Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
foaie parcurs auto - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


foaie parcurs auto

15 replies to this topic

#1 viorica

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:Slobozia

Postat 15 January 2006 - 06:24 PM

soc.com.s.r.l.- una masina inscrisa pe societate-folosita pentru delegatii-este necesar sa se faca foie de parcurs zilnic si bonuri de consum pentru benzina?



#2 NEGRUT ANCA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 62 Postari:

Postat 15 January 2006 - 11:21 PM

Pt delegatii NEAPARAT




#3 contax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 16 January 2006 - 08:20 AM

Nu!
Raspunsul se refera atat pentru situatia de zi cu zi cat si si pentru delegatii.

Bon de consum se intocmeste doar daca alimentezi de la depozitul unitatii.
In ceea ce priveste foile de parcurs, ne poate ajuta cineva cu niste instructiuni de utilizare a acestui formular (sa fie si in vigoare), pentru ca eu nu am gasit.



#4 magdafyw

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Iasi
  • Interests:fiscalitate si contabilitate

Postat 16 February 2006 - 12:23 PM

NEGRUT ANCA a spus:

Pt delegatii NEAPARAT

Ma lupt de dimineatza si scotocesc peste tot, am cinspe ferestre deschise si nu gasesc nici o reglementare prin care sa se precizeze obligativitatea intocmirii foilor de parcurs.

Rectific: am gasit reglementarea pentru aplicarea codului rutier si un ordin din 1982, mai exact, ORDIN Nr. 14 din 27 septembrie 1982
pentru aprobarea normativului privind consumul de combustibil si ulei pentru automobile, care mai e si abrogat de o vreme.

Eu altceva nu am gasit. Vreau acel act legislativ, care sa incadreze clar foaia de parcurs in documentele justificative si sa creeze obligativitatea completarii lor si a verificarii lor de catre Fisc si Garda Financiara.

Daca nu, nu vad de ce as completa foaia de parcurs. Mai ales la o firma care nu are ca obiect de activitate transportul, indiferent de ce fel.

Astept cu mult interes un raspuns la aceasta problema. Daca altul nu exista, confirmati-mi, pentru ca nu vreau sa ma bat cu vreun inspector si sa ies vatamata degeaba! :)



#5 adigv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 16 February 2006 - 12:37 PM

In afara de obligativitatea intocmirii foii de parcurs, se mai intocmeste si FAZ adica fisa activitatii zilnice. Autovehiculul are in cartea tehnica un consum normat - urban, extraurbam si mixt. Km parcursi se transforma in km echivalenti in functie de categoria de drum. Consumul de combustibil este determinat de inmultirea km echivalenti cu consumul normat. FAZ este un centralizator lunar al foilor de parcurs ptr un autovehicul. Avand aceste documente se poate "trece" pe cheltuieli consumul de carburanti si nu o sa ai probleme cu controlul. Atentie nu e obligatoriu ca, km parcursi=km echivalenti. La "unitatile socialiste" exista normative care reglementeaza acest lucru. In principiu sunt 5 categorii de drumuri care se detaliaza in functie de anumite criterii, fiecarei categorii de drum ii corespunde un indice de transformare pt km echivalenti. Daca ai un parc auto e bine sa ai si o pers care face aceste calcule astfel soferii te "ciupesc" de inca un salariu.



#6 magdafyw

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Iasi
  • Interests:fiscalitate si contabilitate

Postat 16 February 2006 - 01:46 PM

adigv a spus:

In afara de obligativitatea intocmirii foii de parcurs, se mai intocmeste si FAZ adica fisa activitatii zilnice. ..... Daca ai un parc auto e bine sa ai si o pers care face aceste calcule astfel soferii te "ciupesc" de inca un salariu.

Foarte multe informatii, dar, din pacate, nu o gasesc pe cea pe care o cautam. :shock:

Ma poti ajuta cu respectivul act normativ? Numarul ... din data ... emis de...?

Plus ca, nu mi se pare ca se aplica atunci cand ai un parc auto simplutz - vreo 6-8 autoturisme - si astea folosite pentru deplasari in interes de serviciu. Lucrez la o firma de consultanta, asa ca marea majoritate a deplasarilor reprezinta vizite la clienti. Pai, managerul de proiect o sa se uite urat la mine daca-l pun sa intocmeasca si foaie de parcurs, si FAZ, iar cand ii dau metodologia, sigur trezesc instincte criminale in el!

Tot in ceatza-s ... :( .... da' contez pe voi! :wink:



#7 adigv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 16 February 2006 - 02:07 PM

Nu o sa gasesti act normativ de aprobare. Aceste norme sunt cam vechi, nu au suferit actualizari. La cei de la transporturi gasesti ceva si atunci poti asimila. Eu am expus o procedura care te scuteste de batai de cap. Dar daca mai astepti putin postez ceva dintr-un normativ al min transp din 1984. Actul normativ e HCM 316/1958



#8 adigv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 16 February 2006 - 02:26 PM

Imi cer scuze, m-am contrazis singur la postarea anterioara.
Categoria de drum Simbol Coef de drum -valoare- Descrierea starii
drumului
I(M) D1 0.9 Drumuri asfaltate in stare buna(beton asfaltic, macadam asfaltic, macadam cu tratament dublu, ballast bituminat, beton de ciment)
II (K) D2 1.0 Drumuri pavate (cu calupuri, cu pavele normale sau abnorme) in stare buna.
Drumuri macadamizate si impietrite in stare buna.
III (T) D3 1.1 Drumuri asfaltate, pavate, macadamizate si impietruite in stare mediocre, care impun schimbari de viteza pe cca 20% din parcurs.
Drumuri de pamant si terasamente in stare buna.
Drumuri pavate cu piatra bruta, bolovani de rau si nisipate, in stare buna.
IV (L) D4 1.2 Drumuri impietruite cu piatra Sparta, pietris sau macadamizate si pavate cu piatra si bolovani de rau, in stare mediocre.
Drumuri din categoria K si T cu declivitati ce impun schimbari de viteza pe cca 40% din parcurs.
V (E) D5 1.4 Drumuri a caror stare impune schimbari de viteza pe cca 70% din parcurs.
Drumuri de pamant si terasamente, in stare mediocre.
Drumuri pavate cu bolovani de rau sau cu piatra, in stare rea.
VI (H) D6 1.6 Toate celalate drumuri cu o stare de viabilitate sau care prezinta declivitati ce nu permit circulatia cu viteze mai mari de 15 km/ora pe toata lungimea lor.

Cam asa arata o anexa, la 1984.



#9 AMANDA

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:TG. MURES

Postat 07 July 2006 - 11:37 AM

Ce fel de acte legate de transport tr. intocmite daca administratorul pleaca in strainatate in interes de serviciu? Delegatii, foaie de parcurs ...
cum se deconteaza bonurile de benzina in euro? Se face decont sau separat? Va rog frumos ajutati-ma!



#10 mariana1975

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2006 - 08:36 PM

Eu am lucrat la o firma care nu avea strict ca obiect de activitate utilizarea autovehiculelor decat in interes de serviciu la sefi si pentru aprovizionare la magazia unitatii. Faceam foile de parcurs si la sfarsitul fiecarei luni faceam decontul prin care reiesea totalul de km parcursi si consumul de carburant. Pe langa aceasta treaba, care pot sa-ti spun din experienta unui prieten pe care l-au ,,calcat'' controalele si a platit amenzi usturatoare ca nu le avea in ordine, trebuie sa mai faci si o comisie care sa calculeze consumul normat pe fiecare masina. Acest consum normat nu trebuie depasit pe luna ( vezi intre perioadele de alimentare daca corespunde caci aici e buba, per luna vine bine dar intre alimentari e problema), daca da diferenta este imputata soferului care utilizeaza masina. E bine sa ai si PV de predare primire pe fiecare masina, sa n-ai bataie de cap.
E bine ca foaia de parcurs sa fie la zi si sa verifici si cu kilometrajul, caci si aici mai ai surprize.
Si mai faceam in lunile de iarna o cerere cu marirea consumului normat pe timp de iarna catre seful al mare pe care o semna o tineam la documentatie si in fiecare luna predam cate o copie cu deconturile.



#11 CristinaK

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Contabilitate

Postat 28 August 2006 - 03:49 PM

Buna ziua tuturor,
As dori sa intreb daca stie cineva, in cazul angajarii unui agent de vanzari cu masina proprie, cum i se poate deconta acestuia benzina, ce baza legala exista. In aceasta situatie autoturismul nu face parte din activul firmei.
Va multumesc.



#12 RTT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 29 August 2006 - 03:15 PM

Poti sa inchei un contract de comodat.



#13 CristinaK

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Contabilitate

Postat 29 August 2006 - 04:00 PM

Contractul de comodat presupune inregistrarea in conturile in afara bilantului a autoturismului, clasa 8, dar la ce valoare sa fac asta? Poti sa-mi dai, te rog, o baza legala pentru contractele de comodat?
Multumesc.



#14 Marinna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 207 Postari:

Postat 17 October 2006 - 06:18 PM

Care este diferenta intre foaie de parcurs si ordin de deplasare? Daca am ordin de deplasare semnat si stampilat mai am nevoie de foaie de parcurs? Ma refer strict la bonurile de benzina si nu la celelate cheltuieli de deplasare.

Sau daca foaia de parcurs e stampilata si semnata de catre firma la care am fost mai am nevoie de ordin de deplasare?

Vreau sa fac cum e mai bine si mai usor (logic, nu? :lol: )
Masinile au bare de protectie, creioanele au guma de sters pentru ca oamenii gresesc !



#15 Marinna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 207 Postari:

Postat 18 October 2006 - 09:20 AM

Chiar nici un raspuns ?????

Va rog frumos.... :huh:
Masinile au bare de protectie, creioanele au guma de sters pentru ca oamenii gresesc !



#16 loredanac

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:Timisoara
  • Interests:conta, info

Postat 19 October 2006 - 09:24 AM

Din cate stiu eu ai nevoie de foaie de parcurs pentru a putea justifica combustibilul consumat, deoarece pe ea este trecut traseul efectuat precum si km aferenti.
Foile de parcurs sunt in gen controlate de ARR, dar le mai cere si garda din cand in cand.


Vezi postareaMarinna, la Oct 17 2006, 07:18 PM, a spus:

Sau daca foaia de parcurs e stampilata si semnata de catre firma la care am fost mai am nevoie de ordin de deplasare?

Vreau sa fac cum e mai bine si mai usor (logic, nu? :lol: )

Chiar daca ai foaie de parcurs nu poti renunta la ordinul de deplasare deoarece pe spatele lui iti treci bonurile de combustibil, diurna(daca e cazul) si celelelalte chelt pe care le ai in deplasare si o prinzi la reg de casa.
E bine sa ai stampile si pe ordinul de deplasare nu doar pe foaia de parcurs.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL