Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Din nou despre cheltuieli deductibile cu utilitatile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Din nou despre cheltuieli deductibile cu utilitatile

17 replies to this topic

#1 cristina_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2006 - 03:34 PM

Buna ziua,

sunt noua pe aici si am evident o intrebare:
Cum pot trece cheltuielile cu utilitatile (telefon, lumina, intretinere etc) pe firma in situatia in care sediul este in apartamentul proprietate personala?

Stiu ca s-a dezbatut subiectul, am citit toate raspunsurile dar se bat cap in cap. Asa ca mai intreb inca o data.



#2 MONNA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 May 2006 - 05:07 PM

eu am avut control fiscal la cerere-la macro e absolut necesar sa aibe contract de inchiriere la adm.financiara cu posesorul apartamentului si gazele,lumina,telefonul sa fie cu contracte pe firma.
la micro nu prea stiu,nu afecteaza direct profitul-nici nu intereseaza-dar indirect afecteaza impozitul pe dividende,asa ca s-ar putea sa fie la fel.

MIRELA



#3 cristina_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2006 - 05:22 PM

Apartamentul e proprietatea mea iar societatea are 2 asociati: eu si sotul. Tot mai trebuie contract? Eu - persoana fizica inchiriez la societatea la care sunt asociata? Si daca mut contractele de utilitati pe firma - noi tot acolo locuim, cum fac? Cine plateste cat?



#4 MONNA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 May 2006 - 10:29 PM

da
tu proprietar de apartament inchiriezi la societate .deci partile contarctante sint proprietarul si firma ,nu conteaza ca sinteti acelasi nume in buletin tu ca proprieter si tot tu ca asociat.
inchiriezi o parte din apartament,sa zicem o camera sau cum vreti.
intretinerea o puteti pune integral pe firma ,la asta nu e chiar sa de drastic,dar din pacate contractele pe lumina si telefon sa fie pe firma.
daca te iei dupa ei ar trebui si contoare de curent separate.
si tarifele de plata sint diferite la fizice si juridice.
e complicat,dar daca decontezi facturile de acum pe firma risti la un control sa ti le taie si sa-ti recalculeze tot.
EU asa am patit si inca pot sa spun ca nu au fost chiar asa de rai.
asta e legislatia.
mare atentie si la renovarile din casa puse pe firma-mai cu masura trebuie si eventual puse intr-un cont separat din care sa se amortizeze ca mj fixe treptat,in gen pe perioada de inchiriere din contract.
totul cu masura si argumentat-e mai bine asa.
MIRELA



#5 MONNA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 May 2006 - 10:35 PM

in completare
am o firma cu asociat proprietar si are toate contractele pe firma -tot,tot- si atunci decontez pe firma
am alte firme cu nimic pe firma ,totul pe casa si decontez numai intretinerea.
telefonul se trece f usor pe firma,asa ca macar asta se poate face.
MIRELA



#6 deeaa4

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 18 May 2006 - 09:10 PM

nu se pot oare deduce macar in cota-parte, chiar daca situatia a fost expres prevazuta in contractul de comodat iar facturile sunt pe numele administratorului firmei??

altfel spus firma nu plateste nimic pentru consumul de utilitati?

eu in practica am intalnit situatia in care in societate se deduceau toate utilitatile dar nu se inregistra TVA-ul facturilor?!?

si pana la urma nici nu stiu cum sa fac...
le inregistrez sau nu?
daca da, deductibile sau nedeductibile?
inregistrez TVA sau nu?
in ambele cazuri sau doar cand sunt deductibile?

:smt102



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2006 - 02:03 AM

C.F. :
Cap. II
Calculul profitului impozabil
Art. 21 - Cheltuieli
.................................................
(3) Urmãtoarele cheltuieli au deductibilitate limitatã:
...............................................................
m) cheltuielile de funcþionare, întreþinere ºi reparaþii aferente unui sediu aflat în locuinþa proprietate personalã a unei persoane fizice, folositã ºi în scop personal, deductibile în limita corespunzãtoare suprafeþelor puse la dispoziþia societãþii în baza contractelor încheiate între pãrþi, în acest scop;

daca contractele de utilitati NU sunt pe firma, eu nu deduc tva !



#8 deeaa4

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 19 May 2006 - 10:20 AM

multumesc frumos

la societatea de care zic, fosta contabila nu deducea TVA-ul dar trecea intreaga suma facturata pe cheltuieli deductibile (!!!) in conditiile in care firma ocupa un etaj din 3 ale imobilului si intreg imobilul este al administratorului.

eu am luat-o de acum din aprilie si ma gandesc ca daca vine cineva in control si vede astea o sa am de recalculat...



#9 seaside

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 12 August 2006 - 06:34 PM

Buna,

daca exista un contract de comodat, nu de inchiriere intre proprietarul apartamentului si firma cum se pot scadea cheltuielile? Facturile de telefon , lumina etc, trebuie sa fie pe numele societatii? Va rog lamuriti-ma. Si daca da, cum se face acest lucru pt ca mi se pare destulde aiurea.
Va multumesc.



#10 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 12 August 2006 - 06:59 PM

Vezi postareaseaside, la Aug 12 2006, 07:34 PM, a spus:

daca exista un contract de comodat, nu de inchiriere intre proprietarul apartamentului si firma cum se pot scadea cheltuielile? Facturile de telefon , lumina etc, trebuie sa fie pe numele societatii? Va rog lamuriti-ma. Si daca da, cum se face acest lucru pt ca mi se pare destulde aiurea.
Pentru a fi trecute pe cheltuieli, contractele de telefon, lumina, intretinere, trebuie sa fie incheiate pe numele firmei.



#11 seaside

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 12 August 2006 - 07:12 PM

Deci alta varianta nu exista?



#12 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 12 August 2006 - 09:43 PM

Vezi postareaseaside, la Aug 12 2006, 08:12 PM, a spus:

Deci alta varianta nu exista?

:eusa_naughty:



#13 slilianas

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:vaslui
  • Interests:licenta

Postat 30 September 2006 - 09:25 AM

aceeasi problema am si eu
daca trebuie ca contractele cu furnizorii de utilitati sa fie pe societate, sumele vor fi mai mari decat pentru persoana fizica? se merita oare?multumesc



#14 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 30 September 2006 - 11:58 PM

Vezi postareaslilianas, la Sep 30 2006, 10:25 AM, a spus:

aceeasi problema am si eu
daca trebuie ca contractele cu furnizorii de utilitati sa fie pe societate, sumele vor fi mai mari decat pentru persoana fizica? se merita oare?multumesc
Nu numai tarifele sunt mai mari,dar stai sa vezi cat iti cere furnizorul de energie electrica,pt.a-ti face separarea. Chiar ca nu se merita.
Eu consider ca este o chestie de interpretare. Eu am fost PFA peste 4 ani si am avut control fiscal pt.toata perioada si mi-au fost acceptate cheltuielile de regie ale incaperii din casa destinata biroului(in limita bunului simt,normal).
La firma,cel mai bine cred ca trebuie sa faci calcule clare cu consumurile de utilitati pt.partea din casa destinata afacerii,iar pt.trecerea pe costuri,faci disp.plata de caserie,pe numele proprietarului,la care atasezi factura(original as spune eu)si se va vedea ca nu ai exagerat cu procentul trecut pe firma. In cazul disp.de plata,nu se mai pune problema TVA,furnizorul tau fiind o PF particulara.
Parerea mea...



#15 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2007 - 05:08 PM

Daca firma a cumparat o cladire in ianuarie si contractele nu au fost inca definitivate sa treaca pe firma si facturile cu apa,gazul care au venit in aprilie sunt tot pe numele fostilor proprietari dar cu adresa sediului nostru.chelt in acest caz sunt deductibile?pot deduce tva?
Eu cred ca le pot considera ca fiind chelt ale firmei ,dar astept si alte pareri.Multumesc :pullhair:



#16 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2007 - 08:39 AM

:pullhair: :pullhair:



#17 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 19 April 2007 - 09:44 AM

Vezi postareanicoleta_c, la Apr 18 2007, 06:08 PM, a spus:

Daca firma a cumparat o cladire in ianuarie si contractele nu au fost inca definitivate sa treaca pe firma si facturile cu apa,gazul care au venit in aprilie sunt tot pe numele fostilor proprietari dar cu adresa sediului nostru.chelt in acest caz sunt deductibile?pot deduce tva?
Eu cred ca le pot considera ca fiind chelt ale firmei ,dar astept si alte pareri.Multumesc :pullhair:
Cred ca poti sa faci o minuta cu fiecare fz de utilitati in parte, in care se mentioneaza ca de la data cumpararii, utilitatile sunt efectiv consumate de noul proprietar si stabiliti prin aceasta ca ele reprezinta cheltuieli exclusive ale acestuia. Se stampileaza si parafeaza (ca sa ai document justificativ). ca articol contabil iti propun 461=5121 (plati efectuate cu titlu de creanta asupra debitorilor). Ulterior cand se perfecteaza contractele, ceri stornarea tuturor facturilor emise pe vechiul proprietar, emiterea facturilor corecte si abia atunci le poti introduce pe cheltuieli.
p.s. poti face si 471.analitic n= 5121, pe tipuri de cheltuieli pe care le vei trece la emiterea facturilor corecte pe cheltuieli dupa natura fiecareia. In acest caz, insa, nu mai evidentiezi o creanta asupra unui debitor, plecand de la premisa ca aceste contracte vor fi incheiate.
tu alegi, insa argumenteaza-ti bine alegerea cu minute, acte doveditoare si ce mai crezi tu ca e bine sa ai ca justificare in eventualitatea unui control.
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#18 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2007 - 09:59 AM

multumesc tare mult de raspuns.
:pullhair:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL