**** Nu se admite folosirea limbajului vulgar, obscen, sau ironic-ofensator.
Nu este permis atacul la persoana . ****
Exemplu : Soc. A vinde Societatii B o marfa X la pretul de 100 lei (excludem TVA in exemplul nostru pt. simplificarea explicatiei). Costul la care A il avea pe X in gestiune este de 80 lei. Ulterior Soc. B returneaza articolul X si va primi o factura de storno de la Soc. A.
In contab. Soc A (Furnizorul) :
1. La vanzare : aviz de expeditie (daca exista) : 607 = 371 -> 80 lei si
factura de vanzare : 411 = 707 -> 100 lei. daca nu exista aviz de la Soc. A la Soc. B se fac ambele inreg. pe baza facturii de vanzare.
2. La primirea avizului de returnare a marfii de la Soc. B : 607 = 371 -> -80 lei
3. La intocmirea facturii de storno : 411 = 707 -> -100 lei.
In contab. Soc. B (Clientul) :
1. la Cumparare : pe baza avizului : 371 = 408 -> 100 lei
factura de cump : 408 = 401 -> 100 lei
daca nu exista aviz, ci doar factura de cump. se face direct 371 = 401 -> 100 lei
2. La emiterea avizului de returnare de la Soc. B : 371 = 408 -> -100 lei
3. La primirea facturii de storno de la Soc. A : 408 = 401 -> -100 lei
Cu amendamentul ca de obicei Soc. B nu prea inreg. pct. 2 (asta asa ca o practica) si la pct. 3 face de fapt direct 371 = 401 -> -100 lei pe baza facturii de storno (dar 100% corect e in cei 3 pasi aratati mai sus).
Problema vanzarii la pers. fizice: normal ca acestea n-au de unde sa emita aviz. In cazul asta se face un proces-verbal de predare-primire semnat de ambele parti in care se consemneaza articolul ce se returneaza, pretul, motivul returnarii ... Pe baza acestuia Soc. A emite factura de storno si isi inregistreaza in contabilitate la fel ca mai sus, doar ca documentul care va sta la baza returnarii in gestiune nu va fi avizul, ci procesul-verbal de predare-primire.
**** Nu se admite folosirea limbajului vulgar, obscen, sau ironic-ofensator.
Nu este permis atacul la persoana . ****
Aceasta postare a fost editata de Andreea`: 23 September 2006 - 10:14 AM