Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Casa de marcat PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Casa de marcat PFA

23 replies to this topic

#1 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 12 October 2018 - 04:41 PM

Buna ziua!incep prin a spune ca am un PFA cu norma de venit impusa.in cei 10 ani de activitate nu am avut foarte multe obligatii fiscale catre ANAF ,doar depunerea unor declaratii anuale cu veniturile.
Odata cu schimbarea caselor de marcat,nu stiu daca se impune ceva in plus.ma refer la raportul lunar in format digital care trebuie transmis.
Ca sa fiu mai explicit:daca in cei 10 ani nu a trebuit sa duc la ANAF nimic,acum cu noile case,trebuie sa duc?adica sa transmit?la ce ar folosi acest lucru daca pana acum nu a folosit si nu a trebuit? se specifica in vreo lege cine,cand si cum are aceasta obligatie?
PFA cu norma plateste impozite conform normei nu conform veniturilor sau incasarilor.multumesc pentru raspusurile care vor veni.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2018 - 01:11 PM

Cf OUG 28/1999 actualizata, PFA sunt obligate sa utilizeze case de marcat fiscale, in functie de ativitatea desfasurata (NU de modul de impunere a veniturilor !!) atunci cand incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie (indiferent ca sunt in sistem real sau la norma de venit), cu exceptiile mentionate la art. 2.

CF GHID CU PRIVIRE LA ÎNREGISTRAREA INFORMAȚIILOR PRIVIND APARATELE DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE, PRECUM ȘI LA EMITEREA CERTIFICATULUI DE ATRIBUIRE A NUMĂRULUI UNIC DE IDENTIFICARE - ÎN ETAPA PREOPERAȚIONALIZARE REGISTRU, https://static.anaf....at_05102018.pdf
Instituirea obligației de utiliza aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic a fost determinată în principal de1 necesitatea de:
− a combate în regim de maximă urgență o fraudă fiscală, a asigura o mai bună monitorizare a activității operatorilor economici care desfășoară livrări de bunuri cu amănuntul, precum și prestări de servicii, direct către populație,
− a institui unele pârghii care să conducă la creșterea gradului de colectare a veniturilor bugetare și la diminuarea evaziunii fiscale în domeniu,
− a întări supravegherea și controlul acestor activități,
− a crește gradul de încredere al populației în corecta utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale, de către operatorii economici cât și în colectarea corectă de către organele fiscale de specialitate a impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat,
− a stimula competitivitatea și mediul de afaceri onest.

Aparatele de marcat electronice fiscale utilizate până în prezent în România erau echipate cu rolă jurnal pe suport de hârtie (aparate de generație veche) și generau inconveniente atât pentru utilizatori, spre exemplu, prin costurile cu achiziția rolei jurnal, a subansamblelor și pieselor de schimb uzate, de la producători din țările U.E., care nu mai produc în serie aceste tipuri de aparate cu rolă dublă de hârtie etc. cât și pentru administrația fiscală întrucât nu permiteau monitorizarea informațiilor privind veniturile fiscalizate de către utilizatori și nici valorificarea acestora prin crearea unui instrument de analiză de risc necesar pentru organizarea acțiunilor de control.

Înlocuirea caselor de marcat din generația veche cu aparatele de marcat dotate cu jurnal electronic se poate realiza pe două căi: − adaptarea aparatelor de marcat model vechi, atunci când acest lucru este posibil, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; − achiziția de aparate de marcat electronice fiscale model nou.

CITESTE ACEST GHID !




#3 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 14 October 2018 - 07:16 AM

Intrebarea era daca trebuie sa trimit lunar la anaf je.ca pana acum nu s-a cerut nici o transmitere si nici o depunere a vreunui jurnal zilnic sau lunar sau anual sau cum o fi fost el in cei 10 ani de activitate.am tot incercat sa citesc in tot felul de legi si ghiduri dar nu mi-am dat seama.am intrebat si o contabila de meserie dar nu stie intrucat ei nu au de-a face cu pfa pe norma de venit asa cum nici pfa cu norma nu are nimic in comun cu un contabil.de aceea m-am adresat aici pe forum pentru ca atunci cand ai pfa cu norma de venit si pui cuiva o intrebare, despre pfa cu norma,nu stie cu ce se mananca si te trimit la altii.inclusiv anaf ridica din umeri.multumesc!



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2018 - 04:14 PM

Vezi postareaClaudiun, la 14 October 2018 - 07:16 AM, a spus:

... nici pfa cu norma nu are nimic in comun cu un contabil ...
Ei, iata ca are !! Ai venit la contabili sa ceri informatii, lamuriri ... deci totusi ti-e bun un contabil cand esti in ceata cu ANAF ! :unsure:
Cand am citit ca nu ai nimic de-a face cu noi, eram cat pe ce sa te trimit dupa ajutor la un metalurgist, poate te indruma mai bine ... Hmm ?

Revenind la ganduri mai bune :
Faptul ca pana acum nu ai depus la ANAF niciun jurnal al casei de marcat nu inseamna ca de acum incolo nu va trebui sa depui, legile se mai schimba ... In mesajul anterior ti-am aratat motivele pt care ANAF a schimbat legislatia (ai vrut sa stii de ce, cui foloseste ...)

Anul trecut s-a schimbat OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum si normele metodologice de aplicare a acestei OUG 28/1999, iar in luna martie 2018 a aparut PROCEDURA de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999.

Prin HG 804/2017, art. 1, alin (5) se stabileste ca Utilizatorii înregistrează și transmit operațiunile efectuate către Sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, denumit în continuare sistem informatic.
La alin (6) se mentioneaza ca Specificațiile tehnice minimale necesare transmiterii datelor către sistemul informatic sunt prevăzute în anexa nr. 11.

Prin PROCEDURA de transmitere se reglementeaza obligatia utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale de a transmite ANAF datele prevazute in HG 804/2017, la art. 3 din anexa 11.
ART. 3 (1) Prin conexiunea stabilită, aparatele de marcat electronice fiscale transmit, conform structurilor XML aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, următoarele:
a) datele din bonul fiscal
b) datele din raportul fiscal de închidere zilnică prevăzute la art. 64 alin. (2), (3), (4), (5), respectiv alin. (6), după caz, din normele metodologice;
c) informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcționării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum și cu privire la repunerea în funcțiune/reconectarea aparatului;
d) mesajul de confirmare a îndeplinirii obligației prevăzute la art. 1.

PROCEDURA stabileste la ART. 2 :
(1) În vederea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 1, fişierele XML ... precum şi categoriile de URL-uri utilizate în schimbul de informaţii cu sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern.
(2) Prin intermediul programului de asistenţă pus la dispoziţie pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, fişierele prevăzute la alin. (1) sunt validate şi ataşate unui fişier PDF. Fişierul PDF cu XML ataşat, semnat cu certificat digital calificat, se comunică organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.
(3) Fişierele prevăzute la alin. (1) se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricăreia dintre datele prevăzute la art. 1.
(4) Prin perioadă de raportare se înţelege luna calendaristică.

Declaratiile prin care se raporteaza aceste date sunt A4200 (respectiv A4201 si/sau A4202 si/sau A4203, in fct de natura activitatii desfasurate - NU de modul de impunere a veniturilor obtinute / sistem real sau la norma de venit.
Cata vreme ai obligatia de a utiliza casa de marcat, ai si obligatia transmiterii datelor catre ANAF !

A4200 - aplicație pt. validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, conținand registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curentă, prevazut în secțiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018. - publicat în data de 10.09.2018

A4203 - aplicație pt. validarea fișierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate în activitatea de schimb valutar sau în activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate în aeroporturi), conținand bonurile fiscale (secțiunea II.3) și raportul Z (secțiunea II.7) pentru o zi fiscală, în conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018. - publicat în data de 10.09.2018
_________________________________________________________________

Sesiune online ANAF : https://static.anaf...._03_10_2018.pdf

Intrebare : O persoană fizică autorizată (evidență sistem real / normă de venit) cum va exporta jurnalul XML? Prin SPV sau cu semnătură digitală? Este nevoie de angajarea unui contabil sau se va putea continua ca evidența fiscală să fie ținuta personal?
Raspuns : Fiecare aparat dispune în manualul de utilizare, de instrucțiuni privind modul de generare a fișierelor, inclusiv modul în care se exportă pe un mediu de stocare extern.
____________________________________________________

Intrebare :Declarația A4200 pentru PFA se poate depune prin SPV ?
Raspuns : A4200 se depune prin portalul e-guvernare.ro .



#5 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 15 October 2018 - 06:05 AM

Am inteles acum.multumesc!deci PFA transmite A4200.
Intrebare:ce este SPV?



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2018 - 11:06 AM

Cu drag si alta data ! :smile:

Spatiul Privat Virtual este un fel de posta electronica cu ANAF (exclusiv). Este o procedura securizata de lucru cu ANAF, exclusiv online.
In SVP iti faci cont cu user si parola, apoi poti transmite documente la ANAF, ANAF iti transmite instiintari si alte documente fiscale care se genereaza pe CNP-ul tau, iti poti vedea dosarul/ situatia fiscala personala (declaratii depuse, decizii, plati, datorii/ sume de recuperat de la ANAF, etc ...) .

Atentie : odata creat contul in SVP, nu vei mai primi de la ANAF nicio instiintare pe hartie, nicio decizie de impunere prin posta normala (fizica) .... si de aceea, din cand in cand, va trebui sa te uiti in contul tau fiindca in termen de 15 zile de la afisarea in cont (de ex) a unei decizii de impunere ramasa necontestata incep sa curga termenele de plata si te poti trezi cu penalizari / majorari de intarziere. Deci trebuie sa urmaresti, cam la 2 saptamani, daca mai apare ceva in cont, macar in per. in care se emit decizii si in cea in care se depun declaratii fiscale (sunt termene publice). Nu mai merge sa spui ca nu ai primit plicul de la ANAF ... nu mai ai niciun motiv sa reclami ca nu ai stiut de documentul respectiv din cauza ANAF, pt a nu fi penalizat.



#7 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 15 October 2018 - 04:27 PM

Hmmm.atunci contul se poate face pe o persoana alta decat pfa,iar acea persoana sa-i transmita xml-ul?



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2018 - 05:32 PM

nope ! cealalta persoana nu are casa de marcat identificata unic cf noii legislatii (nr unic de identificare) ! Deci nici obligatii declarative. Logic, nu ? :smile:
Declaratia o depui exclusiv pt casa ta de marcat, ce are (trebuie sa-i iei) nr unic de identificare !

Nu tine figura ...



#9 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 15 October 2018 - 07:23 PM

Ok.asa o sa fac.o sa fac cont sa pot transmite.multumesc!



#10 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 15 October 2018 - 07:40 PM

Inreb inca o data sa fiu sigur:nu este nevoie de semnatura digitala din partea mea, nu?doar fac cont si transmit.



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2018 - 10:44 PM

http://www.conta.ro/...ronice-fiscale/ sau https://static.anaf...._03_10_2018.pdf

Intrebare : Cum poate un pfa care își tine singur contabilitatea sa depună declarația 4200?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală PFA obtine certificat digital calificat, depune declaratia 150, apoi urmeaza indicatiile din instructiunile de depunere a declaratiei A4200 - pot fi gasite la link-ul: https://static.anaf....tii_R/4200.html.
_____________________________________________________

Intrebare : Si PFA-ul trebuie sa depuna lunar declaratia A4200? Pot imputernici pe cineva cu semnatura electronica pentru transmiterea declaratiei?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Da, daca aveti obligatia de a utiliza casa de marcat trebuie sa depuneti A4200. Pentru depunere, persoana care semneaza A4200 cu certificat digital calificat, trebuie sa fie inregistrata cu drept de depunere declaratii in numele utilizatorului (declaratia 150).
______________________________________________________

Intrebare : Cine trebuie să transmită efectiv declarația A4200 lunar cu fișierele extrase din casa de marcat - distribuitorul casei de marcat, sau contabilul? Distribuitorul poate depune declarația 150 pentru a primi acces la depunerea acestei declarații lunare? Declarația A4200 este o declarație fiscală sau informativă?

Raspuns : Obligația transmiterii declarației A4200 revine utilizatorului AMEF. Pentru depunere, persoana care semnează A4200 cu certificat digital calificat, trebuie să fie înregistrată cu drept de depunere declarații în numele utilizatorului (declarația 150).
____________________________________________________________

EHEEE, iata ce de chestii poti sa ai in comun cu un contabil ... :biggrin2: O gramada de informatii ...


Spor mare ! :smile2:



#12 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 17 October 2018 - 04:24 PM

Stiu ce spuneti dar din pacate dupa atatea taxe si impozite pe care le platesc conform normei de venit plus cas si cass,chirie,cheltuieli si alte investitii pe care nu le pot deduce,un contabil platit de mine mi-ar ingreuna si mai mult situatia financiara.
Dvs. Poate ca ati inteles gresit.nu am avut nevoie pana acum de contabil deoarece nu am avut ce contabiliza.pfa cu norma plateste taxe la norma asa cum am specificat.asta am vrut sa spun.din pacate tot fara contabil voi fi nevoit sa derulez mica afacere.poate in viitor cand voi trece la pfa pe realizari sa apelez la un contabil.pana atunci nu se sustine financiar.



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2018 - 05:08 PM

Vezi postareaClaudiun, la 17 October 2018 - 04:24 PM, a spus:

Dvs. Poate ca ati inteles gresit.
Eiii, am inteles gresit :tongue: ... Am inteles exact ce ai spus "nici pfa cu norma nu are nimic in comun cu un contabil" si ti-am aratat ca are !

Stiu ce vrei sa spui legat de optimizarea costurilor si iti inteleg punctul de vedere ... insa impozitarea la norma de venit nu inseamna ca nu ai nicun fel de document contabil de intocmit, ca nu te lovesti de probleme pe care doar un contabil ti le poate lamuri ... cum in mod evident o arata chiar acest topic.
Un alt ex., stiai ca si contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care venitul net anual se stabileste pe baza normelor de venit completeaza Registrul de evidenta fiscala - doar partea referitoare la venituri ?

Inca din 2015... Cod fiscal :

ART. 69 - Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit(8) Contribuabilii care desfășoară activități pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit au obligația să completeze numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidență fiscală și nu au obligații privind evidența contabilă.



#14 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 18 October 2018 - 07:44 AM

Asta stiam si o fac singur.



#15 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 24 October 2018 - 09:34 AM

Mai intreb inca odata ca sunt mai greu de cap.trebuie sa depun declaratia 150 pentru a-mi face cont pentru transmiterea raportului fiscal lunar?



#16 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 24 October 2018 - 10:22 AM

Da, ori tu, ori altcineva in numele pfa-ului.



#17 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 24 October 2018 - 12:43 PM

Toata tevatura asta costa ceva?



#18 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 24 October 2018 - 01:12 PM

Treizeci-patruzeci de euro pe an. Depinde de perioada pentru care optezi. Se mai acorda reduceri pentru membrii Ceccar-ului, posibil si pentru alte categorii.

Aceasta postare a fost editata de kmkz: 24 October 2018 - 01:15 PM




#19 Claudiun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 24 October 2018 - 08:55 PM

Nasol.adica nu-i destul ca te face sa cumperi casa de marcat dar tre sa mai si platesti sa le dai raportul!



#20 IonutMacovei24

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 14 January 2019 - 11:34 AM

Imi cer scuze daca este off topic!
Va spun tuturor buna ziua si salutare tuturor in primul rand,sunt nou pe aici,si caut niste raspunsuri.

Am un PFA pe care l-am deschis pentru a activa in domeniul evenimentelor(nunti,botezuri,etc) mai exact corturi mobile ce se monteaza la locatia clientului.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
- Am nevoie de casa de marcat,sau chitante,facturi?
- Pentru PFA trebuiesc platite carti de munca daca este afacere in familie?
- Ce acte sunt necesare pentru transportarea corturilor(in cazul in care masina ce transporta este oprita de politie si cer documente)

Multumesc frumos!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL