Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mic ghid de infiintare PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Mic ghid de infiintare PFA

32 replies to this topic

#21 Bogdan81

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 19 June 2006 - 01:08 PM

Primul meu post pe acest forum.
Cand sa zic si eu ca am cam terminat cu problemele pt infiintarea unui PFA m-am lovit de alta.
La Adm financiara. m-au pus(nu pe mine ca nu sunt in tara) sa fac un contract de comodat sau de inchiriere pentru spatiul in care urmeaza sa imi desfasor activitatea. Pai eu daca locuiesc la aceasta adresa in acte de cand m-am nascut,aici urmand sa imi desfasor si activitatea teoretic,intr-adevar casa nu este pe numele meu ci al parintilor....de ce mai trebuie sa fac un astfel de contract? Se poate si altfel, sau e singura solutie?Cel de comodat cade clar pentru ca nu sunt in tara, sper macar sa se poata face cel de inchiriere dupa ce iese stampila. Eu stiam ca e de ajuns un formular prin care proprietarul de drept al casei sa isi dea acordul prin care eu imi pot desfasura activitatea acolo.

Voi v-ati lovit de asemenea probleme?
Mersi anticipat



#22 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2006 - 09:41 PM

In nici un caz nu fa contr. de inchiriere (doar nu -i pui pe ai tai sa plateasca imp pt.venit din chirie) ,ci de comodat! de ce te sperie asta?
e banal ,nu se plateste nimic si te semneaza ai tai...




#23 Bogdan81

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 20 June 2006 - 01:00 PM

Am facut contract de inchiriere pe mareata suma de 200 000 lei pe luna, plata impozitului fiind de 30 000 le luna deci o nimica toata.
Si facand acest contract de inchiriere am obtinut si o reducere de 15% din impozit. Impozit stabilit la ~6mil pe an inainte de reducere.
Cu comodatul trebuia sa fac eu o alta procura aici, pana o faceam . pana ajungea mai pierdeam ceva timp si cam ardea treaba.
Cei de la adm fin. au zis ca daca iau facturi si chitante trebuie sa mai iau si registru de control precum si inca ceva(nu stiu exact cum se numeste si nu vreau sa vb prostii) pt evidenta facturilor. Cu toti cei care am discutat si sunt PFA cu norma fixa de venit, nu li s-a cerut asa ceva, singurele documente pe care le au fiind facturi si chitante.
Sa aiba asta legatura cu noul cod fiscal?



#24 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2006 - 09:38 PM

Pt. Bogdan : odata cu facturierul & chitantierul vei cumpara si celebrele "fise de magazie" pt. evidentierea primelor doua :smt006



#25 Bogdan81

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 26 June 2006 - 11:53 AM

Mersi de raspuns Doina. Tocmai ce s-a dat comanda si pentru "celebrele" fise de magazie.
Ca o scurta recapitulare a documentelor (contabile) necesare pentru norma fixa de venit:
1. facturi
2. chitante
3. fisa de magazie a documentelor cu regim special
4. fisa de control :roll:
5. Contract de inchiriere/comodat pentru spatiul unde urmeaza sa va desfasurati activitatea, daca nu este pe numele vostru.
Pt cei care imputernicesc pe cineva sa se ocupe de toate hartiile pentru PFA, vedeti ca la facturi cam stramba aia din nas cand le aratati procura(in care era special mentionat ca persoana este imputernicita si pentru comandarea/ridicarea facturilor), pentru ca ei au pretentii la delegatie, plus ca va mai si pozeaza :D



#26 V V

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 28 June 2006 - 10:04 AM

pana la urma, am luat adeverinta de la medicul de familie si m-am dus cu ea la spitalul sf. Ioan (cred ca asa-i zice :) ) unde mi-a transcris-o intr-un certificat, contra unei sume deloc neglijabile (am uitat cat, dar tin minte ca mi s-a parut destul de mult).
Pana la urma, cred ca m-am prins cum sta treaba: in lege scrie "certificat", cei de la primarie vor sa vada ceva pe care scrie "certificat". Chiar nu conteaza de la ce doctor e, sau ce analize ti s-au facut - nu se uita nimeni la asta; trebuie doar o hartie pe care sa scrie "certificat medical" (ca titlu) si "apt de munca" (pe post de concluzie) :wink:

Bogdan - daca alegi sa platesti impozit pe baza de norma de venit, nu-ti trebuie decat chitantier si facturier. Pe de alta parte, daca alegi impozitare pe baza de venit real, trebuie sa tii contabilitatea in partida simpla - uita-te in lege ca scrie acolo exact ce documente sunt necesare. In cazul asta, poti sa-ti treci tot venitul ca si chirie (daca e un venit predictibil) - astfel, iesi pe 0, si trebuie sa platesti doar 16% impozit pe chirie (din care mai primesti si reducerea respectiva de 15% - sau era 25%? ). Altfel - platesti 22.5 (impozit pe venit + sanatatea).



#27 Bogdan81

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 28 June 2006 - 02:15 PM

Cei de la adm financiara au zis ca atata timp cat am facturi si chitante imi trebuie si acea fisa de magazie pentru documentele cu regim special, ceea ce mi se pare si logic.
Nu prea am stat sa fac calcule la impozit si etc pentru ca oricum nu e mare branza in decursul unui an de zile.



#28 Bogdan81

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 18 July 2006 - 06:42 PM

Poate cineva sa imi zica cat de legal sau nu este urmatorul scenariu?
PFA cu norma fixa de venit, contract cu o firma din afara facut afara, activitatea se desfasoara in tara respectiva deci nu in Romania.
E ceva in neregula in acest posibil scenariu?



#29 adelinar

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Location:Oradea

Postat 18 July 2006 - 10:48 PM

Am si eu o intrebare, daca in prezent sunt pfa si doresc sa imi adaug un nou CAEN, trebuie sa am o diploma ce sa justifice dorinta mea de a sau posibilitatea de a presta servici in acel domeniu? de ex.. initial m-am facut pfa pt o firma de cosmetice de la care am primit o recomandare pt a o duce la primarie, acum vreau sa ma indrept catre un domeniu tehnic, am nevoie de o "hartie" care a dovedeasca cunostiintele mele?

Astept raspuns...

Va multumesc...



#30 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 02 August 2006 - 05:36 PM

explicati.mi si mie var care sunt avantajele,dezavantajele,limitele SRL si PFA



#31 master

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Location:Campulung
  • Interests:Comunicare...la 360grade!

Postat 09 August 2006 - 08:55 PM

salut, prieteni!
pentru toti cei care au probleme sa deschida fisierele tip pdf cu Adobe Acrobat Reader, va postez un link de unde puteti descrca un programel numit "PDF Reader" excelent, cu ajutorul caruia va rezolvati toate problemele intampinate cu a.r. succes! :)

Vezi postareaadelinar, la Jul 18 2006, 10:48 PM, a spus:

Am si eu o intrebare, daca in prezent sunt pfa si doresc sa imi adaug un nou CAEN, trebuie sa am o diploma ce sa justifice dorinta mea de a sau posibilitatea de a presta servici in acel domeniu? de ex.. initial m-am facut pfa pt o firma de cosmetice de la care am primit o recomandare pt a o duce la primarie, acum vreau sa ma indrept catre un domeniu tehnic, am nevoie de o "hartie" care a dovedeasca cunostiintele mele?

Astept raspuns...

Va multumesc...

da, iti mai trebuie inca o "hartie"... care sa ateste faptul ca ai calificarea si competenta de a executa lucrari in domeniul tehnic!


Vezi postareaBogdan81, la Jun 19 2006, 01:08 PM, a spus:

Primul meu post pe acest forum.
Cand sa zic si eu ca am cam terminat cu problemele pt infiintarea unui PFA m-am lovit de alta.
La Adm financiara. m-au pus(nu pe mine ca nu sunt in tara) sa fac un contract de comodat sau de inchiriere pentru spatiul in care urmeaza sa imi desfasor activitatea. Pai eu daca locuiesc la aceasta adresa in acte de cand m-am nascut,aici urmand sa imi desfasor si activitatea teoretic,intr-adevar casa nu este pe numele meu ci al parintilor....de ce mai trebuie sa fac un astfel de contract? Se poate si altfel, sau e singura solutie?Cel de comodat cade clar pentru ca nu sunt in tara, sper macar sa se poata face cel de inchiriere dupa ce iese stampila. Eu stiam ca e de ajuns un formular prin care proprietarul de drept al casei sa isi dea acordul prin care eu imi pot desfasura activitatea acolo.

Voi v-ati lovit de asemenea probleme?
Mersi anticipat
Bogdane, ai comis-o....facand contract de inchiriere pe o parte din locuinta parintilor tai si nu de COMODAT( prin def. comodatul este cedarea dreptului de folosinta al unui bun mobil sau imobil, cu titlu GRATUIT!!)Asa, mai bagi si tu niste banuti in buzunarele statului hot....ca un bun roman ce esti, nu-i asa?



#32 master

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Location:Campulung
  • Interests:Comunicare...la 360grade!

Postat 09 August 2006 - 09:09 PM

Vezi postareaIsabela, la Feb 13 2006, 01:17 PM, a spus:

Nu reusesc sa fac nimic , va rog sa mi le trimite-ti pe mail.
claudiavijiala@yahoo.com,
Va rog am mare nevoie de ajutor.
Si poate stiti si pentru o sala de fittnes ce autorizatii de functionare imi trebuie. ( sanepid, pompieri,etc) .
multumesc din suflet

de aici se poate descarca o aplicatie ptr citirea fisierelor tip pdf...
http://www.foxitsoft....der2.0Beta.zip



#33 Bogdan81

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 14 August 2006 - 01:32 PM

[/quote]
Bogdane, ai comis-o....facand contract de inchiriere pe o parte din locuinta parintilor tai si nu de COMODAT( prin def. comodatul este cedarea dreptului de folosinta al unui bun mobil sau imobil, cu titlu GRATUIT!!)Asa, mai bagi si tu niste banuti in buzunarele statului hot....ca un bun roman ce esti, nu-i asa?
[/quote]

M-ar fi costat mai mult sa fac de comodat, si nici nu aveam timp de pierdut,pentru ca:
Nu eram in tara la momentul respectiv si imi trebuia procura care ma costa in tara in care eram vreo 45 EUR :D, alergatura la ambasada, fuga repede la posta sa pun scrisoare, se mai pierdeau vreo 3-4 zile.
La stat dau prea putin pe an ca sa imi bat capul cu chestia asta(vreo 300 000 daca nu ma-nsel)






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL