
a) suma totala, fara taxa, dar cuprinzand subventiile legate direct de pret, a operatiunilor constand in livrari de bunuri si prestari de servicii care permit exercitarea dreptului de deducere, la numarator; si
b) suma totala, fara taxa, a operatiunilor prevazute la lit. a) si a operatiunilor constand in livrari de bunuri si prestari de servicii care nu permit exercitarea dreptului de deducere, la numitor. Se includ sumele primite de la bugetul statului sau bugetele locale, acordate in scopul finantarii operatiunilor scutite fara drept de deducere sau operatiunilor care nu se afla in sfera de aplicare a taxei.
#15
Postat 19 April 2008 - 06:59 AM
-daca cei de la control imi vor calc pro rata la dec 2007 , voi fi obligat sa lucrez si in 2008 pe toata perioada anului cu acesta prorata sau numai in trimestrul in care intervin ch modernizare sediu ? si banuiesc ca aplic procentul de deductibilitate numai la ch ce tin de modernizare sediu inchiriat????/ ( si trebuie sa tin o evidenta separata pt aceste ch ??? )
- sau pur si simplu nu deduc tva la viitoarele ch moderniz/sediu inchiriat ?
- daca totusi tb sa lucrez cu pro rata , trebuie sa refac vectorul fiscal (010 )si sa depun notificare pv algoritmul de calcul prorata ? ( daca se poate un model ????? )
sunt destul d ederutat
cu multumiri , Andrei
#16
Postat 29 May 2008 - 07:36 PM
miti, la Apr 19 2008, 06:59 AM, a spus:
-daca cei de la control imi vor calc pro rata la dec 2007 , voi fi obligat sa lucrez si in 2008 pe toata perioada anului cu acesta prorata sau numai in trimestrul in care intervin ch modernizare sediu ? si banuiesc ca aplic procentul de deductibilitate numai la ch ce tin de modernizare sediu inchiriat????/ ( si trebuie sa tin o evidenta separata pt aceste ch ??? )
- sau pur si simplu nu deduc tva la viitoarele ch moderniz/sediu inchiriat ?
- daca totusi tb sa lucrez cu pro rata , trebuie sa refac vectorul fiscal (010 )si sa depun notificare pv algoritmul de calcul prorata ? ( daca se poate un model ????? )
sunt destul d ederutat
cu multumiri , Andrei
Si eu am nevoie de ajutor in ceea ce priveste prorat .Am avut control si mi-au calculat prorata si astfel au gasit tva deductibil . Cum inregistrez acest tva deductibil care provine din prorata.
multumesc,va rog e urgent
#17
Postat 27 March 2009 - 10:11 PM
Eu as avea o prima intrebare cand anume si unde imi declar prorata asta? Adica la inceput de an nu stiam ca o sa am si ven. scutite fdr.ded. si si ven impozabile, cu dr. deducere.Cand si la cine declar?
Multumesc
#18
Postat 30 March 2009 - 07:51 AM
2.1calculezi o prorata provizorie de la data in care obtii veniturile scutite iar pina in 25 anul viitor calculezi pro rata definitiva pentru anul trecut
sau
2.2 nu calculezi nici o pro rata anul 2009 deduci integral iar la inceputul anului viitor 2010 pentru anul 2009 cand depui decont trim 4/2009 ajustezi conform acesteia (exista in decont un rind dedicat acestei operatii)
3. declaratia cu pro - rata - butonul "search" pe acest site
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 April 2009 - 09:48 PM
#19
Postat 30 March 2009 - 09:04 PM
In alta ordine de idei eu am situatia inversa. Realizez servicii financiare scutite, iar de la un moment dat apar si ceva servicii de alta natura care se factureaza cu TVA. E aici e problema....ce fac cu tva achizitii? Deduc dupa o prorata porvizorie, sau nu deduc nimic decat la anul cand anunt prorata definitiva si fac regularizarea?
Multumesc celor care pot sa dea exemple concrete.
#20
Postat 31 March 2009 - 07:26 AM
depinde de scopul in care ( pentru ce) au fost realizate achizitiile.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 April 2009 - 09:48 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi