Am nevoie sa achizitionez pe firma un program software ce va fi folosit pentru elaborarea unor produse destinate comercializarii. Softul poate fi descarcat de pe internet – contra cost, bineinteles – si este furnizat de o firma din Statele Unite.
Fiind persoana juridica, banca cu care lucrez nu mi-a eliberat un card pentru tranzactii pe internet. Am solicitat firmei respective sa-mi trimita o factura proforma, pentru a le plati cu OP, ceea ce au si facut. Valoarea acesteia este de 199$ + 25$ taxe transfer bancar. Dupa ce voi achita factura voi avea posibilitatea sa descarc programul de pe internet.
Problemele mele sunt urmatoarele:
1)Pentru mine ar fi mult mai simplu si mai ieftin sa cumpar acest program cu cardul meu, ca persoana fizica. Daca as face asa, exista posibilitatea de a transfera ulterior firmei mele dreptul de a utiliza programul? Si eventual si cheltuielile de achizitionare a licentei?
2)Presupunand ca o sa cumpar programul pe firma...Ce mai trebuie facut? Am auzit tot felul de variante: ca este import – care trebuie declarat nu stiu unde, ca trebuie sa fac o autofacturare (mentionez ca firma mea este microintreprindere,neplatitoare de TVA), ca trebuie sa calculez un impozit pentru nerezidenti (sau chiar sa solicit firmei din SUA sa scada echivalentul acestui impozit din factura...)
Ar putea cineva sa imi explice babeste ce trebuie facut, cum trebuie inregistrata factura? Contabila mea este la inceput de cariera si nu s-a ocupat niciodata pana acum de o factura externa...
Va multumesc