În urma unor probleme pe care le-am avut cu un angajator, de la care am și demisionat, m-am hotărât să-mi clarific câteva necunoscute legate de C.I.M., salarizare și timpul de muncă pentru un șofer.
Iată ce vreau eu să aflu:
1. Care este nivelul minim al salariului de încadrare (salariul brut ce trebuie trecut în C.I.M.) pentru ”șofer autocamion/mașină de mare tonaj” (C.O.R. 833201)?
2. Având în vedere că voi lucra exclusiv în U.E., ce trebuie trecut la ”locul muncii” (se poate trece Trafic rutier internațional)?
3. Care este nivelul minim al indemnizației de delegare zilnice (diurnei) pentru țările din U.E.?
4. Angajatorul este obligat să-mi acorde această diurnă?
5. Deși norma de muncă este de 8h/zi, în cazul șoferilor ea poate ajunge și la 15h/zi (10h de condus + 1h30' de pauză + 3h30' alte activități = 15h de program de muncă, restul de 9h fiind odihnă). Conform regulamentului 561 privind timpii de conducere și odihnă, este perfect legal, DAR ce trebuie trecut în C.I.M. la norma de muncă (rămâne 8h/zi, sau se trece ”Conform Regulamentului C.E. 561/2006”)?
6. În exemplul următor:
Salariu de încadrare brut: 1400 de lei;
Diurnă: 20lei/zi;(ori 30 de zile să zicem)
Total de încasat = 2000lei; Ce taxe vom plăti (atât eu cât și angajatorul) din suma asta? Din câte am înțeles eu, diurna o voi primi întreagă, iar din salariul de încadrare mi se vor opri contribuțiile și impozitul, e corect?
Nu în ultimul rând, orice sfat (sau pont) e bine venit, referitor la ce trebuie să am în vedere atunci când mă duc să semnez un C.I.M.
Vă mulțumesc pentru atenția dvs.