Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
inregistrare cheltuieli proiect - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


- - - - -

inregistrare cheltuieli proiect

7 replies to this topic

#1 alinaade79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts

Posted 27 August 2014 - 06:23 PM

Buna.in cazul unui proiect finanţat din fonduri europene, toata valoarea obiectivului intra in contul 231?mă interesează categoriile de cheltuieli in care trebuie incluse platile.executia, documentatiile, proiectul intra in 404, dar taxele si avizele tot aici?am de ex, un comision pt obtinere avans sau consultanta, astea tin de 401?



#2 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 posts
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Posted 28 August 2014 - 10:30 AM

Buna,

In mod normal, o societate care desfasoara proiecte cu fonduri europene, ar trebui sa aiba un consultant, sau cand s-a elaborat studiul de fezabilitate sa fie emise si proceduri , monografii contabile.

Cum se desfasoara proiectul, care sunt sursele de finantare?

- cat suporta FC
- cat suporta bugetul de stat
- cat suporta beneficiarul?


factura se inregistreaza:

% = 404_ cu 100% _________
231 cu x % contrib FC
231 cu x % contrib bs

4426 tva

daca pe factura sunt retineri pentru avans, sau de garantii se scad si acestea

factura de avans este pe 232

avizele se inregistreaza tot in 231,

Edited by pav, 28 August 2014 - 10:31 AM.




#3 alinaade79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts

Posted 28 August 2014 - 08:14 PM

E vorba de o primărie, chelt eligibile funantate 100% din fd europene, tva este trecut in proiect ca neeligibil, dar se recuperează de la stat.nu tin eu contabilitatea, mă interesa daca absolut toate cheltuielile trebuie sa se regăsească in 231.credeam ca doar executia, taxe isc, dirigentie, documentatii sunt pe 404 si merg in 231.ma gândeam ca aviz reincepere lucrari, consultanta proiect si comision pt aviz garantare se pot pune pe 401.evident, in 56, proiecte din fd europene se regăsește toata valoarea, dar in 231 nu stiu daca se baga tot.



#4 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 posts
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Posted 28 October 2014 - 08:30 AM

Buna,

Toate cheltuielile proiectului se inregistreaza pe contul 231 - pentru ca este in curs de executie , la finalul proiectului, dupa ce a trecut de perioada de notificare a defectiunilor (PND) se face procesul verbal de receptie (final) cand investitia este trecuta ca mijloc fix si incepe si amortizarea; sau este predata beneficiarului real al acestui proiect



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 28 October 2014 - 01:01 PM

multumim frumos, @pav :wub: , apreciem mult raspunsurile tale, mai ales la spete deosebite - ca acestea de la institutii publice unde putina lume este dispusa sa dea cu solutii pe forum.



#6 alinaade79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts

Posted 29 October 2014 - 02:15 PM

Noi raportam catre finante tipul cheltuieilor cuprinse in bugetul proiectului(salariale, materiale, de investitii).Tot nu inteleg cum, de exemplu, in cadrul unui proiect care vizeaza realizarea unei constructii, cheltuielile cu brosurile, publicitatea, comisioanele bancare,pot fi incluse in 231, pt ca asta presupune sa fie platite din 404.



#7 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 posts
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Posted 14 November 2014 - 03:24 PM

multumesc pentru apreciere, nu pretind ca stiu, dar cat pot, vreau sa ajut :blush2:



#8 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 posts
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Posted 14 November 2014 - 03:37 PM

Pentru ca aceste cheltuieli cu reclama, publicitatea, fac parte din bugetul alocat proiectului si sunt cuprinse in devizul general al proiectului; care are un regim mai deosebit.

Si vad ca faci confuzie intre contul de furnizor pe care il folosesti atunci cand primesti factura de servicii, marfa, lucrari, etc si evidentierea acestor cheltuieli pe surse de finantare, care toate la un loc cand se finalizeaza proiectul se aduna tot ce ai cheltuit cu realizarea lui si vei obtine valoarea finala a proiectului, pe care ori il exploatezi tu ca beneficiar si atunci il inregistrezi in mijloace fixe( se face receptia) si incepi sa-i calculezi si amortizarea ; sau l-ai executat pentru altii si atunci il vanzi. Si ca sa-l vinzi va trebui sa stii cu ce cheltuieli l-ai construit sa poti sa-i stabiliesti valoarea.


si inca ceva- cum inregistrezi factura de furnizor, inainte de a fi platita?

ce cuprinde aceasta factura? - cheltuieli cu reclama, publicitate, bineinteles ale proiectului.

% = 404 (x +x1) lei
231 x lei cheltuieli cu publicitate, reclama
4426 x1 lei tva


plata facturii:
404 = 5121 (x+x1) lei

cat despre comisionul bancar, nimeni nu a spus ca-l inregistrezi in 231.

ca sa intelegi bine despre ce este vorba , citeste contractul de finantare; acolo scrie clar cum se face cu comisionul si dobanda aferente proiectului; MFE - cu siguranta doreste ca sumele incasate din dobanda minus comisionul aferent sa fie restituite catre ei; adica se va micsora valoarea proiectului exact cu cat ai incasat din dobanda minus comision ; iar acestea ca sa stii valoarea lor le poti tine intr-un cont de tert in asa fel incat la terminarea proiectului sa fac reglarile cuvenite.

Edited by pav, 14 November 2014 - 03:47 PM.







Similar Topics Collapse

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL