inregistrare cheltuieli proiect
#1
Postat 27 August 2014 - 06:23 PM
#2
Postat 28 August 2014 - 10:30 AM
In mod normal, o societate care desfasoara proiecte cu fonduri europene, ar trebui sa aiba un consultant, sau cand s-a elaborat studiul de fezabilitate sa fie emise si proceduri , monografii contabile.
Cum se desfasoara proiectul, care sunt sursele de finantare?
- cat suporta FC
- cat suporta bugetul de stat
- cat suporta beneficiarul?
factura se inregistreaza:
% = 404_ cu 100% _________
231 cu x % contrib FC
231 cu x % contrib bs
4426 tva
daca pe factura sunt retineri pentru avans, sau de garantii se scad si acestea
factura de avans este pe 232
avizele se inregistreaza tot in 231,
Aceasta postare a fost editata de pav: 28 August 2014 - 10:31 AM
#3
Postat 28 August 2014 - 08:14 PM
#4
Postat 28 October 2014 - 08:30 AM
Toate cheltuielile proiectului se inregistreaza pe contul 231 - pentru ca este in curs de executie , la finalul proiectului, dupa ce a trecut de perioada de notificare a defectiunilor (PND) se face procesul verbal de receptie (final) cand investitia este trecuta ca mijloc fix si incepe si amortizarea; sau este predata beneficiarului real al acestui proiect
#5
Postat 28 October 2014 - 01:01 PM
#6
Postat 29 October 2014 - 02:15 PM
#7
Postat 14 November 2014 - 03:24 PM
#8
Postat 14 November 2014 - 03:37 PM
Si vad ca faci confuzie intre contul de furnizor pe care il folosesti atunci cand primesti factura de servicii, marfa, lucrari, etc si evidentierea acestor cheltuieli pe surse de finantare, care toate la un loc cand se finalizeaza proiectul se aduna tot ce ai cheltuit cu realizarea lui si vei obtine valoarea finala a proiectului, pe care ori il exploatezi tu ca beneficiar si atunci il inregistrezi in mijloace fixe( se face receptia) si incepi sa-i calculezi si amortizarea ; sau l-ai executat pentru altii si atunci il vanzi. Si ca sa-l vinzi va trebui sa stii cu ce cheltuieli l-ai construit sa poti sa-i stabiliesti valoarea.
si inca ceva- cum inregistrezi factura de furnizor, inainte de a fi platita?
ce cuprinde aceasta factura? - cheltuieli cu reclama, publicitate, bineinteles ale proiectului.
% = 404 (x +x1) lei
231 x lei cheltuieli cu publicitate, reclama
4426 x1 lei tva
plata facturii:
404 = 5121 (x+x1) lei
cat despre comisionul bancar, nimeni nu a spus ca-l inregistrezi in 231.
ca sa intelegi bine despre ce este vorba , citeste contractul de finantare; acolo scrie clar cum se face cu comisionul si dobanda aferente proiectului; MFE - cu siguranta doreste ca sumele incasate din dobanda minus comisionul aferent sa fie restituite catre ei; adica se va micsora valoarea proiectului exact cu cat ai incasat din dobanda minus comision ; iar acestea ca sa stii valoarea lor le poti tine intr-un cont de tert in asa fel incat la terminarea proiectului sa fac reglarile cuvenite.
Aceasta postare a fost editata de pav: 14 November 2014 - 03:47 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi