Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Completare RJIP - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Page 4

Jump to content


221 replies to this topic

#61 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 posts
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Posted 09 July 2009 - 09:03 AM

In registrul de incasari si plati se trec valorile fara TVA , atat la plati cu numerar cat si la plati prin banca .In cazul in care esti platitor de TVA



#62 mihaela.r

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 posts

Posted 14 July 2009 - 11:35 PM

Buna ziua,

ma puteti ajuta, va rog, cu urmatoarele intrebari :
-la pfa se merge pe principiul asemanator soc.comerciale cand inregistrez platile , in sensul ca la inceput am asa zisele chelt.de constituire pentru care nu am bani in casa. la un srl ar trebui sa iau imprumut de la asociati , asa ar trebui sa fac si aici?
- ridicarile de numerar din banca se inregistreaza in jurnalul de inc.si plati?

multumesc mult.




#63 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 posts

Posted 15 July 2009 - 04:26 PM

Nu.La pfa inregistrezi platile chiar daca nu ai incasari de echivalenta valoare, si incasarile pe cele care la ai in urma desfasurarii activitatii, nu din imprumut si nici din ridicari de la banca.In urma activitatii desfasurate poti inregistra si pierderi (ca diferenta intre incasari si plati)pe care le poti recupera in anii urmatori.

Edited by leu50, 15 July 2009 - 04:27 PM.




#64 Juliesss

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 posts

Posted 27 July 2009 - 08:54 AM

Buna ziua,

Daca emit factura de 1000 RON pe care o voi incasa in interval de 2 luni cu 3 chitante, cum trec in RJIP? Trec si factura, sau doar chitantele?

Daca fac stornare pe o parte din bunuri cum procedez?

Multumesc anticipat,
Iulia



#65 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,579 posts
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Posted 27 July 2009 - 10:11 PM

La o factura aveti dreptul la o singura chitanta, restul prin banca.



#66 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,733 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 28 July 2009 - 09:24 PM

Mihaela, de ce spui ca la o factura se emite doar o chitanta si restul prin banca?! Exista si reglementare in acest sens?
Madalina



#67 Diana TM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 posts
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Posted 28 July 2009 - 09:50 PM

Total plati prin casa catre persoane juridice 100 mil lei pe zi ( in acest plafon se includ si avansurile acordate salariatilor spre decontare)
Plati catre o singura persoana juridica max.50 mil lei pe zi. Atentie ! Daca factura furnizorului respectiv este mai mare de 50 mil lei ,nu ai voie sa platesti decat o singura transa de 50 mil cu numerar , restul trebuie achitat obligatoriu cu instrumente de plata fara numerar( cec,op),sau prin depunere de numerar direct la banca ,in contul furnizorului.
Plafonul maxim de 100 mil lei plati cu numerar poate fi depasit doar pentru plata salarii sau plati catre persoane fizice .
Lege 507/17.11.04 cu modificarile ulterioare



#68 Juliesss

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 posts

Posted 29 July 2009 - 09:02 AM

Va multumesc mult pentru raspunsuri.
In cazul descris de mine, era vorba de 1000 RON (deci, 10 milioane lei vechi) - nu are legatura cu plafonul de 5000 RON pentru chitante. Intrebam cum trec in RJIP si daca in caz de stornare partiala stornez doar bunurile nevandute.
Multumesc,
Iulia



#69 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,579 posts
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Posted 29 July 2009 - 04:44 PM

Este scris in legea asat ceva de genul: Se interzic platile fragmentate catre furnizori...da o cautare pe forum si sunt convinsa ca vei gasi exact fraza. Nu are legatura cu suma.



#70 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Posted 29 July 2009 - 04:59 PM

"Sunt interzise plățile fragmentate în numerar către furnizorii de bunuri și servicii, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 50.000.000 lei." Eu inteleg ca poti plati o factura de sub 5.000 ron cu numerar, chiar si in transe. Singura conditie este ca factura respectiva sa nu fie mai mare de 5.000 ron. ;)



#71 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 posts
  • Gender:Male

Posted 29 July 2009 - 04:59 PM

Vezi postareaJuliesss, la Jul 27 2009, 09:54 AM, a spus:

Daca emit factura de 1000 RON pe care o voi incasa in interval de 2 luni cu 3 chitante, cum trec in RJIP? Trec si factura, sau doar chitantele?
Daca fac stornare pe o parte din bunuri cum procedez?
In RJIP se trec doar chitantele.
Daca se storneaza o factura neincasata, atunci nu se trece nimic in RJIP.
Daca se storneaza o factura incasata, atunci se trece o incasare cu minus.



#72 Juliesss

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 posts

Posted 30 July 2009 - 06:53 PM

Platile se trec cu semnul minus sau nu?



#73 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 posts

Posted 31 July 2009 - 03:31 PM

La ce plati va referiti ?!! la cele cu caracter obisnuit...! In RJIP trebuie trecute platile conform chitanteleor (OP, BF...etc).vezi art 51 din OMFP 1040/2004
Daca aveti vreo situatie mai "speciala", ( corecturi, modificari, stornari...etc) detaliati-o, altfel intrebarea dvs poate fi considerata si o gluma !
Cred ca raspunsul la intrebarea dvs este NU

Edited by corpus, 31 July 2009 - 03:32 PM.




#74 roze

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 posts

Posted 31 July 2009 - 05:17 PM

Unde scrie acest lucru,si anume faptul ca eu,ca pfa, pot cheltuii mai mult decat incasez?

Edited by madalinab, 03 August 2009 - 10:44 AM.




#75 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 posts

Posted 31 July 2009 - 07:19 PM

In codul fiscal. De aceaia exista posibilitatea inregistrarii de pierdere fiscala, pierdere ce se poate recupera in anii urmatori.



#76 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 posts

Posted 31 July 2009 - 09:17 PM

art 48 / OMFP 1040/2004 citat:
"Nu constituie venit brut și nu se înregistrează în Registrul-jurnal de încasări și plăți sumele încasate, cum sunt:
- aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activități ori în cursul desfășurării acesteia
- sumele primite sub formă de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice ori persoane juridice;
- sumele primite ca despăgubiri;
- sumele sau bunurile primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donații.
Pentru aceste categorii de operațiuni fie se deschid fișe pentru operațiuni diverse distincte, fie se întocmesc situații cu ajutorul documentelor cumulative care să reflecte situația acestor sume.
Se admit la deducere numai cheltuielile care sunt aferente realizării veniturilor și care sunt plătite în cursul unui an fiscal."

Rezulta ca puteti cheltui mai mult decat incasati pentru ca aveti voie sa faceti aceste aporturi,( adica bani adusi de acasa) iar la sfarsitul anului va rezula o pierdere fiscala ce poate fi recuperata in anii urmatori conform CF asa cum s-a spus si in postul anterior



#77 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Posted 14 August 2009 - 08:58 AM

Apropo de stornare, una pe o singura pozitie dintr-o factura cu 8 produse, ca sa fiu mai exact: in RJIP ce se trece? Pt ca nu se elibereaza chitanta.

Nu stie nimeni raspunsul? Tind sa cred ca nu se trece nimic in RJIP, dar nu sunt sigur.

Edited by madalinab, 15 August 2009 - 05:17 PM.




#78 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 posts

Posted 14 August 2009 - 09:59 AM

Depinde de momentul in care faceti stornarea unei poz din factura. Inainte de incsare sau dupa ?
Daca este inainte de incasare, atunci nu se trece nimic in RJIP ( se trece doar val chitantei atunci cand se va incasa)
Daca se face stornarea dupa incasare, se ridica problema motivarii. Aici apar mai multe variante fiindca ar trebui sa se modifice si val chitantei....si discutia este mai ampla.

Edited by corpus, 14 August 2009 - 10:00 AM.




#79 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Posted 14 August 2009 - 02:15 PM

Caz concret: o piesa auto (achitata impreuna cu alte piese) care s-a defectat, clientul a returnat piesa, eu i-am returnat contravaloarea ei. La randul meu, am returnat-o furnizorului, dar fara a primi cash pe ea, ci a ramas ca un fel de discount pentru viitoare comenzi. Pentru aceasta operatiune mi-a fost eliberata o factura storno numai pt piesa respectiva.



#80 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 posts

Posted 14 August 2009 - 10:59 PM

Incerc un raspuns pe noile informatii oferite, precum si pe anumite presupuneri generate de 3 neclaritati:
1.care a fost motivul pentru care ati acceptat returnarea sumei clientului dvs care v-a returnat piesa. In aceasta relatie intervin cumva conditii de garantie sau este vorba cumva de o intelegere tacita cu furnizorul dvs de piese, care accepta la randul sau sa vi le schimbe, sau sa va acorde anumite facilitati, reduceri de pret...etc ?
2. ce se intelege prin "ramane ca un fel de discount" pentru viitoarele comenzi ?! va asteptati ca urmatoarea livrare de piese sa aiba o valoare diminuata (ca un discount) cu val. de raft a acestei piese, sau sa va livreze aceeasi piesa intr-o cantitate mai mare, dar cu pret mai mic. Valoarea discount va apare distinct in factura viitoare sau in totalul acesteia se va regasi si reducerea la care va asteptati?
3. nu ati intocmit nici un document din care sa rezulte ca "X_ulescu, buletin, CNP adresa...etc, v- returnat piesa si a primit din partea dvs suma de xxx lei"
Asadar stim ca :
1. factura storno a fost emisa doar pentru piesa respectiva; presupunem ca la aceeasi valoare si mai preupunem ca ati si semnat-o
2. clientului dvs i-ati returnat suma cu care a cumpaarat-o, adica valoarea de raft (pret de intrare + eventual tva si adaos )
3. piesa se afla in magazia dvs ( nu a fost returnata furnizorului desi ar fi trebuit) insa este defecta
Pe aceste considerente va propun urmatoarea varianta:
* operati factura storno, pentru a restabili valoarea gestiunii
* pentru restabilirea valorii RJIP folositi un artificiu: intocmiti un borderou de achizitii (cu datele de buletin CNP...etc ale unui prieten), prin care dvs cumparati acea piesa, (la val cu care ati vandut-o), urmand ca ulterior sa intocmiti un proces verbal de scadere pentru defectul ei.
* stabiliti cu funizorul dvs, detaliil convenabile pentru urmatoarea livrare
Asa vad eu lucrurile pe cele de mai sus specificate, poate va ajuta ca punct de plecare spre o alta solutie, sau poate altcineva de pe forum va poate da mai multe lamuriri.
Succes !






Similar Topics Collapse

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL