Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihaela_cva - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mihaela_cva

Inregistrat la: 07 Dec 2007
Offline Ultimul click: Apr 30 2015 12:38 PM
***--

Topicele mele

Fisa post - Vanzator (cod COR 522004)

19 November 2011 - 06:43 AM

Fisa post vanzator 522004

Lucrător comercial

UNITĂȚILE DE COMPETENȚĂ

Domeniile de competență Unitățile de competența


fisa post - femeie serviciu, lucrator salubrizare

19 November 2011 - 06:39 AM

fisa post necalificat curatenie: femeie servci, lucrator salubrizare, etc

Fisa post - manipulant marfuri (cod COR 933005)

19 November 2011 - 06:34 AM

Fisa post manipulant marfuri 933005

tva din 2011

28 January 2011 - 12:32 AM

platitorii de tva trimestrial care efectueaza in cursul anului AIC sub 10.000euro (34.000lei) nu sunt obligati la trecerea la declararea lunara a tva

Cod fiscal 2011
ART. 126 (...)Operațiuni impozabile

(4) Prin derogare de la prevederile alin. (3) lit. a), nu sunt considerate operațiuni impozabile în România achizițiile intracomunitare de bunuri care îndeplinesc următoarele condiții:

a) sunt efectuate de o persoană impozabilă care efectuează numai livrări de bunuri sau prestări de servicii pentru care taxa nu este deductibilă sau de o persoană juridică neimpozabilă;

b) valoarea totală a acestor achiziții intracomunitare nu depășește pe parcursul anului calendaristic curent sau nu a depășit pe parcursul anului calendaristic anterior plafonul de 10.000 euro, al cărui echivalent în lei este stabilit prin norme.

(5) Plafonul pentru achiziții intracomunitare prevăzut la alin. (4) lit. b) este constituit din valoarea totală, exclusiv taxa pe valoarea adăugată, datorată sau achitată în statul membru din care se expediază sau se transportă bunurile, a achizițiilor intracomunitare de bunuri, altele decât mijloace de transport noi sau bunuri supuse accizelor.

(6) Persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile, eligibile pentru derogarea prevăzută la alin. (4), au dreptul să opteze pentru regimul general prevăzut la alin. (3) lit. a). Opțiunea se aplică pentru cel puțin doi ani calendaristici.

(alin 3 lit a:
(3) Sunt, de asemenea, operațiuni impozabile și următoarele operațiuni efectuate cu plată, pentru care locul este considerat a fi în România, potrivit art. 1321:

a) o achiziție intracomunitară de bunuri, altele decât mijloace de transport noi sau produse accizabile, efectuată de o persoană impozabilă ce acționează ca atare sau de o persoană juridică neimpozabilă, care nu beneficiază de derogarea prevăzută la alin. (4), care urmează unei livrări intracomunitare efectuate în afara României de către o persoană impozabilă ce acționează ca atare și care nu este considerată întreprindere mică în statul său membru, și căreia nu i se aplică prevederile art. 132 alin. (1) lit. b) cu privire la livrările de bunuri care fac obiectul unei instalări sau unui montaj sau ale art. 132 alin. 2) cu privire la vânzările la distanță;)



(7) Regulile aplicabile în cazul depășirii plafonului pentru achiziții intracomunitare, prevăzut la alin. (4) lit. b), sau al exercitării opțiunii sunt stabilite prin norme.

Declaratie unica 112

09 December 2010 - 11:33 AM

Guvernul a decis introducerea, incepand cu 1 ianuarie 2011, a unei declaratii fiscale unice, pentru contributiile de asigurari sociale si impozit pe venit, ce va fi depusa la Agentia Nationala de Administrare Fiscala.



Declaratia se numeste 112 si cuprinde declaratia la sanatate, CAS si somaj intr-una singura. Este un format PDF care va importa – probabil – un fisier XML. Suntem in posesia instructiunilor de completare si a declaratiei proprieu zise. Pana la 1 februarie programele noastre de salarii vor fi in masura sa creeze singure aceasta declaratie.

Din ceea ce stim pana azi, 09.12.2010, declaratia va fi obligatorie pt. Contribuabilii mijloacii incepand cu decalaratiile lunii ianuarie 2010. Ea se va putea depune oriunde in tara la fisc, casa de sanatate, casa de pensii sau AJOPFM in format clasic sau prin Internet cu semnatura digitala.



Mai jos va transmitem un comunicat din partea www.avocanet.ro



"Astazi(n.r miercuri), am instituit declaratia unica pentru contributii sociale si impozit pe venit. Asta ce inseamna, ca de la 1 ianuarie va fi o declaratie unica, care se depune la ANAF, adica la Ministerul Finantelor urmand ca dupa aceea Ministerul Finantelor sa trimita toate datele necesare la Casa de Pensii, la somaj si, in consecinta, sa nu mai fie nevoita persoana juridica sa mearga si sa stea la coada la fiecare dintre aceste case de asigurari de sanatate sau de somaj sau de pensii pentru depunerea de declaratii. Mai mult decat atat, va fi posibil ca aceste declaratii sa fie depuse de acasa, in format electronic, astfel incat persoana juridica sa nu mai fie obligata sa mearga nici macar la Finante pentru a le depune fizic intr-un singur loc, putand face acest lucru de acasa, in format electronic", a declarat premierul Emil Boc, la finalul sedintei de miercuri a Guvernului.

"Am adoptat in aceasta zi forma acestei declaratii unice pentru a se pregati cadrul tehnic de implementare a acesteia, urmand ca, contributiile aferente lunii ianuarie sa se plateasca pana in 25 februarie 2011, adica sa existe timp suficient pentru implementarea inclusiv in formula electronica acestei noi declaratii", a explicat premierul Boc.

"Daca faceti un calcul simplu, daca o persoana statea, sa spunem, aproximativ cate o ora la sanatate, o ora la somaj, o ora la pensii, in fiecare luna - trei ore. Aceste ore nu le va mai pierde, ci dimpotriva, acest timp este salvat. Deci, 36 de ore cel putin. Nu va mai sta persoana juridica la coada pentru a depune aceste declaratii. Ele vor fi depuse intr-un singur loc sau in format electronic. Este un pas important pe calea debirocratizarii si simplificarii procedurilor administrative din Romania in vederea sprijinirii mediului de afaceri pe aceasta componenta, asa cum am subliniat, un lucru extrem de important", conchide primul ministru.

Guvernul va modifica in acest sens Codul Fiscal, astfel incat contributiile sociale sa poata fi incluse in actul normativ.

"Prin aceste modificari, se realizeaza un lucru foarte important: se simplifica procedura de stabilire si declarare a contributiilor sociale. Concret, se va stabili foarte precis baza de calcul pentru contributii, iar declararea se face printr-o singura declaratie fiscala, fie electronica, fie persoanele se pot deplasa dar la o singura institutie, la Fisc. Prima declaratie unica se va depune in 25 februarie, pentru ca pentru luna ianuarie declaratiile se depun pana in 25 februarie, ANAF-ul avand obligatia sa faca atat instruirea personalului din teritoriu, cat si intalniri cu persoanele care trebuie sa depuna aceste declaratii, ma refer la contribuabil", a declarat ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu.

In prezent, legile in vigoare prevad plata urmatoarelor contributii:
- la sanatate, angajatorul plateste 5,2%, angajatul 5,5%;
- la somaj, angajatorul 0,5%, angajatul 0,5%;
- la pensii, angajatorul 20,8%, angajatul 10,5%;
- de asemenea, la Fondul de Garantare pentru plata creantelor salariale, angajatorul plateste 0,25%;
- contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - angajatorul plateste intre 0,15% si 0,85% in functie de risc;
- contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate e platita de angajator - 0,85%.
- la acestea mai adaugam si impozitul pe venit de 16%.

Cometa SQL