Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Deductibilitatea la un contract de comodat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Deductibilitatea la un contract de comodat

5 replies to this topic

#1 pop rodica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 28 March 2006 - 08:25 AM

Va rog sa ma lamuriti intr-o situatie:
Am infiintat un SRL cu sediul in apartamentul proprietate personala si am intocmit un contract de comodat prin care am pus la dispozitia firmei o parte din suprafata acestui apartament.
Intrebarea mea este cum se deconteaza pe firma cheltuielile cu energia,apa,telefonul etc.daca facturile in acest scop sunt emise pe persona fizica si nu pe SC ,pot deduce aceste ch. pe firma?
Daca da cum,proportional cu suprfata inchiriata(daca am pus la dispozitia firmei 60% din suprafata aprtamentului atunci respectivele cheltuieli le deduc in proportie de 60%din valoarea facturilor de utilitati) ?
Dar TVA cum se deduce?



#2 izaroman

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 244 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj Napoca

Postat 28 March 2006 - 08:45 AM

Cheltuielile le poti deduce doar mascate in chirie. Din pacate nu exista o alta modalitate.




#3 Cristian Mazilu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 28 March 2006 - 11:10 PM

In urma unei discutii cu un inspector de la Finante, si avand stipulat in contractul de comodat ca "firma suporta aceste cheltuieli", eu fac platile respective cu dispozitie de plata catre titularul locuintei.



#4 Fici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 197 Postari:

Postat 30 March 2006 - 01:27 AM

Daca ai control de la fisc ai grija sa ai acelasi inspector care ti-a dat aceasta informatie. Ca sa poti deduce cheltuielile societatea trebuie sa aibe contracte cu furnizorii de prestari servicii. Suprafata alocata societatii nu se mai considera spatiu de locuit si deci trebuie sa iei legatura cu furnizorii de utilitati. Iar daca incasezi chirie trebuie sa declari venitul la stat sa faci declaratia anuala ( venituri din cedare de folosinta) si sa platesti impozit si 6,5% sanatate
Orice cheltuiala trebuie sa aibe la baza un document-factura-iar dispozitia de incasare/plata nu tine loc de factura



#5 geambazumariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 448 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Calarasi

Postat 30 March 2006 - 07:27 AM

cod fiscal
m)cheltuielile de funcționare, întreținere și reparații aferente unui sediu aflat în locuința proprietate personală a unei persoane fizice, folosită și în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafețelor puse la dispoziția societății în baza contractelor încheiate între părți, în acest scop;
PARTEA 281: Norme metodologice:
37.În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuința proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcționare, întreținere și reparații aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafața pusă la dispoziție contribuabilului, menționată în contractul încheiat între părți, și suprafața totală a locuinței. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcționare, întreținere și reparații aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilități și alte documente.

Oare ce-or fi vrut sa spuna prin alte documente nu cumva facturile emise pe numele proprietarului si atunci poti inregistra procentual din valoarea facturii pe costuri?



#6 Cristian Mazilu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 30 March 2006 - 07:33 AM

Inspectoarea de la finante care mi-a dat informatia nu este singura cu care am stat de vorba. Contractul de comodat este cu titlu gratuit, si m-a ferit Dumnezeu de plata sanatatii 6.5 % in cazul asta.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL