Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Control Adm. Fin. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 8

Salt la continut


Control Adm. Fin.

registru inventar
185 replies to this topic

#141 mdln

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 24 August 2010 - 08:12 PM

Sunt angajata ca economist la o companie unde sunt singura din departamentul contabilitate, adica eu fac absolut tot .
Intrebarea mea este ce se intampla, la control, daca am semnat bilantul la 30.06.2010 la firma la care sunt angajata dar si la alte firme care fac parte din acest grup? Mai mult mi se cere sa depun declaratiile lunare neconforme cu contabilitatea? Cui ii revine responsabilitatea in acest caz?

Miltumesc .



#142 Lupan Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Mare
  • Interests:contabilitate, stiinte economice

Postat 07 October 2010 - 07:48 AM

BUNA

VA ROG SA MA AJUTATI!
Am avut control fiscal general pe ultimii 2 ani. In urma controlului efectuat au gasit cateva facturi pe care nu le incadreaza ca fiind cheltuieli de exploatere deductibile, si la care nu recunosc tva-ul.
Raportul de inspectie fiscala l-am primit in luna septembrie prin posta.
In raport apare:
-tva de plata, majorari si penalitati pentru tva-ul de plata,
-impozit pe profit de plata, majorari si penalitati pentru impozitul pe profit de plata
Cum trebuie sa inregistrez aceste sume?
Aceste sume se inregistreaza chiar daca am depus contestatie la Judecatorie si Finante?




#143 jandor61

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 07 October 2010 - 03:50 PM

Tva de plata se inregistreaza prin 635=4423. Penalitatile si majorarile direct in contul de penalitati. Pt Impozitul pe profit se inregistreaza datoratul conform PV 691 = 4411, iar majorarile si penalitatile tot in contul de penalitati.
Sumele se inregistreaza chiar daca s-a depus contestatie. Urmare raspunsului pe care il veti primi se storneaza sau se mentin inregistrarile, dupa caz.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 04 November 2010 - 12:38 PM
eliminare citare inutila mesaj anterior




#144 Lupan Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Mare
  • Interests:contabilitate, stiinte economice

Postat 12 October 2010 - 12:58 PM

Multumesc frumos!
Pot sa mai pun o intrebare?
Cum trebuie sa inregistrez impozitul pt. dividendele ridicate in avans? soldul de la ct 542 a fost considerat de organele de control ca fiind dividende ridicate in avans, deci au fost impozitate. Eu nu am nimic in ct-ul 457, si nici in 1171. Ce trebuie sa fac?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 04 November 2010 - 12:38 PM
eliminare citare inutila mesaj anterior




#145 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 12 October 2010 - 02:56 PM

sa reganditi si sa treceti sumele din 542 in 457



#146 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 12 October 2010 - 03:49 PM

Este interzis sa ridici dividende in avans (ex: dividende pentru anul 2010)
poti sa ridici dividende din profitul anilor anteriori.



#147 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 12 October 2010 - 04:06 PM

[/quote]
soldul de la ct 542 a fost considerat de organele de control ca fiind dividende ridicate in avans, deci au fost impozitate. [/quote]

Am rugamintea sa ne postezi baza legala expusa in raportul de inspectie fiscala pentru aceasta impunere fiscala si eventual explicatia data de inspectori pentru aplicarea impozitului.
Au luat nota explicativa de la administrator pentru sumele respective?

Multumesc.



#148 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 12 October 2010 - 07:40 PM

daca suma e mai mare de 5000 euro este interzis sa se ridice din societate in baza legii 31/90. Ati ridicat sume mari din societate pe perioade mari de timp?
Legea 31/90
Art. 67. - (1) Cota-parte din profit ce se plătește fiecărui asociat constituie dividend.
(2) Dividendele se distribuie asociaților proporțional cu cota de participare la capitalul social vărsat, dacă prin actul constitutiv nu se prevede altfel. Acestea se plătesc în termenul stabilit de adunarea generală a asociaților sau, după caz, stabilit prin legile speciale, dar nu mai târziu de 6 luni de la data aprobării situației financiare anuale aferente exercițiului financiar încheiat. În caz contrar, societatea comercială va plăti daune-interese pentru perioada de întârziere, la nivelul dobânzii legale, dacă prin actul constitutiv sau prin hotărârea adunării generale a acționarilor care a aprobat situația financiară aferentă exercițiului financiar încheiat nu s-a stabilit o dobândă mai mare.
(3) Nu se vor putea distribui dividende decât din profituri determinate potrivit legii.
(4) Dividendele plătite contrar dispozițiilor alin. (2) și (3) se restituie, dacă societatea dovedește că asociații au cunoscut neregularitatea distribuirii sau, în împrejurările existente, trebuiau să o cunoască.
(5) Dreptul la acțiunea de restituire a dividendelor, plătite contrar prevederilor alin. (2) și (3), se prescrie în termen de 3 ani de la data distribuirii lor.



la societatile pe actiuni
Art. 144 4. - (1) Este interzisă creditarea de către societate a administratorilor acesteia, prin intermediul unor operațiuni precum:
a) acordarea de împrumuturi administratorilor;
b) acordarea de avantaje financiare administratorilor cu ocazia sau ulterior încheierii de către societate cu aceștia de operațiuni de livrare de bunuri, prestări de servicii sau executare de lucrări;
c) garantarea directă ori indirectă, în tot sau în parte, a oricăror împrumuturi acordate administratorilor, concomitentă ori ulterioară acordării împrumutului;
d) garantarea directă ori indirectă, în tot sau în parte, a executării de către administratori a oricăror alte obligații personale ale acestora față de terțe persoane;
e) dobândirea cu titlu oneros ori plata, în tot sau în parte, a unei creanțe ce are drept obiect un împrumut acordat de o terță persoană administratorilor ori o altă prestație personală a acestora.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile și operațiunilor în care sunt interesați soțul sau soția, rudele ori afinii până la gradul al IV-lea inclusiv ai administratorului; de asemenea, dacă operațiunea privește o societate civilă sau comercială la care una dintre persoanele anterior menționate este administrator ori deține, singură sau împreună cu una dintre persoanele sus-menționate, o cotă de cel puțin 20% din valoarea capitalului social subscris.
(3) Prevederile alin. (1) nu se aplică:
a) în cazul operațiunilor a căror valoare exigibilă cumulată este inferioară echivalentului în lei al sumei de 5.000 de euro;
b) în cazul în care operațiunea este încheiată de societate în condițiile exercitării curente a activității sale, iar clauzele operațiunii nu sunt mai favorabile persoanelor prevăzute la alin. (1) și (2) decât cele pe care, în mod obișnuit, societatea le practică față de terțe persoane.
__________
Articolul a fost introdus prin art. I pct. 95 din Legea nr. 441/2006.



#149 Lupan Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Mare
  • Interests:contabilitate, stiinte economice

Postat 14 October 2010 - 11:34 AM

motivul de fapt -contribuabilul nu a calculat , evidentiat si achitat catre bugetul de stat impozitul aferent dividendelor ridicate de catre administrator.
temeiul de drept- lg. 571 / 2003 art. 67 alin. 1 Veniturile din dividende se impun cu cota de 16 %.
suma impozitata e mai mare de 5.000 euro



#150 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 14 October 2010 - 03:38 PM

Vezi postareaLupan Alina, la Oct 14 2010, 12:34 PM, a spus:

motivul de fapt -contribuabilul nu a calculat , evidentiat si achitat catre bugetul de stat impozitul aferent dividendelor ridicate de catre administrator.
temeiul de drept- lg. 571 / 2003 art. 67 alin. 1 Veniturile din dividende se impun cu cota de 16 %.
suma impozitata e mai mare de 5.000 euro

Este clar, este o eroare de interpretare a operatiunii contabilizate - s-au ridicat avansuri si nu dividende, acestea nefiind repartizate din vreun profit anterior. Trebuia contestat raportul de inspectie fiscala. Mai mult, in instanta este suficient sa fie prezentata copia dispozitiei de incasare pentru restituirea avansului si copia paginii din registrul de casa care consemneaza operatiunea de restituire.

Impozitul pe dividende trebuie solicitat de fisc numai pentru dividende repartizate, restul este abuz in serviciu in scopul calcularii de penalitati, dobanzi si constituirii fondului de stimulente, indiferent daca prin asta se exagereaza.



#151 KatyS

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 03 November 2010 - 03:46 PM

Am si eu o rugaminte, daca ma poate ajuta cineva.
In urma unui control fiscal au fost eliminate din cheltuieli deductibile facturi care o parte trebuiau inregistrate pe cheltuieli nedeductibile iar altele trebuiau inregistrate pe imobilizari corporale in curs, precum si tva-ul aferent acestora.
Cum inregistrez suma calculata suplimentar de controlul fiscal aferenta anului curent astfel incat sa nu dublez impozitul pe profit pe care ar trebui sa-l inregistrez in trimestrul acesta, deoarece in urma controlului a fost calculat si platit acesta .

Va multumesc si astept un raspuns de la dumneavoastra.



#152 daniela sima

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 12 January 2011 - 01:09 PM

buna ma ajuta si pe mine cineva?

ce acte trebuie sa am in cazul unui control la punctul de lucru, avand in vedere ca actele stau la sediu iar activitatea se desfasoara la punctul de lucru.

multumesc




#153 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 22 January 2011 - 09:39 PM

6581 = 4481 ,unde contul 6581 reprezinta o cheltuiala nedeductibila

apoi plata acestor accesorii (majorari, penalitati, etc.):

4481=5121 sau 5311



#154 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 29 January 2011 - 07:46 PM

"suma calculata suplimentar de controlul fiscal aferenta anului curent astfel incat sa nu dublez impozitul pe profit" reprezinta impozitul pe profit si se inreg 691=441, plata 441=5121/5311 in luna in care ai primt rap.insp.fisc/dec de impunere
-in reg evid fiscala scrii sumele nedeductibile (evidentiate de insp fiscala si ceea ce ai tu) si faci calculul imp profit anual (anii 2010 I si 2010 II)

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 29 January 2011 - 07:46 PM




#155 AndyB78

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 31 January 2011 - 01:11 PM

Buna ziua,

In urma unei vizite la DGFP am fost prevenit ca relatiile contractuale dintre un PFA si un SRL trebuie (oarecum mai nou) reglementate prin contract de munca (deci ca orice angajat), in sens contrar SRL-ul expunandu-se la un posibil control si amenzi severe. Cu alte cuvinte mai intai SRL-ul ar trebui sa retina impozit, CAS, CASS etc de la PFA dupa care PFA-ul sa-si plateasca si partea lui ca pana acum. Mi s-a spus ca inspectorii de la PFA-uri de DGFP-ul de la care apartin au fost instruiti sa anunte PFA-urile ca trebuie sa fie angajati de catre firma deci nu cred ca poate fi vorba de o lipsa de intelegere din partea persoanei respective.

Sunt inginer, nu contabil deci iertati-ma necunostinta. De aceea va si cer ajutorul. Intreb mai curand din perspectiva SRL-ului care pare a se expune unor riscuri semnificative.

Stie cineva ceva in acest sens?

Multumesc anticipat!



#156 egroeg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Location:Exilat in marea "metropola".

Postat 31 January 2011 - 02:46 PM

in baza carei legi nu ti-au precizat?
george, cel scris invers



#157 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2011 - 03:43 PM

He-hee, ce de discutii au fost in vara :cool:
OUG 58/2010, OUG 82...
Depinde cum poate fi incadrata activitatea PFAului, ca dependenta sau independenta. Iar criteriile de incadrare sunt asa de discutabile... Ca si daca foloseste ceva de la firma cu care are PFA contractul, poate fi incadrat ca activitate dependenta :thumbup: .
Ba chiar se trece PFAul in declaratiile societatii ca si cum ar fi angajat. Nu am mai urmarit discutiile, ca nu ma interesa prea mult subiectul.
Pentru orice eventualitate este de citit atent art. 7 din Codul fiscal actualizat.
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#158 AndyB78

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 31 January 2011 - 08:21 PM

Eu practic am primit spre studiu un punct de vedere formulat de catre biroul de metodologie si asistenta contribuabili deci raspunsul are o anumita specificitate (nu cunosc textul solicitarii venit de la contribuabil dar din cate imi dau seama este vorba de o dubla impunere). In raspuns se mentioneaza legile 571/2003 (art 7, alin (1), pct 4), HG 1040 / 2004 si OUG 44/2008.

Din cate vad in codul fiscal se spun urmatoarele in art 7, aliniatul 1, punctul 2:

Citeaza

2.1. Orice activitate poate fi reconsiderată ca activitate dependentă dacă îndeplinește cel puțin unul dintre următoarele criterii:

a) beneficiarul de venit se află într-o relație de subordonare față de plătitorul de venit, respectiv organele de conducere ale plătitorului de venit, și respectă condițiile de muncă impuse de acesta, cum ar fi: atribuțiile ce îi revin și modul de îndeplinire a acestora, locul desfășurării activității, programul de lucru;

b) în prestarea activității, beneficiarul de venit folosește exclusiv baza materială a plătitorului de venit, respectiv spații cu înzestrare corespunzătoare, echipament special de lucru sau de protecție, unelte de muncă sau altele asemenea și contribuie cu prestația fizică sau cu capacitatea intelectuală, nu și cu capitalul propriu;

c) plătitorul de venit suportă în interesul desfășurării activității cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizația de delegare-detașare în țară și în străinătate, precum și alte cheltuieli de această natură;

d) plătitorul de venit suportă indemnizația de concediu de odihnă și indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă, în contul beneficiarului de venit.

Din cele de mai sus incep sa inteleg unde bat ei. Iar in "Norme metodologice" se spune asa:

Citeaza

Art. 7.

1. O activitate poate fi reconsiderată, potrivit criteriilor prevăzute la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal, ca activitate dependentă, în cazul în care raportul juridic în baza căruia se desfășoară activitatea nu reflectă conținutul economic al acestuia. Activitățile desfășurate în mod independent, în condițiile legii, care generează venituri din profesii libere, precum și drepturile de autor și drepturile conexe definite potrivit prevederilor Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, nu pot fi reconsiderate ca activități dependente potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 2.1 și 2.2 din Codul fiscal.

Chiar nu inteleg ce vrea sa spuna cu: "în cazul în care raportul juridic în baza căruia se desfășoară activitatea nu reflectă conținutul economic al acestuia".

Aceasta postare a fost editata de AndyB78: 31 January 2011 - 08:26 PM




#159 alex76

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 February 2011 - 10:20 PM

Va rog sa ma ajutati cu o problema: Anul trecut am avut un contract de asociere pentru aparate electronice fiscale. Am inregistrat venitul dar nu am colectat TVA (scutit cf Cod fiscal). Problema este ca nu am calculat prorata la decembrie 2010, iar cei de la control vor sa platesc TVA ul din urma. Ponderea veniturilor din aceasta activitate este foarte mica in cifra de afaceri (cam 1%). Exista vreo posibilitate sa calculez retroactiv prorata ??
Multumesc



#160 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 18 February 2011 - 01:27 PM

o calculezi si faci inregistrarile la dec 2010, inca nu ai depus bilant, nu? daca ai de plata platesti acum cu majorari
fiind in timpul controlului banuiesc ca nu mai poti depune decontul de tva -corectie erori materiale.
cel mult iti dau amenda ca nu ai depus corect declaratiile fiscale






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL