Buna ziua,
Va cer sfatul in urmatoarea situatie:
Societatea a achizitionat in luna August o licenta de utilizare a unui program de contabilitate in suma de 10.000 lei plus tva, exclusiv pentru uzul intern al societatii, acordata pe o perioada nelimitata de timp (licenta perpetua). Societatea intentioneaza sa foloseasca programul de contabilitate tot pe o perioada nelimitata de timp. Odata cu licenta de utilizare este furnizat si programul informatic pe un CD, fara insa a se putea face o separare intre ele. Pe factura exista o singura pozitie: ”Licenta program X”. Programul nu este dat in folosinta la achizitia lui, doar dupa terminarea implementarii.
Pentru implementarea programului de contabilitate (instalare program, definire drepturi utilizatori, diverse setari de program, import date din programul vechi de contabilitate, etc.), se apeleaza la serviciile unei alte firme, care va emite factura in luna Octombrie, pentru suma de 2.000 lei plus tva.
Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru inregistrarea acestor doua facturi, precum si pentru amortizare.
Stiu ca serviciile de implementare, fiind costuri direct atribuibile pregatirii activului pentru utilizarea prevazuta, vor trebui incluse in costul initial al imobilizarii necorporale, insa odata cu intrarea in vigoare a Ordinului 1802 nu mai exista contul 233 "Imobilizari necorporale in curs".
De asemenea, va rog sa imi precizati de cand incepe amortizarea imobilizarii necorporale, pe ce perioada se amortizeaza si ce document trebuie intocmit pentru darea in folosinta.
Cand se foloseste contul 205 (licente) si cand 208 (programe informatice) pentru achizitiile de licente pentru programe informatice? Am citit tot ce se putea citi pe formumuri si pe internet legat de aceasta problema, stiu ca parerile sunt impartite, insa nu am gasit argumente solide pentru a imi putea clarifica aceasta dilema de care ma tot lovesc.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri si pt. rabdarea de a citi postarea mea.