Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
REZOLVARI GRILE - 2007 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 10

Salt la continut


REZOLVARI GRILE - 2007


1183 replies to this topic

#181 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 August 2007 - 10:29 PM

Problema 59:
"O societate civila de notari, infiintata in luna februarie 2007, la care sunt asociati doi notari cu cotele de participare 50% fiecare, estimeaza realizarea in anul 2007 a unor venituri in suma de 500.000 lei carora le corespund cheltuieli deductibile in suma de 350.000 lei. La sfarsitul anului se constata ca veniturile realizate sunt in suma de 450.000 lei, iar cheltuielile aferente realizate in suma de 250.000 lei.
a) care sunt obligatiile fiscale declarative ale asociatiei fara personalitate juridica;"

Pai spuneti-mi si mie unde-i persona aia fizica a carei declaratie o depui?
Mie mi-e foarte clar. Enuntul e clar si structura logica a codului fiscal iti indica raspunsul (desigur, daca nu desprinzi din context, ci te uiti si carui capitol apartin articolele)
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#182 mihaser

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 142 Postari:

Postat 18 August 2007 - 10:41 PM

Vezi postareadana_cz, la Aug 18 2007, 11:29 PM, a spus:

Problema 59:
"O societate civila de notari, infiintata in luna februarie 2007, la care sunt asociati doi notari cu cotele de participare 50% fiecare, estimeaza realizarea in anul 2007 a unor venituri in suma de 500.000 lei carora le corespund cheltuieli deductibile in suma de 350.000 lei. La sfarsitul anului se constata ca veniturile realizate sunt in suma de 450.000 lei, iar cheltuielile aferente realizate in suma de 250.000 lei.
a) care sunt obligatiile fiscale declarative ale asociatiei fara personalitate juridica;"

Pai spuneti-mi si mie unde-i persona aia fizica a carei declaratie o depui?
Mie mi-e foarte clar. Enuntul e clar si structura logica a codului fiscal iti indica raspunsul (desigur, daca nu desprinzi din context, ci te uiti si carui capitol apartin articolele)
Sorry m-am uitat la alta grila...da cred si eu ca se aplica prevederile art 86...initial am crezut ca tine de problema aia cu sonorizarile...oboseala...bat-o vina!




#183 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2007 - 11:10 PM

Prb 580 de la contabilitate - indica o receptie de obiecte de inventar cu diferenta de pret ????? eu nu am mai intalnit asa ceva.

Expun enuntul problemei : utilizandu-se metoda inventarului permanent si pretul prestabilit ca pret de evidenta sa se inreg :
1. aprovizionarea cu echipament de lucru daca : pretul facturat de furnizor este de 20.00 lei, pretul standard = 21.000, TVA 19%.
2. echipamentul este distribuit integral salariatilor care suporta 50% din costuri, inreg si repartizarea diferentelor de pret.

Eu am rezolvat asa :
1. % = 401 23.800
303 20.000
4426 3.800 si 303 = 308 1.000 lei

2. 603 = 303 20.000 lei
308 = 303 1.000 lei

421 = 7588 10.000 lei
421 = 308 500 lei

Ce parere aveti ?

La problema 581 :

1. 409 = 401 20.000 lei si 401 = 5121 20.000 lei
2. 409 = 401 -20.000 lei si % = 408 59.500 lei
301 50.000 lei
4426 9.500 lei
3. 408 = 401 59.500 lei si % = 401 1.190 lei si 401 = 5121 40.690 lei
301 1.000 lei
4426 190 lei



#184 mihaser

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 142 Postari:

Postat 18 August 2007 - 11:15 PM

Vezi postareamarra_2000, la Aug 17 2007, 02:19 PM, a spus:

Vezi postareaJojo, la Aug 17 2007, 01:23 PM, a spus:

Insist pe problema 53 exclus sa se impoziteze d .Mai are si altcineva alta parere?

Pt Mihaser:
raspunsurile tale nu sunt cumva de la grilele de anul trecut? pt ca problemele 53 si 56 au textul schimbat in cartea din 2007, deci difera cerinta fata de cele din 2006.



Asa e...nu am fost atenta... la 53 - deci b, d si e sigur nu se impoziteaza cf art 42 lit d, f, a...celelalte cred ca se impoziteaza

56. Pentru care din ven.de mai jos obtinute de o persoana fizica romana cu domiciliul in Romania este obligata sa depuna declaratii speciale de venit:

a)veniturile din pensii;
b)venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
c)venituri din cedarea folosintei bunurilor;
d)veniturile din salarii;
e)venituri din activitati agricole determinate in sistem real;
f)venituri nete determinate pe baze de norme de venit.

Raspuns: b, c, e.

La asta cred ca e corect raspunsul! Ce s-a schimbat?

Aceasta postare a fost editata de mihaser: 18 August 2007 - 11:19 PM




#185 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 18 August 2007 - 11:21 PM

La problema 69 la fiscaliate, TVA-ul deductibil nu este cel care apare pe factura? Adica 500.000*19%?? Adica se face plata avansului...insa factura se face ptr toata suma in luna iulie.....eu asa cred ca este corect...are cineva o parere??



#186 mihaser

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 142 Postari:

Postat 18 August 2007 - 11:34 PM

Dar problema 68 din cartea de 2007 (70 in cartile vechi) cum ati rezolvat-o?

Se tine cont de avansul pe care X l-a primit de la Y(cand se stsb pretul de vanzare) atunci cand vinde catre Z si W...
Dupa un mare tambalau noi am ajuns la concluzia ca nu se tine cont...cred ca de asta au si adaugat discountul ala de 5% in cartile noi...se ne mai scoata un pic din ceata.

Voi ce pareri aveti?



#187 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 19 August 2007 - 12:20 AM

Eu asa am rezolvat-o:- achizitie pantofi% = 401 297.500371 250.0004426 47500- inregistrare discount401=767 250004426=401 -4750- adaosul se calculeaza la val fara discountul acordat de y. Pret de vanzare cu adaos fara tva 250*130%=325- livrare catre w411 = % 309.400 707 260.000 (800*325) 4427 49.400livrare catre z411 = % 77350 707 65.000 (200*325) 4427 12.350-discount oferit lui w667=411 247.000411=4427 -2.470Deci, 4426=47.500-4.750=42.750 4427=49.400+12.350-2.470=59.280Rezulta TVA de plata=59.280-42.750=16.530E corect? Eu zic ca da....Probl 74. A=C/100*K*R*Qcant importata - 10.000sticle*0.5l=5000l=50hlA=50/100*750 euro*3.3*50=61.875. Asta este acciza??...nu stiu ce s-a intamplat...eu n-am scris-o asa...nu se intelege mai nimic din ea.... :angry:Stie cineva care e cauza????? Am grasit ceva?? Nu cred...ciudat!!!



#188 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 August 2007 - 12:27 AM

580 - conta:
Aprovizionare echipament de lucru
% = 401 23.800
303 21.000
308 - 1.000
4426 3.800
Distribuirea la salariati (21.000x50%)
% = 303 21.000.000
603 10.500
4282 10.500
603 = 308 - 1.000
TVA aferenta valorii echip. de lucru suportata de salariati:
4282 = 4428 1.995
Retinerea din salarii:
421 = 4282 12.495
Inregistrarea exigibilitatii TVA corespunzatoare ratei retinute
4428 = 4427 1.995

69 - fiscalitate
da, TVA devine exigibil la data facturarii
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#189 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 August 2007 - 01:01 AM

ptr. mirela: (dupa ce mi-am terminant ochii sa inteleg ce spui acolo ca nici nu am inteles din prima ca sunt 2 probleme :lostit (13): ) pot spune ca:

1. da ... aceea e acciza
2. la cealalta problema nu-ti cere inregistrarile ci doar calculele. Oricum, adaosul se calculeaza la val CU discountul acordat de y (adica la pretul lui de achizitie care e pretul de productie a lui x-discount-ul acordat lui y). Mai departe nu m-am mai uitat, ca nu mai are cum sa dea TVA--ul

Si ce ai inregistrat tu cu 401 = 767 este o reducere financiara, nu una comerciala cum e discountul
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#190 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 19 August 2007 - 02:10 AM

...mda..in fine...eu m-am straduit s-o scriu in odine..dar nu stiu ce s-a intamplat....deci, discountul este o reducere comerciala?? Eu stiam ca scontul este o reducere comerciala. Discountul intotdeauna apare pe factura ca o pozitie separata...fara sa influienteze in vreun fel valoarea de intrare a marfii respective....poti sa-mi spui unde scrie ca discountul este o reducere comerciala?..te rog... :lostit (13):



#191 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 19 August 2007 - 02:28 AM

Incepand cu 01.01.2007, impozitul pe cladirile si terenurile inchiriate se suporta de locatar, nu? Proprietarul nu mai plateste impozit pt o cladire inchiriata, asa este??



#192 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 19 August 2007 - 03:23 AM

La prbl 103 - fiscalitate impozitul este 9814?? Eu aveam o varianta de ezolvare care cred ca e gresita....


Eu am rezolvat asa:
- ch protocol nedeductibile: 700.00-600.000+12.000+10.000=122.000*2%=2440, rezulta ch protocol deductibile = 9.560
- tva aferent ch de potocol (valoarea de cumparare) = 2.280

Profit impozabil=700.000-600.000+9.560+10.000+2.000+2.280=123.840*16%=19.814,4=19.814-10.000(pp. platiti la trim I)=9.814. Asa este?



#193 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2007 - 08:39 AM

Vezi postareadana_cz, la Aug 19 2007, 01:27 AM, a spus:

580 - conta:
Aprovizionare echipament de lucru
% = 401 23.800
303 21.000
308 - 1.000
4426 3.800

de ce ai inregistrat aprovizionarea asa ? in problema se specifica ca "pretul facturat de furnizor este de 20.000 lei". Rezulta ca atat se plateste furnizorului, din inregistrarea rezulta ca platesti furnizorului mai mult, adica 23.800 lei.
In plus, daca pretul prestabilit este mai mare decat cel de aprovizionare, ct 308 ar trebui sa fie pe credit, la tine e pe debit.

eu as fi facut pt tva-ul aferent partii de 50% platita de salariati 635 = 4427, cu 635 nedeductibil.



#194 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 19 August 2007 - 09:33 AM

Se poate sa-mi raspunda si mie cineva? Pls...



#195 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2007 - 10:09 AM

la prb 69 - fiscalitate eu am facut astfel inregistrarile :% = 404 59.500232 50.000 4426 9.500la prb 70 - fiscalitate - toate datele se refera la luna martie, nu avem date pt luna aprilie sa putem determina tva de plata sau de recuperat.Daca e o greseala de tipar, pt luna martie avem : % = 401 47.600371 40.0004426 7.600si 411 = % 59.500 707 50.000 4427 9.500tva de plata = 9500- 7600= 1900 lei. Dar tva se refera la martie, nu pt luna aprilie.La prb 526 - contabilitate% = 401 17853023 15004426 285pungi distribuite gratuit pt clienti 6023 = 3023 300 leipungi vandute 371 = 3023 900 lei si 371 = % (378 = 252.10 lei si 4428 = 47.90 lei) total 300 leiLa prb 521 - contabiliatea) 6582 = % (701 = 6000 lei si 4427 = 1140 lei) si desc gestiune % (711=6000 lei si 348 2000 lei) = 345b) 623 = % (701=500 lei si 4427 = 95 lei) si desc gestiune 711 = 345 500 leic) 341 = 711 1000 leiAici mai circula varianta : 6582 = % (345 si 348) si 635 = 4427, dar nu se face descarcarea de gestiune, adica ramane contul 711 cu sold ?????La prb 522 - contabilitatea) 371 = %(701=4000 lei si 4427 = 760 lei) si desc gestiune prod finite 711 = 345 3000 leib) 6588 = 346 100 leiSi aici circula varianta : 371 = 701 si 711 = 345 si 4426=4427. Daca se face 4426=4427 in acest caz, de ce nu s-ar face si in cazul prb 521 ??? Ce parere aveti ?

Vezi postareamirela 0702, la Aug 19 2007, 10:33 AM, a spus:

Se poate sa-mi raspunda si mie cineva? Pls...
Baza de calcul a chelt.de protocol ded.= 700.000-600.000.+12.000+ + 10.000= 122.000 => limita maxima de deductibilitate a chelt.de protocol = = 122.000 x 2% = 2.440.000 => ch.prot.neded.=12.000-2.440 == 9.560 => TVA af.ch.prot.neded=9.560 x 19% = 1.816,40 (635neded.=4427)Profit impozabil = 700.000 – 600.000+9.560+1.816,40+ 10.000+ + 2.000 = 123.376,40 => imp.profit cumulat =123.376,40 x 16%= 19.740,22, din care aferent trim.II: 19.740,22-10.000 = 9.740,22



#196 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 19 August 2007 - 10:34 AM

Bine, dar tva-ul aferent cheltuielilor de protocol il calculezi in momentul cumpararii, ori deductibilitatea ch de protocol o poti calcula abia la sfarsitul anului/trimestrului....Vrei sa spui ca daca cumperi in ianuarie bauturi in valoare de 100.000...iti deduci tva-ul la ele???...si la sfarsitul anului, dupa ce calculezi profitul si deductibilitatea ch de protocol, iti colectezi tva-ul aferent chetuielilor de protocol nedeductibile??...nu mai inteleg. Pana la urma cum e corect?? Mai are si altcineva o parere??

La probl 127 - fiscalitate: PRO-RATA=venituri ce dau drept de deducere/(venituri ce dau drept de deducere+venituri ce nu dau drept de deducere)*100

adica 115.000/(115.000+57.500)*100=67%. E bine?



#197 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2007 - 10:57 AM

Vezi postareamirela 0702, la Aug 19 2007, 11:34 AM, a spus:

Bine, dar tva-ul aferent cheltuielilor de protocol il calculezi in momentul cumpararii, ori deductibilitatea ch de protocol o poti calcula abia la sfarsitul anului/trimestrului....Vrei sa spui ca daca cumperi in ianuarie bauturi in valoare de 100.000...iti deduci tva-ul la ele???...si la sfarsitul anului, dupa ce calculezi profitul si deductibilitatea ch de protocol, iti colectezi tva-ul aferent chetuielilor de protocol nedeductibile??...nu mai inteleg. Pana la urma cum e corect?? Mai are si altcineva o parere??

La probl 127 - fiscalitate: PRO-RATA=venituri ce dau drept de deducere/(venituri ce dau drept de deducere+venituri ce nu dau drept de deducere)*100

adica 115.000/(115.000+57.500)*100=67%. E bine?

tot la prb 103. Vad ca tu ai calculat tva la tot protocolul, iar in enuntul problemei se specifica faptul ca cheltuielile totale include DOAR tva aferenta cheltuielilor de protocol nedeductibile.

E bine la prb 127.



#198 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 19 August 2007 - 11:39 AM

mda...m-am dezmeticit intre timp, intradevar...doar ch de tva aferente ch de protocol nedeductibile sunt nedeductibile...sper ca n-am indus pe cineva in eroare...scuze.... :lostit (13):



#199 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 19 August 2007 - 11:45 AM

La 142, A=C*K*R*Q. Numarul de grade Plato ...foloseste la ceva?



#200 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2007 - 11:58 AM

Vezi postareamirela 0702, la Aug 19 2007, 12:45 PM, a spus:

La 142, A=C*K*R*Q. Numarul de grade Plato ...foloseste la ceva?

adica 0.748 euro/hl*10000 hl * 3.4 cursul = 25.432 lei. Nu cred ca ne folosesc nici nr grade Plato si nici concentratia alcoolica
:lostit (13):






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

136 useri citesc topicul

0 membri, 136 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL