Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
valoare necunoscuta investitie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


valoare necunoscuta investitie

2 replies to this topic

#1 Cornelia Cozos

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 227 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2006 - 10:00 AM

Am o problema si va rog pe cei care aveti idei constructive sa ma ajutati pentru o solutie cat mai corecta:
este vorba de o investitie (teren pe care s-a construit o cladire depozit si spatiu de productie + birouri) pentru care s-a cumparat terenul acum 3 ani si constructia s-a facut sa zicem in regie proprie. Exista diverse contracte pe lucrari partiale dar fara detalii sau devize sau procese verbale de receptie. Au fost cumparate materiale cu taraita dupa cum a permis situatia financiara (de ex. am bon si pe 2 saci ciment sau cuie de 100 mii lei etc). In cei trei ani cat a durat constructia au fost trei contabili din care pentru doi ani evidenta s-a tinut manual pe documente cumulative si scris din doi in trei. Pe scurt, am o valoare in 231 unde s-au adunat diversele achizitii si mai am o alta valoare (maricica) in 409 pentru platile facute in avans si nedecontate la terminarea lucrarii. Nu exista nicaieri ce reprezinta sumele din aceste conturi, nu exista un plan al lucrarii si impartirea pe elemente gen imprejmuiri, drumuri, cladiri si ce o mai fi pe acolo. vreau sa fac curatenie si sa fie si corect din punct de vedere legal pentru ca investitia s-a finalizat si trebuie trecuta in 213 si declarata la primarie si apoi mutat sediul social aici. Eu m-am gandit sa trec in 213 suma din 231 pe baza unui proces verbal de receptie facut de administrator, pentru sumele din 409 sa incerc sa inchid prin facturi cat se poate (am inteles ca se poate lua legatura cu firmele respective) si la sfarsitul anului sa fac o evaluare cu un evaluator autorizat si pe baza lucrarii sa stornez inregistrarea de acum si sa fac incadrarile corecte si de abia de atunci sa incep si amortizarea. V-am zapacit de cap dar as vrea sa stiu ce parere aveti si voi. Multumesc anticipat.



#2 sentis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 86 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2006 - 10:28 AM

Am avut un caz asemanator acum cativa ani in care am procedat in felul urmator (poate sunt de ajutor informatiile):
La terminarea lucrarii am chemat un reprezentant al primariei ( cred ca era de la biroul care a eliberat autorizatia de constructie, inginerul s-a ocupat de asta, nu-mi amintesc exact ) si PV de receptie a fost intocmit impreuna cu el si cu un reprezentant al uneia din societatile care au executat o parte din lucrari). Cu acest PV, copia autorizatiei de constructie si un dosar facut de mine cu un centralizator si copii ale tuturor documentelor (facturi, chitante, bonuri, devize, situatii de lucrari, contracte) reprezentand sumele inregistrate in investitii plus balanta ultimei luni din care rezulta soldul contului 231 am mers la administratia financiara pt declararea cladirii.
Oricum pentru toate sumele din 409 si 231 am facut reconstituirea astfel incat sa am situatia exacta a conturilor si sa pot inchide avansurile prin investitii cu facturile corespunzatoare si apoi am facut declararea la finante a sumei reprezentand valoarea cladirii (soldul 231). Atentie la data declararii, nu-mi amintesc exact dar parca e un termen de la receptia finala ( 30 zile cred ).
Un proiect cred ca trebuie sa existe altfel nu se obtinea autorizatia de constructie. Sfatul meu este sa apelati la un expert cadastral care sa se ocupe de partea tehnica inclusiv intabularea si obtinerea numarului cadastral.




#3 dana dima

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:
  • Location:focsani

Postat 06 October 2006 - 05:02 PM

Vezi postareasentis, la Oct 2 2006, 11:28 AM, a spus:

Am avut un caz asemanator acum cativa ani in care am procedat in felul urmator (poate sunt de ajutor informatiile):
La terminarea lucrarii am chemat un reprezentant al primariei ( cred ca era de la biroul care a eliberat autorizatia de constructie, inginerul s-a ocupat de asta, nu-mi amintesc exact ) si PV de receptie a fost intocmit impreuna cu el si cu un reprezentant al uneia din societatile care au executat o parte din lucrari). Cu acest PV, copia autorizatiei de constructie si un dosar facut de mine cu un centralizator si copii ale tuturor documentelor (facturi, chitante, bonuri, devize, situatii de lucrari, contracte) reprezentand sumele inregistrate in investitii plus balanta ultimei luni din care rezulta soldul contului 231 am mers la administratia financiara pt declararea cladirii.
Oricum pentru toate sumele din 409 si 231 am facut reconstituirea astfel incat sa am situatia exacta a conturilor si sa pot inchide avansurile prin investitii cu facturile corespunzatoare si apoi am facut declararea la finante a sumei reprezentand valoarea cladirii (soldul 231). Atentie la data declararii, nu-mi amintesc exact dar parca e un termen de la receptia finala ( 30 zile cred ).
Un proiect cred ca trebuie sa existe altfel nu se obtinea autorizatia de constructie. Sfatul meu este sa apelati la un expert cadastral care sa se ocupe de partea tehnica inclusiv intabularea si obtinerea numarului cadastral.
Da este bine asa cum ai spus dar procesul de punere in functiune sa fie intocmit de o societate de constructii sau cei care au facut proiectul .atentie ca la inceput ai avut o autorizatie de constructie cu o valoare declarata la final daca valoare ta a iesit mai mare trebuie sa mergi la primarie si sa declari ca sa platesti corect.
did






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL