Dupa parerea mea, ai 2 optiuni : una "babeasca" si alta globala.
Daca esti incepatoare, fa-o pe cea babeasca. In locul tau, as reface descacarea de gestiune la vanzarea respectiva, scazand alte cantitati decat cele care ti se cer acum inapoi, adica as storna descarcarea initiala (inreg. in rosu exact ce am inreg. initial in negru), apoi as descarca gestiunea normal, cu alte loturi, astfel incat sa raman pe stoc cu lotul mai scump (care mi se cere inapoi) ca sa-l pot scadea la factura de retur. Aceasta metoda e "pas cu pas" si ofera un control mai bun.
Pt cei mai avansati, a doua varianta, cea grosso modo, este preferabila si presupune sa scazi gestiunea cu ce ai, compensarea diferentei ducandu-se in venituri - pe care le-ai fi obtinut (prin diferenta de pret) inca de la prima tranzactie daca te descarcai cu cerealele mai ieftine in loc de cele mai scumpe.
Tu te-ai scazut initial cu o val. mai mare si trebuie acum s-o pui inapoi in gestiune, asa ca vei avea fie venituri directe prin art. contabil 371 = 758 cu acei 2000 si apoi 607 = 371 cu val de 100 lei/tona pret corespunzator facturii storno, fie o cheltuiala mai mica la 607 = 371 cu - 2.000 lei (cum te-ai gandit si tu), vezi ce varianta ti se accepta in program/ care functioneaza mai bine.
Imi cer scuze daca am explicat prea in detaliu, am dorit doar sa justific rationamentul economic fiindca poate citesc topicul si alti colegi mai incepatori in ale contabilitatii.