#101
Postat 08 August 2007 - 02:09 PM
#102
Postat 08 August 2007 - 02:32 PM
emaharangus, la Aug 8 2007, 03:09 PM, a spus:
cred ca nu ai inteles bine. Este imposibil sa coste atat!!!!!!!!!!!. Toata lumea care a cumparat-o a dat 65 Ron. Taxa de inscriere este 560 Ron. E posibil acei 230Ron sa fie taxa pentru cursurile de pregatire. Ar fi bine sa intrebi din nou pentru ce sunt acesti banuti....
#104
Postat 08 August 2007 - 08:42 PM
Nu inteleg la ce se refera cheltuielile cu TVA colectata aferenta cheltuielilor nedeductibile.
Initial am crezut ca este vb de TVA aferent chelt de protocol neded, adica 635=4426, dar de ce sa fie TVA colectata ???
#105
Postat 08 August 2007 - 08:58 PM
Baza de calcul a chelt.de protocol ded.=700.000-(600.000 - 12.000- 10.000)=122.000
Llimita maxima de deductibilitate a chelt.de protocol = 122.000x2% =2.440
ch.prot.neded.=12.000-2.440=9.560
TVA af.ch.prot.neded=9.560 x 19% = 1.816,40 (635neded.=4426)
Profit impozabil = 700.000– 600.000+9.560+1.816,40+ 10.000+
+ 2.000 = 123376.40
imp.profit cumulat =123376.40 x 16%= 19740.22
din care aferent trim.II: 19740.22 -10.000 = 9740.22
Si totusi nu inteleg de ce se vb de tva colectata? Sa fie o greseala ? A mai rezolvat cineva ?
#106
Postat 08 August 2007 - 09:42 PM
700 000 -600 000 +7743.60+1816.40+10 000 +2000 =121 560
si daca cheltuielile nu sunt deductibile nici tva-ul aferent nu este "deductibil"
#107
Postat 10 August 2007 - 03:32 PM
gabyra, la Aug 3 2007, 08:15 PM, a spus:
pana atunci adresa mea este: gabyradu67@yahoo.com
astept observatii,si mult succes cu "dreptul"
Buna. Poti sa mi le trimit si mie pe lavinia@mail.com, te rog. Multumesc mult.
#108
Postat 11 August 2007 - 06:38 PM
eu cre ca se stinge trim 1 2006, acasorii 10 iulie, trim 2, trim 3, si trim 4 doar 600.
ce ziceti?
#109
Postat 11 August 2007 - 07:05 PM
ART. 31
Domiciliul fiscal
(1) În cazul creanțelor fiscale administrate de Ministerul Finanțelor Publice prin Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin domiciliu fiscal se înțelege:
a) pentru persoanele fizice, adresa unde își au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu;
a^1) pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere, sediul activității sau locul unde se desfășoară efectiv activitatea principală;
212.
- persoana care exercita profesie libera
- domiciuliul fiscal Bucuresti, unde desfasoara activitatea principală - 4 zile pe saptamana
213.
HOTĂRÂRE Nr. 1050 din 1 iulie 2004
ART. 78
Obligația de a depune declarații fiscale
(1) Declarația fiscală se depune de către persoanele obligate potrivit Codului fiscal, la termenele stabilite de acesta.
(2) În cazul în care Codul fiscal nu prevede, Ministerul Finanțelor Publice va stabili termenul de depunere a declarației fiscale.
(3) Obligația de a depune declarație fiscală se menține și în cazurile în care:
a) a fost efectuată plata obligației fiscale;
b) obligația fiscală respectivă este scutită la plată, conform reglementărilor legale;
c) organul fiscal a stabilit din oficiu baza de impunere și obligația fiscală.
- se menține obligația de a depune declarația
214.
HOTĂRÂRE Nr. 1050 din 1 iulie 2004
ART. 75
Modificări ulterioare înregistrării fiscale
(1) Modificările ulterioare ale datelor din declarația de înregistrare fiscală trebuie aduse la cunoștință organului fiscal competent din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în termen de 30 de zile de la data producerii acestora, prin completarea și depunerea declarației de mențiuni.
216.
ORDONANȚĂ Nr. 92 din 24 decembrie 2003 *** Republicată
privind Codul de procedură fiscală
(3) Vechimea obligațiilor fiscale de plată se stabilește astfel:
a) în funcție de scadență, pentru obligațiile fiscale principale;
b) în funcție de data comunicării, pentru diferențele de obligații fiscale principale stabilite de organele competente, precum și pentru obligațiile fiscale accesorii;
c) în funcție de data depunerii la organul fiscal a declarațiilor fiscale rectificative, pentru diferențele de obligații fiscale principale stabilite de contribuabil.
217.
ORDONANȚĂ Nr. 92 din 24 decembrie 2003 *** Republicată
privind Codul de procedură fiscală
ART. 68^1
Termenul de soluționare a cererilor contribuabililor
(1) Cererile depuse de către contribuabil potrivit prezentului cod se soluționează de către organul fiscal în termen de 45 de zile de la înregistrare.
(2) În situațiile în care, pentru soluționarea cererii, sunt necesare informații suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungește cu perioada cuprinsă între data solicitării și data primirii informațiilor solicitate.
220.
ORDONANȚĂ Nr. 92 din 24 decembrie 2003 *** Republicată
privind Codul de procedură fiscală
ART. 110
Dispoziții privind efectuarea plății
(4) Pentru creanțele fiscale administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală și unitățile subordonate, organul fiscal, la cererea debitorului, va efectua îndreptarea erorilor din documentele de plată întocmite de acesta și va considera valabilă plata de la momentul efectuării acesteia, în suma și din contul debitorului înscrise în documentul de plată, cu condiția debitării contului acestuia și a creditării unui cont bugetar.
(5) Prevederile alin. (4) se aplică în mod corespunzător și de către celelalte autorități publice care, potrivit legii, administrează creanțe fiscale.
(6) Cererea poate fi depusă în termen de un an de la data plății, sub sancțiunea decăderii.
221.
ORDONANȚĂ Nr. 92 din 24 decembrie 2003 *** Republicată
privind Codul de procedură fiscală
ART. 81
Corectarea declarațiilor fiscale
Declarațiile fiscale pot fi corectate de către contribuabil, din proprie inițiativă.
Norme metodologice:
81.1. Declarațiile fiscale pot fi corectate de către contribuabili, din proprie inițiativă, ori de câte ori constată erori în declarația inițială, prin depunerea unei declarații rectificative la organul fiscal competent.
81.2. Declarația rectificativă se întocmește pe același model de formular ca și cel care se corectează, situație în care se va înscrie "X" în căsuța prevăzută în acest scop, cu excepția situației prevăzute la pct. 81.3, precum și a impozitelor care se stabilesc de plătitori prin autoimpunere sau reținere la sursă, pentru care se completează un formular distinct. Declarația rectificativă va fi completată înscriindu-se toate datele și informațiile prevăzute de formular, inclusiv cele care nu diferă față de declarația inițială.
81.3. În cazul taxei pe valoarea adăugată, sumele rezultate din corectarea erorilor de înregistrare în evidențele de taxă pe valoarea adăugată se înregistrează la rândurile de regularizări din decontul lunii în care au fost operate corecțiile.
222
ORDONANȚĂ Nr. 92 din 24 decembrie 2003 *** Republicată
privind Codul de procedură fiscală
ART. 44
Comunicarea actului administrativ fiscal
(3) Comunicarea prin publicitate se face prin afișarea, concomitent, la sediul organului fiscal emitent și pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, a unui anunț în care se menționează că a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului. În cazul actelor administrative emise de organele fiscale prevăzute la art. 35, afișarea se face, concomitent, la sediul acestora și pe pagina de internet a autorității administrației publice locale respective. În lipsa paginii de internet proprii, publicitatea se face pe pagina de internet a consiliului județean. În toate cazurile, actul administrativ fiscal se consideră comunicat în termen de 15 zile de la data afișării anunțului.
223.
HOTĂRÂRE Nr. 1050 din 1 iulie 2004
CAP. 2
Prescripția dreptului de a stabili obligații fiscale
ART. 88
Obiectul, termenul și momentul de la care începe să curgă termenul de prescripție a dreptului de stabilire a obligațiilor fiscale
(1) Dreptul organului fiscal de a stabili obligații fiscale se prescrie în termen de 5 ani, cu excepția cazului în care legea dispune altfel.
(2) Termenul de prescripție a dreptului prevăzut la alin. (1) începe să curgă de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a născut creanța fiscală potrivit art. 23, dacă legea nu dispune altfel.
(3) Dreptul de a stabili obligații fiscale se prescrie în termen de 10 ani în cazul în care acestea rezultă din săvârșirea unei fapte prevăzute de legea penală.
(4) Termenul prevăzut la alin. (3) curge de la data săvârșirii faptei ce constituie infracțiune sancționată ca atare printr-o hotărâre judecătorească definitivă.
ART. 89
Întreruperea și suspendarea termenului de prescripție a dreptului de stabilire a obligației fiscale
(1) Termenele prevăzute la art. 88 se întrerup și se suspendă în cazurile și în condițiile stabilite de lege pentru întreruperea și suspendarea termenului de prescripție a dreptului la acțiune potrivit dreptului comun.
(2) Termenul de prescripție a dreptului de stabilire a obligației fiscale se suspendă pe perioada cuprinsă între momentul începerii inspecției fiscale și momentul emiterii deciziei de impunere ca urmare a efectuării inspecției fiscale.
Raspuns : 31.12.2009
224.
HOTĂRÂRE Nr. 1050 din 1 iulie 2004
ART. 90
Întreruperea și suspendarea termenului de prescripție a dreptului de stabilire a obligației fiscale
(2) Termenul de prescripție a dreptului de stabilire a obligației fiscale se suspendă pe perioada cuprinsă între momentul începerii inspecției fiscale și momentul emiterii deciziei de impunere ca urmare a efectuării inspecției fiscale
- Raspuns : organul fiscal va emite decizia de impunere de 50.000 lei, deoarece dreptul de prescriptie a fost suspendat in perioada inspectiei
- Invocarea reprezentantului legal al societatii este nefondata
Nota : nu am gasit in legislatie preverile aplicabile in materie „in termen de 5 ani de la data la care a expirat termenul de depunere a declaratiei pentru perioada respectiva”
228.
ART. 76
Registrul contribuabililor
b) categoriile de obligații fiscale de declarare, potrivit legii, denumite vector fiscal; categoriile de obligații fiscale care se înscriu în vectorul fiscal se stabilesc prin ordin al ministrului finanțelor publice
229.
ART. 95
Proceduri și metode de control fiscal
(1) În realizarea atribuțiilor, inspecția fiscală poate aplica următoarele proceduri de control:
a) controlul inopinat, care constă în activitatea de verificare faptică și documentară, în principal, ca urmare a unei sesizări cu privire la existența unor fapte de încălcare a legislației fiscale, fără anunțarea în prealabil a contribuabilului;
b) controlul încrucișat, care constă în verificarea documentelor și operațiunilor impozabile ale contribuabilului, în corelație cu cele deținute de alte persoane; controlul încrucișat poate fi și inopinat.
(2) La finalizarea controlului inopinat sau încrucișat se încheie proces-verbal.
ART. 41
Noțiunea de act administrativ fiscal
În înțelesul prezentului cod, actul administrativ fiscal este actul emis de organul fiscal competent în aplicarea legislației privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor și obligațiilor fiscale.
Raspuns : - proces verbal
Este un act administrativ fiscal , dacă se modifică obligații fiscale.
231.
ART. 42
Soluția fiscală individuală anticipată și acordul de preț în avans
(1) Soluția fiscală individuală anticipată este actul administrativ emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală în vederea soluționării unei cereri a contribuabilului, referitoare la reglementarea unor situații fiscale de fapt viitoare.
#110
Postat 11 August 2007 - 07:57 PM
adresa mea de mail este danny2222@k.ro
#111
Postat 11 August 2007 - 08:27 PM
multumesc anticipat si spor la invatat...
#112
Postat 11 August 2007 - 09:45 PM
Art. 111
Ordinea stingerii datoriilor
(1) Dacă un contribuabil datorează mai multe tipuri de impozite, taxe, contribuții și alte sume reprezentând creanțe fiscale prevăzute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma plătită nu este suficientă pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanță fiscală principală pe care îl stabilește contribuabilul.
(2) În cadrul tipului de impozit, taxă, contribuție sau altă sumă reprezentând creanță fiscală, stabilit de contribuabil, stingerea se efectuează, de drept, în următoarea ordine:
a) sumele datorate în contul ratei din luna curentă din graficul de plată a obligației fiscale pentru care s-a aprobat eșalonare la plată, precum și dobânda datorată în luna curentă din grafic sau suma amânată la plată, împreună cu dobânzile datorate pe perioada amânării, în cazul în care termenul de plată se împlinește în luna curentă, precum și obligațiile fiscale curente de a căror plată depinde menținerea valabilității înlesnirii acordate;
b) obligațiile fiscale principale sau accesorii, în ordinea vechimii, cu excepția cazului în care s-a început executarea silită, când se aplică prevederile art. 166 în mod corespunzător;
c) sumele datorate în contul următoarelor rate din graficul de plată a obligației fiscale pentru care s-a aprobat eșalonare, până la concurența cu suma eșalonată la plată sau până la concurența cu suma achitată, după caz, precum și suma amânată la plată împreună cu dobânzile datorate pe perioada amânării, după caz;
d) obligațiile cu scadențe viitoare, la solicitarea contribuabilului.
(3) Vechimea obligațiilor fiscale de plată se stabilește astfel:
a) în funcție de scadență, pentru obligațiile fiscale principale;
b) în funcție de data comunicării, pentru diferențele de obligații fiscale principale stabilite de organele competente, precum și pentru obligațiile fiscale accesorii;
c) în funcție de data depunerii la organul fiscal a declarațiilor fiscale rectificative, pentru diferențele de obligații fiscale principale stabilite de contribuabil.
(4) Organul fiscal competent va înștiința debitorul despre modul în care s-a efectuat stingerea prevăzută la alin. (2).
(5) Pentru creanțele fiscale administrate de autoritățile administrației publice locale, orice plată făcută după comunicarea somației în cadrul executării silite va stinge mai întâi obligațiile fiscale cuprinse în titlul executoriu.
RASPUNS:+
Creante principale in ordinea vechimii:
- 25.04.2006 1.000
-25.06.2006 1.500
-25.10.2006 200
-20.01.2007 900
-25.01.2007 1.700
TOTAL principal 5.300
Creante accesorii:
-10.07.2006 200
-10.01.2007 300
-20.01.2007 160
TOTA0L accesorii 660
Plata de 3.500 efectuata de contribuabil va fi inregistrata de organul fiscal prin aplicarea regulii privitoare la ordinea de stingere a datoriilor, astfel:
- se sting creante accesorii 660
- se stinge creanta principala 25.04.2006 1.000
- se stinge creanta principala 25.06.2006 1.500
- se stinge creanta principala 25.10.2006 200
- se stinge partial diferenta trim I 2006 140
TOTAL________________________3.500
Astept sa ma corectati sau sa ma aprobati
#113
Postat 11 August 2007 - 11:46 PM
Multumesc anticipat
#114
Postat 12 August 2007 - 10:50 AM
Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 17 August 2007 - 01:45 PM
#115
Postat 12 August 2007 - 11:21 AM
IOANA_VOICU, la Aug 8 2007, 09:42 PM, a spus:
Nu inteleg la ce se refera cheltuielile cu TVA colectata aferenta cheltuielilor nedeductibile.
Initial am crezut ca este vb de TVA aferent chelt de protocol neded, adica 635=4426, dar de ce sa fie TVA colectata ???
#116
Postat 12 August 2007 - 02:31 PM
Anais, la Aug 12 2007, 12:21 PM, a spus:
IOANA_VOICU, la Aug 8 2007, 09:42 PM, a spus:
Nu inteleg la ce se refera cheltuielile cu TVA colectata aferenta cheltuielilor nedeductibile.
Initial am crezut ca este vb de TVA aferent chelt de protocol neded, adica 635=4426, dar de ce sa fie TVA colectata ???
Multumesc.
Cred ca ai dreptate.
Ptr. Anabella
1) Dacă un contribuabil datorează mai multe tipuri de impozite, taxe, contribuții și alte sume reprezentând creanțe fiscale prevăzute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma plătită nu este suficientă pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanță fiscală principală pe care îl stabilește contribuabilul.
M-am gandit ca datoriile corelative la creanta principala sunt acele creante accesorii, adica majorarile de intarziere.
#117
Postat 12 August 2007 - 04:44 PM
Am copil mic si abia ma descurc
#118
Postat 12 August 2007 - 08:58 PM
#119
Postat 12 August 2007 - 09:17 PM
mihavesa, la Aug 12 2007, 09:58 PM, a spus:
In baza impozabila nu se includ provizioanele, cf art 108 alin 1 lit d. Din baza impozabila se scade val casei de marcat, cf art 108 (2). Impozit de plata 174.
La 141 TVA de plata este 1019?
#120
Postat 13 August 2007 - 07:01 AM
Anais, la Aug 12 2007, 10:17 PM, a spus:
mihavesa, la Aug 12 2007, 09:58 PM, a spus:
In baza impozabila nu se includ provizioanele, cf art 108 alin 1 lit d. Din baza impozabila se scade val casei de marcat, cf art 108 (2). Impozit de plata 174.
La 141 TVA de plata este 1019?
Dar avand in vedere faptul ca valoarea mijloacelor fixe s-a majorat la 1.800 lei, se mai scade valoarea casei de marcat ?
Similar Topics
8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi






