0
transfer de marfa intre 2 gestiuni
Started By relu, Jan 05 2006 01:07 PM
2 replies to this topic
#1
Postat 05 January 2006 - 01:07 PM
#2
Postat 05 January 2006 - 01:17 PM
AVIZ DE ÎNSOTIRE A MARFII (cod 14-3-6A)
Formular cu regim special de tiparire, înseriere si numerotare.Tiparit în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi a câte trei file, în culori diferite — albastru, exemplarul 1, rosu, exemplarul 2, verde, exemplarul 3.
1. Serveste ca:
— document de însotire a marfii pe timpul transportului;
— document ce sta la baza întocmirii facturii;
— dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
— document de primire în gestiunea cumparatorului sau în gestiunea primitoare din cadrul aceleiasi unitati în cazul transferului.
2. Se întocmeste în trei exemplare de catre unitatile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, datorita unor conditii obiective si cu totul exceptionale, facându-se mentiunea „Urmeaza factura“. În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiasi unitati patrimoniale dispersate teritorial, avizul de însotire a marfii va purta mentiunea „Fara factura“. Se emite, pe masura livrarii, de catre compartimentul desfacere, care semneaza pentru întocmire.
Pe avizul de însotire a marfii, emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti sau pentru vânzare în regim de consignatie, se face mentiunea „Pentru prelucrare la terti“ sau „Pentru vânzare în regim de consignatie“, dupa caz, etc.
În celelalte situatii decât cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însotire a marfii si nu factura.
3. Circula:
• la furnizor:
— la delegatul unitatii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire (exemplarul 1);
— la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantitatilor livrate în evidentele acestuia si pentru întocmirea facturii (exemplarele 2 si 3);
— la compartimentul financiar-contabil, atasat la factura (exemplarul 3);
• la cumparator:
— la magazie, pentru încarcarea în gestiune a produselor, marfurilor sau altor valori materiale primite, dupa efectuarea receptiei de catre comisia de receptie si dupa consemnarea rezultatelor (exemplarul 1);
— la compartimentul aprovizionare, pentru înregistrarea cantitatilor aprovizionate în evidenta acestuia (exemplarul 1);
— la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitatea sintetica si analitica, atasat la factura (exemplarul 1).
În cazul valorilor materiale prelucrate la terti, pe exemplarul respectiv se face mentiunea „Din prelucrare la terti“.
În cazul folosirii avizului de expeditie pentru transfer de bunuri intre subunitati ale aceleiasi societati dispersate teritorial, exemplarul 1 insoteste bunurile fiind document de intrare in gestiunea primitoare (unde se si arhiveaza), exemplarul 2 se preda in contabilitate de catre gestiunea predatoare in vederea scaderii din gestiune, concomitent cu incarcarea primitorului, iar exemplarul 3 ramane la emitent.
4. Se arhiveaza:
• la furnizor:
— la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
— la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul 3 al facturii (exemplarul 3);
• la cumparator:
— la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul 1 al facturii (exemplarul 1).
transferul intre gestiunile aceleiasi unitati nu implica TVA
Formular cu regim special de tiparire, înseriere si numerotare.Tiparit în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi a câte trei file, în culori diferite — albastru, exemplarul 1, rosu, exemplarul 2, verde, exemplarul 3.
1. Serveste ca:
— document de însotire a marfii pe timpul transportului;
— document ce sta la baza întocmirii facturii;
— dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
— document de primire în gestiunea cumparatorului sau în gestiunea primitoare din cadrul aceleiasi unitati în cazul transferului.
2. Se întocmeste în trei exemplare de catre unitatile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, datorita unor conditii obiective si cu totul exceptionale, facându-se mentiunea „Urmeaza factura“. În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiasi unitati patrimoniale dispersate teritorial, avizul de însotire a marfii va purta mentiunea „Fara factura“. Se emite, pe masura livrarii, de catre compartimentul desfacere, care semneaza pentru întocmire.
Pe avizul de însotire a marfii, emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti sau pentru vânzare în regim de consignatie, se face mentiunea „Pentru prelucrare la terti“ sau „Pentru vânzare în regim de consignatie“, dupa caz, etc.
În celelalte situatii decât cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însotire a marfii si nu factura.
3. Circula:
• la furnizor:
— la delegatul unitatii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire (exemplarul 1);
— la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantitatilor livrate în evidentele acestuia si pentru întocmirea facturii (exemplarele 2 si 3);
— la compartimentul financiar-contabil, atasat la factura (exemplarul 3);
• la cumparator:
— la magazie, pentru încarcarea în gestiune a produselor, marfurilor sau altor valori materiale primite, dupa efectuarea receptiei de catre comisia de receptie si dupa consemnarea rezultatelor (exemplarul 1);
— la compartimentul aprovizionare, pentru înregistrarea cantitatilor aprovizionate în evidenta acestuia (exemplarul 1);
— la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitatea sintetica si analitica, atasat la factura (exemplarul 1).
În cazul valorilor materiale prelucrate la terti, pe exemplarul respectiv se face mentiunea „Din prelucrare la terti“.
În cazul folosirii avizului de expeditie pentru transfer de bunuri intre subunitati ale aceleiasi societati dispersate teritorial, exemplarul 1 insoteste bunurile fiind document de intrare in gestiunea primitoare (unde se si arhiveaza), exemplarul 2 se preda in contabilitate de catre gestiunea predatoare in vederea scaderii din gestiune, concomitent cu incarcarea primitorului, iar exemplarul 3 ramane la emitent.
4. Se arhiveaza:
• la furnizor:
— la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
— la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul 3 al facturii (exemplarul 3);
• la cumparator:
— la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul 1 al facturii (exemplarul 1).
transferul intre gestiunile aceleiasi unitati nu implica TVA
#3
Postat 05 January 2006 - 01:44 PM
Formularul de aviz de insotire a marfii nici nu are coloana de TVA. :D
Sanda
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi