Claudiun, la 14 October 2018 - 07:16 AM, a spus:
... nici pfa cu norma nu are nimic in comun cu un contabil ...
Ei, iata ca are !! Ai venit la contabili sa ceri informatii, lamuriri ... deci totusi ti-e bun un contabil cand esti in ceata cu ANAF !
Cand am citit ca nu ai nimic de-a face cu noi, eram cat pe ce sa te trimit dupa ajutor la un metalurgist, poate te indruma mai bine ... Hmm ?
Revenind la ganduri mai bune :
Faptul ca pana acum nu ai depus la ANAF niciun jurnal al casei de marcat nu inseamna ca de acum incolo nu va trebui sa depui, legile se mai schimba ... In mesajul anterior ti-am aratat motivele pt care ANAF a schimbat legislatia (ai vrut sa stii de ce, cui foloseste ...)
Anul trecut s-a schimbat OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum si normele metodologice de aplicare a acestei OUG 28/1999, iar in luna martie 2018 a aparut PROCEDURA de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999.
Prin HG 804/2017, art. 1, alin (5) se stabileste ca
Utilizatorii înregistrează și transmit operațiunile efectuate către Sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, denumit în continuare sistem informatic.
La alin (6) se mentioneaza ca
Specificațiile tehnice minimale necesare transmiterii datelor către sistemul informatic sunt prevăzute în anexa nr. 11.
Prin PROCEDURA de transmitere se reglementeaza obligatia utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale de a transmite ANAF datele prevazute in HG 804/2017, la art. 3 din anexa 11.
ART. 3 (1) Prin conexiunea stabilită, aparatele de marcat electronice fiscale transmit, conform structurilor XML aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, următoarele:
a) datele din bonul fiscal
b) datele din raportul fiscal de închidere zilnică prevăzute la art. 64 alin. (2), (3), (4), (5), respectiv alin. (6), după caz, din normele metodologice;
c) informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcționării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum și cu privire la repunerea în funcțiune/reconectarea aparatului;
d) mesajul de confirmare a îndeplinirii obligației prevăzute la art. 1.
PROCEDURA stabileste la ART. 2 :
(1)
În vederea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 1, fişierele XML ... precum şi categoriile de URL-uri utilizate în schimbul de informaţii cu sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern.
(2) Prin intermediul programului de asistenţă pus la dispoziţie pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, fişierele prevăzute la alin. (1) sunt validate şi ataşate unui fişier PDF. Fişierul PDF cu XML ataşat, semnat cu certificat digital calificat, se comunică organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.
(3) Fişierele prevăzute la alin. (1) se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricăreia dintre datele prevăzute la art. 1.
(4) Prin perioadă de raportare se înţelege luna calendaristică.
Declaratiile prin care se raporteaza aceste date sunt A4200 (respectiv A4201 si/sau A4202 si/sau A4203, in fct de natura activitatii desfasurate - NU de modul de impunere a veniturilor obtinute / sistem real sau la norma de venit.
Cata vreme ai obligatia de a utiliza casa de marcat, ai si obligatia transmiterii datelor catre ANAF !
A4200 - aplicație pt. validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, conținand registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curentă, prevazut în secțiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018. - publicat în data de 10.09.2018
A4203 - aplicație pt. validarea fișierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate în activitatea de schimb valutar sau în activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate în aeroporturi), conținand bonurile fiscale (secțiunea II.3) și raportul Z (secțiunea II.7) pentru o zi fiscală, în conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018. - publicat în data de 10.09.2018
_________________________________________________________________
Sesiune online ANAF : https://static.anaf...._03_10_2018.pdf
Intrebare : O persoană fizică autorizată (evidență sistem real / normă de venit) cum va exporta jurnalul XML? Prin SPV sau cu semnătură digitală? Este nevoie de angajarea unui contabil sau se va putea continua ca evidența fiscală să fie ținuta personal?
Raspuns : Fiecare aparat dispune în manualul de utilizare, de instrucțiuni privind modul de generare a fișierelor, inclusiv modul în care se exportă pe un mediu de stocare extern.
____________________________________________________
Intrebare :Declarația A4200 pentru PFA se poate depune prin SPV ?
Raspuns : A4200 se depune prin portalul e-guvernare.ro .