contract de inchiriere
#1
Postat 24 June 2005 - 05:27 PM
#2
Postat 24 June 2005 - 05:37 PM
#3
Postat 25 June 2005 - 01:13 AM
#4
Postat 25 June 2005 - 08:47 AM
Obligatia inregistrarii contractului de inchiriere este a persoanei fizice care inchiriaza, nu a firmei.
Unde scrie ca deductibilitatea la firma a chiriei sau a utilitatilor este conditionata de inregistrarea contractului la MF ?
Firma si-a indeplinit obligatia de a avea contract incheiat pt.chirie. Restul e obligatia proprietarului. El trebuie sa plateasca impozit pe chirie, iar firma pe profit/venit.
Utilitatile sunt deductibile daca firma face contracte pe numele ei. Asta e, intr-adevar obligatia firmei. Pt.ca trebuie sa aiba doc. justificative pt. utilitati, iar calitatea de doc. justificativ pt. dreptul de deducere a chelt. o au numai doc.fiscale care sunt emise catre firma, nu si cele pe numele proprietarului
Codul fiscal:
f) cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor;
Norme metodologice:
44. Inregistrarile in evidenta contabila se fac cronologic si sistematic, pe baza inscrisurilor ce dobandesc calitatea de document justificativ care angajeaza raspunderea persoanelor care l-au intocmit, conform reglementarilor contabile in vigoare.
#5
Postat 25 June 2005 - 10:27 AM
Persoana fizica in general nu se inghesuie sa se duca la Admin sa isi declare veniturile din chirii. Iar firma are nevoie de un contract de inchiriere. Bun se duce la notar. Dar avand in vedere ca societatea comerciala a inchiriat acel spatiu e clar ca vrea sa il declare pct de lucru, in principiu. La registrul Comertului o sa aiba nevoie de contractul inregistrat la Admin, nu?
#6
Postat 25 June 2005 - 01:13 PM
Ca acestea sa fie deductibile, trebuie sa fie facturate pe numele firmei, iar aceasta sa poata dovedi ca sunt efectuate in scopul realizarii de venituri.
Valabilitatea juridica a nici unui contract nu este conditionata de inregistrarea lui la fisc.
Exista multe firme care inchiriaza apartamente pt.uzul staffului de nerezidenti expatriati.
Daca acestia nu sunt angajati ai societatii, dar activitatea lor este indispensabila activitatii acesteia, iar societatea are prevazut in contractul cu firma de afara unde sunt ei angajati ca trebuie sa suporte chelt.de cazare, cheltuielile sunt deductibile.
La fel, daca expatul e administrator.
De asemenea, daca am obiect de activitate 7020 (Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate), pot subinchiria apartamentul.
In nici unul din aceste cazuri nu trebuie declarat punctul de lucru in acel apartament. Asa ca nu e clar deloc...
#7
Postat 25 June 2005 - 01:38 PM
Am mentionat acest lucru pentru ca s-a spus mai sus ca societate inchiriaza un spatiu (intelegerea mea a fost pct de lucru) si din acest pdv am sustinut inregistratea la admin. Sunt de acord cu ce ai spus tu referitor la expati si referitor la utilitati ca trebuiesc facturate direct pe firma.
Dar chiria ce te faci cu ea, dupa parerea mea e deductibila doar daca inregistrezi ctr la admin, altfel nu.
#8
Postat 25 June 2005 - 02:30 PM
LuizaM a spus:
Si asta fie doar pt. faptul ca nu se pot face actele necesare la Reg. Comertului si la Adm. Fin. (sediu, pct. de lucru), fara ca aceste contracte sa fie inreg. la Adm. Fin. Asa-i modelu' !
Cat priveste deduct. chelt. cu utilitatile aferente acestor spatii, va spun cu sinceritate ca am dedus aceste chelt. aferente spatiului inchiriat de firma, pe baza stipularii din contractul de inchiriere ca firma suporta toate aceste chelt. La control, nu mi s-au facut neded. si nici tva-ul aferent. Factura e docum. justificativ, chiar daca vine pe numele proprietarului. In general, furnizorii de utilitati sunt cei care insista sa fie trecute contractele pe numele firmei fiindca tarifele percepute sunt mai mari. Organele fiscale recunosc aceste chelt. ca fiind ale firmei daca apartin acelor spatii inchiriate si daca sunt stipulate in contractele de inchiriere. Cei care dau amenzi pt. nedeclarea acestor contracte pe firma (mergand pana la deconectare) sunt furnizorii de utilitati. V-o spun din proprie experienta.
#9
Postat 26 June 2005 - 09:44 PM
Uite o speta:
O firma are sediul (inregistrat la ORC, deci cu acte inregistrate peste tot) intr-un spatiu aflat in proprietatea unei pers.fizice.
Contractul de inchiriere initial (super si para inregistrat la adm.fin) are termen 31.05.2005.
De la 01.06.2005 se incheie un nou contract de inchiriere la un pret majorat.
Persoana fizica proprietara NU inregistreaza noul contract la fisc (ca nu vrea muschii ei sau ca sa faca evaziune fiscala, n-are importanta).
Persoana fizica proprietara emite chitanta de mana (sau semneaza DP) pentru justificarea platii chiriei lunii iunie 2005 (majorata).
Intrebare:
Este chiria lunii iunie 2005 deductibila ?
#10 Guest__*
Postat 26 June 2005 - 10:02 PM
#11
Postat 26 June 2005 - 10:05 PM
Registrul Comertului accepta pentru prelungire sediu acel contract care nu este inregistrat la Administratie?
#12
Postat 26 June 2005 - 10:16 PM
LuizaM a spus:
Registrul Comertului accepta pentru prelungire sediu acel contract care nu este inregistrat la Administratie?
Categoric NU!
#13
Postat 26 June 2005 - 10:16 PM
Termenul contractului este pana la 31.12.2005. Pana la aceasta data firma sre sediul declarat legal in imobilul persoanei fizice.
Majorarea chiriei a fost facuta incepand cu 01.06.2005, prin act aditional scris, NEINREGISTRAT NICAIERI. Majorarile de chirie nu se anunta la Registrul Comertului, ca nu-i intereseaza pe aia cat e chiria.
Este chiria platita de firma in luna iunie (si urmatoarele) deductibila ?
#14
Postat 27 June 2005 - 10:15 AM
Intradevar obligatia apartine pers fizice ca sa declare venitul din chirii, dar eu cred ca cei care vin in control o sa o considere nedeductibila, ca sa mai scoata un ban "cinstit". Dupa parerea mea, statul nu te obliga pe tine ca si pers juridica, dar de fapt prin tine are controlul acestor venituri. Cert e ca el isi scoate banii orice ar fi ori impoziteaza pers fizica, iar daca nu vine la tine si o considera nedeductibila si uite cum si-a scos banii oricum.
Daca tot se discuta acest subiect, eu am fost in aceasta situatie in care pers fizica nu vroia sa declare suma reala nici macar apropiat de aceasta. Si i-am propus sa declare tot si impozitul il dam pe din doua. Intradevar o sa spuneti bani negri, dar decat o suma mare care era diferenta intre ce s-a declarat si cat era de fapt mai bine una mai mica considerabil mai mica.
#15
Postat 27 June 2005 - 10:21 AM
LuizaM a spus:
Punctul pe i. Asa e, Luiza!
#16
Postat 27 June 2005 - 12:12 PM
#17
Postat 27 June 2005 - 04:45 PM
lorenzo a spus:
Iar din punctul de vedere al persoanei fizice, cu atit mai mult, faptul de a obtine un venit mai mare sub forma de chirie o conduce la declararea unui venit mai mare la sfirsitul anului, oricum a facut o estimativa la inceputul anului si i s-a emis decizie de impunere pe suma initiala.Cind face speciala, la sf.anului, declara venitul real.
#18
Postat 27 June 2005 - 05:04 PM
Act aditional la acest ctr!!! Neinregistrat!!! Bun si vine garda si zice ca nu te crede poate a vrut asociatul sa mai scoata un ban din firma si a folosit aceasta metoda...am inceput sa aberez :)
#19
Postat 27 June 2005 - 05:51 PM
#20
Postat 28 June 2005 - 07:15 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi