Mai dat gata cu cei 5 angajati.................inseamna ca 75% din firmele care au punct de lucru sunt ilegale.
punct de lucru (sediu secundar)
#41
Postat 23 March 2008 - 03:29 PM
Mai dat gata cu cei 5 angajati.................inseamna ca 75% din firmele care au punct de lucru sunt ilegale.
#42
Postat 23 March 2008 - 07:27 PM
#43
Postat 24 March 2008 - 10:46 AM
Se declara orice punct de lucru la Reg.Comertului,la Finante, la Primarii etc.
Diferenta cu cei 5 angajati la punctele de lucru e urmatoarea:
-daca ai minim 5, se depune la Finante Declarația de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru sediile secundare (OMFP 2296/2007) Formular 060
-daca ai pana la 5, se depune la Finante Declarația privind sediile secundare (OMFP 1329/2004)
Ambele formulare, ca si multe altele, le gasiti pe site-ul ministerului de finante.
Penes are dreptate. Pt punctele de lucru cu minim 5 salariati, de pe raza altor Adm.Financiare (de ex. din alte judete) se elibereaza alt cod fiscal.Plata impozitului pe salarii si declararea acestuia se face la Adm.Fiscala respectiva.La fel si fisele fiscale.
Ordin_nr._2296_din_2007.html 184.64K 394 downloads
Ordin_nr._1329_din_2004.html 25.24K 273 downloads
#44
Postat 24 March 2008 - 12:30 PM
Mii de multumiri.
#45
Postat 25 March 2008 - 09:41 AM
-celelalte contributii se platesc la sectorul sediului social
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#46
Postat 25 March 2008 - 04:51 PM
Ordonanță de urgență nr. 28/2008
din 19/03/2008
pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale
Art.I. 2. La articolul 32, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(7) Orice persoană subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, instituția publică și instituția publică locală, care are organizată o entitate, cu sau fără personalitate juridică, la altă adresă decât sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizează venituri din salarii, are obligația să solicite înregistrarea fiscală a entității respective, ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală în a cărui rază teritorială se află adresa unde se desfășoară efectiv activitatea acelei entități. Solicitarea se face în termen de 30 de zile de la data înființării, pentru entitățile nou-înființate. Organul fiscal are obligația ca, în termen de 5 zile de la înregistrarea fiscală, să transmită o copie de pe certificatul de înregistrare fiscală primarului unității administrativ-teritoriale/sectorului municipiului București în a cărei/cărui rază teritorială își desfășoară efectiv activitatea entitatea respectivă. Plătitorii de salarii și de venituri asimilate salariilor au obligația să organizeze și să conducă contabilitatea astfel încât aceasta să reflecte impozitul aferent veniturilor fiecărei luni, calculat, reținut și virat, pe fiecare entitate care intră sub incidența prezentului alineat."
Am postat intregul act normativ in Noutati legislative.
#47
Postat 25 March 2008 - 05:05 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 October 2008 - 06:14 PM
citare mesaj anterior
#48
Postat 25 March 2008 - 05:08 PM
(7) Plătitorii de impozite și taxe care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajați pentru respectivul punct de lucru sunt obligați să solicite înregistrarea fiscală a acestora, ca plătitor de impozit pe venituri din salarii, la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află punctul de lucru. Solicitarea se face în termen de 15 zile de la data înființării, pentru punctele de lucru nou-înființate. Organul fiscal are obligația ca în termen de 5 zile de la înregistrarea fiscală să comunice în scris primarului acest lucru. Plătitorii de impozite și taxe prevăzuți în acest alineat au obligația să organizeze evidența contabilă corespunzătoare pentru determinarea impozitului pe venitul din salarii calculat, reținut și vărsat.
#49
Postat 02 April 2008 - 11:42 AM
#50
Postat 14 April 2008 - 11:13 AM
va rog mult sa ma ajutati, caci timpul ma preseaza.....si ma apuca disperarea.
Am dat drumul la acte pentru infiintarea unui SRL in Timisoara avand sediu social.
Pasul urmator e sa deschid un punct de lucru la Targu-Mures. Firma va avea ca si activitate producerea produselor de panificatie. Firma va avea 2 angajati, iar eu voi fi asociat unic si administrator.
Intrebarile mele ar fi:
-ce acte imi trebuiesc pentru a infiinta punctul de lucru la Mures.
-unde se platesc contributiile catre stat ale angajatilor(Timis sau Mures)
-datorita faptului ca, eu nu locuiesc la Targu-Mures, doresc ca de punctul de lucru sa se ocupe o ruda, dar ea este momentan in concediu de maternitate si nu doreste sa fie angajata ca sa poata beneficia de ajutorul de la stat in continuare. Cum poate ea sa se ocupe de firma(in ce calitate)fara a primi benefii de la firma?
-casa de marcat unde trebuie declarata (Timisoara sau Mures)
-unde e de preferat sa se tina contabilitatea si actele in caz de un control
-eu va trebui sa platesc energia electrica, dar energia electrica este pe numele societatii care imi inchiriaza spatiul. Pot stipula in contractul de inchiriere a spatiului ca, firma mea va plati energia electrica sau....?
Momentan atat....as mai avea intrebari poate, dar macar la astea sa le aflu raspunsurile
Stiu ca sunt cam multe intrebari, dar timpul nu imi permite sa ma duc acolo in fiecare zi.
Va multumesc din inima la toti care ma puteti ajuta.
#51
Postat 14 April 2008 - 05:58 PM
- pentru ce acte ai nevoie pentru punctul de lucru, cred ca ar fi bine sa iei legatura cu un jurist;
-tinind cont ca vor fi doar 2 angajati la Targu -Mures, contributiile le vei plati in Timis si contractele lor le vei inregistra tot la Itm-ul de Timis.Doar de la 5 angajati( inclusiv) esti obligata sa depui declaratia cod 50( te rog verifica daca asta e numarul- fiindca nu am avut situatii de vreu an de tipul asta) si sa faci viramentele la Targu Mures;
-cu plata rudei tale va trebuii sa gasesti o alta varianta....
-contabilitatea se tine la sediul social, tot acolo depui si declaratiile iar la Targu Mures se tine evidenta primara;
- cu energia electrica ar fi mai indicat sa treci contractul pe firma ta- daca mergi la Enel cu copii dupa actele firmei tale si dupa contractul de inchiriere de spatiu, se rezolva problema ta. Poti sa scrii si in contract ca suportati cheltuiala cu energia in numele lor, dar asta ar insemna ca firma proprietara sa iti refactureze energia electrica... si nu e prea indicat.
Sper ca raspunsurile mele sa te ajute cit de cit!
#52
Postat 15 April 2008 - 07:36 AM
Daca mai sunt si alte sfaturi, pareri, as aprecia tare mult.
Multumesc inca o data!
#53
Postat 16 April 2008 - 12:33 PM
Iti recomand sa faci aceste demersuri, la ONRC, personal pt a evita cheltuielile mari cu avocat/jurist.
La celelalte puncte a raspuns florinab...important: la punctul de lucru se cumpara Registrul Unic de Control si se pastreaza la punctul de lucru.
#54
Postat 12 May 2008 - 01:36 PM
#55
Postat 12 May 2008 - 03:44 PM
#56
Postat 13 May 2008 - 07:02 AM
#57
Postat 13 May 2008 - 11:40 PM
#58
Postat 14 May 2008 - 07:14 PM
Dar daca societatea isi schimba sediul din sectorul 3 in sectorul 1 Bucuresti, ce facem cu Reg unic de control?
#59
Postat 11 July 2008 - 11:58 AM
Sunt in situatia de a inchiria un spatiu in care va functiona un magazin.
Stiti de ce acte am nevoie pentru magazin: de la Primarie, taxe publicitate?!?!
Multumesc,
Cristina
#60
Postat 11 July 2008 - 02:19 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 October 2008 - 06:08 PM
citare mesaj anterior
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi